Amarinda Skrevet 17. august 2014 #761 Del Skrevet 17. august 2014 Ikke før jeg hadde skrevet her, så gikk det galt.. Takk for meg! Masse lykke til til dere alle!! Uff, det var leit å høre. Ta vare på deg selv videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 17. august 2014 #762 Del Skrevet 17. august 2014 Ikke før jeg hadde skrevet her, så gikk det galt.. Takk for meg! Masse lykke til til dere alle!! Huff, det var veldig trist å høre Er du sikker på at det ikke er en mellomblødning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Skrevet 17. august 2014 #763 Del Skrevet 17. august 2014 Jeg synes du skal gå for gastritt! Det kan man få spesielt i utlandet pga annen bakterieflora. Han man det så er det også anbefalt å ikke drikke alkohol da det i verste fall kan føre til magesår:) bruker du antibiotikaen flagyl så skal du ikke drikke alkohol, den brukes også i behandling av magesymptomer i forbindelse med bakterien helicobacter pyliori. Den bakterien er ofte med på å lage gastritt:) Men forstår den at det ikke er noe gøy å lyge ja;) Da må jeg lese meg opp på gastritt:p Aldri hørt om det før jeg:) Skal man ikke drikke alkohol i det hele tatt da? Må jeg ha dratt til legen for å ha funnet det ut? Eller kan jeg ha spurt svigerfar om hva jeg har fått og at han har konkludert med det? Nå spør jeg fælt, men det virket som du kunne dette og du var sykepleier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Skrevet 17. august 2014 #764 Del Skrevet 17. august 2014 Ikke før jeg hadde skrevet her, så gikk det galt.. Takk for meg! Masse lykke til til dere alle!! Så leit å høre:( Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 17. august 2014 #765 Del Skrevet 17. august 2014 Da må jeg lese meg opp på gastritt:p Aldri hørt om det før jeg:) Skal man ikke drikke alkohol i det hele tatt da? Må jeg ha dratt til legen for å ha funnet det ut? Eller kan jeg ha spurt svigerfar om hva jeg har fått og at han har konkludert med det? Nå spør jeg fælt, men det virket som du kunne dette og du var sykepleier?her står litt lett info:) http://sml.snl.no/gastritt Man bør avstå fra alkohol. For å forbygge magesår samt at det ofte gjør vondt å drikke alkohol da man er veldig sår i magesekken (snakker av erfaring) svigerfar kan ha konkludert med det, men du får vel ikke antibiotika ute å oppsøke lege. Du kan evt, si at du har hatt plager som svigerfar tror kan være gastritt. Han har rådet deg til å ta det med ro og unngå alkohol, og oppsøke lege når du kommer tilbake? Er sykepleier også ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 17. august 2014 #766 Del Skrevet 17. august 2014 Da må jeg lese meg opp på gastritt:p Aldri hørt om det før jeg:) Skal man ikke drikke alkohol i det hele tatt da? Må jeg ha dratt til legen for å ha funnet det ut? Eller kan jeg ha spurt svigerfar om hva jeg har fått og at han har konkludert med det? Nå spør jeg fælt, men det virket som du kunne dette og du var sykepleier? Gastritt er en betennelse i mageslimhinnen og kan bli forverret av alkohol, røyk, NSAIDS etc. Så det er absolutt ikke heldig å drikke alkohol, nei Så det er en veldig "gyldig" grunn. Hvis folk absolutt spør om du har vært hos legen noe jeg ikke tror de gjør så hadde jeg vel bare sagt ja og ikke begynt å utbrodere at svigerfar sa ditt og datt. Jo mer detaljert du forteller om sånne småting jo mindre troverdig virker det som regel Bare fatt deg i korthet - "jeg har desverre fått påvist gastritt (eller enda enklere; betennelde i mageslimhinnen) så jeg kan desverre ikke drikke da jeg er redd det blir verre/og eller jeg får smerter av det" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 17. august 2014 #767 Del Skrevet 17. august 2014 Det var et godt forslag! Men jeg hater å lyve, for tenk om noen "cathcer" meg ved å si: å, det har jeg hatt også eller at de spør hva det er for noe og hvordan jeg har klart å få det. Tror jeg vil slite med å forklare ting eller å snakke om det:p Jeg er så ekstremt dårlig på å lyve:O fikk han det bare av å spise sterk mat? Og hvor lenge varte det? Og hvordan fant han det ut? Jeg ser at du fikk veldig gode svar allerede . Han fant ut av det ved å oppsøke lege. Vi trodde det kunne være salmonella fordi vi var i et land med høy forekomst av det. Men jeg tror legen bare stilte han noe spørsmål om hva han hadde spist og om han hadde spist mye fett og sterk mat, og det hadde han. Legen mente det bare var gastritt heldigvis. Mannen min startet med å ha veldig mye vondt i magesekken. Han beskrev en sviende følelse og trykk. Han fikk bare sånne brustabletter som minsker magesyre siden legen mente de skulle gå over av seg selv. Han fikk ikke lov til å drikke alkohol som sagt og maten måtte ikke ha noe krydder. Tok han to uker sånn ca før han ble bedre igjen :-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 17. august 2014 #768 Del Skrevet 17. august 2014 Ikke før jeg hadde skrevet her, så gikk det galt.. Takk for meg! Masse lykke til til dere alle!! Det var trist å lese! Håper det går bedre med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 17. august 2014 #769 Del Skrevet 17. august 2014 Ikke før jeg hadde skrevet her, så gikk det galt.. Takk for meg! Masse lykke til til dere alle!! Er du sikker på at det gikk galt da? Blør du masse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 19. august 2014 #770 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg må ha fanget opp noe virus som er ute og går, har gått og sjanglet siden fredag. Tett nese, vondt i hodet og rundt bihulene, kvalm og med feber som kommer og går! Mer som en influensa uten å ha spesielt vondt i halsen... blir litt bekymret for at dette kan ha noe påvirkning på lille :/ 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 19. august 2014 #771 Del Skrevet 19. august 2014 Off, høres ikke godt ut Kanskje det er verdt å ta en liten tur til legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 19. august 2014 #772 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg må ha fanget opp noe virus som er ute og går, har gått og sjanglet siden fredag. Tett nese, vondt i hodet og rundt bihulene, kvalm og med feber som kommer og går! Mer som en influensa uten å ha spesielt vondt i halsen... blir litt bekymret for at dette kan ha noe påvirkning på lille :/ Det går nok fint skal du se, det som anbefales er vel å holde temperaturen under 38,5. Men det går jo fint an å ta en tur til legen om du er bekymret:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 19. august 2014 #773 Del Skrevet 19. august 2014 Det går nok fint skal du se, det som anbefales er vel å holde temperaturen under 38,5. Men det går jo fint an å ta en tur til legen om du er bekymret:) Good to know! Mest plagsomt å gå og være sånn "halvsyk", føles ikke ordentlig dårlig før halsen verker og jeg våkner med hoste om natten. Men det som er fint med slike virus er at det oftest går over like raskt som det kom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. august 2014 Forfatter #774 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg må ha fanget opp noe virus som er ute og går, har gått og sjanglet siden fredag. Tett nese, vondt i hodet og rundt bihulene, kvalm og med feber som kommer og går! Mer som en influensa uten å ha spesielt vondt i halsen... blir litt bekymret for at dette kan ha noe påvirkning på lille :/ 😑 Stort sett tåler den lille helt fint at mor er syk en periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 19. august 2014 #775 Del Skrevet 19. august 2014 Good to know! Mest plagsomt å gå og være sånn "halvsyk", føles ikke ordentlig dårlig før halsen verker og jeg våkner med hoste om natten. Men det som er fint med slike virus er at det oftest går over like raskt som det kom! Ja, det eneste man skal huske på er å ikke hra høy feber:)) god bedring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 19. august 2014 #776 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg har SÅ lyst på brødskive med jubelsalami, er det virkelig skummelt å spise det? Helt ny pakke, kjøpt i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 19. august 2014 #777 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg har SÅ lyst på brødskive med jubelsalami, er det virkelig skummelt å spise det? Helt ny pakke, kjøpt i går Hæ? Spist det hele veien, jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 19. august 2014 #778 Del Skrevet 19. august 2014 Det har klødd litt i hendene i dag så jeg har laget en vognpose! Er rimelig stolt. Siden fargen er så lys synes jeg at den passer til gutt eller jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 19. august 2014 #779 Del Skrevet 19. august 2014 Kopiert fra Mattilsynet:) "Toxoplasma kan trolig overleve i kjøtt som graves, spekes eller kaldrøkes. Spekemat (fårepølse, salami, fenalår, morrpølse, parmaskinke, serranoskinke osv.) kan være problematisk for gravide både med tanke på bakterien Listeria og parasitten Toxoplasma. Av den grunn har norske matmyndigheter valgt å holde seg til det enkle budskapet at gravide ikke bør spise spekemat, med mindre det er varmebehandlet godt. Dersom råvarene til spekematen er frosset inn før produksjon, vil det ikke være noen fare for toxoplasmasmitte. Om råvarene har vært frosset eller ikke, vil variere fra produkt til produkt, men produsentene vil kunne gi opplysninger om dette." Så du kan jo sjekke produsenten:) (ang det som står i siste avsnitt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 19. august 2014 #780 Del Skrevet 19. august 2014 Åhh, jeg var så fysen på spekemat under forrige graviditet! Første jeg spiste da jeg kom hjem fra sykehuset Har spist litt denne gangen da, rett og slett fordi jeg ikke visste at jeg var gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå