Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Så spennende å klare å vente kaospåtobein! :Nikke:

_________________

Jeg har bestilt time til tidlig ul og fått time 6.oktober. Da er jeg 11+6, så regner med vi får se en god del! Gleder meg veldig :nigo: Har også fått time til første svangerskapskontroll til fredag. Grugleder meg til den :P

Spennende med UL! :) Du får se masse 11+6 ja! :) En sprell levende baby med alt den skal ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at dere klarer å vente da! Det gjør ikke vi...:)

Spennende med Ul Saraby!:) jeg har tidlig UL nå på torsdag, da er jeg 10+1, håper på å få sett litt da også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Får se om vi faktisk klarer det da :)

Jeg kjenner et par som har ventet, de har snart termin. De fikk jordmor til å skrive navnet på en lapp og det ble lagt i en konvolutt og postet til de kommende besteforeldrene som skal kjøpe alt utstyret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par som har ventet, de har snart termin. De fikk jordmor til å skrive navnet på en lapp og det ble lagt i en konvolutt og postet til de kommende besteforeldrene som skal kjøpe alt utstyret;)

haha, så tøft! God idé da. Men vi skal nok vente og da får alle andre vente også. Så kjøper vi bare nøytralt utstyr og tøy :)

Edit: her er det ingen prins eller prinsesse uansett bare et etterlengtet helt vanlig barn :)

Endret av kaospåtobein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, så tøft! God idé da. Men vi skal nok vente og da får alle andre vente også. Så kjøper vi bare nøytralt utstyr og tøy :)

Edit: her er det ingen prins eller prinsesse uansett bare et etterlengtet helt vanlig barn :)

Jeg er heller i utgangspunktet ikke så glad i det at gutter er blå og jenter rosa, men hvis det skulle bli jente vil jeg jo ha noen kjoler da:) men de trenger absolutt ikke være lyserosa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller i utgangspunktet ikke så glad i det at gutter er blå og jenter rosa, men hvis det skulle bli jente vil jeg jo ha noen kjoler da:) men de trenger absolutt ikke være lyserosa:)

Det er nesten sånn at dette anti prinsesse/prins-opplegget også går litt for langt nå.. :P

Hvis jeg får jente, så skal hun få gå i alle mulige farger, hun skal få gå i joggebukser, dongeribukser osv. Men jeg blir også å kjøpe thightser, tunikaer og kjoler. Neppe så mye i rosa og lilla, for jeg er rett og slett ikke glad i de fargene, men ulike tunikaer til å ha over ullklærne om vinteren er jo supert, og veldig fint. :) Men noen prinsesse har jeg ikke tenkt å skape, men ei helt vanlig jente som går i alle slags klær. :) Hvis jeg får ei jente da..Det får tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten sånn at dette anti prinsesse/prins-opplegget også går litt for langt nå.. :P

Hvis jeg får jente, så skal hun få gå i alle mulige farger, hun skal få gå i joggebukser, dongeribukser osv. Men jeg blir også å kjøpe thightser, tunikaer og kjoler. Neppe så mye i rosa og lilla, for jeg er rett og slett ikke glad i de fargene, men ulike tunikaer til å ha over ullklærne om vinteren er jo supert, og veldig fint. :) Men noen prinsesse har jeg ikke tenkt å skape, men ei helt vanlig jente som går i alle slags klær. :) Hvis jeg får ei jente da..Det får tiden vise.

Enig i dette, best et sted midt i mellom!:) jeg kjenner ei lita jente som er typisk rødhåret. Rødlig hår, lys hud med fregner. En helt nydelig jente, men mammaen hennes kler henne bare i rosa klær. Og hun hadde virkelig passet andre farger så mye bedre!:) dette er en mor med mange gutter som "endelig fikk prinsessen sin". Det samme med meg, jeg var ikke noe fin i lyseblå og turkis da jeg var liten og det er enda ikke mine farger:) greit å ta hensyn til slike ting!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil alle vite kjønn eller noen som skal vente? :nigo:

Edit: smiley

Vi vil vite! :rolleyes:

Men om det blir gutt denne gangen, og det noen gang kommer en tredje, da skal kjønnet få bli en overaskelse :laugh: Blir spennende. Håper jo på en liten gutt denne gangen (om det er lov å si), men mest praktisk om det blir jente! :jepp:

Misunner dere å klare å vente til fødselen. Da blir jo fødselen mye mer spennende! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! :) Trodde man måtte være på vennelista for å bli invitert. :) Hvem skal jeg sende pm med navnet mitt til for å bli invitert til gruppen da? :)

Neida, send meg mailadressen du er registrert med på face, så legger jeg deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en tråd nå med ei som har 3 uker igjen og som var så bekymret over vektoppgangen sin. Hun hadde først gått ned 10 kg og nå hadde hun gått opp til startvekt samt 4 kg ekstra. Dette syntes hun var for mye. Hva tenker dere om dette?

Det er vel startvekt man skal gå ut i fra? Synes det er veldig mye fokus på vektoppgangen i svangerskapet.. Jeg vil såklart ikke gå opp mer enn nødvendig, men jeg kommer ikke til å slanke meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en tråd nå med ei som har 3 uker igjen og som var så bekymret over vektoppgangen sin. Hun hadde først gått ned 10 kg og nå hadde hun gått opp til startvekt samt 4 kg ekstra. Dette syntes hun var for mye. Hva tenker dere om dette?

Det er vel startvekt man skal gå ut i fra? Synes det er veldig mye fokus på vektoppgangen i svangerskapet.. Jeg vil såklart ikke gå opp mer enn nødvendig, men jeg kommer ikke til å slanke meg heller.

ja startvekt man skal gå utifra. Dessuten er det mange som går opp 18 kg liksom. Tenker at man kanskje skal roe seg litt ned og heller slanke seg etter fødsel og amming. Lurt å spise sundt og trene uansett da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel prøve å unngå å gå ned noe særlig uansett, når man er gravid. Men, i forhold til vektoppgang kommer jo det helt ann på hva man veier før man blir gravid. Noen bør fokusere på å bare spise sunt og ha en jevn og normal vektøkning, mens andre bør fokusere på å prøve å ikke gå opp noe særlig i det hele tatt.

Jeg som er veldig overvektig må prøve å ikke gå opp mer enn noen kg. Moren min var også veldig overvektig når hun ble gravid med meg, men klarte å spise såppass sunt i svangerskapet at hun ikke gikk opp noen ting. Håper jeg får til noe av det samme :P

Edit: Ikke pga. slankepress og hysteri, men for forsvarlig og sunn graviditet (og tiden ettepå) for både meg og baby.

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som er bekymret over at jeg har gått ned i vekt. Hvis jeg fortsetter sånn kommer jeg ikke til å ha noe å gå på når jeg skal amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen ekstra kg å ta av og har gått ned nå i starten, men tenker at det vil jo normalisere seg når jeg klarer å spise normalt igjen. Mitt fokus gjennom svangerskapet skal være å spise sunt og variert samt å være i aktivitet hver dag. :)

Har lest litt rundt om kring at det er blitt "in" å slanke babyene sine. A tså å føde så liten som mulig baby. Kjenner jeg blir litt oppgitt jeg..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen ekstra kg å ta av og har gått ned nå i starten, men tenker at det vil jo normalisere seg når jeg klarer å spise normalt igjen. Mitt fokus gjennom svangerskapet skal være å spise sunt og variert samt å være i aktivitet hver dag. :)

Har lest litt rundt om kring at det er blitt "in" å slanke babyene sine. A tså å føde så liten som mulig baby. Kjenner jeg blir litt oppgitt jeg..... :)

Syns det å slanke babyen er sykt. Man skal jo ikke gå på diet i svangerskapet, og det viktigste for barnet er jo å få næring til å vokse seg store og sterk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillemeg90: tull! Du er nydelig! :biggrin: (ja jeg har snoket... :fnise: )

Ang å føde så små babyer som mulig:

Skjønner ikke at noen vil det.. Jeg syntes dissa tjukke bollebabyene er verdens søteste. Har en niese som var skiiiikkelig bolle når ho var baby. Hadde lyst å spise henne opp :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article924851.ece her er en sak om det:):)

Og til Saraby: hehe så herlig du er! Tusen takk!:) og akkurat det samme til deg! :hjerte:

Altså babyer skal jo ha litt ekstra, de skal kunne tåle en runde med sykdom. Tror kanskje ikke alle tenker over det:) og hvis babyene er under 2000 g må del vel ha jern frem til 1 år mener jeg det er? Å få jern gjør ofte at babyene får vondt i magen, og man vil vel ikke akkurat at det skal skje med vilje. Men det skal vel litt til å "slanke babyen" til under 2000g kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil alle vite kjønn eller noen som skal vente? :nigo:

Edit: smiley

Vi vil veldig gjerne vite kjønn! :jepp: Men det spiller ingen rolle hva det er inni her, det er kanskje mest fordi det er spennende, også kan man være litt forberedt. Pluss at jeg tror jeg ville knyttet meg mer til barnet om jeg visste om det var 'han' eller 'hun' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har noen kg for mye så håper å ikke gå opp noe særlig. Men går ikke på noen diett nei! :P

Og ja tjukkebolle bebier er finest :hjerte:

Edit: skrivefeil

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...