Gå til innhold

Pinlig sommeravslutning i bhg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at hun burde si fra, men det brevet du skisserer hørtes ordentlig nedlatende ut for meg. Som et angrep skjult bak en haug med smileys.

Anonymous poster hash: dbee6...cc5

Helt enig. Dette må man ta direkte kvinne-til-kvinne. Det er selvfølgelig det mest ubehagelige men også det eneste riktig.

Anonymous poster hash: 9074d...3cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør absolutt ta det opp.

men fau består vel av flere enn denne ene damen? ville sendt mail til damen og resten av fau. De har jo sannsynligvis diskutert seg fram til denne løsningen.

dropp for all del smileys i mailen, hvis du vil bli tatt seriøst.

Anonymous poster hash: f051d...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk leder-kontrollfreak-mamma, må ha spotlighten til en hver tid, og takler dårlig kritikk?

Her er det jo tydelig at hun dømmer folk etter utdanning, og at jo høyere utdanning man har, jo mer verdt er man.

Ville også blitt flau. Tror jeg ville fått de andre foreldrene med på en unnskyldning og gitt en stor takk til hele personalet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med de andre her at du må kvinne deg opp til å si fra til den det gjelder, ikke bare baksnakke. Du svarer på mailen, trenger ikke være ufin tilbake, og sier noe slikt som at:

Takk for jobben du gjorde for oss alle, det setter vi pris på. Jeg synes imidlertid det var fint at en til reiste seg og takket, for din tale kom uheldig ut. I slike taler bør man være ydmyk og hyggelig, mens du ble litt negativ og nedlatende. Ikke sikkert det var din mening, men slik ble det. Jeg synes for fremtiden alle skal få like stor blomster. Ulik størrelse signaliserer at vi setter ulik pris på dem. Og det gjør iallefall ikke jeg. Så når du taler og kjøper blomster på vegne av flere, er det viktig at begge gjøres i gruppens ånd.

Så hadde jeg kjøpt en eske sjokolade og gitt til alle på mitt barns avdeling, med et lite kort hvor det sto takk for god omsorg til dere alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om den gangen jeg sluttet i en skoleassistentstillimg. Hadde jobbet fulltid i to år, og på avslutningen fikk jeg i gave ett eggeglass. Til sammenlikning fikk den læreren som sluttet etter ett år en vinkaraffel ... Det gikk ikke upåaktet hen, og mine nærmeste kolleger lagde så vidt jeg husker haraball og kjøpte inn fem eggeglass til så jeg i det minste fikk et helt "sett" ;)

Å gi gave/blomst etter utdanning hører vel få steder hjemme.

Anonymous poster hash: 21115...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... :o Er det mulig, jeg hadde dødd på meg av flauhet..

Du bør absolutt si i fra, enig med alle andre er. Noen må fortelle det kvinnemennesket at sånn gjør man bare ikke, alle med antenner og normal folkeskikk skjønner at det er helt bak mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At den damen sendte en mail i ettertid hadde jeg sett på som en gylden anledning til å svare! Det har du absolutt ingenting å tape på! Har du gjort det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...