Gjest BettyBoop Skrevet 19. juni 2014 #61 Skrevet 19. juni 2014 Har lest innleggene jeg, men vi tolerer ulike oppførsler. Mannen hadde aldri tolerert at jeg hadde slengt stygge kommentarer om han, og det hadde ikke jeg tolerert fra han heller. Par er ulike, og her i huset sier vi bare ikke sånn til hverandre.Enig og det er ingen unnskyldning at man er frustrert. Da får man heller si at man er frustrert da, framfor å bli frekk i kjeften
Gjest BræikingBæd Skrevet 19. juni 2014 #62 Skrevet 19. juni 2014 Les tråden, dere på denne siden som ikke har giddet å bruke to minutter på det og bare flyr i taket. Det har løst seg. Det var som en del av oss sa: Tanketomt, unødvendig og antagelig for å dekke over egne problemer, men ikke ment i nærheten av like jævlig som enkelte gjorde det til i sine egne hoder. Det er helt sprøtt hvor lett folk sier man skal avslutte forhold. Fint at det har løst seg for TS, og vi får tro han har lært og skjerper seg. Anonymous poster hash: c7dc7...8f2 Nå har jo ikke alle rådet henne til å dumpe ham, men gitt ulike inntrykk av hva man tolererer og kan leve med i forhold. Jeg hadde nok ikke klart å bare trekke på skuldrene av en såpass nedsettende kommentar om kropp, eller noe som gikk på grunnleggende verdier og personlighet. En ting er en tilbakemelding på ting man burde gjøre noe med(eks slutte med veldig dårlig kosthold/helsemessig dårlige vaner/forbedre dårlig personhygiene osv) - det kan noen nok bli litt flaue og lei seg over det også, men for meg hadde kroppskommentarer som det(det hjelper ikke akkurat for lysten min at du ser slik og slik ut) vært noe som aldri forsvant igjen. Jeg hadde aldri nevnt det igjen, men jeg hadde alltid tenkt at han synes jeg var utiltrekkende. Men det er bra for TS at hun klarer se forbi det, sikkert mye fordi han kanskje muligens ellers har en tendens til å ha dårlig kommunikasjon og hun vet han ikke mener det(?). Uansett; ikke alle har samme toleransegrenser på samme områder
SiMa Skrevet 19. juni 2014 #63 Skrevet 19. juni 2014 Man trenger ikke anse seg selv som et bedre menneske fordi man har lært seg å holde igjen negative og nedsettende tilbakemeldinger man ikke mener. Det kan kanskje tenkes at man har vært på mottakersiden ofte og at man dermed ikke ønsker de man er glad i den samme følelsen det gir? Ergo sier jeg ikke noe nedsettende og degraderende, men at jeg kan bli ekstra sur avogtil? Klart det. Det interessante med ditt valg av ordlyd i "da er du et bedre menneske enn alle andre" jo bruker nøyaktig den mekanismen som diskuteres her Du kunne holdt det til det ene avsnittet alene, men for å rettferdiggjøre oppførsel du egentlig ikke står for fordi du jo vet det ikke er optimalt så slenger du ut en "tror du er bedre enn alle andre" kortet. Mottoet må vel være at dersom det ikke er noe du vil gjøre, så kan du jo fint bare la være Jeg fikk uansett ikke et inntrykk av at TS på noen måte presset mannen ifht sex, det var vel mer at han følte alt var "mas" pga problemet sitt. Nøkkelordet her er "lært seg". Om du har gjort det fordi du har vært på mottakersiden mange ganger eller ved uforvarende såre en du er glad, har ikke så mye å si. Det er noe man må lære, og det er ikke alltid lett å vite hva som er den andres mest såre punkter. Jeg har også lært, men jeg tabbet meg ut et par ganger i prosessen. Skal du sitere meg setter jeg pris på om du gjør det korrekt. Jeg skrev ikke at du er et bedre menneske enn alle andre, jeg skrev at du er et bedre menneske enn meg. Ser du forskjellen? Jeg har ikke slengt ute noe "du tror du er bedre enn alle andre"-kort. Jeg har aldri innbilt meg at du tror noe sånt, det eneste jeg leste ut av det du skrev er at den aktuelle tabben har du aldri gjort. Jeg har gjort det en gang mot kjæresten min, og det var helt grusomt da jeg skjønte hva jeg hadde gjort, hvor mye jeg hadde såret med en tankeløs kommentar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå