Gjest avocadoen Skrevet 2. september 2014 #681 Del Skrevet 2. september 2014 Det kan og være Maximillian! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #682 Del Skrevet 2. september 2014 Vær så snill, TS, unngå å bruke garpegenitivet er du snill. Takk! Anonymous poster hash: c577d...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #683 Del Skrevet 2. september 2014 Jeg tar det en gang til, siden mitt svar til deg ble redigert bort tidligere (selv om det ikke var spekulasjon, men fakta). Anna: Snart 2barnsmor med to forskjellige fedre. Ikke sammen med noen av de. Nettopp blitt 18 år, ingen utdanning, ingen jobb bortsett fra å blogge, ikke i et utdanningsløp/droppet ut av skolen. Barnet hennes er bloggen, og inntektskilden hennes. Frumaela/Rebekka: i midten av 20-årene, gift, studerer til sykepleier og fulgte utdanningsløpet sitt under svangerskapet med sistemann. To barn med ektemannen sin. Bloggen er ikke det som forsørger familien. Ja, hun bruker barna som modeller for klær av og til, og noen produkter som hun er sponset. Likevel så er det ikke barna som drifter bloggen, hun blogger også om andre ting hun interesserer seg for, som f.eks matlaging, baking, utdanningen, oppussing av nykjøpt hus, familen, venner, sitt kristne syn/menigheten. Synes du virkelig disse to kan sammenlignes? (og moderatorer: dette er ikke spekulasjon eller hetsing, men fakta utifra de respektive bloggene.)Anonymous poster hash: 26cce...14a Godt innlegg!Anonymous poster hash: f5960...303 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melodiana Skrevet 2. september 2014 #684 Del Skrevet 2. september 2014 Se på bilder på bloggen. Der er tydelig 6 bokstaver som ligger foran Anna, tre av dem er L, L og A. En til ligner på N men kan være M. Det er 12 pappplater men på et av de bildene viser det seg at hun har tenkt å bruke to av forskjellige farger for hver bokstav. Dermed er det 6 bokstaver i navnet. Jeg tipper at det er Liland Dillan Danillo Om det er 7 bokstaver, så kommer jeg med alternativer William Wilhelm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #685 Del Skrevet 2. september 2014 På en tidligere spørsmålsrunde angående Michelle, skriver hun: hvilke navn tenkte du på og syns var fine når du skulle kalle barnet ditt noe? (både jente- og guttenavn) Michelle, Cassandra, Dina, Caroline, Nicholas, Dennis, William. Jeg elsker alle de navnene! Anonymous poster hash: 3108c...e81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 2. september 2014 #686 Del Skrevet 2. september 2014 Det blir nok William. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 2. september 2014 #687 Del Skrevet 2. september 2014 Linus Leander Liam Luc/kas Leo Leon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #688 Del Skrevet 2. september 2014 Vær så snill, TS, unngå å bruke garpegenitivet er du snill. Takk! Anonymous poster hash: c577d...3aa Hva betyr det utrykke? Anonymous poster hash: d299d...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #689 Del Skrevet 2. september 2014 http://www.aftenposten.no/kultur/Dette-visste-du-ikke-om-garpegenitiven-7538881.html Anonymous poster hash: 1a444...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
El Duderino Skrevet 2. september 2014 #690 Del Skrevet 2. september 2014 Hva betyr det utrykke? Anonymous poster hash: d299d...78a «Uttrykket», heter det. Garpegenitiv er å plassere «sin» etter et navn, heller enn å avslutte navnet med -s. F.eks.: Kari sin bil heller enn Karis bil, Ola sin skjorte heller enn Olas skjorte, osv.. Vet ikke helt hva denne anonyme brukeren bærer seg for da garpegenitiv er svært ofte brukt på vestlandet og er fullstendig godkjent norsk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #691 Del Skrevet 3. september 2014 http://mammatilmichelle.blogg.no/1409497574_en_skikkelig_turnjent.html Er hun virkelig ikke redd for at disse bildene kan misbrukes?! Anonymous poster hash: ba311...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #692 Del Skrevet 3. september 2014 Årets sydentur nummer FEM? og det bare fordi hun kjeder seg av å gå gravid hjemme? for en verden vi lever i. lukrativt å være alenemor uten utdanning for tiden skjønner jeg.Anonymous poster hash: ba311...dc0 TS henger visst fast i den tiden der "charter" var noe eksklusivt Anonymous poster hash: 3ba21...3fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #693 Del Skrevet 3. september 2014 TS henger visst fast i den tiden der "charter" var noe eksklusivt Anonymous poster hash: 3ba21...3fa Og hvor har jeg sagt det? Det er jo fullskala blodharry å dra på fem charterturer på få måneder. Anonymous poster hash: ba311...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #694 Del Skrevet 3. september 2014 Og hvor har jeg sagt det? Det er jo fullskala blodharry å dra på fem charterturer på få måneder. Anonymous poster hash: ba311...dc0 Gi deg nå da. Hva er det som er "harry" med det? Det er harry å reise på fylletur med Danskebåten fem ganger på få måneder. Å reise til syden for å få sol og varme flere ganger på kort tid er kanskje ikke helt vanlig, men harry? Får da være måte på til krisemaksimering fra enkelte. Anonymous poster hash: 9ee22...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 3. september 2014 #695 Del Skrevet 3. september 2014 Frumaela har jeg ikke kjenneskap til. Som sagt, jeg misliker sterkt at man bruker en blogg for å fremme barna sine. Hadde likt det svært dårlig om det hadde vært tusenvis av bilder av meg på nett, særlig badedrakt/naken/bikinibilder. Alle vet jo at det ikke egner seg ute i cyper Space. Det jeg mente med t-skje var at i absolutt alle bloggtråder ikke skjønner grunnen til kritikken. Anonymous poster hash: f5960...303 Joda, har sagt flere ganger at jeg ikke er for det å eksponere barna på nett. Men om disse bloggerene gjør det er ikke mitt problem, og ikke er det grunn til å få all den dritten som folk lirer av seg heller. Da skjønner du vel at ingen tar disse påstandene for god fisk? Lett å sitte på nettet og fremstå som om man vet ting. Anonymous poster hash: f6656...69d Men om jeg sier hvordan jeg vet det, vil du da tro på meg? For jeg kan jo for alt du vet bare si at jeg vet pga det og det Jeg tar det en gang til, siden mitt svar til deg ble redigert bort tidligere (selv om det ikke var spekulasjon, men fakta). Anna: Snart 2barnsmor med to forskjellige fedre. Ikke sammen med noen av de. Nettopp blitt 18 år, ingen utdanning, ingen jobb bortsett fra å blogge, ikke i et utdanningsløp/droppet ut av skolen. Barnet hennes er bloggen, og inntektskilden hennes. Frumaela/Rebekka: i midten av 20-årene, gift, studerer til sykepleier og fulgte utdanningsløpet sitt under svangerskapet med sistemann. To barn med ektemannen sin. Bloggen er ikke det som forsørger familien. Ja, hun bruker barna som modeller for klær av og til, og noen produkter som hun er sponset. Likevel så er det ikke barna som drifter bloggen, hun blogger også om andre ting hun interesserer seg for, som f.eks matlaging, baking, utdanningen, oppussing av nykjøpt hus, familen, venner, sitt kristne syn/menigheten. Synes du virkelig disse to kan sammenlignes? (og moderatorer: dette er ikke spekulasjon eller hetsing, men fakta utifra de respektive bloggene.) Anonymous poster hash: 26cce...14a Så det du da mener er at om du er gift og går på skole, da kan du eksponere barna dine? (For det er det ho gjør, selvom bloggen ikke kun handler om barna, så handler det ganske mye om barna. Ho hadde nok mista mange lesere om ho hadde kuttet ut de..) Men om du tar pause(Ja, for ho har ikke droppet ut) fra skolen og ikke er sammen med barnefar, da er det ikke lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #696 Del Skrevet 3. september 2014 Så det du da mener er at om du er gift og går på skole, da kan du eksponere barna dine? (For det er det ho gjør, selvom bloggen ikke kun handler om barna, så handler det ganske mye om barna. Ho hadde nok mista mange lesere om ho hadde kuttet ut de..) Men om du tar pause(Ja, for ho har ikke droppet ut) fra skolen og ikke er sammen med barnefar, da er det ikke lov? Var ikke jeg som svarte, men jeg tror nok jeg forstår bedre enn deg hva AB over mente. Ingen sa at det er lov å eksponere barna hvis man er eldre osv. Grunnen til at MTM får så mye kritikk og ikke andre er fordi hun fremstår som en umoden jente som gjør dårlige valg i livet, i motsetning til disse bloggerne som du har nevnt, som virker mye mer oppegående og derfor ikke får så mye pes fra andre. Anna har sagt at hun tar fri fra skolen fordi hun vil "nyte graviditeten" og det er mange her som synes det ikke er en god nok grunn, men åser av unnskyldning. Hadde hun stått på skikkelig hadde hun gjennomført skole som mange andre som studerer mens de er gravide. Kanskje noen synes at hun virker lat, og det er mange som kan tvile på at hun noengang kommer til å fullføre skolen. Hun har "tatt seg pauser" to eller tre ganger allerede, også uten å være gravid. Kanskje hun synes at de mange tusener som hun får gjennom bloggen er nok og orker ikke å gjøre et større innsats for å bli ferdig med skolen og få et bedre fremtid for seg selv og barna. Selv om hun sparer masse penger nå og har bil og leilighet, noe som er flotte greier for en 18 åring, så er det ikke garanti for at de pengene kommer til å være i mange år fremover. Penger tar også slutt hvis du ikke har en god inntektskilde som er mer stabil enn en blogg. Anonymous poster hash: 62a66...a89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 3. september 2014 #697 Del Skrevet 3. september 2014 Var ikke jeg som svarte, men jeg tror nok jeg forstår bedre enn deg hva AB over mente. Ingen sa at det er lov å eksponere barna hvis man er eldre osv. Grunnen til at MTM får så mye kritikk og ikke andre er fordi hun fremstår som en umoden jente som gjør dårlige valg i livet, i motsetning til disse bloggerne som du har nevnt, som virker mye mer oppegående og derfor ikke får så mye pes fra andre. Anna har sagt at hun tar fri fra skolen fordi hun vil "nyte graviditeten" og det er mange her som synes det ikke er en god nok grunn, men åser av unnskyldning. Hadde hun stått på skikkelig hadde hun gjennomført skole som mange andre som studerer mens de er gravide. Kanskje noen synes at hun virker lat, og det er mange som kan tvile på at hun noengang kommer til å fullføre skolen. Hun har "tatt seg pauser" to eller tre ganger allerede, også uten å være gravid. Kanskje hun synes at de mange tusener som hun får gjennom bloggen er nok og orker ikke å gjøre et større innsats for å bli ferdig med skolen og få et bedre fremtid for seg selv og barna. Selv om hun sparer masse penger nå og har bil og leilighet, noe som er flotte greier for en 18 åring, så er det ikke garanti for at de pengene kommer til å være i mange år fremover. Penger tar også slutt hvis du ikke har en god inntektskilde som er mer stabil enn en blogg. Anonymous poster hash: 62a66...a89 Men da må de jo stå for det også da, alle sier jo at ene og alene grunnen til at de ikke liker Anna er fordi ho eksponerer barnet sitt på nett. Men det er jo egentlig ikke grunnen i det hele tatt. Og det er det jeg syns blir så teit. Men hvor i alle dager får alle dere det for dere at det ho trenger i livet, om ho er så umoden mener jeg, er at voksne folk sitter å rett og slett snakker dritt om ho? Blir faktisk litt skremt av holdningene til folk, så fort de kan gjemme seg bak ab så blir de alt for tøffe i trynet. Men du kan banne på det at om ho hadde fortsatt på skolen, hadde folk garantert sagt at ho var dårlig mor som ikke fokuserte mer på graviditeten. Da måtte ho også levert ungen til noen andre fra ganske tidlig alder, og det ville hvert fall vært feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #698 Del Skrevet 3. september 2014 Men da må de jo stå for det også da, alle sier jo at ene og alene grunnen til at de ikke liker Anna er fordi ho eksponerer (1) barnet sitt på nett. Men det er jo egentlig ikke grunnen i det hele tatt. Og det er det jeg syns blir så teit. Men hvor i alle dager får alle dere det for dere at det ho trenger i livet, om ho er så umoden mener jeg, er at voksne folk sitter å rett og slett snakker dritt om ho? (2) Blir faktisk litt skremt av holdningene til folk, så fort de kan gjemme seg bak ab så blir de alt for tøffe i trynet. Men du kan banne på det at om ho hadde fortsatt på skolen, hadde folk garantert sagt at ho var dårlig mor (3) som ikke fokuserte mer på graviditeten. Da måtte ho også levert ungen til noen andre fra ganske tidlig alder, og det ville hvert fall vært feil.. Nå svarer jeg ikke for alle, men sikkert for mange: 1.- Jeg har lest noen av disse anti MTM trådene og EN av grunnene folk har for å kritisere henne er at hun bruker datteren sin som ei dokke, og som eneste inntektskilde, fordi hun tjener penger gjennom bloggen. Hun ser ikke ut til å ville forandre på dette da hun har ingen sikkerhetsnett utenfor bloggen siden hun ikke har utdanning, noe som tyder på at bloggen kommer til å eksistere i mange år fremover, samtidig som Michelle blir eksponert som objekt i denne. Dette, blant mange andre ting hun gjør, blir kritisert. 2.- Folk kommer alltid til å prate om henne (dritt eller ei) så lenge hun har en blogg. Du kommer til å bruke opp tastaturet for å forsvare henne og belære folk at de ikke trenger å mobbe noen over nettet, men folk kommer fortsatt til å være drittsekker og slenge ditt om henne. Mange andre, kommer også til å kommentere om livet hennes på en konstruktiv måte. Selv om hun ikke liker dette. Hvis hun er så hårsår og vulnerabel for kritikk hvorfor gidder hun å ha en blogg? Jeg tåler dritt dårlig selv, og det er en av grunnene jeg har for å ikke åpne en blogg for meg selv. 3.- Jeg har personlig lest mange kommentarer hvor folk sier at Anna virker som en god mor osv. Jeg kan ikke huske at noen har sagt at hun ikke er det. Men at mange mener at hun gjør dårlige valg i livet sitt, må jo da være lov uten å måtte mene at hun er en dårlig mor, eller hva? Ja, alt tyder på at hun har en god mening i alt det hun gjør, og at hun tenker mye på barna sine og alt det der, men hun gjør fortsatt dumme valg. Anonymous poster hash: 62a66...a89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #699 Del Skrevet 3. september 2014 Men da må de jo stå for det også da, alle sier jo at ene og alene grunnen til at de ikke liker Anna er fordi ho eksponerer barnet sitt på nett. Men det er jo egentlig ikke grunnen i det hele tatt. Og det er det jeg syns blir så teit. Men hvor i alle dager får alle dere det for dere at det ho trenger i livet, om ho er så umoden mener jeg, er at voksne folk sitter å rett og slett snakker dritt om ho? Blir faktisk litt skremt av holdningene til folk, så fort de kan gjemme seg bak ab så blir de alt for tøffe i trynet. Men du kan banne på det at om ho hadde fortsatt på skolen, hadde folk garantert sagt at ho var dårlig mor som ikke fokuserte mer på graviditeten. Da måtte ho også levert ungen til noen andre fra ganske tidlig alder, og det ville hvert fall vært feil.. Dette blir off topic, men kan du vær så snill skrive "hun", ikke "ho"? Blir lettere å lese da Anonymous poster hash: 67b18...124 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #700 Del Skrevet 3. september 2014 Og hvor har jeg sagt det? Det er jo fullskala blodharry å dra på fem charterturer på få måneder. Anonymous poster hash: ba311...dc0 Da du skrev at det var "lukrativt å være alenemor uten utdanning" og "for en verden vi lever i", tolket jeg det som at du mente fem charterturer i året var noe flott, og noe som alenemødre ikke bør ha råd til. Jeg kunne forresten ikke brydd meg mindre om hvor mange charterturer folk drar på, så lenge jeg slipper å være med. Anonymous poster hash: 3ba21...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg