Gå til innhold

Ser ut som jeg er gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er 31 år gammel, 170 høy og veier 51-52 kg.

Jeg har trent mye hele livet og alltid vært slank med lav fettprosent.

Problemet er at det konstant ser ut som jeg er gravid. Magen buler ut bare jeg drikker en kopp te.

Det er såpass ille at jeg ikke kan gå med trange klær for det ser ut som jeg er gravid. Det ser helt latterlig ut og jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn.

Jeg spiser sunt og holder meg borte fra mat som gir luft i magen.

Magen min er slank oppe og buler voldsomt ut nede.

Er det noen som kan svare meg på hvorfor, evt vet om det er noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette?

Det høres kanskje ut som et overfladisk problem, men det hindrer meg faktisk fra å gjøre ting jeg har lyst til å gjøre.

Jeg må alltid dekke meg til med store topper og føler meg aldri fint kledd pga dette og dette fører til utrolig dårlig selvtillit. Jeg kan ikke gå med kjoler eller bikini, så jeg drar aldri og bader f.eks. På sommeren går jeg med shorts og enten en gutte t-skjorte eller en hettegenser. Ikke akkurat feminint.

Hadde blitt utrolig glad hvis noen kunne hjelpe meg med å bli kvitt dette, har googlet i all evighet, men kommer aldri frem til noe.

Anonymous poster hash: 1e349...fca
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

AnonymBruker
Skrevet

Tren magemuskler, indre og, og unngå mat du vet blåser deg opp, som brød, kaffe, te, melk

Anonymous poster hash: 70a3d...83e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trener styrke 3-5 ganger i uken i tillegg til kondisjonstrening så magemuskler har jeg nok av.

Brød spiser jeg aldri, kun knekkebrød.

Ellers går det i frukt, grønnsaker, havregrøt, cottage cheese, fullkornsris, fisk, fullkornspasta, bønner, linser og vegetar"kjøtt".

Bønnene vet jeg man får luft i magen av.

Jeg drikker 2-3 kopper kaffe eller te hver dag og drikker endel vann når jeg trener, er det virkelig dette som gjør det?

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.

Må bare føye til at det virker som magen min bare bruker utrolig lang tid på å fordøye maten.

Magen er ganske flat når jeg våkner, men etter litt havregrøt og en kopp te ser det ut som jeg er gravid igjen og så blir den bare værre og værre utover dagen etterhvert som jeg spiser.

AnonymBruker
Skrevet

sliter med det samme, trener og spise sunt, slank ellers, men magen blir jeg aldri kvitt. går heller aldri i bikini, å kle seg om sommeren er et mareritt..

alle disse rådene som gir de fleste flat mage, for noen oss fungerer de rett og slett ikke

Anonymous poster hash: fb2a0...632
AnonymBruker
Skrevet

Det må da være NOE man kan gjøre? Jeg har mange ganger vurdert å oppsøke lege for å se om det kan opereres eller noe, men jeg hadde nok bare blitt ledd av fordi jeg er så tynn og dette ikke ses på som noe alvorlig problem.

Må også nevne at jeg har slitt med en spiseforstyrrelse i mange, mange år og til og med da jeg var virkelig undervektig stod magen min ut. Det er ikke fett, det er ikke luft, det er bare en hard kule og det ser stygt ut og føles ubehagelig.

Eneste måten jeg kan få flat mage på er rett og slett å sulte og det orker jeg ikke lenger. Har ikke gjort det på et år nå. Med en gang jeg putter noe i magen så skyter den ut, er som om den er allergisk mot mat og drikke, det er helt drøyt!

AnonymBruker
Skrevet

Kan du poste et bilde fra siden så vi kan få se hvordan magen ser ut?

Jeg har en venninne som sliter med det samme som deg, men det er bare i hodet hennes magen er utstående.

Anonymous poster hash: a4cb5...032
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er på vei til jobb nå, kan poste når jeg kommer hjem i kveld.

Tro meg, det er ikke bare i mitt hode, jeg har fått flere kommentarer på det. Til og med samboeren min (som syntes jeg er fin uansett) sier jeg bør oppsøke lege eller noe for å finne ut om det er noe i veien med meg.

AnonymBruker
Skrevet

IMG_0387.jpg

IMG_0386.jpg

Ser ut som bildene ble veldig store før jeg poster her nå :/

Man så det faktisk ikke så godt på bildet, men magen er stor!

AnonymBruker
Skrevet

IBS? Jeg blir oppblåst (+ smerter og en del ekstra ting da) når jeg spiser feil. Man kan godt ha IBS uten smerter også, bare så det er sagt. Ville ha hørt med legen om det er en mulighet. Om du ikke ønsker å gjøre det, prøv å kutt gluten, løk/hvitløk og melk en periode, eventuelt test ut low fodmap-dietten.

Anonymous poster hash: f5097...a5a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en test på hva slags mat du reagerer på.
Det er nok stor sannsynlighet for at du spiser noe magen reagerer på ved å bli oppblåst. Det kan være alt fra en type frukt til hvetemel (som er det vanligste).

Drikk mye vann hele tiden. :)

Anonymous poster hash: a9a4e...316
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en test på hva slags mat du reagerer på.

Det er nok stor sannsynlighet for at du spiser noe magen reagerer på ved å bli oppblåst. Det kan være alt fra en type frukt til hvetemel (som er det vanligste).

Drikk mye vann hele tiden. :)

Anonymous poster hash: a9a4e...316

men denne testen får man ikke hos vanlig lege gjør man?

Anonymous poster hash: fb2a0...632

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som du har en litt svai korsrygg, som gjør at magen går lenger ut enn på de med rett rygg. Samme har jeg.

Anonymous poster hash: a4cb5...032

• Liker 3
Gjest Jørild
Skrevet

Er det der stor mage? En plass må jo maten gjøre av seg..

• Liker 1
Skrevet

Du er jo både svært slank og muskuløs, men oppsøk lege hvis dette plager deg såpass mye at du bruker krefter på det. Fastlegen kan evt. henvise deg videre til spesialist. Ta gjerne med deg bilder fra før og etter magen begynner å svelle ut. Slik du beskriver det høres det ut som om det er noe fordøyelsesrelatert, at du reagerer på et eller annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror også jeg har noe problemer med fordøyelsen, har kuttet ut hvit ris og hvetemel og det gjorde meg mindre oppblåst, men jeg har fortsatt stor mage. Det er som sagt ikke luft, når jeg har luft i magen blir den enda større. Det virker som kroppen min bare bruker UTROLIG lang tid på å fordøye (over et døgn) og det kan da ikke være normalt?

Skrevet

Damn, den magen der er ingen grunn til å ikke gå i bikini... Men ser at magen er stor i forhold til resten, for du så utrolig veltrent ut! Skjønner derfor det er ubehagelig å gå i trange klær.Trener du spesifikke øvelser for transversus-muskelen? Det er den som holder magen flat. Jeg har IBS, og sliter veldig med oppblåst mage pga det. Men magen min har blitt utrolig mye flatere med pilatestrening og riktig mat!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Damn, den magen der er ingen grunn til å ikke gå i bikini... Men ser at magen er stor i forhold til resten, for du så utrolig veltrent ut! Skjønner derfor det er ubehagelig å gå i trange klær.Trener du spesifikke øvelser for transversus-muskelen? Det er den som holder magen flat. Jeg har IBS, og sliter veldig med oppblåst mage pga det. Men magen min har blitt utrolig mye flatere med pilatestrening og riktig mat!

Jeg har faktisk begynt å trene mindre mage i det siste for å se om det hjelper, men så langt har det ikke gjort noe utslag. Typen mener jeg kanskje har for mye muskler og at det er de som buler ut, men det er jeg ikke enig i. En sterk mage skal jo hindre at den tyter utover, så jeg forstår liksom ikke helt hvorfor jeg er sånn.

Jeg har ikke trent den muskelen noe spesielt mye nei, men jeg prøver å trene hele kroppen og trene variert så jeg har nok vært innom fra tid til annen. Skal prøve å finne frem litt øvelser og ser om det hjelper noe, takk for tips!

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...