AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Her vi bor er det alt for MYE felles! En til to ganger pr uke er det felles ting, som vi "helst" må være med på. Vi har egne diktkvelder, testing av nye matvarer feks baking, ny sjokolade. 17 Mai feirer vi også helst sammen i blokkene. Dugnader annen hver mnd ++ Jeg kan fortsette og fortsette. Når vi flytta inn i blokken her, så trodde vi dette var vanlig, siden vi begge tidligere har bod i hus. Er sånn at folk hvisker og tisker om oss om vi ikke stiller opp.De spør ofte "Var dere ikke på velkomstfesten til den han nye i 3c?" Får både dårlig samvittighet og føler seg som en skurk Vi har dessverre heller ikke plass eller råd til å for hundrevis med folk. Hva gjør vi? Har så lyst til å flytte pga dette, men trives ellers veldig godt!Anonymous poster hash: cb43b...f46
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Vi har dessverre heller ikke plass eller råd til å mate hundrevis med folk.Anonymous poster hash: cb43b...f46
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 ikke vanlig i min blokk hvertfall. er så vidt vi sier hei til naboene i heisen Anonymous poster hash: b200c...98d 5
onyx Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Ok, først tenkte jeg at du bor i et lite borettslag med typisk 6 leiligheter per hus, men når du begynner å snakke om å traktere hundrevis av folk, så er saken en annen. Altså, i store blokker og borettslag så er det ikke vanlig at ALLE deltar på alt, sannsynligvis er det en hard kjerne som også er veldig synlig i miljøet (velforeningen kanskje?). Med andre ord, du trenger ikke gjøre noe, bare takk pent nei til det som ikke passer (og si det) og delta på det du måtte ha lyst til. Velger man å bo slik nytter det ikke å være overfølsom og overtolke, men det er ikke noe poeng i å være uhøflig og fremmedgjøre seg helt heller . 6
Skilpadden Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Jeg syns det høres utrolig koselig ut Skulle ønske mine naboer også var sånn, men hos oss holder det med et hei 3
Frisørdama Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Jeg hadde fått helt dilla.. Du må ikke være redd for å si nei, da får de heller tiske litt da. Det spiller vel ingen rolle hva noen i blokka mener. Kan ikke la de styre livet, ikke bli med på ting du ikke vil..!! 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #9 Skrevet 24. juni 2014 Jeg hadde fått helt dilla.. Du må ikke være redd for å si nei, da får de heller tiske litt da. Det spiller vel ingen rolle hva noen i blokka mener. Kan ikke la de styre livet, ikke bli med på ting du ikke vil..!! Du har selvsagt helt rett! Er bare så flaut når de kommer for å spørre. Bare må i kveld er det strikke/indisk-kveld. Egentlig hos oss....Anonymous poster hash: cb43b...f46
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 ikke vanlig i min blokk hvertfall. er så vidt vi sier hei til naboene i heisen Anonymous poster hash: b200c...98d Ikke her heller, her er det under 40 boenheter. Har bodd i både større og mindre blokk/borettslag før, men det har aldri vært vanlig med slike sammenkomster. Maks en dugnad og en juletrefest årlig. Anonymous poster hash: e0ef1...df4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #11 Skrevet 1. juli 2014 TS her. Er det altså bare vi som har det sånn da? Og hva gjør vi? Er slik at naboene står utefor vinduene og ser om folk er hjemme når det er en av de "tusen" felles tingene som er i gang. Skikkelig ekkelt! i går kom en lapp om felles vaffel på plenen. Forrige uke var det to(!) lapper om felles taco laging ute på felles. Det står alltid "Har dere planer om taco-onsdag? Bli med oss da vel, felles taco laging klokken..." Det som er det kjipeste er at de ringer på dørene og lurer på om vi ilke har fått lappen om felles, eller de står utenfor vinduet.. Hva hadde dere gjort?Anonymous poster hash: cb43b...f46
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. juli 2014 #12 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Hva hadde dere gjort? Flytta. Endret 1. juli 2014 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #13 Skrevet 1. juli 2014 Hjelp jeg hadde blitt riv ruskende gal! Jeg er lettere introvert og privalivet mitt er det aller helligste som finnes, aldri i livet om jeg hadde orka noe sånt. Tror ærlig talt jeg bare hadde sagt det som det var, det er hyggelig at borettslaget er en så sammensveiset gjeng og vil gjøre ting sammen, men at det rett og slett blir for mye for meg. Om de blir sure og hvisker og tisker om det så får de bare gjøre det da. Anonymous poster hash: c8c69...6ff 1
Infected Skrevet 1. juli 2014 #14 Skrevet 1. juli 2014 TS her. Er det altså bare vi som har det sånn da? Og hva gjør vi? Er slik at naboene står utefor vinduene og ser om folk er hjemme når det er en av de "tusen" felles tingene som er i gang. Skikkelig ekkelt! i går kom en lapp om felles vaffel på plenen. Forrige uke var det to(!) lapper om felles taco laging ute på felles. Det står alltid "Har dere planer om taco-onsdag? Bli med oss da vel, felles taco laging klokken..." Det som er det kjipeste er at de ringer på dørene og lurer på om vi ilke har fått lappen om felles, eller de står utenfor vinduet.. Hva hadde dere gjort?Anonymous poster hash: cb43b...f46 Jeg hadde vært med på de tingene jeg ønsket, latt være å gått på de tingene jeg ikke hadde lyst til, om folk kom på døra ville jeg sagt noe som at "joda, jeg har fått lappen, men er ikke interessert/er opptatt med noe annet" også hadde jeg sagt pent ifra om at de ikke trenger å ringe på hver gang jeg ikke møter opp på noe, hadde de kikket inn vinduene mine ville jeg bare åpnet vinduet og bedt de om å gå vekk. Det får være måte på hva man skal tåle av naboene sine, og jeg ville blitt forbanna om naboene mine hang i vinduene mine kun fordi jeg ikke dukket opp på noe felles tullball, disse folkene vet tydeligvis ikke hva privatliv er for noe. Og jeg kan forsikre deg om at dette er ikke normalt, hverken å ha så mange fellesaktiviteter(i borettslaget jeg bodde i var det kun en dugnad på våren for å stelle med felles uteområder, thats it! Og sånn var det i alle de andre borettslagene i området også), og dette med å ringe på/kikke i vinduene når dere ikke møter opp på fellesting er så langt i fra normalt som man kan få det. 2
Rosalie Skrevet 1. juli 2014 #15 Skrevet 1. juli 2014 Hva jeg hadde gjort? Sagt hver gang de kom på døra at vi ikke er interessert. Høres ut som et ganske stort borettslag, og jeg garanterer at minst halvparten aldri deltar. Sikkert enda fler. Dere har bare fått en arrangementskomite fra helvete. Du skrev over at det var meningen at et eller annet arrangement skulle være hos dere. Og det helt uten å høre med dere at det var greit? Hvordan gikk det? Selv hadde jeg vært tilbøyelig til å få det til å se skikkelig rotete ut den dagen, dratt frem ting og tang i synsfeltet fra døra.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #16 Skrevet 1. juli 2014 Herregud, jeg hadde blitt gal! Anonymous poster hash: 7dd28...5b9
globalagogo Skrevet 1. juli 2014 #17 Skrevet 1. juli 2014 Titter de inn vinduene?!?! Jeg hadde blitt gæren. Det er jo "godt ment", så å bli irritert/sure på dem når de kommer innom og maser vil nok bare skape dårlig stemning og de vil gi dere dårlig samvittighet. Men virkelig. Jeg treffer ikke mine beste venner eller min egen familie såpass ofte som naboene deres henger sammen. Tror ikke dette er normalt nei. Og det skal være frivillig om man ønsker besøk eller ikke. Virker som om de har bestemt når det er deres tur og ikke... For meg blir dette veldig feil! 1
Gjest Whitestripes Skrevet 1. juli 2014 #18 Skrevet 1. juli 2014 Det skal arrangeres felles aktivitet hjemme hos dere uten at dere har godkjent det? Dette tror jeg ikke noe på... 1
Gjest Badebuksa Skrevet 1. juli 2014 #19 Skrevet 1. juli 2014 Hmm.. Jeg hadde nok blitt sett på som "den teite som ikke stiller opp på noenting"
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #20 Skrevet 1. juli 2014 Dette hørtes drøyt ut. Kunne aldri bodd i et slikt borettslag, grøss og gru! Anonymous poster hash: c820d...f3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå