Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

ååh hjertehopp!! Tenk at det er bebisen din! :D

Jeg pratet med legen i dag og jeg får faktisk henvisning til tidlig ul i uke 12. Så jeg slipper å betale :D

Heldig du! :) Nå venter vi bare i spenning til ultralyd i uke 18.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min egen del har det kun hjulpet å spise jevnlig. Noen ganger går det 30 min, noen ganger 2 timer, men kvalmen går som regel over etterpå.

Legen tipset meg om ingefærte, så jeg prøvde teposer fra Yogi te. Første dagen var jeg i knallform, neste dag hjalp det ikke. Tror jeg heller anbefaler å koke på fersk ingefær, da blir den mye sterkere. Det skader jo ikke å prøve :)

På flyet kan du be om å få spyposer så du har i tilfelle. Jeg har med meg mine i veska her hjemme, føler meg mye "tryggere" enn uten noenting. Og drikk mye vann. Jeg fortalte en flyvertinne at jeg var gravid, og hun passet på meg hele turen hjem! :)

Ja, det skal bli deilig å komme hjem og få norsk mat, vanlig rutiner og tilgang til å lage seg det man vil. Blir kvalm av all mat her nå og ingenting frister å bestille! Skal prøve å få kjøpt knekkebrød på butikken i morgen som jeg kan ha i vesken, samboer var ute og prøvde finne i sted, mens jeg måtte ligge på hotellrommet! Fant bare salte kjeks, men det hjalp litt hvert fall:)

Godt det er på slutten av ferien og ikke midt i:) Men jeg var SÅ close på å komme meg hjem før alt slo til... Håper jeg får sove store deler av veien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på vinterjakke, men kommer plutselug på at jeg vil jo ha en ekstra bul på magen:p

Har dere tenkt noe på det? Lurer på hvor mye større enn normalt jeg bør kjøpe, eller om jeg bør gå for mammajakke:p

Det har jeg overhode ikke tenkt på! :o Jeg har en oversize-jakke jeg elsker, men regner med den blir trang når magen blir stoor... Kom med link hvis noen finner fine jakker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min tilba seg å spandere en mamalicious vinterjakke til meg. Tror prisene ikke er så ille heller og jakkene er fine :-) men jeg tørr ikke å kjøpe den enda.

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, der kom kvalmen for fullt!:'( Var visst litt for eplekjekk for en uke siden og sa jeg ikke hadde noen symptomer!! Er uggen i hele meg store deler av dagen og veldig kvalm til tider. Foreløpig ikke kastet noe opp. Dette er pain når man er halve jordkloden rundt og skal fly hjem om to dager....:( Æsj:p Blir kvalm av tanken på all mat her. Vil hjem til norsk mat!!!:)

noen som har tips mot kvalme?

Jeg får kvalmen spesielt på ettermiddagen/kvelden. Men kroppen burde vært vendt til seg tidssonen nå som jeg har vært her i tre uker:/ håper jeg overlever flyturen, Hehe:)

Noen får jo kvalmen helst på ettermiddag/kveld også. Hos meg går det i bølger hele døgnet egentlig..

Her også hjelper det å spise regelmessig og ikke fkr mye hver gang. Er flere ganger jeg har gått i fella med at noe var kjempegodt (ingenting har smakt spesilt godt de siste dagene) så jeg spiser for mye, å spyr ganske raskt etterpå:P

Det kan jeg leve med alltså, når det koster 1600 her privat.

1600?! Jeg skal betale 700,- hvor i landet bor du?

Det har jeg overhode ikke tenkt på! :o Jeg har en oversize-jakke jeg elsker, men regner med den blir trang når magen blir stoor... Kom med link hvis noen finner fine jakker :D

jeg har også en jeg er glad i, men tenker at den blir litt knapp når vi nermer oss januar:p skal komme med link ja:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk sett en liten bankende hjerte i dag!! Alt var normalt og jeg ble satt tilbake til 9+2, noe som betyr at jeg bomma bare på 4 dager. Ååå så glad of for en lettelse det var å se at alt var i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk sett en liten bankende hjerte i dag!! Alt var normalt og jeg ble satt tilbake til 9+2, noe som betyr at jeg bomma bare på 4 dager. Ååå så glad of for en lettelse det var å se at alt var i orden!

Så bra! :) Veldig deilig å se den lille! Jeg var forresten også på tidlig UL da jeg var 9+4 :jepp: Små armer og bein i bevegelse. Koselig!

___

Endelig 12 uker! Og det siste døgnet har det strekt en del i livmoren, så jeg kjente etter, og den har blitt merkbart større. Kanten er kommet godt over symfysen nå, og magen litt hardere, så er vel like før magen popper ut tenker jeg. :) Håper jeg! Vil ikke se chubby ut når jeg skal til varmere strøk om 2,5 uker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får jo kvalmen helst på ettermiddag/kveld også. Hos meg går det i bølger hele døgnet egentlig..

Her også hjelper det å spise regelmessig og ikke fkr mye hver gang. Er flere ganger jeg har gått i fella med at noe var kjempegodt (ingenting har smakt spesilt godt de siste dagene) så jeg spiser for mye, å spyr ganske raskt etterpå:P

1600?! Jeg skal betale 700,- hvor i landet bor du?

jeg har også en jeg er glad i, men tenker at den blir litt knapp når vi nermer oss januar:p skal komme med link ja:)

ja jeg vet at det er veldig prisforskjell! Bor i telemark :)

Hvor i landet er du?

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg i begravelse til en tante jeg har møtt to ganger ca. Så klarte jeg å holde meg fra å gråte gjennom hele sermonien i kirken, men så skulle pappa være med å bære kisten ut og da gråt jo han. Så da sprakk jo jeg og grein som en foss! Det værste var jo at jeg aldri klarte å stoppe. Alle andre var jo over på latter og snakking og der satt jeg å sutra. Klarte ikke å stoppe! Og jeg som ikke kjenner henne lkksom. Slik er det å være gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kooselig med ultralyd! Jeg fikk høre hjertelyd på legetimen i dag selv, det er jo bare fantastisk! :hjerte:

Noen andre som får vondt i magen hvis man går litt for langt of litt for fort? Er 5+0 idag?

Jeg får vondt nederst i magen når jeg er i fysisk aktivitet eller er sliten. Da strekker det en del og er ubehagelig. Noen ganger såpass at jeg må sette meg ned, men som regel går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som får vondt i magen hvis man går litt for langt of litt for fort? Er 5+0 idag?

Hadde det i uke 4-5 ca. Skikkelig øm og blødde faktisk av å bevege meg, så ingenting er umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, så koselig! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt det altså? Ser for meg at man må kjøpe en mye større jakke for å kunne lukke igjen glidelåsen når man kommer ut på vårparten:)

For meg holdt det :) Men ble ikke sånn kjempestor da :)

Lå 10% under gjennomsnittet ca.

Det kan jeg leve med alltså, når det koster 1600 her privat.

I Rogaland tok jeg privat til bare 500 kr. Så syns egentlig det var mye. Men det er jo forskjell fra plass til plass, nå bor jeg i hordaland.

Her koster det vist mellom 1000-1600. Sykt stor forskjell.

Endret av Hay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg i begravelse til en tante jeg har møtt to ganger ca. Så klarte jeg å holde meg fra å gråte gjennom hele sermonien i kirken, men så skulle pappa være med å bære kisten ut og da gråt jo han. Så da sprakk jo jeg og grein som en foss! Det værste var jo at jeg aldri klarte å stoppe. Alle andre var jo over på latter og snakking og der satt jeg å sutra. Klarte ikke å stoppe! Og jeg som ikke kjenner henne lkksom. Slik er det å være gravid :P

Vanlig å felle noen tårer i begravelse da, de er jo triste uansett :( Jeg begynte nesten å gråte da en jente mistet isen sin på bakken for noen dager siden. Det var så forferdelig trist, stakkars jente som mistet isen sin!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 uker i dag! Hvor ble tida av??

Jeg kom hjem etter jobb og kjæresten bare "ååååå.. se på magen!!"

Så dreiv han å kosa på den.

Jeg ser rart på han og sier "slapp av, det der er nok bare den BLTen og kakaoen jeg drakk"

Jeg ser det mye tydeligere på morgenen og på kvelden (minus kakao i magen), men det blir fint når det er mer synlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig å felle noen tårer i begravelse da, de er jo triste uansett :( Jeg begynte nesten å gråte da en jente mistet isen sin på bakken for noen dager siden. Det var så forferdelig trist, stakkars jente som mistet isen sin!

:fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag! Hvor ble tida av??

Jeg kom hjem etter jobb og kjæresten bare "ååååå.. se på magen!!"

Så dreiv han å kosa på den.

Jeg ser rart på han og sier "slapp av, det der er nok bare den BLTen og kakaoen jeg drakk"

Jeg ser det mye tydeligere på morgenen og på kvelden (minus kakao i magen), men det blir fint når det er mer synlig.

Synes tiden har gått både fort og sakte..På en måte. :P Nå er det bare å telle ned til UL om fire uker og deretter OUL to uker senere sånn ca så er det ikke like mye nedtelling lengre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tiden har gått både fort og sakte..På en måte. :P Nå er det bare å telle ned til UL om fire uker og deretter OUL to uker senere sånn ca så er det ikke like mye nedtelling lengre. :P

Hehe, sant! Jeg fikk OUL 1. oktober og Jordmortime 17. oktober. I mellomtiden er det bare jobbing, flytting på jobb og helger.

Hvor lenge skal vi glede oss over uker forresten? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...