Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fant mer :fnise: på denne nettsiden; denne

Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort:

• 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Risikofaktorer
    Det er foretatt en rekke undersøkelser for å avdekke risikofaktorer for abort. Disse spriker noe. Det ser ut til å være enighet om at risikoen for spontanabort øker i følgende tilfeller:

Risikoen for spontanabort er;

• 200 % større om kvinnen trener mer enn 7 timer i uken.
  • 81 % større om barnets far røyker mer enn 20 sigaretter om dagen.
  • 73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner.
  • 72 % større om kvinnen har en BMI lavere enn 18,5.
  • 66 % større om faren til barnet ikke er faren til kvinnens første barn.
  • 60 % større om barnets far er over 40 år.
  • 70 % mindre om man opplever morgenkvalme.
  • 50 % mindre ved daglig inntak av frukt og grønnsaker.
  • 40 % mindre om barnets far er under 25 år.
  • 20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade.

... Har kopiert fra siden, derfor alle linkene.
Endret av Sissa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra, har ingen risikofaktorer!:) med mindre det er flere der inne da, det vet jeg jo ikke;)

Har en veninne som er lege, hun sa det at hvis man var veldig kvalm så var det større sjanse for flerflinger, og jeg holdt på å besvime;);) hihi

Noen av dere som har tvillinger i familien? Det har ikke vi som vi vet, bortsett fra at vi ikke vet hvem faren til mannen min er, så vet jo ikke hva som ligger i hans familie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk lest skikkelig gjennom sto det mye rart på den nederste jeg la med..

Stusser litt på disse:

20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade. :hoho:

Kanskje jeg har blitt lurt :ninja:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk lest skikkelig gjennom sto det mye rart på den nederste jeg la med..

Stusser litt på disse:

20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade. :hoho:

Kanskje jeg har blitt lurt :ninja:

Ja, de var kanskje litt rare... Men tårisikofaktorene er jo relevante, og prosentene er ikke ute å kjøre heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, har ingen risikofaktorer! :) med mindre det er flere der inne da, det vet jeg jo ikke;)

Har en veninne som er lege, hun sa det at hvis man var veldig kvalm så var det større sjanse for flerflinger, og jeg holdt på å besvime;) ;) hihi

Noen av dere som har tvillinger i familien? Det har ikke vi som vi vet, bortsett fra at vi ikke vet hvem faren til mannen min er, så vet jo ikke hva som ligger i hans familie:)

Det er kun forekomst av toeggede tvillinger på mors side som er relevant i forhold til arvelighet. :) Dvs. at eggstokkene slipper to egg som begge blir befruktet. Om det er tvillinger på din samboers side har ikke noe å si for arvelighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun forekomst av toeggede tvillinger på mors side som er relevant i forhold til arvelighet. :) Dvs. at eggstokkene slipper to egg som begge blir befruktet. Om det er tvillinger på din samboers side har ikke noe å si for arvelighet. :)

Aha okda!:) takk for oppklaringen!

Men det kan jo allikevel virke som at de med tvilling i familen oftere får.

Samboerern til søskenbarnet mitt har en sånn familie.

Pappaen hennes er tvilling, hun er tvilling, samt både hun og tvillingbroren har fått tvillinger!

Edit: sikkert bare veldig tilfeldig, men allikevel;)

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha okda! :) takk for oppklaringen!

Men det kan jo allikevel virke som at de med tvilling i familen oftere får.

Samboerern til søskenbarnet mitt har en sånn familie.

Pappaen hennes er tvilling, hun er tvilling, samt både hun og tvillingbroren har fått tvillinger!

Edit: sikkert bare veldig tilfeldig, men allikevel;)

Ifølge forskning er det kun mors gener som har noe å si for arvelighet i alle fall. :) Hva som forårsaker eneggede tvilliger, hvor egget plutselig deler seg spontant, skal være uklart, men altså ikke arvelig. :jepp: Så det er kun der hvor to egg slippes at det er arvelig. :jepp: Men kan jo alltids hende de i framtiden finner ut at det er ett eller annet i sædcellen som gjør at egget evt. deler seg til to individer. Hvem vet.. :)

__

Nå er det under tre uker til UL her! Gleder meg. Det er privat da. OUL har jeg en uke etterpå. :P Betaler nesten ingenting for den private, derfor jeg ikke har avbestilt den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si takk til alle som svarte meg ang. problemet mitt med mamma, godt å vite at det ikke er jeg som overreagerer :) <3

I dag fikk vi endelig sett på vogn! Var på Barnas hus og så på Brio Happy duo, og vi elsket den :D Kjempefin vogn, lett, bagen var lun og fin, og utrolig lett å ta av. Vi så også på Maxi-cosi bilstol og Stokke sin mini-sleepi seng. Har faktisk ombestemt oss og vil kjøpe ny vogn, ikke brukt. Det blir Brio sin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si takk til alle som svarte meg ang. problemet mitt med mamma, godt å vite at det ikke er jeg som overreagerer :) <3

I dag fikk vi endelig sett på vogn! Var på Barnas hus og så på Brio Happy duo, og vi elsket den :D Kjempefin vogn, lett, bagen var lun og fin, og utrolig lett å ta av. Vi så også på Maxi-cosi bilstol og Stokke sin mini-sleepi seng. Har faktisk ombestemt oss og vil kjøpe ny vogn, ikke brukt. Det blir Brio sin! :)

Vi skal også gå for Brio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den happy duo såg jo ikke dum ut da!:)

Nei, den er kjempefin :) blir med kneleddchassi, passet oss utmerket. Både jeg og mannen er ganske små, hihi :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den er kjempefin :) blir med kneleddchassi, passet oss utmerket. Både jeg og mannen er ganske små, hihi :)

Kanskje vi skal ut å se på den om noen uker. Vi har barnas hus her i området også, så hadde egentlig vert kjekt å kjøpt her:) hvordan ble prisen på alt satt sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal ut å se på den om noen uker. Vi har barnas hus her i området også, så hadde egentlig vert kjekt å kjøpt her:) hvordan ble prisen på alt satt sammen?

Prisen kom på rundt 7500 tror jeg, vi skal vente og se om det blir noe tilbud :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, dobbelpost.

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prisen kom på rundt 7500 tror jeg, vi skal vente og se om det blir noe tilbud :)

Det var tilbud på Brio Smile hos Babyshop. 4600 kr inkl bagen. Jeg tror vi skal bare kjøpe den jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt, vi har jo tid til å vente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal be om unnskyldning til alle tidl gravide for spørsmålene jeg kom med under deres svangerskap! Om jeg hører "var det planlagt??" En gang til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal be om unnskyldning til alle tidl gravide for spørsmålene jeg kom med under deres svangerskap! Om jeg hører "var det planlagt??" En gang til!!!!

Jeg kommenterte her om dagen til mannen min om hvor idiotisk det spørsmålet var :fnise: har heldigvis bare fått spørsmål av jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...