AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Som så mange andre tenåringer startet jeg med p-piller, før jeg startet med p-ring etter å ha lest meg opp på dette. Var lei av å måtte huske på å ta pillene, selv om jeg alltid tok de i tide. Man vil jo alltids ha en plastring i skjeden, men denne kjennes ikke til vanlig og kan tas ut under sex. Den er litt dyrere enn vanlige p-piller, men for min del er det helt verdt det. Hvorfor bruker så mange p-piller og ikke p-ring? Anonymous poster hash: abbaa...61a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Har prøvd begge deler, noe herk. Nå har jeg spiral. Anonymous poster hash: c95ab...308
Djungelvrål Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Den trenger ikke tas ut under sex, har brukt p-ring i 10 år og er fornøyd. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 P-piller funker helt fint, syns ikke det er noe problem å huske å ta dem... Anonymous poster hash: 43922...864
LilleLilla Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Synes det er helt greit å ta p-piller, og ser ikke noen grunn til å bytte over til noe annet. Derfor. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Den trenger ikke tas ut under sex, har brukt p-ring i 10 år og er fornøyd. Nei, det vet jeg, tenkte bare å nevne at den kan tas ut. -TS Anonymous poster hash: abbaa...61a
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 Hvorfor skal man det, når man kan ha spiral som varer i 5 år?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #9 Skrevet 18. juni 2014 Hvorfor skal man det, når man kan ha spiral som varer i 5 år? Nå tenkte jeg egentlig mer på de som bruker p-piller over f.eks. p-ring. -TS Anonymous poster hash: abbaa...61a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #10 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har brukt Nuvaring, så det faller vel under "P-ring? Har aldri brukt pillen. Stress å ta den hver dag, vet ikke hvorfor de fleste velger det fremfor å sette inn en ring og så ikke tenke over det de neste ukene. Men leger er korrupte, og presser pille på de fleste unge jenter av merkene de er sponset. Opplevde det selv som tenåring. Yasmin er noe dritt og inneholder for store hormondoser, så hvorfor er det så ofte brukt? Fordi legen din er betalt for å pushe den på deg. Vurderer pessar fremover, ettersom jeg ikke vil bruke hormoner overhodet. Anonymous poster hash: e813c...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #11 Skrevet 18. juni 2014 Jeg synes ikke det var noe problem å huske å ta p-pillen hver dag, det er bare å lage seg en rutine. Nå bruker jeg p-plaster for det er det som fungerer best for min kropp. Jeg klarer ikke å sette i en tampong engang, så p-ring hadde vært umulig for min del. Har aldri klart å komme så langt inn i skjeden. Anonymous poster hash: b93a0...112 1
She_Leiva Skrevet 18. juni 2014 #13 Skrevet 18. juni 2014 Jeg prøvde P-ring i en liten periode, men jeg sleit med at jeg ikke fikk satt den inn riktig, at den ikke åpnet seg og bare glei ut i doen om jeg pressa.... Synes ikke det er noe stress å huske pillen jeg. Har brukt p-piller i 8år og har ikke hatt noen problemer med de, har vert i fast forhold med regelmessig samleie i 6år og ikke hatt noen "uhell" med pillen. 1
Gjest avocadoen Skrevet 18. juni 2014 #14 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har brukt Nuvaring, så det faller vel under "P-ring? Har aldri brukt pillen. Stress å ta den hver dag, vet ikke hvorfor de fleste velger det fremfor å sette inn en ring og så ikke tenke over det de neste ukene. Men leger er korrupte, og presser pille på de fleste unge jenter av merkene de er sponset. Opplevde det selv som tenåring. Yasmin er noe dritt og inneholder for store hormondoser, så hvorfor er det så ofte brukt? Fordi legen din er betalt for å pushe den på deg. Vurderer pessar fremover, ettersom jeg ikke vil bruke hormoner overhodet. Anonymous poster hash: e813c...fb4 Jeg bruker Yasmin fordi jeg får eggløsning på alle andre piller. Dessuten er man sponset 100 kroner uansett om man bruker ring eller piller. Det er microgynon og andre lavdose p-piller som er mest anbefalt for unge kvinner over hele verden. Jeg er kjempefornøyd med Yasmin, men må sannsynligvis sette inn spiral nå pga endometriosen.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #15 Skrevet 18. juni 2014 Bruker P-sprøyten og er veldig fornøyd. Slipper mensen også . Anonymous poster hash: 2ac80...2be
Infected Skrevet 18. juni 2014 #16 Skrevet 18. juni 2014 Jeg velger p-piller fremfor ring fordi jeg syns det virker enklest, jeg tar andre medisiner daglig så å huske pillen er ikke noe stress, og jeg har fungert strålende på de i alle år. Ringen derimot, man bør følge med at den ikke faller ut, den kan skape problemer under sex, evt. må man ta den ut før sex osv, nei, da syns jeg det er enklere å bare ta en pille også trenger man ikke tenke mer på det.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 18. juni 2014 #17 Skrevet 18. juni 2014 Som så mange andre tenåringer startet jeg med p-piller, før jeg startet med p-ring etter å ha lest meg opp på dette. Var lei av å måtte huske på å ta pillene, selv om jeg alltid tok de i tide. Man vil jo alltids ha en plastring i skjeden, men denne kjennes ikke til vanlig og kan tas ut under sex. Den er litt dyrere enn vanlige p-piller, men for min del er det helt verdt det. Hvorfor bruker så mange p-piller og ikke p-ring? Anonymous poster hash: abbaa...61a Ene og alene på grunn av bivirkninger
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #18 Skrevet 18. juni 2014 Jeg bruker Yasmin fordi jeg får eggløsning på alle andre piller. Dessuten er man sponset 100 kroner uansett om man bruker ring eller piller. Det er microgynon og andre lavdose p-piller som er mest anbefalt for unge kvinner over hele verden. Jeg er kjempefornøyd med Yasmin, men må sannsynligvis sette inn spiral nå pga endometriosen. Så lenge man er mellom 16 og 20 år så.. Anonymous poster hash: c46a0...618 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #19 Skrevet 18. juni 2014 Jeg fikk gjentatte soppinfeksjoner og økt utfod på Nuva-ring. Anonymous poster hash: 41ea9...973
Gjest Haaploes Skrevet 18. juni 2014 #20 Skrevet 18. juni 2014 Jeg fikk gjentatte soppinfeksjoner, og syntes det var et herk å ta ut/sette inn før og etter sex. Og ja, jeg vet at noen ikke merker den under sex, men det gjorde jeg. P-piller <3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå