Gå til innhold

Ser ut som jeg er gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du er så tynn og har en sånn bul, så hadde jeg trodd at du var høygravid slik som FF var (kun fordi du er tynn).

Hva med karbohydrater?

Anonymous poster hash: f3c94...da3

Ja det ser jo sånn ut.

Jeg har prøvd å legge på meg også, for å se om det jevnet seg ut, men det var bare magen som vokste :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en korrekt og god holdning når du står og går? Dette har MYE å si på hvordan magen/puppene/rumpa og kroppen i helhet ser ut. Ja, det kan ikke korrigere oppblåst mage, men det kan hjelpe på og trekke ting sammen. Ørene, hoftene og skuldrene skal være rett over hverandre i en linje, og man skal forestille seg at magen skal trekkes inn til ryggraden. Vekten skal være jevnt fordelt over hele kroppen. Du sier du trener ofte og har derfor mest sannsyneligvis en sterk kjernemuskulatur, så det er bare å øve inn en god holdning som er jobben som gjenstår.

Her er et bilde som viser litt:

Posture.jpg

Les deg også opp på rett kombinering av forskjellige typer mat, det er i hvert fall verdifull informasjon for meg som også har tendenser til å få oppblåst mage. Spiser jeg f.eks en banan etter to knekkebrød er det hello ballongmage!

Det er veldig sant, men jeg har danset og turnet over halve livet, så jeg er ganske obs på egen holdning :)

Skrevet

Det første som slo meg var at en mulig årsak kan rett og slett være mangel på muskelmasse, men det ligger nok mer til det enn det. Pass på å få i deg nok vann og unngå kullsyreholdige drikker. Uten å ha sett hvordan du spiser så kan en mulig årsak også være fibermangel så å kjøpe inn en liten boks fiberpro som du rører inn i mat eller drikke kan være lurt. En grei tommelfingerregel er at du får i deg 10 gram fiber per 1000 kcal du spiser. Ellers har jeg hatt klienter med lignende problemer tidligere, og å gå over til biorytme har i de fleste tilfeller løst problemet. I korte trekk går det ut på å få i deg bare fett og protein tidlig på dagen og bare karbohydrat og protein sent på dagen. Dette er bare snakk om spisemønsteret og du trenger ikke å ligge i underskudd eller være på noen spesifikk diett for den del, men bare passe på at de fleste fettrike måltider kommer tidlig på dagen og de fleste karbohydratrike måltider kommer sent på dagen. Du kan lese mer her: http://myrevolution.no/s/biorytme-dietten/

Skrevet (endret)

Det er fullt mulig å spise kjøtt på en bevisst og etisk måte, ved å velge vilt, økologiske, glade dyr som lever et naturlig liv, spise hele dyret (innmat og koke kraft på beina f.eks) så minst mulig går til spille osv. Dyr som er lykkelige gir mye sunnere kjøtt! :)

Hvis du allikevel spiser egg og fisk, så er det liten forskjell i etikken, men jeg håper du velger økologiske egg og villfisk, ikke egg fra "frittgående" høner og oppdrettsfisk.. :)

Endret av Akvarium85
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenn etter på magen etter at du har spist. Unngå det som du føler deg dårlig av.

Jeg har vært i samme situasjon og ble ganske frustrert etter en stund. Det som funket for meg var rett og slett å bløte opp all maten. Jeg lagde supper av alt. Lagde stort sett den samme maten som vanlig, bare at jeg la til ekstra vann.

Alt av fast føde gjorde meg raskt oppblåst.

Risnuddelsuppe med ulike krydder spiste jeg en del av, virket som om magen tålte det bra.

Dersom jeg følte meg veldig dårlig, hendte det at jeg krydret en skål med varmt vann.

Frukt, sukker generelt gjorde meg raskt dårlig.

For meg hjalp det også å drikke seg full på rødvin i helgene, men det er ikke akkurat det sunneste valget

Anonymous poster hash: 72693...c1c
Skrevet

Det er fullt mulig å spise kjøtt på en bevisst og etisk måte, ved å velge vilt, økologiske, glade dyr som lever et naturlig liv, spise hele dyret (innmat og koke kraft på beina f.eks) så minst mulig går til spille osv. Dyr som er lykkelige gir mye sunnere kjøtt! :)

Hvis du allikevel spiser egg og fisk, så er det liten forskjell i etikken, men jeg håper du velger økologiske egg og villfisk, ikke egg fra "frittgående" høner og oppdrettsfisk.. :)

Veldig klar over forskjellen på økologisk og frittgående og spiser selvfølgelig sistnevnte, men det er vanskelig å få tak i desverre. De få butikkene som selger det er nesten alltid utsolgt :( Økologisk er i tillegg dyrere, så det skal ikke være lett!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er veldig sant, men jeg har danset og turnet over halve livet, så jeg er ganske obs på egen holdning :)

Da er det garantert maten magen din reagerer på, har du testet foodmapping? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...