Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo, men man kjenner jo ingen andre der.

Er du 13?:klo:

Hadde syntes dette var en så merkelig forespørsel at jeg trolig hadde revurdert om du var "oppegående" nok til at jeg gadd å være nære venner med deg....

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner problemstillingen veldig godt, faktisk. De færreste ønsker å gå alene på ett stort arrangement. Så mange som sliter psykisk/med sosial angst den dag idag, er det ikke så vanskelig å forstå at enkelte ikke ønsker å ende opp på bord med totalt fremmede om den eneste hun kjenner der er venninnene sin.. Men jeg forstår så klart dere som ber inn også. Men det er jo ett enkelt valg, ja eller nei. Og det må være lov å spørre.

• Liker 1
Gjest Naria
Skrevet

Utrolig sært å spørre om å få ta med seg en reserve. Klarer man ikke en dag alene i et selskap får man takke nei.

• Liker 3
Skrevet

Det er ihvertfall ikke normalt å spørre om det du gjorde. Ergo: hun er mer normal enn deg.

Hva er å være normal da? Er det bedre enn å være unormal?

Er du normal?

For en som har en mild sosial angst forstår jeg problemstillingen veldig godt, spesielt om man kjenner svært få som skal på dåpen. Allikevel er det også naturlig å få avslag fra vertene, nettopp fordi det er deres dag, og de inviterer hvem DE vil.

Men: det må være lov å spørr uten at man skal stemples som ''unormal''(som om det var en negativ ting), og de skal få lov til å svare nei uten at noen blir støtt av den grunn.

• Liker 1
Skrevet

Ts skriver ingenting om angst, og uttrykker at hun ble irritert og anså venninnens reaksjon som unormal. Da er det lov å påpeke at hun tydeligvis mangler en viss innsikt i de voksnes verden.

• Liker 7
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg skjønner problemstillingen veldig godt, faktisk. De færreste ønsker å gå alene på ett stort arrangement. Så mange som sliter psykisk/med sosial angst den dag idag, er det ikke så vanskelig å forstå at enkelte ikke ønsker å ende opp på bord med totalt fremmede om den eneste hun kjenner der er venninnene sin.. Men jeg forstår så klart dere som ber inn også. Men det er jo ett enkelt valg, ja eller nei. Og det må være lov å spørre.

En dåp er vanligvis ikke noe stort arrangement, da. Som regel inviterer man de nærmeste til selskap hjemme i sin egen stue, og det begrenser seg hvor mange de fleste av oss har plass til. Jeg synes det er litt rart å spørre om å få ta med en reservegjest, og så lenge man kjenner vertskapet, kan man da ikke si at man ikke kjenner noen der.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En dåp er vanligvis ikke noe stort arrangement, da. Som regel inviterer man de nærmeste til selskap hjemme i sin egen stue, og det begrenser seg hvor mange de fleste av oss har plass til. Jeg synes det er litt rart å spørre om å få ta med en reservegjest, og så lenge man kjenner vertskapet, kan man da ikke si at man ikke kjenner noen der.

Jeg har vært på dåp en god del ganger, og har aldri opplevd at folk har hatt det i sin egen stue.

Anonymous poster hash: e9f95...1ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på dåp en god del ganger, og har aldri opplevd at folk har hatt det i sin egen stue.

Det er veldig vanlig å ha dåp hjemme.

I min familie inviterer man kun besteforeldre og faddere i dåp, ikke engang alle onkler og tanter til dåpsbarnet dersom de ikke er faddere.

Anonymous poster hash: 2457b...210

• Liker 2
Skrevet

Mens jeg har aldri vært på en dåp som ikke har vært hjemme hos enten foreldre eller besteforeldre til dåpsbarnet.
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å ha dåp hjemme.

I min familie inviterer man kun besteforeldre og faddere i dåp, ikke engang alle onkler og tanter til dåpsbarnet dersom de ikke er faddere.

Anonymous poster hash: 2457b...210

Ok. Som sagt, aldri opplevd det. Alle har hatt det andre plasser, da de alltid har hatt mange gjester.

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd å være i dåp andre steder enn hjemme hos folk. Med mindre man har enormt stor familie, eller inviterer kreti og pleti, er det nok mest vanlig å ha det hjemme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Mi "bestevenninne" inviterte meg og min kjære til barnet hennes sin dåp. Jeg spurte henne om det var ok å ha med min mor eller søster dersom min kjære ikke kunne. Da fikk jeg nei, og måtte da eventuelt komme alene.

Ble temmelig irritert.

Er det vanlig?

Takk!

Eh, hæ? Du ber vel ikke om å ha med noen som ikke er invitert da, jævlig frekt av deg spør du meg! Om den andre som er bedt ikke kan, kommer man alene eller lar være å gå! Se litt på folkeskikk.no du, så får du kanskje litt mer innsikt.

Anonymous poster hash: e48de...1fb

• Liker 1
Skrevet

Jo, men man kjenner jo ingen andre der.

Men moren din har aldri møtt dåpsbarnet og har ikke noe forhold til dåpsbarnet?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...