Sissa Skrevet 23. august 2014 #901 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Fant mer på denne nettsiden; denne Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort: 25 – 30 % risiko fra unnfangelse 15 % sjanse fra ca. uke 3. 8 % sjanse fra uke 6. 5 % sjanse fra uke 8 2 % sjanse fra uke 9 mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.Risikofaktorer Det er foretatt en rekke undersøkelser for å avdekke risikofaktorer for abort. Disse spriker noe. Det ser ut til å være enighet om at risikoen for spontanabort øker i følgende tilfeller: to eller flere foster, ubehandlet diabetes, Polycystisk ovariesyndrom, høyt blodtrykk, alvorlige tilfeller av lavt stoffskifte, røde hunder, chlamydia, mor røyker, far røyker, mor er over 35 år Risikoen for spontanabort er; 200 % større om kvinnen trener mer enn 7 timer i uken. 81 % større om barnets far røyker mer enn 20 sigaretter om dagen. 73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner. 72 % større om kvinnen har en BMI lavere enn 18,5. 66 % større om faren til barnet ikke er faren til kvinnens første barn. 60 % større om barnets far er over 40 år. 70 % mindre om man opplever morgenkvalme. 50 % mindre ved daglig inntak av frukt og grønnsaker. 40 % mindre om barnets far er under 25 år. 20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade. ... Har kopiert fra siden, derfor alle linkene. Endret 23. august 2014 av Sissa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 23. august 2014 #902 Del Skrevet 23. august 2014 Hurra, har ingen risikofaktorer! med mindre det er flere der inne da, det vet jeg jo ikke;) Har en veninne som er lege, hun sa det at hvis man var veldig kvalm så var det større sjanse for flerflinger, og jeg holdt på å besvime;) hihi Noen av dere som har tvillinger i familien? Det har ikke vi som vi vet, bortsett fra at vi ikke vet hvem faren til mannen min er, så vet jo ikke hva som ligger i hans familie:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissa Skrevet 23. august 2014 #903 Del Skrevet 23. august 2014 Når jeg fikk lest skikkelig gjennom sto det mye rart på den nederste jeg la med.. Stusser litt på disse: 73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner. 66 % større om faren til barnet ikke er faren til kvinnens første barn. 20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade. Kanskje jeg har blitt lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 23. august 2014 #904 Del Skrevet 23. august 2014 Når jeg fikk lest skikkelig gjennom sto det mye rart på den nederste jeg la med.. Stusser litt på disse:73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner.66 % større om faren til barnet ikke er faren til kvinnens første barn. 20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade. Kanskje jeg har blitt lurt Ja, de var kanskje litt rare... Men tårisikofaktorene er jo relevante, og prosentene er ikke ute å kjøre heller:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 23. august 2014 #905 Del Skrevet 23. august 2014 Da burde jeg begynne å spise sjokolade fort som fy! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. august 2014 Forfatter #906 Del Skrevet 23. august 2014 Hurra, har ingen risikofaktorer! med mindre det er flere der inne da, det vet jeg jo ikke;) Har en veninne som er lege, hun sa det at hvis man var veldig kvalm så var det større sjanse for flerflinger, og jeg holdt på å besvime;) hihi Noen av dere som har tvillinger i familien? Det har ikke vi som vi vet, bortsett fra at vi ikke vet hvem faren til mannen min er, så vet jo ikke hva som ligger i hans familie:) Det er kun forekomst av toeggede tvillinger på mors side som er relevant i forhold til arvelighet. Dvs. at eggstokkene slipper to egg som begge blir befruktet. Om det er tvillinger på din samboers side har ikke noe å si for arvelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 23. august 2014 #907 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Det er kun forekomst av toeggede tvillinger på mors side som er relevant i forhold til arvelighet. Dvs. at eggstokkene slipper to egg som begge blir befruktet. Om det er tvillinger på din samboers side har ikke noe å si for arvelighet. Aha okda! takk for oppklaringen! Men det kan jo allikevel virke som at de med tvilling i familen oftere får. Samboerern til søskenbarnet mitt har en sånn familie. Pappaen hennes er tvilling, hun er tvilling, samt både hun og tvillingbroren har fått tvillinger! Edit: sikkert bare veldig tilfeldig, men allikevel;) Endret 23. august 2014 av lillemeg90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. august 2014 Forfatter #908 Del Skrevet 23. august 2014 Aha okda! takk for oppklaringen! Men det kan jo allikevel virke som at de med tvilling i familen oftere får. Samboerern til søskenbarnet mitt har en sånn familie. Pappaen hennes er tvilling, hun er tvilling, samt både hun og tvillingbroren har fått tvillinger! Edit: sikkert bare veldig tilfeldig, men allikevel;) Ifølge forskning er det kun mors gener som har noe å si for arvelighet i alle fall. Hva som forårsaker eneggede tvilliger, hvor egget plutselig deler seg spontant, skal være uklart, men altså ikke arvelig. Så det er kun der hvor to egg slippes at det er arvelig. Men kan jo alltids hende de i framtiden finner ut at det er ett eller annet i sædcellen som gjør at egget evt. deler seg til to individer. Hvem vet.. __ Nå er det under tre uker til UL her! Gleder meg. Det er privat da. OUL har jeg en uke etterpå. Betaler nesten ingenting for den private, derfor jeg ikke har avbestilt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bocla Skrevet 23. august 2014 #909 Del Skrevet 23. august 2014 Oldefar var en av fire tvillingpar i sin søskenflokk! Godt jeg kun har lagt inn bestilling på en :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 23. august 2014 #910 Del Skrevet 23. august 2014 Først må jeg si takk til alle som svarte meg ang. problemet mitt med mamma, godt å vite at det ikke er jeg som overreagerer <3 I dag fikk vi endelig sett på vogn! Var på Barnas hus og så på Brio Happy duo, og vi elsket den :D Kjempefin vogn, lett, bagen var lun og fin, og utrolig lett å ta av. Vi så også på Maxi-cosi bilstol og Stokke sin mini-sleepi seng. Har faktisk ombestemt oss og vil kjøpe ny vogn, ikke brukt. Det blir Brio sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 23. august 2014 #911 Del Skrevet 23. august 2014 Først må jeg si takk til alle som svarte meg ang. problemet mitt med mamma, godt å vite at det ikke er jeg som overreagerer <3 I dag fikk vi endelig sett på vogn! Var på Barnas hus og så på Brio Happy duo, og vi elsket den :D Kjempefin vogn, lett, bagen var lun og fin, og utrolig lett å ta av. Vi så også på Maxi-cosi bilstol og Stokke sin mini-sleepi seng. Har faktisk ombestemt oss og vil kjøpe ny vogn, ikke brukt. Det blir Brio sin! Vi skal også gå for Brio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 23. august 2014 #912 Del Skrevet 23. august 2014 Den happy duo såg jo ikke dum ut da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 23. august 2014 #913 Del Skrevet 23. august 2014 Den happy duo såg jo ikke dum ut da! Nei, den er kjempefin blir med kneleddchassi, passet oss utmerket. Både jeg og mannen er ganske små, hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 23. august 2014 #914 Del Skrevet 23. august 2014 Nei, den er kjempefin blir med kneleddchassi, passet oss utmerket. Både jeg og mannen er ganske små, hihi Kanskje vi skal ut å se på den om noen uker. Vi har barnas hus her i området også, så hadde egentlig vert kjekt å kjøpt her:) hvordan ble prisen på alt satt sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 24. august 2014 #915 Del Skrevet 24. august 2014 Kanskje vi skal ut å se på den om noen uker. Vi har barnas hus her i området også, så hadde egentlig vert kjekt å kjøpt her:) hvordan ble prisen på alt satt sammen? Prisen kom på rundt 7500 tror jeg, vi skal vente og se om det blir noe tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 24. august 2014 #916 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Kanskje vi skal ut å se på den om noen uker. Vi har barnas hus her i området også, så hadde egentlig vert kjekt å kjøpt her:) hvordan ble prisen på alt satt sammen? Oops, dobbelpost. Endret 24. august 2014 av Focklop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 24. august 2014 #917 Del Skrevet 24. august 2014 Prisen kom på rundt 7500 tror jeg, vi skal vente og se om det blir noe tilbud Det var tilbud på Brio Smile hos Babyshop. 4600 kr inkl bagen. Jeg tror vi skal bare kjøpe den jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 24. august 2014 #918 Del Skrevet 24. august 2014 Prisen kom på rundt 7500 tror jeg, vi skal vente og se om det blir noe tilbud Lurt, vi har jo tid til å vente;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 24. august 2014 #919 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg skal be om unnskyldning til alle tidl gravide for spørsmålene jeg kom med under deres svangerskap! Om jeg hører "var det planlagt??" En gang til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 24. august 2014 #920 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg skal be om unnskyldning til alle tidl gravide for spørsmålene jeg kom med under deres svangerskap! Om jeg hører "var det planlagt??" En gang til!!!! Jeg kommenterte her om dagen til mannen min om hvor idiotisk det spørsmålet var har heldigvis bare fått spørsmål av jordmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå