Gjest TomKrus Skrevet 21. juni 2004 #1 Del Skrevet 21. juni 2004 Kvinner er fra Eden, menn fra jungelen Nå, hva er årsaken til at kvinner har en tendens til å være mer religiøse enn menn? Taler Gud oftere til kvinner, eller er kvinner mer romantisk anlagt, og dermed mer tilbøyelig til å tro på mer fantastiske og vakrere løsninger enn hva menn er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. juni 2004 #2 Del Skrevet 21. juni 2004 Tja... Jeg kjenner da like mange religioese menn som kvinner. Ikke er jeg spesielt romantisk selv, selv om jeg er rimelig religioes. I dag er det Litha, men jeg faar desverre ikke feiret det paa en vanlig maate, siden jeg ikke er hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. juni 2004 #3 Del Skrevet 21. juni 2004 I dag er det Litha' date=' men jeg faar desverre ikke feiret det paa en vanlig maate, siden jeg ikke er hjemme.[/quote'] Hva er Litha? :klø: Forøvrig er min oppfatning at kvinner ikke er det spor mer romantiske enn menn, faktisk tvert i mot. Menn tar med kvinner ut på restaurant (og betaler), menn kjøper blomster og smykker. Hva gjør kvinner? Svært lite, annet enn å forvente at menn skal være romantiske. It takes two to tango. Og jeg tror ikke romantikk har noe med religion å gjøre heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. juni 2004 #4 Del Skrevet 21. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. juni 2004 #5 Del Skrevet 21. juni 2004 Når jeg prater om romantisk her tenker jeg mer på drømmende, virkelighetsfjern, fantasifull etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 21. juni 2004 #6 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg tror vel at de fleste menn er mer jordnære enn hva kvinner er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 22. juni 2004 #7 Del Skrevet 22. juni 2004 Midtsommer/sommersolvaerv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 22. juni 2004 #8 Del Skrevet 22. juni 2004 Hva er jordnærhet? Hva er virkelighetsflukt? Hva er nærhet til Gud? Man kan ikke automatisk anta at nærhet til Gud er virkelighetsflukt og eventuelt nærhet til vitenskapen er virkelighetsnært. Vi vet da både om gale vitenskapsmenn og gale pastorer. Og mer jordnære i begge kategorier. Ellers finnes det teorier som hevder at kvinner er mer spirituelle, mens menn er så drevet av sine sexuelle instinkter at de er avhengig av en kvinne for å få skikk på sin karma ;-) (Gjett hvorfor jødiske menn omskjæres....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #9 Del Skrevet 22. juni 2004 Ellers finnes det teorier som hevder at kvinner er mer spirituelle, mens menn er så drevet av sine sexuelle instinkter at de er avhengig av en kvinne for å få skikk på sin karma ;-) (Gjett hvorfor jødiske menn omskjæres....) Ja, artikkelen i mitt første innlegg motsier vel ikke dette, så er det noe med oppveksten som gjør kvinner mer spirituelle, er det biologisk betinget eller prater ånder og guder oftere med kvinner? Har kvinner kanskje en lettere tendens til å komme med fantastiske forklaringer når de opplever noe mot normalen, enn hva menn har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. juni 2004 #10 Del Skrevet 22. juni 2004 ~oh, kom min kjære tarzan, jeg blafrer rundt her oppe i skyene og savner en ru jungelmann som kan slenge seg i lianenen....~ aline beklager innslag som overhode ikke hører til tema, men Tommern satte bilder i hodet som ikke var mulig å overse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 22. juni 2004 #11 Del Skrevet 22. juni 2004 Vi har nok en helt annen type sjel, Tom. Vi er av heeeeelt annet kaliber. Kvinner er Guds sendebud på jorden, så å si. Du bør få deg en kone snarest, det er din eneste redning. På den annen side, så er du så opptatt av disse tingene at du har et potensiale. Bare åpne ditt hjerte for det åndelige. Du kan jo begynne med en husrensning... Ærlig talt, jeg tror ikk det er noen forskjell... Det er da mange åndelig orienterte og religiøse menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #12 Del Skrevet 22. juni 2004 Ærlig talt' date=' jeg tror ikk det er noen forskjell... Det er da mange åndelig orienterte og religiøse menn.[/quote'] hehe, slik tro er vel ikke samme som religøs tro I følge statistikken er det flere kvinner som ser på seg som religøse enn menn. Ja, det finnes religøse menn og, men her i Norge er det flere kvinner som er det. Så da spør jeg meg, hvorfor? Ligger det i kvinnen eller ligger det hos guden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #13 Del Skrevet 22. juni 2004 ~oh' date= kom min kjære tarzan, jeg blafrer rundt her oppe i skyene og savner en ru jungelmann som kan slenge seg i lianenen....~ aline beklager innslag som overhode ikke hører til tema, men Tommern satte bilder i hodet som ikke var mulig å overse!! Øy, jeg er ingen jungelmann, derimot en mann som lager romskip for å komme opp til himmelen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. juni 2004 #14 Del Skrevet 22. juni 2004 ...Øy' date=' jeg er ingen jungelmann, derimot en mann som lager romskip for å komme opp til himmelen..[/quote'] phø, vakke deg jeg siktet til såh!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #15 Del Skrevet 22. juni 2004 Hakke no med saken å gjøre. Her prater jeg om romskipmenn og drømmende kvinner. Nå må du ikke ødelegge alt og blande inn jungelmenn. Og forresten, så klart var det meg du siktet til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morild Skrevet 22. juni 2004 #16 Del Skrevet 22. juni 2004 Øy' date=' jeg er ingen jungelmann, derimot en mann som lager romskip for å komme opp til himmelen..[/quote'] Der er nå jeg og, og jeg er kvinne; mer løsningsorientert.. Forøvrig, hvilken himmel? Mener du utenfor atmosfæren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. juni 2004 #17 Del Skrevet 22. juni 2004 ...Hakke no med saken å gjøre. Her prater jeg om romskipmenn og drømmende kvinner. Nå må du ikke ødelegge alt og blande inn jungelmenn. Og forresten, så klart var det meg du siktet til. Jeg beklaget ødeleggelsen nemlig, og da er det lov!! Og forresten: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #18 Del Skrevet 22. juni 2004 Himmelen over skyene der flere jenter enn gutter drar når de dør.. Og som romfartsbyggende kvinne regner jeg med at du forstår statistikk også. En større andel er ikke det samme som alle. Like så betyr en mindre andel ikke det samme som ingen. Derimot er en større andel større enn en mindre, så hvorfor er det slik? Ikke at større er større enn mindre, men flere kvinner religøse enn menn (i Norge vel å merke)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 22. juni 2004 #19 Del Skrevet 22. juni 2004 Gud skapte kvinnen, hva tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #20 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg tror det hele ligger i mennesket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå