Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Overlevde flyturen akkurat. I det jeg landet på norsk nord ble jeg SÅ kvalm som aldri før og det varte i flere timer. Var sikker på at nå spyr jeg, men det kom aldri noe. Ååh, jeg er lei av å være kvalm etter bare en uke!!:'( orker ikke dette:p

Jeg er 6+1 på gravid app (lilla) og 6+2 på babyverden sin. Vet ikke hvorfor de sier forskjellig:/ Jeg gleder meg også til den 12 uken!!!:D

Takeoff og landing var verst for meg også. Tror det er fordi man utsettes for mer trykk eller noe slikt akkurat da. Spyposer var en god venn å ha da, selv om det aldri kom noe opp. Får håpe du slipper å være kvalm hele veien, da :)

Vet ikke hvorfor de viser forskjellig, de regner det jo tydeligvis ikke ut på samme måte. Tror Babyverden gir 40+3, mens termin med blant annet den runde pappskiva til jordmødre viser kortere. Jeg valgte å stole på den datoen som var mest gunstig for meg, haha ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overlevde flyturen akkurat. I det jeg landet på norsk nord ble jeg SÅ kvalm som aldri før og det varte i flere timer. Var sikker på at nå spyr jeg, men det kom aldri noe. Ååh, jeg er lei av å være kvalm etter bare en uke!!:'( orker ikke dette:p

Jeg er 6+1 på gravid app (lilla) og 6+2 på babyverden sin. Vet ikke hvorfor de sier forskjellig:/ Jeg gleder meg også til den 12 uken!!!:D

Om noen uker blir det forhåpentligvis bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofaen å får plutselig en skikkelig ekkel/vond/ubehagelig følelse i ryggen og magen! Klarer egentlig ikke forklare hvordan det føles ut, men nærmeste jeg kommer er vel en brennende, trykkende følelse innenifra? Men samtidig ikke det heller.. Er i hele magen og litt i siden av ryggen og korsryggen. Hjelp??

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofaen å får plutselig en skikkelig ekkel/vond/ubehagelig følelse i ryggen og magen! Klarer egentlig ikke forklare hvordan det føles ut, men nærmeste jeg kommer er vel en brennende, trykkende følelse innenifra? Men samtidig ikke det heller.. Er i hele magen og litt i siden av ryggen og korsryggen. Hjelp??

Svarte deg i dagboken din :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe gøy når man blir redd altså.. Håper det går bedre! Jeg vet dessverre ikke hva det var for noe, bare at jeg også har kjent ting i kroppen som jeg ikke har kjent før.. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen av dere har opplevd alkohol i jobbsammenheng etter ferien og hva dere evt har gjort for å skjule det? Har hele den kommende uken spekket med program og det blir alkohol hver dag. Kan ikke si at jeg kjører bil heller for vi skal være borte hele uken.... Noen tips? Vurderer å bare late som jeg drikker, men er redd noen skal oppdage at det ikke minsker i glasset mitt ved middagsbordet:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om noen av dere har opplevd alkohol i jobbsammenheng etter ferien og hva dere evt har gjort for å skjule det? Har hele den kommende uken spekket med program og det blir alkohol hver dag. Kan ikke si at jeg kjører bil heller for vi skal være borte hele uken.... Noen tips? Vurderer å bare late som jeg drikker, men er redd noen skal oppdage at det ikke minsker i glasset mitt ved middagsbordet:/

Hmm.. Du kan ikke ha pådratt deg en skade eller sykdom i ferien som gjør at du må ta antibiotika eller smertestillende?:)

Eller er det mulig å be om slkoholfi vin litt under bordet?

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Du kan ikke ha pådratt deg en skade eller sykdom i ferien som gjør at du må ta antibiotika eller smertestillende? :)

Eller er det mulig å be om slkoholfi vin litt under bordet?

Har tenkt på begge deler, men jeg starter på jobb på mandag med full timeplan, så jeg har ikke klart å komme meg til legen for å få evt antibiotika. De vet at jeg kom hjem i helgen. Og vi er ikke så mange, så er ikke så lett å forsvinne i "mengden".

Det blir vanskelig å bestille alkoholfritt da alt er planlagt fra før av og det blir vanskelig å si til kelnere at jeg skal ha alkoholfritt uten å bli oppdaget. Ser også for meg denne kleie situasjonen at kelnerne glemmer hvem som skulle ha alkoholfritt og spør ut foran alle hvem som hadde bestilt det..... Hehe.

Merker at dette skal bli en ufordring:p Både alkohol og at kvalmen er uutholdelig så jeg klarer ikke å gjøre noen ting eller være meg selv:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på begge deler, men jeg starter på jobb på mandag med full timeplan, så jeg har ikke klart å komme meg til legen for å få evt antibiotika. De vet at jeg kom hjem i helgen. Og vi er ikke så mange, så er ikke så lett å forsvinne i "mengden".

Det blir vanskelig å bestille alkoholfritt da alt er planlagt fra før av og det blir vanskelig å si til kelnere at jeg skal ha alkoholfritt uten å bli oppdaget. Ser også for meg denne kleie situasjonen at kelnerne glemmer hvem som skulle ha alkoholfritt og spør ut foran alle hvem som hadde bestilt det..... Hehe.

Merker at dette skal bli en ufordring:p Både alkohol og at kvalmen er uutholdelig så jeg klarer ikke å gjøre noen ting eller være meg selv:|

Du kan vel ha fått antibiotika der du var på ferie?:) det er ikke uvanlig å måtte oppsøke legehjelp i utlandet:)

Det at du står på antibiotika gjør deg ekstra trøtt ofte også, så da kan du kanskje ta litt tildigere kvelder og gå å slappe av :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var på ferie i utlandet så fikk mannen min gastritt på grunn av altfor mye sterk mat :) det betydde at han hadde vondt i magen og måtte spise små mengder med mat. Han fikk forbudt mot å drikke alkohol i den perioden også. Gastritt kan gi deg en unnskyldning mot kvalmen og mot å drikke alkohol. Si at du ble syk i utlandet :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Er det normalt at symptomer på graviditeten avtar ved 10 uker? Brystene er liksom ikke like vonde lenger, og er livredd for at noe er galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at symptomer på graviditeten avtar ved 10 uker? Brystene er liksom ikke like vonde lenger, og er livredd for at noe er galt!

Har det sånn jeg også så må tro det er normalt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble puppene helt normale igjen ganske lenge, men i går våknet jeg og tenkte bare "au" idet tyngdekraften slo inn! I dag er de ikke så veldig ømme, men det har, som sagt, vært helt borte ganske lenge for min del. Det kommer nok tilbake i bølger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Hos meg ble puppene helt normale igjen ganske lenge, men i går våknet jeg og tenkte bare "au" idet tyngdekraften slo inn! I dag er de ikke så veldig ømme, men det har, som sagt, vært helt borte ganske lenge for min del. Det kommer nok tilbake i bølger :)

Håper du har rett :) Jeg skal til første kontroll hos jordmor neste mandag, da skal jeg snakke litt med henne ang dette. Om det er lurt med en ny ul eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. Når man går inn mot 12 uker og første trimester er over, blir en del av de "verste" symptomene over, som trøtthet og kvalme. Husker i forrige svangerskap, da var det helt forferdelig vondt i puppene mellom 8 og 10 uker, men så normaliserte det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var på ferie i utlandet så fikk mannen min gastritt på grunn av altfor mye sterk mat :) det betydde at han hadde vondt i magen og måtte spise små mengder med mat. Han fikk forbudt mot å drikke alkohol i den perioden også. Gastritt kan gi deg en unnskyldning mot kvalmen og mot å drikke alkohol. Si at du ble syk i utlandet :fnise:

Det var et godt forslag! Men jeg hater å lyve, for tenk om noen "cathcer" meg ved å si: å, det har jeg hatt også eller at de spør hva det er for noe og hvordan jeg har klart å få det.

Tror jeg vil slite med å forklare ting eller å snakke om det:p Jeg er så ekstremt dårlig på å lyve:O

fikk han det bare av å spise sterk mat? Og hvor lenge varte det? Og hvordan fant han det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan vel ha fått antibiotika der du var på ferie?:) det er ikke uvanlig å måtte oppsøke legehjelp i utlandet:)

Det at du står på antibiotika gjør deg ekstra trøtt ofte også, så da kan du kanskje ta litt tildigere kvelder og gå å slappe av :)

Ja, jeg kan det. Men jeg for fantasiløs til å finne på hva som kan ha skjedd meg:p Har ikke vært på en ferie det kan ha skjedd for mye. Har sittet for det meste i bil;)

Har en svigerfar som er lege og det er mange antibiotika man ikke må holde seg unna alkohol:) Så vet ikke om den fungerer så bra lenger:p

Glad for at du svarer og prøver å hjelpe meg da:D Sunyrs det er vanskelig å skjule kvalmen og jeg. Selv om jeg ikke kaster opp, men jeg ser syk ut fordi jeg ikke klarer å gjøre ting:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan det. Men jeg for fantasiløs til å finne på hva som kan ha skjedd meg:p Har ikke vært på en ferie det kan ha skjedd for mye. Har sittet for det meste i bil;)

Har en svigerfar som er lege og det er mange antibiotika man ikke må holde seg unna alkohol:) Så vet ikke om den fungerer så bra lenger:p

Glad for at du svarer og prøver å hjelpe meg da:D Sunyrs det er vanskelig å skjule kvalmen og jeg. Selv om jeg ikke kaster opp, men jeg ser syk ut fordi jeg ikke klarer å gjøre ting:(

Jeg synes du skal gå for gastritt! Det kan man få spesielt i utlandet pga annen bakterieflora. Han man det så er det også anbefalt å ikke drikke alkohol da det i verste fall kan føre til magesår:) bruker du antibiotikaen flagyl så skal du ikke drikke alkohol, den brukes også i behandling av magesymptomer i forbindelse med bakterien helicobacter pyliori. Den bakterien er ofte med på å lage gastritt:)

Men forstår den at det ikke er noe gøy å lyge ja;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før jeg hadde skrevet her, så gikk det galt.. Takk for meg! :(

Masse lykke til til dere alle!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før jeg hadde skrevet her, så gikk det galt.. Takk for meg! :(

Masse lykke til til dere alle!! :blomst:

Åå nei:/ blødning?

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...