Focklop Skrevet 21. august 2014 #821 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg har aldri interessert meg i lengden på syklusen min, men regner med det er rundt 28 dager. Tusen takk forresten, føler meg veldig gravid! Slitsomt med konstant mensmurring, og fryser som en gal på jobb, lyst til å kaste opp, men det er ikke i nærheten til at det kommer opp noe. Litt komisk at jeg akkurat var hos legen for å bli henvist til fysio for vond skulder, også sier hun at jeg kan ikke ta betennelsesdempende fordi vi prøver, men da var jeg jammen gravid allerede! Godt jeg ga henne informasjon om at vi prøvde! Kan man ta paracet som vanlig? Føler at det er utrolig slitsomt med mensmurringer på jobb.. Hva annet kan man forvente i ukene fremover? Du kan fint ta paracet, men ikke ibux. Og så er det selvsagt lurt å ta så lite paracet som mulig Jeg har kronisk hodepine og migrene, så har vært nødt til å ta paracet nå og da, men i følge legen skal det går bra. Alt med måte! Veldig individuelt til hva som forventes, jeg føler jeg har hatt det ganske bra hittil. Var i tillegg på ultralyd i forrige uke, og fikk se et hjerte som slo Eneste jeg føler er "plagsomt" er den ekstreme luktesansen, alt lukter for stramt og kvalmt! I tillegg er matlysten veldig av/på, og med forstoppelse i tillegg blir det vanskelig å spise etterhvert. Har superømme bryster, de har vært ømme i flere uker. Stikker ikke like mye i magen nå lenger, men kan av og til kjenne antydning til ømhet i magen. Tegn på at lille vokser <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 21. august 2014 #822 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg har aldri interessert meg i lengden på syklusen min, men regner med det er rundt 28 dager. Tusen takk forresten, føler meg veldig gravid! Slitsomt med konstant mensmurring, og fryser som en gal på jobb, lyst til å kaste opp, men det er ikke i nærheten til at det kommer opp noe. Litt komisk at jeg akkurat var hos legen for å bli henvist til fysio for vond skulder, også sier hun at jeg kan ikke ta betennelsesdempende fordi vi prøver, men da var jeg jammen gravid allerede! Godt jeg ga henne informasjon om at vi prøvde! Kan man ta paracet som vanlig? Føler at det er utrolig slitsomt med mensmurringer på jobb.. Hva annet kan man forvente i ukene fremover? Mensmurringer er plagsomme ja.. Hos meg hadde jeg en topp rundt uke 5-6 og så gav det seg litt. Men det murrer fremdeles hver dag, men ikke i den samme intensiteten lenger. Paracet kan tas ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 21. august 2014 #823 Del Skrevet 21. august 2014 Tusen takk:) Så flott at dere kunne hjelpe meg med dette ukesstyret 6 uker på vei høres perfekt ut akkurat nå! Når er det størst sjangse for å miste? Tenkte jeg skulle fortelle det til mamma i kveld, merker jeg trenger litt psykisk støtte. Er så utrolig mye jeg ikke vet, og veldig kjekt å ha noen andre om det går galt. Noen forslag til hvordan man skal fortelle? I og med at jeg ikke er så langt på vei, så vil jeg ikke lage altfor mye oppstyr. Sjansen for å miste er jo aller størst de dagene før man får positiv test, så avtar den noe prosentvis for hver uke. Jeg var som sagt hos legen i forrige uke, og sa at jeg turde ikke å glede meg pga, muligheten for å miste. Da sa han at så lenge man haddevgode symptomer og var kommet til uke 6 så var sjansen liten. Men vet ikke om det stemmer, tør fremdeles ikke glede meg skikkelig;) Vi gav mødrene våre en tutt og med en lapp med beskjed om å passe på den frem til april:) hadde egentlig tenkt å vente, men jeg har vert så kvalm så føltes dumt å skjule hvorfor jeg var sykemeldt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 21. august 2014 #824 Del Skrevet 21. august 2014 Tusen takk:) Så flott at dere kunne hjelpe meg med dette ukesstyret 6 uker på vei høres perfekt ut akkurat nå! Når er det størst sjangse for å miste? Tenkte jeg skulle fortelle det til mamma i kveld, merker jeg trenger litt psykisk støtte. Er så utrolig mye jeg ikke vet, og veldig kjekt å ha noen andre om det går galt. Noen forslag til hvordan man skal fortelle? I og med at jeg ikke er så langt på vei, så vil jeg ikke lage altfor mye oppstyr. Sjansen for å miste minsker for hver dag som går, så jeg tok hver dag som en seier før jeg kom i uke 7 og tenkte "hva er det jeg bekymrer meg for?" Sjansen er riktig nok større om du røyker, drikker eller "mishandler" kroppen din på noe vis. Jeg kutta ut snusen ganske kjapt, og har ikke hatt noe lyst på! Vi ringte foreldrene våre og fortalte det ganske tidlig. Rundt uke 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 21. august 2014 #825 Del Skrevet 21. august 2014 Kombivognen blir jo tyngre enn duo, da skal du jo trille både bag og sportsdel. Jeg tenker som så at jeg vil bruke bagen lengst mulig, i duo bagen kan jo ryggen settes litt opp etterhvert. Personlig liker jeg også duo versjonene bedre enn kombi. Da blir det sikkert duovogn. Eneste "negative" jeg ser med duovogn er at bagdelen virker så stor og tung å ta med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 21. august 2014 #826 Del Skrevet 21. august 2014 Spørsmål til alle; tar dere kosttilskudd? Jern og folat? Kjøpte en svær pakke med kosttilskudd som inneholder to omega 3, en slags blåbærtablett og en stoor hvit tablett med allslags viktige vitaminer. Alt en gravid trenger, visstnok. Ble ikke så jeg tar det fordi tabletten er aalt for stor! Så jeg vurderer å kjøpe egen tablett for jern, og en for folat... (føler jeg spammer tråden her i dag! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 21. august 2014 #827 Del Skrevet 21. august 2014 Spørsmål til alle; tar dere kosttilskudd? Jern og folat? Kjøpte en svær pakke med kosttilskudd som inneholder to omega 3, en slags blåbærtablett og en stoor hvit tablett med allslags viktige vitaminer. Alt en gravid trenger, visstnok. Ble ikke så jeg tar det fordi tabletten er aalt for stor! Så jeg vurderer å kjøpe egen tablett for jern, og en for folat... (føler jeg spammer tråden her i dag! ) (Bare bra det ) Jeg tar kun folat til nå.. Legen min sa jeg trengte ikke å ta jern før det evt ble påvist jernmangel. Det er jeg takknemlig for, for jeg blir så dårlig av disse jerntablettene og jeg synes jeg er dårlig nok fra før:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bocla Skrevet 21. august 2014 #828 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Sjansen for å miste er jo aller størst de dagene før man får positiv test, så avtar den noe prosentvis for hver uke. Jeg var som sagt hos legen i forrige uke, og sa at jeg turde ikke å glede meg pga, muligheten for å miste. Da sa han at så lenge man haddevgode symptomer og var kommet til uke 6 så var sjansen liten. Men vet ikke om det stemmer, tør fremdeles ikke glede meg skikkelig;) Vi gav mødrene våre en tutt og med en lapp med beskjed om å passe på den frem til april:) hadde egentlig tenkt å vente, men jeg har vert så kvalm så føltes dumt å skjule hvorfor jeg var sykemeldt:) Så godt å høre:) Da får vi håpe den sitter. Selv om det som venter er utrolig spennende og ikke minst skummelt, men er 25 i fast jobb og stabilt forhold, så er vel egentlig ingen grunn til å vente lenger. Alle tidligere generasjoner har startet allerede ved 18-19 års alder, så jeg brøt tradisjonen skikkelig, men til gjengjeld har jeg bachelor å vise til da:-) Åååh.. Høres ut som de må ha blitt passe rørt da! HAr tenkt litt på frasen "jeg var visst like fruktbar som deg jeg" for så å se reaksjonen Sjansen for å miste minsker for hver dag som går, så jeg tok hver dag som en seier før jeg kom i uke 7 og tenkte "hva er det jeg bekymrer meg for?" Sjansen er riktig nok større om du røyker, drikker eller "mishandler" kroppen din på noe vis. Jeg kutta ut snusen ganske kjapt, og har ikke hatt noe lyst på! Vi ringte foreldrene våre og fortalte det ganske tidlig. Rundt uke 6 DEt er godt å høre! Aldri røyka, aldri snus, og sist gang jeg drakk var nyttårsaften, skikkelig kjedelig skjønner dere Jogger en del da, om det kan kategoriseres som å mishandle kroppen hihih... Endret 21. august 2014 av Bocla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bocla Skrevet 21. august 2014 #829 Del Skrevet 21. august 2014 Spørsmål til alle; tar dere kosttilskudd? Jern og folat? Kjøpte en svær pakke med kosttilskudd som inneholder to omega 3, en slags blåbærtablett og en stoor hvit tablett med allslags viktige vitaminer. Alt en gravid trenger, visstnok. Ble ikke så jeg tar det fordi tabletten er aalt for stor! Så jeg vurderer å kjøpe egen tablett for jern, og en for folat... (føler jeg spammer tråden her i dag! ) Tar den samme som du beskriver her, men idag merket jeg en skikkelig vemmelse når den store skulle ned. Alt kom nesten opp igjen. Likte bedre rosa pakningen (husker ikke hvem som har den), for de omega3 tablettene i lifeline sin, synes jeg at jeg gulper hele dagen. Innbiller meg at jeg ikke gjorde det med den andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 21. august 2014 #830 Del Skrevet 21. august 2014 Så godt å høre:) Da får vi håpe den sitter. Selv om det som venter er utrolig spennende og ikke minst skummelt, men er 25 i fast jobb og stabilt forhold, så er vel egentlig ingen grunn til å vente lenger. Alle tidligere generasjoner har startet allerede ved 18-19 års alder, så jeg brøt tradisjonen skikkelig, men til gjengjeld har jeg bachelor å vise til da:-) Åååh.. Høres ut som de må ha blitt passe rørt da! HAr tenkt litt på frasen "jeg var visst like fruktbar som deg jeg" for så å se reaksjonen DEt er godt å høre! Aldri røyka, aldri snus, og sist gang jeg drakk var nyttårsaften, skikkelig kjedelig skjønner dere Jogger en del da, om det kan kategoriseres som å mishandle kroppen hihih... Godt du tar vare på kroppen din! Det kommer både du og baby til å sette pris på senere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 21. august 2014 #831 Del Skrevet 21. august 2014 mange nye som joiner tråden, lykke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bocla Skrevet 21. august 2014 #832 Del Skrevet 21. august 2014 Noen som kan gi meg styrke til å overleve arbeidsdagene? Etter ferien har jeg hatt stort behov for å reise hjem 1400, men må pent sitte til 1600 :-(. Har masse avspasering, men på grunn av stress om dagen, så ser sjefen stygt på meg hver gang jeg spør om å gå litt tidligere. Glede seg til 01.09.14. Da er stresset over for denne gang! (regnskapsbransjen)....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 21. august 2014 #833 Del Skrevet 21. august 2014 Spørsmål til alle; tar dere kosttilskudd? Jern og folat? Kjøpte en svær pakke med kosttilskudd som inneholder to omega 3, en slags blåbærtablett og en stoor hvit tablett med allslags viktige vitaminer. Alt en gravid trenger, visstnok. Ble ikke så jeg tar det fordi tabletten er aalt for stor! Så jeg vurderer å kjøpe egen tablett for jern, og en for folat... (føler jeg spammer tråden her i dag! ) Jeg tar folat, d-vitaminer og magnesium, men ikke noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 21. august 2014 #834 Del Skrevet 21. august 2014 Noen som kan gi meg styrke til å overleve arbeidsdagene? Etter ferien har jeg hatt stort behov for å reise hjem 1400, men må pent sitte til 1600 :-(. Har masse avspasering, men på grunn av stress om dagen, så ser sjefen stygt på meg hver gang jeg spør om å gå litt tidligere. Glede seg til 01.09.14. Da er stresset over for denne gang! (regnskapsbransjen)....... Start med en god frokost, prøv å få litt frisk luft innimellom(regner med du sitter mye innendørs siden du jobber med regnskap), og belønn deg selv ettersom tiden går! Ikke lenge til 1 september heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 21. august 2014 #835 Del Skrevet 21. august 2014 Da blir det sikkert duovogn. Eneste "negative" jeg ser med duovogn er at bagdelen virker så stor og tung å ta med seg. Skal du bære den så mye rundt? Vi tenker son så at mini fint kan sove ute, ellers bruker man jo bilsetet mye.. Jeg har faktiskt bært duo bagen til emmaljunga mondial opp og ned trappene i gamle blokka med en unge på 6 mnder, gikk helt fint det😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 21. august 2014 #836 Del Skrevet 21. august 2014 Skal du bære den så mye rundt? Vi tenker son så at mini fint kan sove ute, ellers bruker man jo bilsetet mye.. Jeg har faktiskt bært duo bagen til emmaljunga mondial opp og ned trappene i gamle blokka med en unge på 6 mnder, gikk helt fint det Har ikke planer om å bære den rundt overalt nei, tenker mest på når vi skal på besøk. Men vi har omsider bestemt oss, det blir duo Skal se på Briovogn i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 21. august 2014 #837 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Jeg sliter også mellom duo og kombi. Tenker å sette vogna i garasjen og bære bagen inn og ut, men finner virkelig ingen kombivogner jeg liker. Er bagen på duo vognene veldig vanskelig å ta av å på? Endret 21. august 2014 av lillemeg90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 21. august 2014 #838 Del Skrevet 21. august 2014 Kombivognen blir jo tyngre enn duo, da skal du jo trille både bag og sportsdel. Jeg tenker som så at jeg vil bruke bagen lengst mulig, i duo bagen kan jo ryggen settes litt opp etterhvert. Personlig liker jeg også duo versjonene bedre enn kombi. Det med vekt er jo et veldig godt poeng! Det må jeg ta med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 21. august 2014 #839 Del Skrevet 21. august 2014 Uff 😩 onsdag og i dag har jeg hatt litt brun/svart utflod! Redd for at det er begynnelsen på en spontanabort 😢 noen som har opplevd det? Er nå 5-6 uker på vei. Huff, Trylle, får håpe det ikke er noe sånt på gang! Tror det er flere som opplever små blødninger hele veien rundt de tidspunkt de egentlig skulle hatt mensen. Får håpe det bare er det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gift93 Skrevet 21. august 2014 #840 Del Skrevet 21. august 2014 Skal på tidlig ultralyd i morgen er da 6+1 gruer meg etter sist gang jeg var på ultralyd noen sommar hatt MA også blitt gravide igjen og det da har gått bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå