AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men må bare lufte en hendelse jeg reagerte veldig på; I forkant av sommeravslutningen i barnehagen fikk vi foreldre mail fra foreldrerepresententene, hvor vi ble spurt om vi ville være med på blomster til de ansatte. Det ville naturligvis alle og vi fikk oppgitt en sum og et kontonummer. Vi fikk også beskjed at en av representantene skulle si noen ord. Dagen kom og vi hadde en toppers avslutningsfest hvor de ansatte hadde underholdning både med barna og alene. Før vi skulle slutte av for dagen ba en av foreldrerepresentantene de ansatte komme fram. Talen hun så holdt er noe av det pinligste jeg har vært vitne til. På vegne av foreldrene ville hun takke for god håndtering av barna og veldig tilfredsstillende pedagogisk opplegg (alt dette sa hun kun henvendt til pedagogene og styrer). Hun synes også det var bra at de hadde vist god lederstil ovenfor personalet siden det hadde vært så lite fravær i influensasesongen (som om de prøver å fake sykdom hele tiden). -og slik bare fortsatte det. Hele seansen ble avrundet av at hun delte ut blomster; en kjempesvær oppsats til syrer. Litt mindre buketter til pedagogene. Vanlig blomst til fagarbeiderne og til slutt noen bitte små krukker med blomster til assistentene. De fikk altså blomster etter utdanning!! Vi andre ble stående å måpe og se på hverandre. En av fedrene som er flink til å snakke i forsamling reiste seg og sa noen ord han og om hvor flinke de var osv (veldig fin "tale") I barnehagen er de fleste ansatte som jobber 100% og er der mye assistenter. Jeg synes de er kjempe hyggelige og flinke alle sammen. Ikke minst så er det disse barna mine snakker mest om og er mest knyttet til siden de er der så mye. -Selvfølgelig er alle de andre også flinke I etterkant fikk vi mail fra denne damen hvor hun takket for fin fest, og skrev så at hun synes det ble veldig rotete med den andre talen, og at meningen var at hennes tale skulle være fra alle. Så hun satt pris på om ikke folk gjorde dette i framtiden. Er jeg den eneste som har opplevd slikt??Anonymous poster hash: d8458...e3d 4
minister-mio Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Hahahahaha! Jeg hadde daua av flauhet! 36
GammelKaktus Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Wow, sjelden jeg blir målløs altså, men for et menneske Snakk om å ta over alt... 15
Frøken Smilla Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Herlighet, så pinlig! Noen må jo bare sørge for at den damen ikke får ansvar for slikt i fremtiden. 20
Populært innlegg Ciara Skrevet 19. juni 2014 Populært innlegg #5 Skrevet 19. juni 2014 Jeg ville svart på den mailen og sagt hva jeg mente, sånt går faktisk ikke an. Jeg hadde ikke akseptert at et sånt menneske liksom talte på mine vegne. 69
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Sånn går da ikke ann. Er det styrer eller bhg assistente som skifter bleie,mater,legger,trøster,leker og følger barna deres? Anonymous poster hash: 496c3...78e 18
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Jg skjønner ikke hva var flaut?Anonymous poster hash: 45e03...d39 2
FrkHumle Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Dette var stusselig!! Jeg ville svart på mailen og skrevet tilbake at jeg er veldig glad den andre talen ble holdt, for å ha forskjellig størrelse på blomster etter utdanning hører ingensteder hjemme. Heldigvis prøvde den andre talen å balansere litt, siden det faktisk er de på gulvet som gjør den største jobben med barna. 20
FrkHumle Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Jg skjønner ikke hva var flaut?Anonymous poster hash: 45e03...d39 At det virket som foreldrene stod bak denne "takken" til de ansatte? Og dermed mente assistentene og de som var mest med ungene fortjente minst? Jeg hadde ihvertfall blitt veldig skamfull. 12
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Skulle virkelig vært omvendt.... Anonymous poster hash: bc02e...84d 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Jeg hadde sagt fra, og sørget for at samme person ikke fikk ansvar for å handle inn gaver eller holde taler, for den saks skyld, i fremtiden.Anonymous poster hash: 8adb5...27e 15
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 Sannheten er at en del styrere kommer/går som det passer dem, overlater det meste til assistenter som ofte løper for å komme gjennom alt. Anonymous poster hash: 96758...2b0 3
Gjest Whitestripes Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 Jeg er pedagogisk leder i barnehage, og om noe sånn hadde skjedd der jeg jobbet, ville jeg blitt dødsflau. Tror jeg hadde gitt min blomst til assistenten min, for å vise hvor mye jeg setter pris på henne, og hvor mye hun betyr for avdelingen! 22
Gjest Sansol Skrevet 19. juni 2014 #14 Skrevet 19. juni 2014 Hadde svart på denne mailen og sagt akkurat hva jeg mente om måten hun rangerte de ansatte på vegne av hele foreldregruppa. Det høres helt latterlig ut og dama trenger å få tilbakemelding på at dette var uakseptabel oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #15 Skrevet 19. juni 2014 Huff ja vi ble vel ganske målløse alle sammen da hun begynnte på talen sin!! Har snakket med noen av de andre mødrene og vi var alle enige om hvem som IKKE blir valgt som representant til høsten. Men får meg ikke til å skrive noe mail til henne, det blir fort så ugreit da (selv om jeg har lyst). Men vurderer å få sakt noe til de som jobber der, at jeg synes det ble helt feil og at de må vite at vi setter stor pris på dem alle. Hva tenker dere om det? Jeg har et veldig godt forhold til alle barnehagetantene. -og det er jo nettopp det de er! -tanter, for barna mine som er der hver dag hele uka og ser på de som familie nr2 TSAnonymous poster hash: d8458...e3d 15
Pimp Skrevet 19. juni 2014 #16 Skrevet 19. juni 2014 Herregud, for noe tull!! I barnehagen til mitt barn fikk alle like gaver - fra styrer til den nye vikaren, som hadde begynt for 2 uker siden. Makan!! Jeg hadde absolutt sagt ifra hva jeg synes! 7
Ylva Virvla Skrevet 19. juni 2014 #17 Skrevet 19. juni 2014 (endret) Helt dust! Endret 19. juni 2014 av Ylva Virvla 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #18 Skrevet 19. juni 2014 Haha det er helt fantastisk hvor ubrukelig det går annt å bli..! Anonymous poster hash: 01a53...b73 3
Millimani Skrevet 19. juni 2014 #19 Skrevet 19. juni 2014 Hvor er tankegangen, sier nå jeg bare... Jeg hadde blitt døds-flau for det der kan minne om stor forskjellsbehandling av ansatte i full offentlighet. Sånn skal det ikke være 3
MissPierce Skrevet 19. juni 2014 #20 Skrevet 19. juni 2014 Kan vel nesten garnatert si at ingen av foreldrene til de over 80 barna i bhg jeg jobber kunne sagt og gjort noe sånt. Denne damen høres veldig spesiell ut...hehehe Vi får hele tiden høre av foreldrene hvor glade de er i oss assistentene De kommer like gjerne til oss vist de lurer på noe eller har noe på hjertet som til ped.leder eller styrer. Å det setter jeg som assistent veldig pris på. Sjefen vår roser oss også veldig mye for den jobben vi gjør. For som hun sier selv: Det er dere assistenter som er mest sammen med barna. Jeg er sikker på at assistentene og de andre i bhg deres vet hvor mye dere setter pris på de, og at denne talen ikke var fra alle. Men hennes eller noen fås tanker... 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå