Gå til innhold

Hvorfor ser folk ned på folk med barnevogn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg går i byen med barnevogn, får jeg så utrolig lange stygge blikk. Folk offer seg og okker seg hvis jeg er i en butikk med barnevogn. Skal sies at jeg passer på å ikke være direkte i veien for noen og vogna er ikke stor (babyjogger city mini).

Hvorfor er det så mange ekle, sure folk? De må ha store pykiske problemer?

Vi med barnevogn har da like mye rett til å handle som alle andre har. Og med mindre det skjer noe spesielt (at noen kjører på deg med vogna) så har man ikke rett til å oppføre seg sånn!

Anonymous poster hash: c2581...5d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig erfaring, kanskje? Det er jo temmelig mange barnevognfolk som er helt i sin egen verden og sperrer veien.



Anonymous poster hash: b4883...e12
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man har sett seg lei på barnevognmafiaen og automatisk går ut i fra at du er en av dem.

For det er jo stort sett slik at de med barnevogn har forkjørsrett, har jeg skjønt.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange hater barn generelt har jeg skjønt. Skriking, lukt og den ekstra plassen de tar. De har vel glemt at de selv har vært baby en gang :babysmokk::handle::babyjente:

Det er ikke så mye du kan gjøre med det. Kanskje skrive et skilt på vognen om det du mener om saken. En tegning av folk som gir bitchblikk til barnevogner :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, jeg har helt motsatt erfaring. Syntes folk stadig smiler og holder dører når jeg er ute med vognen. Jeg syntes folk generelt er kjempesøte, og jeg har vært i mange forskjellige norske byer..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er irriterende er når det er tre veninner som går sammen, tre i bredden, og forventer at alle andre, unge mennesker som pensjonister, skal kaste seg ut på bilveien (evt. grøfta på andre siden) for å gå rundt dem, slik at de kan sømløst fortsette med konversasjonen ute å måtte styre med gå inn bak hverandre for å slippe forbi andre (som kanskje faktisk har noe å rekke).

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting i mot folk med barnevogn i seg selv, men mange av de er medlemmer i barnevognsmafiaen som tror de har både forkjørsrett og påkjørsrett og tar få om noen hensyn til andre mennesker.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfører folk seg sånn? :overrasket:

Hva mener de at man skal gjøre, da? Bare barna på ryggen? Det er liksom som om enkelte tror at mødre tar meg seg barnevogn ut av huset kun for å være jævlige. De glemmer at vogna har en funksjon. Nei, tenke seg til. Barn bør holdes innendørs til de kan vandre ute alene!

Det at enkelte mødre "sperrer" veien for alle med vognene sine nekter jeg å tro at kun gjelder dem. Hver gang jeg er på butikken, står det alltid en surring og leser avisa rett foran køen til kassa - uten å stå i kø. Det står alltid eldre damer og glaner inn butikkvinduene så man ikke kommer forbi. Uansett hvor jeg skal, står det alltid en hund i veien som jeg må gå rundt. Og så bilene da, må jo vente på å krysse gaten bestandig fordi folk på liv og død må kjøre FØR jeg kan gå. Og så folk med paraply på regnværsager er jo et kapittel for seg selv! Og rullestolbrukere - herremin! Har dere noen gang sett en rullestolbruker som ikke kjører MIDT i gågata slik at alle må trekke hundene og barnevognene sine unna? Har dere sett hvor mye plass folk tar når de absolutt må bruke handlevogn i butikken!? Makan til hensynsløse egoister! :sarkasme:

Alle går i veien for hverandre. Vi lever tross alt side om side.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste folk tror en barnevogn kan gi de makt de ellers ikke kunne fått og missbruker dessverre denne makten. Barnevognmafiaen kaller vi disse...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange hater barn generelt har jeg skjønt. Skriking, lukt og den ekstra plassen de tar. De har vel glemt at de selv har vært baby en gang :babysmokk::handle::babyjente:

Det er ikke så mye du kan gjøre med det. Kanskje skrive et skilt på vognen om det du mener om saken. En tegning av folk som gir bitchblikk til barnevogner :Nikke:

Haha! ;)

Anonymous poster hash: c2581...5d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er irriterende er når det er tre veninner som går sammen, tre i bredden, og forventer at alle andre, unge mennesker som pensjonister, skal kaste seg ut på bilveien (evt. grøfta på andre siden) for å gå rundt dem, slik at de kan sømløst fortsette med konversasjonen ute å måtte styre med gå inn bak hverandre for å slippe forbi andre (som kanskje faktisk har noe å rekke).

Og HVA har det med at jeg triller alene i byen å gjøre?

Anonymous poster hash: c2581...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de bare må på supershoppingsalg mitt på dagen når det er såååå utrolig mange mennesker der fra før av, i den trange lille butikken. Eller hjem fra cafebesøk mitt i rushtiden når bussen allerede er stappfull av folk som står.

Har forsåvitt også opplevd at bussen var stappfull av barnevogner og at det kom ei til med barnevogn som skulle på. I teorien hadde hun ikke plass, men hun presterte på å dra ut en barnevogn for å få plass til sin egen, den stakkars moren som satt litt unna, kom jo selvfølgelig til utsetning og ble kjempesint over at denne damen (som ikke snakka norsk), ville etterlate hennes barnevogn igjen på buss stoppet.... Ble veldig sjokkert selv... Så ble det jo bitchfight på hvert sitt språk før hun som egentlig var på bussen ble stående igjen.... Makan.

Bor i Oslo og opplever de med barnevogn som ikke snakker norsk, som de verste med barnevogn! Tror det har noe med oppdragelse å gjøre....

Oh også! Satt på en cafe en gang, på et lite tomannsbord. Så kom det en dame med barnevogn å satt seg ovenfor meg. Jeg prøvde å si at det var opptatt, fordi jeg venta på mannen min som skulle betale, men hun bare sa 'thakk' og begynte og amme ungen sin. Når mannen min kom tilbake, tok han først en annen stol og satt seg inntil meg på det lille tomannsbordet, før vi igjen prøvde å si fra at vi skulle spise, men nei, hun smilte og sa thakk nok en gang også gikk vi....



Anonymous poster hash: 42e33...468
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd at folk uffer seg og sender sure blikk når jeg tar med meg vogna inn i en butikk.

Men nå styrer jeg selvsagt bevisst unna de aller trangeste butikkene, det er kanskje der problemet ligger?



Anonymous poster hash: 005e3...0e3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og HVA har det med at jeg triller alene i byen å gjøre?

Anonymous poster hash: c2581...5d5

Det har ikke så mye med det å gjøre, men når folk med barnevogner er kjent for å gjøre dette, så hender det at man kjærer alle over en kam... typisk norskt å gjøre det, skjønner du.

Anonymous poster hash: 42e33...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, fy faen! Den barnevognmafian jeg ser hver gang jeg er ute og går. Blir faktisk sykt irritert når enkelte tror de eier hele veien kun fordi de har en unge. Bare fordi dere har en drittunge i barnevognen deres, betyr ikke at dere kan okkupere hele veien, eller inngangdøra til cafeer.



Anonymous poster hash: aa491...a07
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler det er motsatt. Etter jeg fikk sønnen min og er ute å går med han er folk automatisk mye mer vennlig, hvor nesten alle smiler og hilser når vi passerer hverandre ute på gaten. I køen på butikken får gutten min alltid litt oppmerksomhet og når vi skal med offentlig transport er det som regel alltid noen som er kjappe med å tilby hjelp til å komme ombord.

Jeg tror det har mye med hvordan utstråling man selv gir til andre.

Endret av Kassiopeia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å gå på kjøpesenter når 3 mødre med barnvogner i bredden og det er FRYKTELIG vanskelig og skjønne at det faktisk er andre også som skal fram. De ser folk skal forbi men det er viktigere og fortelle hvor mye småen skeit i bleia sist gang.....

Man drar fort alle med vogn over en kam for har opplevd flere ganger og få en barnevogn i ryggen eller det er dårlig plass pga vogna sperrer. Jeg stod ved en butikkhylle og en mor kjørte vogna rett i ryggen min, hun skulle forbi!!! Jeg merka ikke at hun kom, så i stedet for og si unnskyld jeg må forbi så gjorde hun dette. Jeg sliter veldig med ryggen i utgangspunktet og dette gjorde ikke saken bedre. Jeg HATER barnevogner.......



Anonymous poster hash: 91082...955
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Folk ser vel ikke ned på folk med barnevogner, og tenker at de er mindreverdige eller lignende. Men mulig det er en del som syns barnevogner tar for stor plass, er overalt og har dårlig erfaring fra denne barnevognmafian.

Jeg har selv opplevd å måtte gå ut i veien eller i grøfta fordi det kommer fler i bredden og fått stygge blikk og offing på bussen fordi jeg står på noe de mener er sin rettmessige plass - men er bussen stappfull, er det ikke noe annet sted å stå, hvis ikke jeg og fem andre skal gå av da.

Går sikkert litt begge veier det der - noen sender barnevognfolk styggeblikk og offer seg, og barnevognfolk offer seg over vanlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og HVA har det med at jeg triller alene i byen å gjøre?

Anonymous poster hash: c2581...5d5

Folk får assosiasjoner. Dessuten er det ofte man ser single barnevogn karavaner også, som buser frem uten hensyn til de rundt seg, og forventer at alle skal hoppe ut av veien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...