Gå til innhold

mammatilmichelle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Allah

Anonymous poster hash: 611e6...c84
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for hets, og svar til disse innleggene.

Niennas, mod.

Skrevet

Om ikke det er sjalusi, så gi meg en gyldig grunn til å rakke ned på en tenåring som prøver så godt hun kan?

Folk reagerer på at grunnen til at hun er kjent og rik er at hun tjener penger på en uskyldig treåring. Mamma til Michelle hadde ikke eksistert uten Michelle. Klart, Anna gjorde det beste ut av det å bli alenemamma i en alder av 14 og det finnes absolutt ingenting som tyder på at Michelle blir fysisk mishandlet på noen som helst måte, men ettersom dette med "mammablogging" er et splitter nytt fenomen finnes det ikke forskning på hva som kan være konsekvensene for å bli eksponert på denne måten allerede fra fødselen av. For alt vi vet kan Michelle utvikle psykiske problemer når hun blir eldre, som en følge av denne overdrevne medieeksponeringen. Anna har jo sagt at Michelle blir redd fordi det kommer ukjente folk opp til dem på gaten og vil ta bilder av Michelle, og det er da ikke vanlig at en treåring skal utsettes for slik. Anna får dette til å høres ut som om dette er de andre folkenes feil, når sannheten er at det er hun, som mor, som har satt Michelle i rampelyset. I tillegg synes jeg å ha hørt at hun har satt opp spesifikke tider der fansen kan møte og ta bilder av Michelle, noe som da slettes ikke er normalt eller sunt, særlig med tanke på at Anna har sagt at Michelle blir redd av ukjente folk som vil fotografere henne.

Og nå venter hun barn nummer to, og også denne gangen virker det som om barnefaren vil være ute av bilde. Man skulle trodd at hun ville lært av sine feil og gjort alt i sin makt for å bruke prevansjon med mindre hun og barnefaren var i et bunnsolid forhold, men den gang ei. Igjen, dette er selvsagt hennes liv og hennes valg, men å bli alene med to små barn i en alder av 18 uten noen som helst form for utdanning er ikke lurt. Nå kommer barn nummer to til å bli født inn i "rampelyset" og melkes for det han er verdt på bloggen, slik at Anna kan tjene mest mulig penger mens bloggen fortsatt har lesere. Én dag kommer bloggen til å miste leserne, og en kan undres over hva Anna skal gjøre da. De pengene hun har brukt på å reise til Syden fem ganger i løpet av en sommer kunne (og burde) blitt spart til den dagen hun plutselig ikke lenger kan livnære seg av blogging, og står igjen med to barn å fø på og ingen utdanning.

Anonymous poster hash: ccaa2...b7b

• Liker 9
Skrevet

Overbevist om at det blir William, som for øvrig var det nest mest populære navnet i Norge i fjor.

Som en som ble født med det mest populære navnet det året jeg ble født, vil jeg bare si at det ikke er særlig gøy å vokse opp i en klasse der seks andre heter det samme og lærerene alltid bruker både fornavn og etternavn for å skille mellom barna, men det får være opp til henne...

Anonymous poster hash: 3108c...e81
  • Liker 3
Skrevet

Folk reagerer på at grunnen til at hun er kjent og rik er at hun tjener penger på en uskyldig treåring. Mamma til Michelle hadde ikke eksistert uten Michelle. Klart, Anna gjorde det beste ut av det å bli alenemamma i en alder av 14 og det finnes absolutt ingenting som tyder på at Michelle blir fysisk mishandlet på noen som helst måte, men ettersom dette med "mammablogging" er et splitter nytt fenomen finnes det ikke forskning på hva som kan være konsekvensene for å bli eksponert på denne måten allerede fra fødselen av. For alt vi vet kan Michelle utvikle psykiske problemer når hun blir eldre, som en følge av denne overdrevne medieeksponeringen. Anna har jo sagt at Michelle blir redd fordi det kommer ukjente folk opp til dem på gaten og vil ta bilder av Michelle, og det er da ikke vanlig at en treåring skal utsettes for slik. Anna får dette til å høres ut som om dette er de andre folkenes feil, når sannheten er at det er hun, som mor, som har satt Michelle i rampelyset. I tillegg synes jeg å ha hørt at hun har satt opp spesifikke tider der fansen kan møte og ta bilder av Michelle, noe som da slettes ikke er normalt eller sunt, særlig med tanke på at Anna har sagt at Michelle blir redd av ukjente folk som vil fotografere henne.

Og nå venter hun barn nummer to, og også denne gangen virker det som om barnefaren vil være ute av bilde. Man skulle trodd at hun ville lært av sine feil og gjort alt i sin makt for å bruke prevansjon med mindre hun og barnefaren var i et bunnsolid forhold, men den gang ei. Igjen, dette er selvsagt hennes liv og hennes valg, men å bli alene med to små barn i en alder av 18 uten noen som helst form for utdanning er ikke lurt. Nå kommer barn nummer to til å bli født inn i "rampelyset" og melkes for det han er verdt på bloggen, slik at Anna kan tjene mest mulig penger mens bloggen fortsatt har lesere. Én dag kommer bloggen til å miste leserne, og en kan undres over hva Anna skal gjøre da. De pengene hun har brukt på å reise til Syden fem ganger i løpet av en sommer kunne (og burde) blitt spart til den dagen hun plutselig ikke lenger kan livnære seg av blogging, og står igjen med to barn å fø på og ingen utdanning.

Anonymous poster hash: ccaa2...b7b

Okei, for det første så er så lei av å høre det at ho setter barn til verden uten utdanning, så ho kommer ikke til å ha noe penger når bloggingen er over. Ho er under utdannelse, ho tok seg bare en pause nå frem til neste år pga babyen. Og penger har hun selvsagt lagt unna siden dag en, ho har mer enn nok på sparekontoen til både henne selv og Michelle, nesten garantert mer enn de fleste mødre har..

Nå var tydeligvis ikke jeg rask nok til å være her inne, så jeg fikk ikke med meg de andre svarene jeg hadde fått. Men svar meg på nytt da, hvorfor hetser dere ikke også alle andre bloggere som livnærer seg på barna? Ikke missforstå meg, jeg oppfordrer ingen til å gjøre det så klart! Men syns bare det er rart at det er omtrent bare Anna som blir dratt ned i møkka hele tiden, med unnskyldningene om at ho eksponerer barna sine på nett. Men hvor er da alle de andre?

Skrevet

Okei, for det første så er så lei av å høre det at ho setter barn til verden uten utdanning, så ho kommer ikke til å ha noe penger når bloggingen er over. Ho er under utdannelse, ho tok seg bare en pause nå frem til neste år pga babyen. Og penger har hun selvsagt lagt unna siden dag en, ho har mer enn nok på sparekontoen til både henne selv og Michelle, nesten garantert mer enn de fleste mødre har..

Hva vet vel du om innholdet på sparekontoen hennes? Fryktelig bastant, var du.

Anonymous poster hash: f6656...69d

• Liker 5
Skrevet

OK, takk for svar! Har hun skrevet noe om hun planlegger å ta silikon etter at hun er ferdig med å amme?

Anonymous poster hash: 9ee22...a27

Nei, hun skrev ikke noe om det.

Anonymous poster hash: 5433a...0f1

Gjest constance90
Skrevet

Hun har fort en inntekt mellom 30000-70000kr i måneden. Mindre noen måneder, mye mer i andre. Hun har nok godt med penger på bok.

Skrevet

Alle de andre mammabloggene er ikke noe bedre, men Anna er en av de største, og derfor er Michelle mer utsatt enn en random unge fra indre gokk der mora skriver en blogg med 50 lesere.

Såkalte mammablogger byr meg svært imot. Det være seg de som har få lesere og de som har flere tusen. Hun skriver at hun er en av Norges mest leste blogger, og skryter selvfølgelig av det. At du, Bruden2015, må ha dette inn med t-skje for n'te gang, synes jeg bare blir teit. Hennes merkevare er at hun er mamma til Michelle, men hva med lillebror som kommer snart. Hun vil ikke endre navnet på bloggen, for gud forby, kanskje hun blir glemt? Og vet du hva? Laget egen Instagram-konto til Michelle for å sikre at ingen tar navnet hennes? Her er det virkelig noe som skurrer.

Anonymous poster hash: f5960...303
  • Liker 3
Skrevet

Og for et års siden drev Fotballfrue og laget navnebord/lenke og lot leserne tippe navnet til barnet basert på noen få bokstaver. Og gjett hvem som gjør det i dag?

Skrevet

Hvordan jeg vet det har vel du strengt talt ikke noe med, da det ikke er relevant for diskusjonen :)

Alle de andre mammabloggene er ikke noe bedre, men Anna er en av de største, og derfor er Michelle mer utsatt enn en random unge fra indre gokk der mora skriver en blogg med 50 lesere.

Såkalte mammablogger byr meg svært imot. Det være seg de som har få lesere og de som har flere tusen. Hun skriver at hun er en av Norges mest leste blogger, og skryter selvfølgelig av det. At du, Bruden2015, må ha dette inn med t-skje for n'te gang, synes jeg bare blir teit. Hennes merkevare er at hun er mamma til Michelle, men hva med lillebror som kommer snart. Hun vil ikke endre navnet på bloggen, for gud forby, kanskje hun blir glemt? Og vet du hva? Laget egen Instagram-konto til Michelle for å sikre at ingen tar navnet hennes? Her er det virkelig noe som skurrer.

Nå snakket ikke jeg om en random blogg med 50 lesere. Men ta for eksempel frumaela da, ho har ganske mange titalls tusen lesere ho også, og det er for det meste pga barna sine. Men hører aldri noe stygt om ho? At barnevernet burde komme å hjelpe de stakkars barna hennes?

Sier ikke at Anna er perfekt jeg, ho som alle oss andre har gjort feil. Men det rettferdiggjør ikke at voksne mennesker sitter hjemme og slenger dritt om ho anonymt på nettet, uavhengig av hva grunnen er. Og ikke kom med den regla at siden ho har en blogg så må ho tåle det, for ingen burde måtte tåle dritt uansett. Konstruktiv kritikk, ja for all del.

Ikke må jeg ha det inn med t-skje heller, men som jeg skrev så var ikke jeg her inne før svarene jeg fikk tydeligvis ble slettet. Lese er en fin ting :)

Skrevet

Frumaela har jeg ikke kjenneskap til. Som sagt, jeg misliker sterkt at man bruker en blogg for å fremme barna sine. Hadde likt det svært dårlig om det hadde vært tusenvis av bilder av meg på nett, særlig badedrakt/naken/bikinibilder. Alle vet jo at det ikke egner seg ute i cyper Space.

Det jeg mente med t-skje var at i absolutt alle bloggtråder ikke skjønner grunnen til kritikken.

Skrevet

Hvordan jeg vet det har vel du strengt talt ikke noe med, da det ikke er relevant for diskusjonen :)

Da skjønner du vel at ingen tar disse påstandene for god fisk? Lett å sitte på nettet og fremstå som om man vet ting.

• Liker 5
Skrevet

Det ser ut som det er ganske mange bokstaver hvis man går inn blå bloggen og ser på de papplatene hun skal lime bokstavene på. Tipper på dobbeltnavn.

Skrevet

Nå snakket ikke jeg om en random blogg med 50 lesere. Men ta for eksempel frumaela da, ho har ganske mange titalls tusen lesere ho også, og det er for det meste pga barna sine. Men hører aldri noe stygt om ho? At barnevernet burde komme å hjelpe de stakkars barna hennes?

Sier ikke at Anna er perfekt jeg, ho som alle oss andre har gjort feil. Men det rettferdiggjør ikke at voksne mennesker sitter hjemme og slenger dritt om ho anonymt på nettet, uavhengig av hva grunnen er. Og ikke kom med den regla at siden ho har en blogg så må ho tåle det, for ingen burde måtte tåle dritt uansett. Konstruktiv kritikk, ja for all del.

Ikke må jeg ha det inn med t-skje heller, men som jeg skrev så var ikke jeg her inne før svarene jeg fikk tydeligvis ble slettet. Lese er en fin ting :)

Jeg tar det en gang til, siden mitt svar til deg ble redigert bort tidligere (selv om det ikke var spekulasjon, men fakta).

Anna: Snart 2barnsmor med to forskjellige fedre. Ikke sammen med noen av de. Nettopp blitt 18 år, ingen utdanning, ingen jobb bortsett fra å blogge, ikke i et utdanningsløp/droppet ut av skolen. Barnet hennes er bloggen, og inntektskilden hennes.

Frumaela/Rebekka: i midten av 20-årene, gift, studerer til sykepleier og fulgte utdanningsløpet sitt under svangerskapet med sistemann. To barn med ektemannen sin. Bloggen er ikke det som forsørger familien. Ja, hun bruker barna som modeller for klær av og til, og noen produkter som hun er sponset. Likevel så er det ikke barna som drifter bloggen, hun blogger også om andre ting hun interesserer seg for, som f.eks matlaging, baking, utdanningen, oppussing av nykjøpt hus, familen, venner, sitt kristne syn/menigheten.

Synes du virkelig disse to kan sammenlignes?

(og moderatorer: dette er ikke spekulasjon eller hetsing, men fakta utifra de respektive bloggene.)

Anonymous poster hash: 26cce...14a

• Liker 15
Skrevet

Det er så utrolig herming av fotballfrue og gjøre det på den måten.

Anonymous poster hash: a6fa2...9cb

• Liker 1
Skrevet

Livian Leander :)

Anonymous poster hash: 796e1...0c1
Gjest avocadoen
Skrevet

Kanskje noe med Elias? Jeg håper på det egentlig, men william er jo et flott navn det og :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...