Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det er skremmende at hun slipper unna med det! Vi som diskurerer her, i alle fall slik jeg ser det, mener jo ikke at hun skal kunne eller vite ALT.  Men at hun hadde vunnet på å ha et snev av lærevillighet og/eller ydmykhet er det ikke tvil om. Hun kunne valgt å skrevet et innlegg hvor hun sa noe om at hun har trodd at den måten de har sikret barna på i bil har vært god nok, da hun har trodd at norsk lov var det man forholdt seg til, men at hun nå har inngått et samarbeid me trygg trafikk osv osv. Jeg forventer ikke at hun skal kunne alt, men jeg forventer at hun er litt ydmyk i forhold til at hun faktisk BARE er 20 år, og ikke har kunnskap på området. Men det er kanskje mye å be om fra Offer-Anna

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, hulillerunde skrev:

Ja det er skremmende at hun slipper unna med det! Vi som diskurerer her, i alle fall slik jeg ser det, mener jo ikke at hun skal kunne eller vite ALT.  Men at hun hadde vunnet på å ha et snev av lærevillighet og/eller ydmykhet er det ikke tvil om. Hun kunne valgt å skrevet et innlegg hvor hun sa noe om at hun har trodd at den måten de har sikret barna på i bil har vært god nok, da hun har trodd at norsk lov var det man forholdt seg til, men at hun nå har inngått et samarbeid me trygg trafikk osv osv. Jeg forventer ikke at hun skal kunne alt, men jeg forventer at hun er litt ydmyk i forhold til at hun faktisk BARE er 20 år, og ikke har kunnskap på området. Men det er kanskje mye å be om fra Offer-Anna

Enig! Dette føyer seg bare inn i rekke av ting hun trassent mener hun kan. Undres over hvorfor hun hele tiden skriver at hun er så voksen. Hun virker fryktelig usikker og prøver nok å overbevise alle om at hun er det. På den andre siden så virker det ikke som hun på noe som helst måte er reflektert og at hun faktisk selv tror at hun er voksen. Nå har denne "leke-voksen-leken" utviklet seg til å bli farlig. Bilsikring kan man ikke tulle med og leke at man kan. Den farlige trafikken som er ute på veiene og alle de som kjører i påvirket tilstand - gjør at sikring er livsviktig uansett lengde på turen. Dette beviser igjen at barn ikke skal få barn. Trist og skremmende.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun har heiagjengen sin som hyller og lovpriser henne. Å høre på konstruktiv tilbakemelding lukker hun øyne og ører for.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som får barn vet null om barnesikring, men de fleste oppegående voksne som får barn sjekker opp i regler, leser litt på nettet og spør i en barneutstyrsbutikk. Hører kanskje med venner som har barn, eller andre i nærheten, man skaffer seg den kunnskapen. Det er ikke vanskelig å finne kunnskap om å sikre barn riktig i bil, de deler til og med ut en brosjyre på helsestasjonen her.. Tomme unnskyldninger..!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hun ikke har råd til å leite etter ett sete til førstefødte slik at hun satt trygt i bilen de hadde, Evt funnet andre seter Tilde andre slik at alle satt trygt. Fakturere jo vare for 800 000kr i mnd Så jeg skjønner hun ikke har råd til det....

*ironi* 

kjære vene! Her hadde hun en kjempefin mulighet til å få sponset seter til hele gjengen! Og fått opplæring, veiledning til å  ha alle korrekt sikret etter alder! 

*oppgitt*

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Banænie skrev:

De fleste som får barn vet null om barnesikring, men de fleste oppegående voksne som får barn sjekker opp i regler, leser litt på nettet og spør i en barneutstyrsbutikk. Hører kanskje med venner som har barn, eller andre i nærheten, man skaffer seg den kunnskapen. Det er ikke vanskelig å finne kunnskap om å sikre barn riktig i bil, de deler til og med ut en brosjyre på helsestasjonen her.. Tomme unnskyldninger..!

Akkurat!👍🏻 Vegvesenet/politiet har også jevnlige "barn-i-bil-sjekker" ved barnehager og skoler. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne evt. finne ut hvordan barn i alle aldre skal sikres i bil.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntes er så sjokkerende med denne situasjonen er at hun er villig til å spre feilinformasjon til tusenvis av folk, kun for å slippe å miste ansikt. Når jeg leser kommentarfeltet (som er redigert) blir jeg helt skremt over hvor mange foreldre som hyler høyt om hvordan vi er så hysteriske og at de "aldri døde av å ha belte sånn" osv. 

Når hun skriver slik med et påfølgende redigert kommentarfelt så senker hun terskelen på å feilsikre barn i bil. Hun bidrar til at andre foreldre tenker "de'kke så fali" og at de tror at de har sikret godt nok fordi AR bastant mener det. 

Hun hadde her hatt en god mulighet til å ta kontakt med Trygg Trafikk / vegvesenet /whatever som jeg er rimelig sikker på at ville ha samarbeidet med henne (fordi hun som blogger er en fantastisk mulighet til å spre et budskap) med et slags kurs i hvordan å sikre barn i bil - noe som hun også hadde tjent på. Men neida, Anna har ikke ydmykhet, og vil rett og slett heller at foreldre skal feilsikre barn i bilen som kan resultere i katastrofale følger, enn at hun skal innrømme at hun ikke er verdensmester i alt. Anna har ikke sertifikatet, det hadde vært forståelig om hun ikke hadde vist alt dette og det hadde stått respekt av det om hun faktisk lærte seg opp på det. Det er en grunn til reaksjoner når så mange reagerer, og å sensurere sikkerhet i kommentarfeltet sitt topper kaken på selvopptatthet. 

Tenk om et barn dør i trafikken etter en forelder har lest på hennes blogg og trodd at det er god nok sikring. 

Dessuten var hun hjemme med minste mens Jan kjørte, så det var bare 3 personer i bilen. Det trengs ikke mye logikk for å skjønne at da er det fult mulig for alle 3 å være 100% sikret. Barneseter er ikke superlimt inn i en bil, og det er viktigere med sikkerhet enn at det tar 5 minutter å ta det ut av bilen. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, mjauritz skrev:

Det jeg syntes er så sjokkerende med denne situasjonen er at hun er villig til å spre feilinformasjon til tusenvis av folk, kun for å slippe å miste ansikt. Når jeg leser kommentarfeltet (som er redigert) blir jeg helt skremt over hvor mange foreldre som hyler høyt om hvordan vi er så hysteriske og at de "aldri døde av å ha belte sånn" osv. 

Når hun skriver slik med et påfølgende redigert kommentarfelt så senker hun terskelen på å feilsikre barn i bil. Hun bidrar til at andre foreldre tenker "de'kke så fali" og at de tror at de har sikret godt nok fordi AR bastant mener det. 

Hun hadde her hatt en god mulighet til å ta kontakt med Trygg Trafikk / vegvesenet /whatever som jeg er rimelig sikker på at ville ha samarbeidet med henne (fordi hun som blogger er en fantastisk mulighet til å spre et budskap) med et slags kurs i hvordan å sikre barn i bil - noe som hun også hadde tjent på. Men neida, Anna har ikke ydmykhet, og vil rett og slett heller at foreldre skal feilsikre barn i bilen som kan resultere i katastrofale følger, enn at hun skal innrømme at hun ikke er verdensmester i alt. Anna har ikke sertifikatet, det hadde vært forståelig om hun ikke hadde vist alt dette og det hadde stått respekt av det om hun faktisk lærte seg opp på det. Det er en grunn til reaksjoner når så mange reagerer, og å sensurere sikkerhet i kommentarfeltet sitt topper kaken på selvopptatthet. 

Tenk om et barn dør i trafikken etter en forelder har lest på hennes blogg og trodd at det er god nok sikring. 

Dessuten var hun hjemme med minste mens Jan kjørte, så det var bare 3 personer i bilen. Det trengs ikke mye logikk for å skjønne at da er det fult mulig for alle 3 å være 100% sikret. Barneseter er ikke superlimt inn i en bil, og det er viktigere med sikkerhet enn at det tar 5 minutter å ta det ut av bilen. 

Anna Rasmussen var inntil for 1,5 år siden en relativt sympatisk ung blogger. Utviklingen hun har hatt siden da, sjokkerer. 

Det betyr ikke at hun ikke er en god mor på mange områder, men hun feiler grovt og i full offentlighet på viktige punkt. At hun ikke tar kritikk, er blitt hennes bane. At hun ikke har sunne rådgivere rundt seg, er urovekkende. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mjauritz skrev:

Dette er jeg så enig i!!

Jeg er selv over gjennomsnittet nazi på bilsikring av mitt barn, og det er fordi jeg har blitt fortalt, jeg har undersøkt og lest meg opp om det. Det er hårreisende hvor mange som ikke "vet bedre". For det er jo nettopp uvitenhet det står på! De ALLER fleste vil jo det beste for barna sine - også når det gjelder sikkerhet i bil. Derfor er det innmari synd at en person som når ut til så mange velger å bagatellisere det. Ikke bra! 

Her kunne hun lagt seg flat i stedet. Jeg hadde heller ikke visst det jeg vet om sikring i bil om ikke noen hadde fortalt meg det. Men det er jo så viktig. Det gjelde liv eller død!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at hun skriver alltid om den perfekte kjæresten, det perfekte livet..ja alt er så perfekt og det vil jo bli enda mer perfekt når de gifter seg.Hun skriver alltid om at Jan var den siste brikken som passet for at det skulle bli en familie og det i seg selv mener jeg er totalt feil. Det viser bare dette med hvor sterkt hun ønsker en farsfigur til sine barn.Det at de skal tjene penger på alt de foretar seg er skammelig...selge livet sitt på den måten...

Ser i kommentarfeltet at folk har linket til Trygg Trafikk, men som det er jo ingen respons å hente. Jeg tror alle disse bloggeren vil få angstanfall og bli deprimerte når bloggboblen sprekker

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Isabella82 skrev:

Jeg tror alle disse bloggeren vil få angstanfall og bli deprimerte når bloggboblen sprekker

Har ikke en del av disse bloggerne angst og depresjoner allerede?!!

Jeg er helt enig. De kommer til å kræsjlande hardt...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kommer nok VG og Dagbladet på banen samt Se og Hør. Dette gir bare enda mer klikk på bloggen....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xstrella skrev:

Nå kommer nok VG og Dagbladet på banen samt Se og Hør. Dette gir bare enda mer klikk på bloggen....

Så lenge det fører til at hun ikke sprer massevis av feilaktig og direkte farlig informasjon er dette helt ok for meg.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mrs. Random Nick

Artig tilsvar hun har på bloggen sin nå om kommentarene på at hun ikke har lappen. Synes faktisk det siste innlegget hennes var bra. Hun advarer folk på en nesten artig måte om hvilke dager hun skal lærekjøre i byen på. :P Tydelig at hun leser her inne. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Banænie skrev:

Hva som er "riktig" sikring av barn forandrer jo seg hvert 5. år sånn ca. Så det de fleste anser som den beste metoden i dag er nok ikke regnet for å være best om noen år. En gang for 40 år siden anbefalte man faktisk å la spedbarn sove på magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xstrella skrev:

Joda, men innrømme feil vil aldri denne damen gjøre uansett.

Om hun rent faktisk gjør noe feil kan hun godt finne på å innrømme det. De som kritiserer henne for alt mulig vil vel for øvrig aldri innrømme at mye av det de "tar" henne for er bagateller :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
2 minutter siden, JackIost skrev:

Om hun rent faktisk gjør noe feil kan hun godt finne på å innrømme det. De som kritiserer henne for alt mulig vil vel for øvrig aldri innrømme at mye av det de "tar" henne for er bagateller :)

Sikring av barn i bil er IKKE en av disse bagatellene!

For øvrig vises det til forskning,  og bruk av bakovervendt sete har det vært enighet om i en årrekke. Mitt første barn ble født for 12 år siden, og man ble anbefalt bakovervendt sete da også.

Ikke alle anbefalinger forandrer seg hvert 5. år. For 40 år siden var det akseptert å røyke med begge hender også. Forskningen innenfor visse områder har rett og slett blitt såpass god at enkelte ting ikke lar seg reversere i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...