Teriyaki Skrevet 12. august 2014 Forfatter #641 Del Skrevet 12. august 2014 Ja.. spent på om jeg klarer å trene osv lengre ut i svangerskapet! Tenker liksom på fotballfrue som løp 30 minutter eller noe dagen før hun fødte!! Og hun trente nesten hver dag (til og med intervaller) laangt ut i svangerskapet. Erre mulig liksom! Ville ikke sammenliknet meg med henne. Jeg gikk en time (rooooooolig) tur dagen før fødsel, og DET er jeg stolt av, hehe. Var vel bare sånn 2,5 km Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 12. august 2014 #642 Del Skrevet 12. august 2014 Ville ikke sammenliknet meg med henne. Jeg gikk en time (rooooooolig) tur dagen før fødsel, og DET er jeg stolt av, hehe. Var vel bare sånn 2,5 km Nei, tror ikke jeg skal gjøre det heller altså! Det kan du være stolt av, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 12. august 2014 #643 Del Skrevet 12. august 2014 Når er det dere mener er lurest å bestille første legetime? Er det fastlegen jeg ringer, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 12. august 2014 #644 Del Skrevet 12. august 2014 Når er det dere mener er lurest å bestille første legetime? Er det fastlegen jeg ringer, eller? Jeg hadde min i uke 8. De har ingen andre graviditetstester enn deg og meg, så om du har fått det bekrefta, så er det vel ikke så mye de gjør så tidlig dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. august 2014 Forfatter #645 Del Skrevet 12. august 2014 Første svangerskapskontroll er rundt uke 11-12 Du trenger egentlig ikke ta kontakt med dem tidligere med mindre det er noe spesielt som gjør at du trenger tettere oppfølging. Fastlege som har første kontroll ja. Selv da er det egentlig lite som blir gjort. Da tar man blodprøve, urinprøve og fyller ut helsekortet for gravide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. august 2014 #646 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg skal ha første kontroll i uke 9, hos jordmor. Må gå å ta prøvene på sykehuset da, men det gjør ingenting for min del:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 12. august 2014 #647 Del Skrevet 12. august 2014 Første svangerskapskontroll er rundt uke 11-12 Du trenger egentlig ikke ta kontakt med dem tidligere med mindre det er noe spesielt som gjør at du trenger tettere oppfølging. Fastlege som har første kontroll ja. Selv da er det egentlig lite som blir gjort. Da tar man blodprøve, urinprøve og fyller ut helsekortet for gravide. Ok! Er det med ul også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 12. august 2014 #648 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg skal ha første kontroll i uke 9, hos jordmor. Må gå å ta prøvene på sykehuset da, men det gjør ingenting for min del:) Hvorfor skal du det? Eller er det liksom alt fra uke 9-12? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. august 2014 Forfatter #649 Del Skrevet 12. august 2014 Ok! Er det med ul også? Nei. Første, og eneste UL som man får gjennom det offentlig er ordinær ul rundt uke 18. Hvis du vil ha før så må du ta det privat, og det koster jo litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 12. august 2014 #650 Del Skrevet 12. august 2014 Nei. Første, og eneste UL som man får gjennom det offentlig er ordinær ul rundt uke 18. Hvis du vil ha før så må du ta det privat, og det koster jo litt. Okaay! Da er jeg LITT smartere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 12. august 2014 #651 Del Skrevet 12. august 2014 Ja.. spent på om jeg klarer å trene osv lengre ut i svangerskapet! Tenker liksom på fotballfrue som løp 30 minutter eller noe dagen før hun fødte!! Og hun trente nesten hver dag (til og med intervaller) laangt ut i svangerskapet. Erre mulig liksom! Fotballfrue er jo ekstrem! Jeg er forsiktig med å sammenligne meg selv med henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 12. august 2014 #652 Del Skrevet 12. august 2014 Fotballfrue er jo ekstrem! Jeg er forsiktig med å sammenligne meg selv med henne Samme her! Jeg og fotballfrue er like på på 2 ting: Vi er begge av kvinnelig kjønn og begge to er mennesker. Thats it, tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. august 2014 #653 Del Skrevet 12. august 2014 Hvorfor skal du det? Eller er det liksom alt fra uke 9-12? Nei, hun sa første kontroll var mellom uke8-12. Rent praktisk var uke 9 best:) Jeg vil bare bli følgt opp av jordmor, så derfor er første kontroll også hos jordmor:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. august 2014 #654 Del Skrevet 12. august 2014 Samme her! Jeg og fotballfrue er like på på 2 ting: Vi er begge av kvinnelig kjønn og begge to er mennesker. Thats it, tror jeg. Hihi signener denne;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 12. august 2014 #655 Del Skrevet 12. august 2014 Hvilken fysisk aktivitet utøver dere under graviditeten så langt? Jeg holder meg på hesteryggen så lenge jeg får det til, samt noen turer i skog og mark med mannen og hunden vår Jeg er ute og rir tur nesten hver dag, og kjenner det gjør godt! Holder oss i trav, men det går fort nok med tanke på at det er en traver som har løpt inn en kvart million Har du dobbeltsjekket at ridning er ok for spiren? Jeg trodde nemlig at det ikke var noe særlig :S Men det kan være at det er etter en viss tid eller at det er gammel tenkemåte, og at det er nye retningslinjer nå. Jeg har ikke trent siden før ferien. Jeg var egentlig flink til å være meg før det (trente 1-2 ganger i uka), men på søndag fikk jeg min første form for trening utenom jobben i barnehagen. Da gikk jeg nemlig tur med en venninne, og vi tok en runde med litt varierende terreng og en del oppover, sånn at pulsen steg. Det var deilig! Har ikke kunnet trene vanlig på treningsstudio i frykt for å måtte spy i en søppelkasse der.. Pluss at flere jeg kjenner, som ikke vet om graviditeten ennå, trener der, så jeg kan ikke bli sett med en spybøtte uten å få spørsmål om graviditet.. Samme her! Jeg og fotballfrue er like på på 2 ting: Vi er begge av kvinnelig kjønn og begge to er mennesker. Thats it, tror jeg. Haha, genial kommentar! Skriver meg på der, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 13. august 2014 #656 Del Skrevet 13. august 2014 Har du dobbeltsjekket at ridning er ok for spiren? Jeg trodde nemlig at det ikke var noe særlig :S Men det kan være at det er etter en viss tid eller at det er gammel tenkemåte, og at det er nye retningslinjer nå. Mange leger som oppfordrer til det, og noen som advarer mot det. Kjenner flere som red langt ut i svangerskapet skal gjøre et under for bekkenmuskulaturen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 13. august 2014 #657 Del Skrevet 13. august 2014 Må bare dele denne utrolige drømmen jeg nettopp hadde! Jeg var meg selv i min egen kropp, men noe i meg var en sangsvane. Jeg gikk i skogen hvor svanene og gjessene var, fordi jeg måtte legge egg! Fuglene fløy selvsagt da jeg kom, men jeg satte meg ned og la massevis av egg! Så satt jeg oppå dem for å holde dem varme. Den stygge andungen nr2? Haha! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 13. august 2014 #658 Del Skrevet 13. august 2014 Herregud, jeg er så redd for at noe er halt med lille spire! Da jeg sto og laget frokost ble jeg plutselig supersvimmel og måtte sette meg ned. Endte opp med å måtte legge meg helt ned på gulvet, og det roet seg ikke før etter kanskje et kvarter. Ringte jobben og sa jeg ikke visste helt om jeg fik kommet senere eller om jeg måtte til legevakten, jeg håpet jo at det ikke var farlig og at det skulle gå over fort. Sendte mld til en sykepleiervenninne og spurte hvor lang tid jeg burde gi det før jeg evt dro til legevakten, og svaret var "ikke lenge når du er gravid". Hun ba meg ringe legen, og der sa de at jeg skulle ta det med ro og drikke masse vann. Og jeg skal ikke på jobb i dag. Hvis det ikke ble bra utover dagen skulle jeg ringe tilbake. Legekontoret nevnte tilogmed sykemelding. Tenk hvis ikke bønna har det bra der inne? Jeg hadde en tilsvarende hendelse for kanskje fem dager siden også, hvor jeg omtrent deiset i gulvet på kjøkkenet. Da kom svimmelheten så brått på at jeg bare såvidt klarte å sette fra meg glasset jeg hadde i hånda og lande uten å slå hodet. Tror det var pga den hendelsen at jeg var mer obs denne gangen. Sitter og bare griner og griner, for en liten baby er jo mitt største ønske, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis noe er galt! Mannen er dessuten på andre siden av landet, så han får jo heller ikke vært her for meg. Han har knapt dekning, så jeg har bare sendt ham en mld og forklart hva som skjer.. Får vel bare prøve å slappe av og forsøke å tenke at det kan være normalt med sånt, men jeg er så redd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 13. august 2014 #659 Del Skrevet 13. august 2014 Herregud, jeg er så redd for at noe er halt med lille spire! Da jeg sto og laget frokost ble jeg plutselig supersvimmel og måtte sette meg ned. Endte opp med å måtte legge meg helt ned på gulvet, og det roet seg ikke før etter kanskje et kvarter. Ringte jobben og sa jeg ikke visste helt om jeg fik kommet senere eller om jeg måtte til legevakten, jeg håpet jo at det ikke var farlig og at det skulle gå over fort. Sendte mld til en sykepleiervenninne og spurte hvor lang tid jeg burde gi det før jeg evt dro til legevakten, og svaret var "ikke lenge når du er gravid". Hun ba meg ringe legen, og der sa de at jeg skulle ta det med ro og drikke masse vann. Og jeg skal ikke på jobb i dag. Hvis det ikke ble bra utover dagen skulle jeg ringe tilbake. Legekontoret nevnte tilogmed sykemelding. Tenk hvis ikke bønna har det bra der inne? Jeg hadde en tilsvarende hendelse for kanskje fem dager siden også, hvor jeg omtrent deiset i gulvet på kjøkkenet. Da kom svimmelheten så brått på at jeg bare såvidt klarte å sette fra meg glasset jeg hadde i hånda og lande uten å slå hodet. Tror det var pga den hendelsen at jeg var mer obs denne gangen. Sitter og bare griner og griner, for en liten baby er jo mitt største ønske, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis noe er galt! Mannen er dessuten på andre siden av landet, så han får jo heller ikke vært her for meg. Han har knapt dekning, så jeg har bare sendt ham en mld og forklart hva som skjer.. Får vel bare prøve å slappe av og forsøke å tenke at det kan være normalt med sånt, men jeg er så redd... Uff, så ekkelt! Jeg har også plutselig blitt veldig svimmel, men det er ved tilfeller hvor jeg har presset kroppen litt for hardt. Jeg flyr avgårde og tror jeg har samme energinivå som før jeg ble gravid, og det slår raskt tilbake. Men jeg har aldri blitt så svimmel som du forklarer. Gjør som legen sier, drikk mye vann og slapp av! Lytt til kroppen din, og ikke lat som du har krefter du ikke har. Håper det ordner seg for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. august 2014 Forfatter #660 Del Skrevet 13. august 2014 Herregud, jeg er så redd for at noe er halt med lille spire! Da jeg sto og laget frokost ble jeg plutselig supersvimmel og måtte sette meg ned. Endte opp med å måtte legge meg helt ned på gulvet, og det roet seg ikke før etter kanskje et kvarter. Ringte jobben og sa jeg ikke visste helt om jeg fik kommet senere eller om jeg måtte til legevakten, jeg håpet jo at det ikke var farlig og at det skulle gå over fort. Sendte mld til en sykepleiervenninne og spurte hvor lang tid jeg burde gi det før jeg evt dro til legevakten, og svaret var "ikke lenge når du er gravid". Hun ba meg ringe legen, og der sa de at jeg skulle ta det med ro og drikke masse vann. Og jeg skal ikke på jobb i dag. Hvis det ikke ble bra utover dagen skulle jeg ringe tilbake. Legekontoret nevnte tilogmed sykemelding. Tenk hvis ikke bønna har det bra der inne? Jeg hadde en tilsvarende hendelse for kanskje fem dager siden også, hvor jeg omtrent deiset i gulvet på kjøkkenet. Da kom svimmelheten så brått på at jeg bare såvidt klarte å sette fra meg glasset jeg hadde i hånda og lande uten å slå hodet. Tror det var pga den hendelsen at jeg var mer obs denne gangen. Sitter og bare griner og griner, for en liten baby er jo mitt største ønske, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis noe er galt! Mannen er dessuten på andre siden av landet, så han får jo heller ikke vært her for meg. Han har knapt dekning, så jeg har bare sendt ham en mld og forklart hva som skjer.. Får vel bare prøve å slappe av og forsøke å tenke at det kan være normalt med sånt, men jeg er så redd... Sannsynligvis er alt ok med fosteret. Slike blodtrykksfall er det noen som sliter med i graviditeten, men babyen klarer seg fint fordeom. Det er bare fryktelig ubehagelig. Det som blant annet kan være lurt er å spise noen kjeks før du står opp om morgenen. Jeg får lettere BTfall (ikke så kraftig) hvis jeg ikke har spist på mange tumer. Du skal likevel kontakte lege hvis du fortsetter å være svimmel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå