Gjest Chloe Skrevet 28. mars 2017 #6981 Del Skrevet 28. mars 2017 (endret) . Endret 28. mars 2017 av Chloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. mars 2017 #6982 Del Skrevet 28. mars 2017 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe Skrevet 28. mars 2017 #6983 Del Skrevet 28. mars 2017 (endret) Endret 28. mars 2017 av Chloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe Skrevet 28. mars 2017 #6984 Del Skrevet 28. mars 2017 2 timer siden, FruRosa skrev: Ditto! "som much real"... Men altså... poenget her var ikke å arrestere noen for tastefeil eller autocorrect osv... det kan skje, og skjer vel alle, om man skriver fra mobil. Men mennesker som lever av å skrive bør utvise såpass yrkesstoltet at de korrekturleser, evt får andre til å gjøre det, før de poster innlegg. Og jeg finner det rart at Anna og Jan gjør nøyaktig samme feilene, om og om igjen. Lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 28. mars 2017 #6985 Del Skrevet 28. mars 2017 Så nå avslører hun hele "pogrammet" for festen (Imgur: http://imgur.com/OSvZzUw). Ufattelig at en av Norges største bloggere ikke gidder å lese autokorrektur på overskriftene en gang, eller kjøre det gjennom en enkel teksteditor som kan markere skrivefeil i rødt. F.eks. er ordet "pogrammet" markert i rødt her på Kvinneguidens editor. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. mars 2017 #6986 Del Skrevet 28. mars 2017 15 minutter siden, lenebu skrev: Så nå avslører hun hele "pogrammet" for festen (Imgur: http://imgur.com/OSvZzUw). Ufattelig at en av Norges største bloggere ikke gidder å lese autokorrektur på overskriftene en gang, eller kjøre det gjennom en enkel teksteditor som kan markere skrivefeil i rødt. F.eks. er ordet "pogrammet" markert i rødt her på Kvinneguidens editor. Vet du ikke at det er syyyykt slitsomt å blogge og veldig mye jobb og klart det er ALT for mye forlangt å lese korrektur før man poster innlegg etter en ca 12 timer lang arbeidsdag? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 28. mars 2017 #6987 Del Skrevet 28. mars 2017 Hvorfor kom ikke Annas familie i bursdagen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 28. mars 2017 #6988 Del Skrevet 28. mars 2017 Ser bloggerene nå. Noe stusselig det selskapet helt uten venner/barn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chiki Skrevet 28. mars 2017 #6989 Del Skrevet 28. mars 2017 1 time siden, Xstrella skrev: Ser bloggerene nå. Noe stusselig det selskapet helt uten venner/barn. Kanskje det var familieselskap? Mine barn er eneste barn i familieselskaper hos oss, fordi ingen av våre 6 søsken har barn enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 28. mars 2017 #6990 Del Skrevet 28. mars 2017 Hun sa det selv at ingen fra hennes familie kom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onbothsides Skrevet 28. mars 2017 #6991 Del Skrevet 28. mars 2017 1 time siden, Xstrella skrev: Ser bloggerene nå. Noe stusselig det selskapet helt uten venner/barn. Syns det er grusomt hvordan det legges opp til at er man få mennesker i familie/omgangskrets så er det negativt! Stusselig, tragisk, flaut og ord som absolutt er veldig dømmende. Å være få kan være bedre enn å være mange, ofte når det er store kretser er det mer overfladisk og mer konflikter. Syns det så trivelig ut og de minste koste seg, det må vel være det viktigste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 28. mars 2017 #6992 Del Skrevet 28. mars 2017 5 timer siden, lenebu skrev: Så nå avslører hun hele "pogrammet" for festen (Imgur: http://imgur.com/OSvZzUw). Ufattelig at en av Norges største bloggere ikke gidder å lese autokorrektur på overskriftene en gang, eller kjøre det gjennom en enkel teksteditor som kan markere skrivefeil i rødt. F.eks. er ordet "pogrammet" markert i rødt her på Kvinneguidens editor. "Pogrammet" er det mange i stavanger som sier, så her har hun sannsynligvis skrevet hvordan hun selv uttaler ordet 😜😜 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 28. mars 2017 #6993 Del Skrevet 28. mars 2017 52 minutter siden, chiki skrev: Kanskje det var familieselskap? Mine barn er eneste barn i familieselskaper hos oss, fordi ingen av våre 6 søsken har barn enda Sånn var det når jeg var liten også, hadde selskap med kun familie og det var kun voksne i familien utenom meg og mine søsken. Synes ikke det er noe rart. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartbimbo Skrevet 29. mars 2017 #6994 Del Skrevet 29. mars 2017 2 timer siden, Lileep skrev: "Pogrammet" er det mange i stavanger som sier, så her har hun sannsynligvis skrevet hvordan hun selv uttaler ordet 😜😜 Det kan jeg ikke kjenne meg igjen i... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 29. mars 2017 #6995 Del Skrevet 29. mars 2017 Ryddet for omtale av tredjepersoner. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 29. mars 2017 #6996 Del Skrevet 29. mars 2017 13 timer siden, Xstrella skrev: Hun sa det selv at ingen fra hennes familie kom. Fra når var det? Hun har jo ikke kontakt med sin familie . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Daisy Skrevet 29. mars 2017 #6997 Del Skrevet 29. mars 2017 11 timer siden, smartbimbo skrev: Det kan jeg ikke kjenne meg igjen i... 14 timer siden, Lileep skrev: "Pogrammet" er det mange i stavanger som sier, så her har hun sannsynligvis skrevet hvordan hun selv uttaler ordet 😜😜 Joda det er mange som dropper R i Programmet og det høres ut som pogrammet på lokalen. Skal ikke langt mellom f.eks Madla, Tasta eller Stavanger by før man hører forskjellige uttaler. Men det er jo en utfordring lærerne har at ungene skriver på dialekt her. Viktig at man plukker det av barn kjapt og får dem til å skrive ordet korrekt og ikke slik det uttales på lokal dialekt....blir bare surr da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pitofinaa Skrevet 29. mars 2017 #6998 Del Skrevet 29. mars 2017 Morsomt at hun hadde kjøpt Ace til Jan da, en av verdens dyreste champagner. Og at det var hans yndlingschampagne😝 Haha! Har smakt den, og kan ikke forstå at han kan like den såå godt! Men så er ikke jeg særlig glad i champagne da.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 29. mars 2017 #6999 Del Skrevet 29. mars 2017 7 timer siden, Ms. Daisy skrev: Joda det er mange som dropper R i Programmet og det høres ut som pogrammet på lokalen. Skal ikke langt mellom f.eks Madla, Tasta eller Stavanger by før man hører forskjellige uttaler. Men det er jo en utfordring lærerne har at ungene skriver på dialekt her. Viktig at man plukker det av barn kjapt og får dem til å skrive ordet korrekt og ikke slik det uttales på lokal dialekt....blir bare surr da. Det må jeg si meg uenig i. Bodde i Stavanger fra jeg ble født til jeg var 20, og har aldri møtt en person som sier "pogram". Føler empasis er på den første R'en med skarre-R. pRogram, liksom. I innlegget hun postet etterpå skriver hun det med to R'er, men har allikevel både stavet og bøyd ordet feil. Hun skriver at det er "flere programmet" hun ville likt å delta i. Hun mente kanskje "programmer" og bommet på T'en, noe som ville vært lett å oppdage dersom hun faktisk leste korrektur. Men ordet "program" i flertall bøyes til "flere program". Ingen sier "et hus" - "flere huser", liksom... Long story short: ufattelig at noen som ikke kan rettskriving kan tjene millioner på å skrive. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 29. mars 2017 #7000 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) 12 minutter siden, lenebu skrev: Det må jeg si meg uenig i. Bodde i Stavanger fra jeg ble født til jeg var 20, og har aldri møtt en person som sier "pogram". Føler empasis er på den første R'en med skarre-R. pRogram, liksom. I innlegget hun postet etterpå skriver hun det med to R'er, men har allikevel både stavet og bøyd ordet feil. Hun skriver at det er "flere programmet" hun ville likt å delta i. Hun mente kanskje "programmer" og bommet på T'en, noe som ville vært lett å oppdage dersom hun faktisk leste korrektur. Men ordet "program" i flertall bøyes til "flere program". Ingen sier "et hus" - "flere huser", liksom... Long story short: ufattelig at noen som ikke kan rettskriving kan tjene millioner på å skrive. I offisielt bokmål er både programmer og program tillatte bøyningsformer av substantivet et program i ubestemt form flertall. http://www.riksmalsforbundet.no/qa_faqs/program-flertall/ Endret 29. mars 2017 av Rosalie 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg