Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, SmileAtMeBaby skrev:

Kravene til sikring i bil er gitt i forskrift om bruk av personlig verneutstyr under kjøring med motorvogn som er gitt med hjemmel i vegtrafikkloven. Det følger av forskriftens § 1 bokstav b at barn lavere enn 150 cm skal bruke godkjent sikringsutstyr som er tilpasset barnet. Etter § 1 c kan barn mellom 135 og 150 cm bruke ordinært bilbelte dersom godkjent sikringsutstyr ikke finnes. 

Vedkommende som verken brukte bilstol eller pute er ikke over 135 cm, og Anna/Jan har både tilgang og plikt til å sikre henne bedre. 

Når det gjelder beltebruken er det hårreisende at hun kan finne på å ha beltet BAK ryggen. Sitat fra trygg trafikk sine sider: 

• Ha aldri beltet bak ryggen eller under armen, og husk å stramme beltene godt.

Nettopp. Takk! Så det hun skriver på bloggen sin, om at hun ALLTID følger norske lover og regler, er direkte løgn til leserne sine. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folkens...Anna tar ikke til seg kritikk og tilbakemeldinger. Nettopp det er hennes største problem, tror jeg. Anna vet alltid best selv. Og det måles i 💰💰

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AneR ikke skrev:

Det er måten du behandler selene på.

Du skal for eksempel ikke kjefte på de for å ha krøllet seg, men du skal be de passe bedre på til en annen gang slik at det ikke gjentar seg. Bilputen skal ikke bare slenges inn i bagasjerommet når den ikke er i bruk, men legges forsiktig inn med en forsikring om at den snaaaart får komme frem igjen. Når den bakovervendte trepunkten med stropper og bøyler er sjalu på isofixen i nabobilen skal du erkjenne følelsene dens og forklare at begge er like viktig.

:skratte:

Jeg bare hater når beltestolen krangler med den bakovervendte. Makan til drama hver gang. Gjør det så vanskelig for meg å være en pedagogisk korrekt bilstoleier. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Friluftsdame skrev:

Folkens...Anna tar ikke til seg kritikk og tilbakemeldinger. Nettopp det er hennes største problem, tror jeg. Anna vet alltid best selv. Og det måles i 💰💰

Og penger tjener hun, på at folk (inkl meg) noen ganger må klikke seg inn på bloggen hennes bare for å se hva slags fjas hun har liret av seg nå. Litt som å se en ulykke, man vil ikke se, men så må man likevel... Jeg tar selvkritikk. Jeg er svak. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker ikke som Anna har det bra med selg selv når hun tar ALT så personlig, og som overtramp. I forhold til sikring av barn i bil vil jeg si at de kommentarene som kom på FB var velmenende, konstruktive og jeg oppfattet dem ikke som et angrep på henne eller Jan. Det virker som hun ikke er trygg på seg selv, og dermed ikke klarer å se at kommentarene var ment godt. Hun kunne vært litt ydmyk og sagt "takk for tips! jeg vet at jeg ikke alltid har vært flink nok til å sikre barna i bilen, og dette er noe jeg ønsker å gjøre noe med". Men i stedet er det full offer-rolle, og oppbacking fra fansen. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er flere ting som går igjen hos noen av disse bloggerene og det er at de ikke er mottakelige for kritikk i det hele tatt. De ber hele tiden om tilbakemeldinger og kommentarer fra leserene sine for å skape ett forhold, men så fort det ikke går i deres favør så bruker de "misunnelseskortet". Det at lesere og folk generelt har begynt å reagere er jo denne trangen bloggerene har til å løfte seg selv og bruke media for å fremstille seg selv som så mye bedre enn resten av befolkningen og selvsagt det at de bruker barn og partner for å fremme seg selv og økonomisk situasjon.

Det var utrolig mange gode tilbakemeldinger i kommentarfeltet til Anna på FB, men når hun da har slettet det som hun ser på som negativt så blir alt tatt ut av sammenhengen. Jeg ser at folk også kommenterer dette for dette var informasjon som kunne være nyttig for andre også. Igjen, er det bloggeren som styrer og bestemmer og sier at folk må oppføre seg på nett.

Det er utrolig at de faktisk kan være så belærende når folk faktisk gir tilbakemelding og hun kan faktisk ha gode diskusjoner med leserene sine og bevise at de tar feil om det så må være.

Jeg er enig i hva vedkommende over meg skriver og det er at Anna virker utrolig usikker. Hun fremstår så utrolig umoden og det er jo imot sin hensikt, siden hun hele tiden skal gjøre ett poeng ut av at hun er så voksen. Da har hun jammen mye å bevise og måten hun svarer på viser at hun er langt fra voksen. Det å skylde på at hun ikke kunne sikre barna sine skikkelig eller hva nå det var pga bilttypen blir feil...og bare bortforklaringer. Hvis det var bilsikring som skulle være en stor sak nå så kunne hun f.eks tatt kontakt med Trygg Trafikk og fått til ett samarbeid om ett innlegg. Gjort noe fornufting..men nei, igjen skal hun bevise for hele Norge at hun er en så fantastisk mamma. Hun er gjerne det, men hun viser og gjør det på feil måte.

Det som jeg har lest på bloggen er alarmerende og det sier jeg på grunn av hvordan hun skriver, både om seg selv, sine og ikke minst om sin partner. Det virker som hun kanskje har noen tvangstanker og det kan være mange årsaker til det, men bruk helsevesenet for å få hjelp. Ikke bruk bloggen som ett selvhjelpsapparet når man har lesere langt ned i 12-13 års alderen.

Jeg grøsser igjen når jeg tenker på at hun her skal liksom være ett forbilde....puh..måtte bare få det

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, chiki skrev:

Hun har skrevet ett innlegg nå at de "måtte" gjøre det slik fordi det ikke er plass til 3 barnestoler i bilen. Man kunne ikke kjøpe bil bare for å kjøpe bil, men nå har de nettopp kjøpt ny med plass til barnrstoler til alle barna.

Hvordan noen greier å velge ut hvilket barn som skal sitte løst aner ikke jeg. Jeg hadde ikke greid å velge mellom barna mine på den måten.

da vi kjøpte ny bil og visste vi ville ha en til,  kjøpte vi en med plass til 3 bilstoler, hvorav 2 bakovervendte. 

Hun påstår at den unevnelige sitter på pute, med beltet over hoftene og beltet BAK ryggen. Dette er det tryggeste alternativet i Jans bil. 

Uansett holder ikke argumentet, hun er selv sjeldent med, så unevneligr kunne fint sittet forann i beltestol. Eller ta ut babysetet 

At det var? Hva f...??? Dama skriver innlegg om at hun tjener så fett med penger, men å kjøpe stor nok bil så hun har plass nok til å korrekt sikre alle barna sine har hun ikke? 

Det er ganske sykt. Å gamble med barnets liv på den måten. Jeg har ikke ord

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring, krenkende utsagn, innlegg som omhandler barn og brukerdebatt

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Xstrella skrev:

En ting er sikkert. Så mye de fjerner i kommentar feltet så blir det liten tid til de små. Hun sletter jo hele tiden.

At hun sletter kommentarer viser at hun tar seg nær av at noen påpeker hennes feil. Ja, for den sikringen, eller manglende sikringen av vedkommende var ikke i tråd med lovens krav. 

Det handler ikke om å være slem, bedrevitere eller mammapoliti. Det handler om å bry seg om tredjepersoner som ikke kan ta et valg selv. Man trenger ikke lete med lupe for å finne feil, når Anna så villig bretter ut alt i sosiale medier. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meadow skrev:

Og penger tjener hun, på at folk (inkl meg) noen ganger må klikke seg inn på bloggen hennes bare for å se hva slags fjas hun har liret av seg nå. Litt som å se en ulykke, man vil ikke se, men så må man likevel... Jeg tar selvkritikk. Jeg er svak. 

Om man er nysgjerrig holder det lenge med ett klikk i mnd. Så kan man bare scrolle seg nedover, det tar ikke lange tiden å skumlese 30 korte uinteressante innlegg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Diamant skrev:

Om man er nysgjerrig holder det lenge med ett klikk i mnd. Så kan man bare scrolle seg nedover, det tar ikke lange tiden å skumlese 30 korte uinteressante innlegg.

Det er sant! Også kan man henge her i denne tråden, sånn som vi gjør :laugh:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne ting som fårnmeg til å ønske at bloggen ble lagt ned! (Nei ikke misunnelse!) Tenk å spre feilinformasjon om noe så viktig som sikring av barn i bil?  Det er vist mange som er dumme nok for gå med på det hun sier. Hun har en stor skadepotensiale når hun har så mange lesere hver dag og noen har lest at det å bruke belte bak ryggen er lov! Det at én tror på det er én for mye. Hun burde legge seg totalt flat. Skjerpings! 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal Anna ha deg til å ikke kaste bort tiden din, men bruke tid på å svare på forbrukerundersøkelser via et nettsted som heter Meningstorget.

Dette er utelukkende kommersielt; både nettstedet og at Anna reklamerer for det. Det er såvidt jeg kan se ikke et sted der du svarer på samfunnsspørsmål, som jo kunne vært greit å gjøre. Men et sted du svarer på produktpreferanser. Og så kan du være sikker på at du blir fulgt med Coockies og får mailboksen spammet. 

Men Anna tjener penger på at du registrerer deg, så da bør du gjøre det😝

Endret av Friluftsdame
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stusser litt på de personene som stoler på A og J for sikring av barn i bil jeg da :ironi:hadde jeg lurt på hvordan man skulle sikre barn i bil og bloggen hennes kommet opp på Google hadde jeg ikke trykka meg innpå engang. Sier seg vel selv at det ikke er rette plassen å ta til seg info om noe så viktig? 

Selv er jeg oppvokst med at beltet ALLTID skal være på fremsiden av kroppen, og ikke bak ryggen, trodde det var allmennkunnskap, men guess not for enkelte. Gjør ikke noe nytte når halvparten av beltet ikke sikrer noe som helst, logic yees?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er forferdelig dumt at hun støtter seg på at "sikringen av barna er lovlig". Norsk lov har ikke holdt tritt med forskningen på bilsikring og ulykker på veiene i det hele tatt. Det er veldig store sprik mellom hva som er lovlig og hva som er anbefalt. Hun har en ufattelig stor påvirkningsevne til unge, uvitende lesere. Det skremmer meg langt inn i sjela at hun slipper unna med å skrive disse tingene om "lovlig sikring". Her bør hun ansvar, som mor, blogger, påvirker og medmenneske. Hun kunne inngått et samarbeid med Trygg Trafikk, hatt fokus på riktig sikring av barn i bil. Spredd informasjonen til mange som gjerne ikke vil bruke tid til å finne ut av dette selv. I stedet velger hun å komme med unnskyldninger, bortforklaringer osv for hvorfor de har gjort som de har gjort. 

Jeg kommer til å sende en mail til Tryg Trafikk og påpeke hva hun har uttalt. Fullstendig ansvarsfraskrivelse, og direkte farlig! Jeg er overbevist om at minst èn(sikkert flere) kommer til å kopiere denne måten å sikre barna sine på. De har jo sett det på bloggen, og det er jo lov etter norsk lovgivning. Forkastelig. Jeg har ikke annet å si. Forkastelig.  

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...