Gå til innhold

Pinlig sommeravslutning i bhg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Jeg blir flau, og ler høyt her jeg ligger på sofaen og leser. En ting er en dårlig tale, noe annet er å gi blomster etter utdannelse... Det er så hoderystende pinlig at jeg ler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Min første tanke etter å ha lest innlegget : :overrasket:

Etterfulgt av :klo: og :blink:

For ei dame. Er det mulig å oppføre seg så latterlig??

Snakk om å drite seg loddrett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sendt en mail eller på annen måte formidlet til de ansatte hva jeg syntes om saken, jeg! Aller helst burde denne dama høre det også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sendt en mail eller på annen måte formidlet til de ansatte hva jeg syntes om saken, jeg! Aller helst burde denne dama høre det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg synes det er feigt å ha sterke meninger om saken bak hennes rygg, og være for feig til å si i klartekst hva man mener til henne.

Du har fått en direkte anledning til å fortelle henne at når hun valgte å lage klassekamp av blomsterutdelingen er det helt rimelig og naturlig at andre som er uenig i klasseskillet tar ordet for å takke alle som tar seg av barna på lik linje.

Det blir ikke fred på denne måten, men det er det som er rett å gjøre. Hvordan tror du det ellers blir fremover for dette barnet og dets lærere? Noen må faktisk fortelle denne damen at man ikke gjør dette på denne måten. La det bli deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Seriøst jeg tror jeg hadde gitt den dama svar på mailen hun sendte og sagt hvordan saken ble oppfattet. Ærlig talt det er pinlig helt enig. Styrer er ikke den som har barna på daglig basis. Huttetu. Godt at den ene faren sa noen fine ord :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men må bare lufte en hendelse jeg reagerte veldig på;

I forkant av sommeravslutningen i barnehagen fikk vi foreldre mail fra foreldrerepresententene,

hvor vi ble spurt om vi ville være med på blomster til de ansatte.

Det ville naturligvis alle og vi fikk oppgitt en sum og et kontonummer.

Vi fikk også beskjed at en av representantene skulle si noen ord.

Dagen kom og vi hadde en toppers avslutningsfest hvor de ansatte hadde underholdning både med barna og alene.

Før vi skulle slutte av for dagen ba en av foreldrerepresentantene de ansatte komme fram.

Talen hun så holdt er noe av det pinligste jeg har vært vitne til.

På vegne av foreldrene ville hun takke for god håndtering av barna og veldig tilfredsstillende pedagogisk opplegg (alt dette sa hun kun henvendt til pedagogene og styrer). Hun synes også det var bra at de hadde vist god lederstil ovenfor personalet siden det hadde vært så lite fravær i influensasesongen (som om de prøver å fake sykdom hele tiden).

-og slik bare fortsatte det.

Hele seansen ble avrundet av at hun delte ut blomster; en kjempesvær oppsats til syrer. Litt mindre buketter til pedagogene. Vanlig blomst til fagarbeiderne og til slutt noen bitte små krukker med blomster til assistentene.

De fikk altså blomster etter utdanning!!

Vi andre ble stående å måpe og se på hverandre. En av fedrene som er flink til å snakke i forsamling reiste seg og sa noen ord han og om hvor flinke de var osv (veldig fin "tale")

I barnehagen er de fleste ansatte som jobber 100% og er der mye assistenter.

Jeg synes de er kjempe hyggelige og flinke alle sammen. Ikke minst så er det disse barna mine snakker mest om og er mest knyttet til siden de er der så mye.

-Selvfølgelig er alle de andre også flinke :)

I etterkant fikk vi mail fra denne damen hvor hun takket for fin fest, og skrev så at hun synes det ble veldig rotete med den andre talen, og at meningen var at hennes tale skulle være fra alle. Så hun satt pris på om ikke folk gjorde dette i framtiden.

Er jeg den eneste som har opplevd slikt??

Anonymous poster hash: d8458...e3d

Synes avslutningen hørtes grei ut jeg, men hva er "syrer"? Er det sort blomster? (ment alvorlig altså)

Anonymous poster hash: af8f7...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er feigt å ha sterke meninger om saken bak hennes rygg, og være for feig til å si i klartekst hva man mener til henne.

Du har fått en direkte anledning til å fortelle henne at når hun valgte å lage klassekamp av blomsterutdelingen er det helt rimelig og naturlig at andre som er uenig i klasseskillet tar ordet for å takke alle som tar seg av barna på lik linje.

Det blir ikke fred på denne måten, men det er det som er rett å gjøre. Hvordan tror du det ellers blir fremover for dette barnet og dets lærere? Noen må faktisk fortelle denne damen at man ikke gjør dette på denne måten. La det bli deg.

Så enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal svare på mailen fra denne moren og fortelle hvordan du opplevde seansen. Greit nok at hun ikke skal velges som foreldrerepressentant neste år, men hun kan fort ende opp som klassekontakt eller FAU repressentant når barnet hennes begynner på skolen etterhvert. Da kan det jo være greit at hun har fått muligheten til å korrigere seg selv litt, hvis ikke kan nok rektor på den framtidige skolen ha noen voldsomme blomsteroppsatser i vente :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja vi ble vel ganske målløse alle sammen da hun begynnte på talen sin!!

Har snakket med noen av de andre mødrene og vi var alle enige om hvem som IKKE blir valgt som representant til høsten. Men får meg ikke til å skrive noe mail til henne, det blir fort så ugreit da (selv om jeg har lyst).

Men vurderer å få sakt noe til de som jobber der, at jeg synes det ble helt feil og at de må vite at vi setter stor pris på dem alle. Hva tenker dere om det?

Jeg har et veldig godt forhold til alle barnehagetantene. -og det er jo nettopp det de er! -tanter, for barna mine som er der hver dag hele uka og ser på de som familie nr2 :)

TS

Anonymous poster hash: d8458...e3d

Jeg hadde absolutt følt at jeg ville si noe til de ansatte slik at jeg kunne få gitt uttrykk for at det ikke var slik dere andre foreldre så for dere at avslutningen skulle bli, men jeg synes da at det er mest realt å si sin ærlige mening også til moren som stod for dette.

Jeg er ikke en person som dveler over ting i etterkant, men akkurat dette hadde jeg hatt null problemer med å skrive noen ord om til den det gjelder i et svar på mailen dere fikk. Jeg hadde faktisk kun sett på det som konstruktiv kritikk som kan være nyttig for henne senere når hun får lignende oppgaver i skolesammenheng eller på egen arbeidsplass.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det var litt pinlig ja. Men jeg reagerer nesten enda mer på at hun sendte en Mail med kritikk av denne ene pappaen! Snakk om å heve seg selv over andre... Jeg hadde sikkert ikke svart noe på den mailen, men hadde hvertfall takket pappaen for at han holdt talen sin.

Anonymous poster hash: ad122...0c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men må bare lufte en hendelse jeg reagerte veldig på;

I forkant av sommeravslutningen i barnehagen fikk vi foreldre mail fra foreldrerepresententene,

hvor vi ble spurt om vi ville være med på blomster til de ansatte.

Det ville naturligvis alle og vi fikk oppgitt en sum og et kontonummer.

Vi fikk også beskjed at en av representantene skulle si noen ord.

Dagen kom og vi hadde en toppers avslutningsfest hvor de ansatte hadde underholdning både med barna og alene.

Før vi skulle slutte av for dagen ba en av foreldrerepresentantene de ansatte komme fram.

Talen hun så holdt er noe av det pinligste jeg har vært vitne til.

På vegne av foreldrene ville hun takke for god håndtering av barna og veldig tilfredsstillende pedagogisk opplegg (alt dette sa hun kun henvendt til pedagogene og styrer). Hun synes også det var bra at de hadde vist god lederstil ovenfor personalet siden det hadde vært så lite fravær i influensasesongen (som om de prøver å fake sykdom hele tiden).

-og slik bare fortsatte det.

Hele seansen ble avrundet av at hun delte ut blomster; en kjempesvær oppsats til syrer. Litt mindre buketter til pedagogene. Vanlig blomst til fagarbeiderne og til slutt noen bitte små krukker med blomster til assistentene.

De fikk altså blomster etter utdanning!!

Vi andre ble stående å måpe og se på hverandre. En av fedrene som er flink til å snakke i forsamling reiste seg og sa noen ord han og om hvor flinke de var osv (veldig fin "tale")

I barnehagen er de fleste ansatte som jobber 100% og er der mye assistenter.

Jeg synes de er kjempe hyggelige og flinke alle sammen. Ikke minst så er det disse barna mine snakker mest om og er mest knyttet til siden de er der så mye.

-Selvfølgelig er alle de andre også flinke :)

I etterkant fikk vi mail fra denne damen hvor hun takket for fin fest, og skrev så at hun synes det ble veldig rotete med den andre talen, og at meningen var at hennes tale skulle være fra alle. Så hun satt pris på om ikke folk gjorde dette i framtiden.

Er jeg den eneste som har opplevd slikt??

Anonymous poster hash: d8458...e3d

Dere må jo bare svare (høflig) tilbake at dere

1. ikke for fremtiden vil ha noe av at blomster deles etter utdanning, og at det neste gang må gies likt til alle

2. at talen fremsto som nedlatende (lat som dere tror den ikke var ment sånn) og at det derfor måtte rettes opp i dette dårlige intrykket. Dersom hun vil tale "på vegne av alle" bør hun enten holde det nøytralt og hyggelig eller klarere innholdet på forhånd.

Men at dere ellers takker for innsatsen og ikke har noe imot at hun neste gang overlater tale og overrekkelse til noen som er flinkere enn henne, for vi har alle våre svakheter og sterke sider, og taler er ikke en av hennes, for selv om festen var hyggelig ble denne talen pinlig og klein.

Om du synes den var ille nok til at hun bør be om unnskyldning så kan du fint skrive det til henne. Dette er et voksent menneske, så lenge en er saklig trenger hun ikke beskyttes mot seg selv.

Anonymous poster hash: afa47...00f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff at noen kan oppføre seg slik som henne! Alle dere andre foreldre betalte jo inn penger så alle skulle få blomster, og de fleste så vel for seg en lik bukett til alle da dere leverte penger til det...og ikke til flere forskjellige blomster ut i fra faglig nivå/utdanning. Hun har jo egentlig fått penger av dere til å bruke til et helt eget opplegg som ingen (hvertfall veldig få) av dere andre foreldre var enig i.

Ta mot til deg og svar på mailen hennes! Eller hvertfall svar tilbake med en liten felles applaus for alle de ansatte og om hvor mye ditt barn setter pris på de alle uansett faglig nivå. Og at de alle som jobber i barnehagen er like flinke... Ett eller annet for at hun forstår at hun oppførte seg ufyselig. Og skriv at det var en flott tale *** holdt etter henne.

Jeg tror nesten jeg ville kjøpt en felles gave til avdelingen nå i etterkant og lagt ved et kort hvor jeg takket dem alle...slik de ikke hadde trodd at jeg var enig i måten hun representanten gjorde det på.

Endret av Luckiness
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sendt en mail eller på annen måte formidlet til de ansatte hva jeg syntes om saken, jeg! Aller helst burde denne dama høre det også.

Kanskje hun kan bli backet opp av flere foreldre og beklage talen/blomsterutdelingen på vegne av flere foreldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden hun er foreldererepesentant så betyr det at den skapningen faktisk har barn. :hakeslepp:

Gudene vet hva slags opplegg den skapningen bedriver mot ungene sine bak lukkete dører, når hun ser ingen problemer med å si noe sånt i full offentlighet.



Anonymous poster hash: a93ff...c89
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår du sender mail til alle, i denne duren;

Hei, jeg vil bare takke for en topp avslutning for et fint barnehageår :)

Jeg vil gjerne høre litt hva folk tenker ang blomster etter utdanning?

Blomstene var veldig fine, men for min del ønsker jeg at alle får lik blomst i framtiden.

Vår familie er kjempe fornøyd med og glad i alle de ansatte, pedagoger som assistenter :)

Følte det ikke kom så godt fram på sommerfesten.

Også må jeg til slutt takke "..." for fine ord :) (pappaen altså)

Endret av LivLaga
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt følt at jeg ville si noe til de ansatte slik at jeg kunne få gitt uttrykk for at det ikke var slik dere andre foreldre så for dere at avslutningen skulle bli, men jeg synes da at det er mest realt å si sin ærlige mening også til moren som stod for dette.

Jeg er ikke en person som dveler over ting i etterkant, men akkurat dette hadde jeg hatt null problemer med å skrive noen ord om til den det gjelder i et svar på mailen dere fikk. Jeg hadde faktisk kun sett på det som konstruktiv kritikk som kan være nyttig for henne senere når hun får lignende oppgaver i skolesammenheng eller på egen arbeidsplass.

Helt enig med deg.

Jeg hadde ikke grublet et øyeblikk men tatt kontakt med denne damen. Jeg ville også snakket med styrer men sannsynligvis forsto både styrer og de ansatte situasjonen, foreldrenes uenighet og da spesielt når en far holdt en korrigerende tale.

Jeg synes det er skrekkelig feigt å ikke si noe til damen og samtidig ikke velge henne neste gang. Alle kan gjøre feil og alle trenger og fortjener en korrigering. Jeg mener ikke at hun skal velges neste gang men det bør være uavhengig av dette. Er hun en klossmajor til å uttrykke seg så bør hun få vite det. Da har hun valget mellom overlate det til noen andre eller å få hjelp av noen andre. Skjer det samme flere ganger til tross for tilbakemeldinger så er saken selvfølgelig noe helt annet. Hvis dere ikke sier noe til henne så synes jeg ikke dere fortjener noe bedre.

Anonymous poster hash: 9074d...3cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår du sender mail til alle, i denne duren;

Hei, jeg vil bare takke for en topp avslutning for et fint barnehageår :)

Jeg vil gjerne høre litt hva folk tenker ang blomster etter utdanning?

Blomstene var veldig fine, men for min del ønsker jeg at alle får lik blomst i framtiden.

Vår familie er kjempe fornøyd med og glad i alle de ansatte, pedagoger som assistenter :)

Følte det ikke kom så godt fram på sommerfesten.

Også må jeg til slutt takke "..." for fine ord :) (pappaen altså)

Jeg er enig i at hun burde si fra, men det brevet du skisserer hørtes ordentlig nedlatende ut for meg. Som et angrep skjult bak en haug med smileys.

Anonymous poster hash: dbee6...cc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...