Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fikk innvilget fødeplass på Ullevål! Og nå har jeg fått time til OUL også! Spennende :hoppe:

yay! Når fikk du time?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-) er 7+3 i dag..å er livredd..har mistet 3 ganger før..ikke kommet lenger enn 5+ da, så det ser jo bedre ut nå..vært på tidlig ul å så et bankende hjerte..hcg stiger også som det skal..noen som er i samme situasjon? ? P.s har to barn fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi har hatt utrolig dårlig kontakt det siste året, hvergang vi snakker samen i telefon så blir det krangel og når vi møtes så prater vi så vidt til hverandre, føler at i dette svangerskapet så vil jeg kun være rundt de som gjør meg glad, ikke de som verken støtter eller noe.n

Enig med deg og de andre her. Man trenger mennesker rundt seg som gjør en glad, ikke bare trykker ned humøret. Ta dere en pause fra hverandre og se om ikke det blir bedre når du har kommet lenger i svangerskapet :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg med her jeg :goodbye:

Har termin 19 April ifølge menstermin, så jeg er ikke mer 4+1 idag.

Jeg kjenner at frykten for å miste er større enn gleden over å være gravid. Flere som har det sånn? :sukk:

Blir moro å skravle her med dere! :klemmer:

Gratulerer så mye, og velkommen i klubben! :biggrin:

For meg var det veldig uvirkelig og fjernt, samtidig som jeg bare ventet på at det skulle gå galt. Men jeg har vært kvalm hver dag, og sånn sett visst at kroppen er gravid. Da jeg tok tidlig ul i uke 9 fikk jeg se en sprellende liten sak inni meg, og det gjorde det hele mer virkelig. Samtidig ble jeg litt roligere da jeg visste at bønna vokste bra og at h*n hadde sterk, god hjertelyd :rodmer: Vil ikke jinxe noe, da, så jeg har alle tester fremdeles og sier "hvis" om å nå milepæler, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, og velkommen i klubben! :biggrin:

For meg var det veldig uvirkelig og fjernt, samtidig som jeg bare ventet på at det skulle gå galt. Men jeg har vært kvalm hver dag, og sånn sett visst at kroppen er gravid. Da jeg tok tidlig ul i uke 9 fikk jeg se en sprellende liten sak inni meg, og det gjorde det hele mer virkelig. Samtidig ble jeg litt roligere da jeg visste at bønna vokste bra og at h*n hadde sterk, god hjertelyd :rodmer: Vil ikke jinxe noe, da, så jeg har alle tester fremdeles og sier "hvis" om å nå milepæler, hehe :)

Takk!! :biggrin:

Jeg tenker sånn at om det går galt, er det nok en grunn for det. Og bekymrer meg egentlig ikke så mye, hvertfall ikke gjort det idag :ler: Det gikk jo så bra sist jeg var gravid, så gjør nok det nå og *bank i bordet*.

Idag har jeg nesten hatt litt bekkensmerter, og det er vell ikke mulig?! Fikk bekkenløsning sist, men da i uke 30 ca. Det er sikkert bare innbildning. Jeg orker ikke få bekkenplager så alt for tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk innvilget fødeplass på Ullevål! Og nå har jeg fått time til OUL også! Spennende :hoppe:

Hurra! Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt nervøs for å ikke få plass.. Første ordentlige legetime torsdag neste uke, bør jeg ringe dit på mandag og be dem sende søknad for meg? Eller bare vente til torsdag?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) er 7+3 i dag..å er livredd..har mistet 3 ganger før..ikke kommet lenger enn 5+ da, så det ser jo bedre ut nå..vært på tidlig ul å så et bankende hjerte..hcg stiger også som det skal..noen som er i samme situasjon? ? P.s har to barn fra før..

Gratulerer så mye! :blomst:

Er ikke i samme situasjon, men håper alt går bra for dere denne gang :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) i dag fikk jeg positiv test 4+1. Spent på hvordan det går denne gangen! Tenker tidlig ul i uke 8 eller noe. Har termin 17.April. Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) i dag fikk jeg positiv test 4+1. Spent på hvordan det går denne gangen! Tenker tidlig ul i uke 8 eller noe. Har termin 17.April. Hvordan går det med dere?

Gratulerer så mye! :) Tidlig UL er superkoselig!

Bra her :) Er så oppblåst at det ser ut som om jeg har en babybump, så jeg har kjøpt meg mammabukse i dag! Da så det sååå ut som om jeg var 6 mnd på vei, og ikke bare 2 1/2 :hjerte:

Hva med deg? Noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :) Tidlig UL er superkoselig!

Bra her :) Er så oppblåst at det ser ut som om jeg har en babybump, så jeg har kjøpt meg mammabukse i dag! Da så det sååå ut som om jeg var 6 mnd på vei, og ikke bare 2 1/2 :hjerte:

Hva med deg? Noen symptomer?

Tusen takk! :)

Hihi, ja kommer fort den oppblåstheten. Gleder meg til jeg ser gravid ut og ikke baare tjukk :fnise:

Jeg er kvalm døgnet rundt. Kaster ikke opp, men tåler ikke å gå sulten. Super ømme bryster og utrolig tørst! Og gråter av hver minste ting.. Ellers så kjennes det egentlig ut som jeg skal få mensen hvert øyeblikk, pga alle de rare "smertene" i magen og korsryggen. "Smertene" har vært der i en uke så tror nok det går bra :)

Og ellers så er jeg spent og litt rar. Sånn "Hei, jeg kan jo ikke spise salami for jeg er vist gravid. Hmm.. " og må finne annet pålegg. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer for 3 gang elller noe slik;);)

Jeg har det bra. Kvalm, stadig sulten og smerter nederst i magen i dag:) stort sett slik det har vert hver dag;)

Kjekt å høre at du også har det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer for 3 gang elller noe slik;) ;)

Jeg har det bra. Kvalm, stadig sulten og smerter nederst i magen i dag:) stort sett slik det har vert hver dag;)

Kjekt å høre at du også har det bra:)

Takk igjen :fnise:

Fint å høre at det står bra til!

Har dere fortalt det til noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt nervøs for å ikke få plass.. Første ordentlige legetime torsdag neste uke, bør jeg ringe dit på mandag og be dem sende søknad for meg? Eller bare vente til torsdag?

Utrolig dumt at legen ikke sender søknaden med en gang.

Du kan eventuelt søke direkte om fødeplass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen :fnise:

Fint å høre at det står bra til!

Har dere fortalt det til noen?

Vi har fortalt det til den beste veninnen min. Greit å ha en som vet om det om det skulle gå galt. Resten får nok vite etter vi har vert til tidlig ul:)

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til den beste veninnen min. Greit å ha en som vet om det om det skulle gå galt. Resten får nok vite etter vi har vert til tidlig ul:)

Dere da?

Åjaa. Hvordan var reaksjonen? :D

Nei, har veldig lyst å fortelle Mamma da. Vi har et veldig godt forhold, som veninner. Men jeg vet at hun kommer til å se så fram til det, hun syns det var trist når det gikk galt forrige gang, så vil ha tidlig UL først. Men får se hvor lenge jeg klarer å holde meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjaa. Hvordan var reaksjonen? :D

Nei, har veldig lyst å fortelle Mamma da. Vi har et veldig godt forhold, som veninner. Men jeg vet at hun kommer til å se så fram til det, hun syns det var trist når det gikk galt forrige gang, så vil ha tidlig UL først. Men får se hvor lenge jeg klarer å holde meg :)

Hehe hun hylte av glede! :P jeg er en av de første i vennegjengen som skal få barn:)

Det er det samme med mamma, vel skåne henne for forventningene frem til det ser trygt ut:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hun hylte av glede! :P jeg er en av de første i vennegjengen som skal få barn:)

Det er det samme med mamma, vel skåne henne for forventningene frem til det ser trygt ut:)

SÅ hyggelig! Sånne reaksjoner vil jeg ha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ hyggelig! Sånne reaksjoner vil jeg ha! :D

Det får du nok! Gleder meg til å fortelle flere, men må innrømme jeg er veldig redd for å miste også. Selv om jeg vet det ikke er så mye jeg kan gjøre uten å unngå ting som gravide skal holde seg borte fra... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, er sååå lett å glemme seg og tenke "Mmm, nå har jeg lyst på salami!", og så komme på at man er gravid :P Jeg elsker vanligvis kyllingpålegg, men etter at jeg ble gravid har jeg fått mindre og mindre lyst på det. Nå spiser jeg kun ovnsbakt leverpostei eller gulost! :jolie:

Forrige uke hadde jeg dødslyst på et glass vin også, og jeg drikker vanligvis veldig sjelden. Tror det er litt med at man vil ha det man ikke kan få, hehe. Får spare det til etter fødselen, eller drikke alkoholfri vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...