Gå til innhold

Gjester i dåp


V.S.

Anbefalte innlegg

Hei.

Mi "bestevenninne" inviterte meg og min kjære til barnet hennes sin dåp. Jeg spurte henne om det var ok å ha med min mor eller søster dersom min kjære ikke kunne. Da fikk jeg nei, og måtte da eventuelt komme alene.

Ble temmelig irritert.

Er det vanlig?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Mi "bestevenninne" inviterte meg og min kjære til barnet hennes sin dåp. Jeg spurte henne om det var ok å ha med min mor eller søster dersom min kjære ikke kunne. Da fikk jeg nei, og måtte da eventuelt komme alene.

Ble temmelig irritert.

Er det vanlig?

Takk!

Tja, jeg hadde nok sagt ja, men hadde syntes du var veldig rar. Man klarer da å gå alene om ikke partner kan delta.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis, hva er det med folk å å spørre om de kan ta med ditten og datten av andre gjester?

I vårt bryllup spør plutselig min søster om hun kan ta med sin beste venninne (som jeg ikke kjenner) siden hennes forlovede ikke kan.

Min brors dame hadde besøk av sin mor samme helg, og spurte om hun kunne bli med, siden hun "ikke hadde noe annet å gjøre". Hun hadde jeg aldri møtt en gang!

Mitt svar kommer an på hvor tett forhold hun har til din mor/søster. Er dere bestevenninner kjenner de kanskje bruden godt, og det kan være mer naturlig at de er med. Men er de så godt som fremmede for henne skjønner jeg henne, jeg ønsket de nærmeste hos oss - ikke mange perifere gjester.

Anonymous poster hash: 66a48...327

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ikke liker familien din? Eller at hun liker kjæresten din så godt at hun bestemte seg for å la deg ta ham/henne med selv om hun i utgangspunktet er negativ? Det er uansett hennes feiring, så du kan godt bli irritert, men det er hennes avgjørelse og det må du respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Mest sannsynlig så ble jo mannen din bedt fordi det er naturlig å be med ektefellen, ikke fordi de skulle absolutt be to stk. Så da er det jo naturlig at du konmer alene om han ikke kan.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne problemstillingen har jeg helt ærlig aldri tenkt på, og det sier vel kanskje sitt?

Edit: Om det ikke sier sitt, så synes jeg det er særdeles merkelig å ta med en "stand-in" for en invitert andreperson som ikke kan komme...

Endret av Poppie
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jeg forstår henne. Spesielt om det er din mann hun kjenner og ikke kjenner familien din like godt. Det er hennes barn sin dåp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig vanlig at voksne kvinner går i selskap til venninner uten at moren deres må være med for å holde dem i hånden



Anonymous poster hash: 866f8...35c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg hadde nok sagt ja, men hadde syntes du var veldig rar. Man klarer da å gå alene om ikke partner kan delta.

Jo, men man kjenner jo ingen andre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din venninde har invitert deg og din mann. Ikke deg og en en tilfeldig annen person.

At verten sier nei er det virkelig ikke noe å bli irritert over. Klarer du ikke å dra alene, får du nesten bare melde avbud.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle du hatt med deg moren eller søsteren din? :klo:

Dette. Det er da ikke vanlig å ta med reserve.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller, ikke sant??? Man tar da ikke med stand-in dersom den som er invitert ikke kan delta. Jeg hadde blitt ganske overraska hvis noen hadde tatt med noen andre enn den inviterte.

Du kjenner jo vertskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min verden er det helt utrolig sært å spørre om å få ha med seg mammaen sin i et selskap når man er invitert med kjæreste. Det er jo ikke sånn at det er forbudt å snakke med de du ikke kjenner fra før.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle du ville ha med moren din i din venninnes dåp? En ting er at det muligens er litt kjipt og dukke opp alene i en samling der man ikke kjenner noen, men ærlig talt jeg ville følt meg langt dummere om jeg måtte ta med moren min som anstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er rimelig spesielt å spørre om å ta med en annen person enn den man er bedt sammen med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med resten, ikke spør om å få ta med egne gjester i selskap. Det er nemlig ikke du som er hovedperson. Gjestene i en dåp har en klar relasjon til dåpsbarnet og foreldrene, det er ikke grillings.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sosial angst, men hvis jeg blir bedt alene eller kjæresten ikke kan gå så takker jeg nei. Man kan jo ikke begynne å invitere med seg folk som ikke er invitert. Eneste grensetilfellet må være hvis man er invitert med kjæreste og i mellomtiden har byttet kjæreste. Da ville jeg sjekket om det var ok å ta med den nye.



Anonymous poster hash: 13abb...66a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...