skeli22 Skrevet 5. mars 2017 #6521 Del Skrevet 5. mars 2017 6 minutter siden, neiognei skrev: Skjønner ikke hvor denne myten med at man går så mye som småbarnsforelder kommer ifra. Hvor går man? Nå skal jeg ikke lyge på meg egne barn her, men jeg passer ofte mine tantebarn og jeg er iallefall veldig aktiv disse dagene. Min erfaring der er at det er bra tempo når man deltar i lek både inne og ute, så kommer gjerne litt rydding, vasking, matlaging og annet som man faktisk får noen skritt på. Trilleturer, handling? Jeg tenker ikke at alle småbarnsforeldre har 10.000 steg om dagen altså, men 800 er for meg som bruker aktivitetsbånd daglig f.eks. en dag med migrene der jeg ikke gjør noe annet enn å tusle rundt i leiligheten mellom sofa og kjøkken/bad. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 5. mars 2017 #6522 Del Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, skeli22 skrev: Nå skal jeg ikke lyge på meg egne barn her, men jeg passer ofte mine tantebarn og jeg er iallefall veldig aktiv disse dagene. Min erfaring der er at det er bra tempo når man deltar i lek både inne og ute, så kommer gjerne litt rydding, vasking, matlaging og annet som man faktisk får noen skritt på. Trilleturer, handling? Jeg tenker ikke at alle småbarnsforeldre har 10.000 steg om dagen altså, men 800 er for meg som bruker aktivitetsbånd daglig f.eks. en dag med migrene der jeg ikke gjør noe annet enn å tusle rundt i leiligheten mellom sofa og kjøkken/bad. Jeg har barn. Og det genererer 0 skritt. Blir jo hva man gjør det til, men enkelte har jo for seg at det er maraton hver dag, men det er det jo ikke. Man kan like enkelt sitte på gulvet og leke, som man kan gå ut og leke. Når man passer andre sine barn blir det så klart mye mer action.:) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristanna Skrevet 5. mars 2017 #6523 Del Skrevet 5. mars 2017 Skjønner ikke hvordan 800 skritt er mulig. Jeg har nesten 1000 skritt før jeg i det hele tatt går ut døra for å reise på jobb om morgenen. Stå opp, gå på badet, lage frokost, gå ned igjen på badet for å hjelpe barn, pakke sekkene, på badet igjen for å pusse tenner osv. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 5. mars 2017 #6524 Del Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, smartbimbo skrev: Både Anna og Jan (siden jeg antar at han hjelper henne med innleggene) kan enda ikke forskjell på da/når? *sukk* Det er det relativt mange i dette landet som ikke kan. Ikke og/å eller de/dem heller. Så dette er virkelig ikke noe å diskutere. Ønsker du det, så må du nesten peke fingeren andre steder... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumua Skrevet 5. mars 2017 #6525 Del Skrevet 5. mars 2017 Begynte med fitbit forrige uke og jeg hadde 700 skritt når jeg sto opp på mårran. Stas med katter som skal inn og ut hele natta og en 1-åring som var forkjøla men om jeg ikke går inn for det ligger jeg faktisk bare på 5-6000 skritt om dagen selv om jeg er mye i aktivitet (har kontorjobb). Men 800 skritt på en dag høres omtrent umulig ut selv for en latsekk som meg. Mente hun 8000 kanskje? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 5. mars 2017 #6526 Del Skrevet 5. mars 2017 Ja, hun må jo ha ment 8000. Er enig i at det ikke er "maraton" med barn i hushållet, men 8000 skritt er vel innafor normal aktivitet, noe må man jo gjøre selv om man er hjemme også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 5. mars 2017 #6527 Del Skrevet 5. mars 2017 Virker ikke som om de gjør så veldig mye, det kommer i hvertfall ikke fram på bloggen (og regner med det ville vært grundig dokumentert om de faktisk fant på noe) - og så sier vel bloggeren at det er samboeren som leverer og henter i barnehage og fikser og ordner det meste. Så tja, 800 skritt, kanskje ikke umulig hvis hun bare er inne (og ikke letter på rompen så altfor ofte) - men det er jo virkelig VELDIG lite, jeg har rundt 2000 før jeg går ut døren om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 5. mars 2017 #6528 Del Skrevet 5. mars 2017 2 timer siden, skeli22 skrev: Nå skal jeg ikke lyge på meg egne barn her, men jeg passer ofte mine tantebarn og jeg er iallefall veldig aktiv disse dagene. Min erfaring der er at det er bra tempo når man deltar i lek både inne og ute, så kommer gjerne litt rydding, vasking, matlaging og annet som man faktisk får noen skritt på. Trilleturer, handling? Jeg tenker ikke at alle småbarnsforeldre har 10.000 steg om dagen altså, men 800 er for meg som bruker aktivitetsbånd daglig f.eks. en dag med migrene der jeg ikke gjør noe annet enn å tusle rundt i leiligheten mellom sofa og kjøkken/bad. Jeg har vært på jobb i dag og har gått MYE. Jobber på sykehjem så springer frem og tilbake hele tiden. MEN skrittelleren viste faktisk ikke mer enn 1000 skritt. Det kan jo være feil, men tror faktisk ikke det. Og da syns jeg igrunnen 800 er en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 5. mars 2017 #6529 Del Skrevet 5. mars 2017 23 minutter siden, Aintnofun skrev: Jeg har vært på jobb i dag og har gått MYE. Jobber på sykehjem så springer frem og tilbake hele tiden. MEN skrittelleren viste faktisk ikke mer enn 1000 skritt. Det kan jo være feil, men tror faktisk ikke det. Og da syns jeg igrunnen 800 er en del. Det må være feil. 800 er så godt som ingenting 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 5. mars 2017 #6530 Del Skrevet 5. mars 2017 For de som ikke har pulsklokke og mobilen med seg hele tiden, kan 800 være normalt på en hverdag. For man teller ikke alle skrittene. Har selv hatt 25 skritt på skritteller på tlf, fordi den ikke har vært med meg i det hele tatt i løpet av dagen. Så det kan jo gjelde Anna også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 5. mars 2017 #6531 Del Skrevet 5. mars 2017 23 minutter siden, Aintnofun skrev: Jeg har vært på jobb i dag og har gått MYE. Jobber på sykehjem så springer frem og tilbake hele tiden. MEN skrittelleren viste faktisk ikke mer enn 1000 skritt. Det kan jo være feil, men tror faktisk ikke det. Og da syns jeg igrunnen 800 er en del. Det må være feil, altså. 1000 skritt er ikke mye, og jeg kan garantere at du går MYE mer i løpet av en vakt på sykehjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 5. mars 2017 #6532 Del Skrevet 5. mars 2017 Men ifølge det hun selv sa på Senkveld så gjør hun jo stort sett ingenting. Jan lager maten, tar seg av det meste med barna. Det eneste hun gjør er å ta seg av ryddingen, (hennes egne ordpå Senkveld). 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 5. mars 2017 #6533 Del Skrevet 5. mars 2017 I dag har jeg gjort husarbeid og har foreløpig litt over 3000 skritt i følge FitBit. Med så lite som 800 skritt må det enten være at hun bruker skritteller på mobilen som hun ikke har med seg hele tiden eller at hun beveger seg veldig lite. Håper hun mener 8000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 5. mars 2017 #6534 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) @Aintnofun mamma er hjelpepleier og klinker inn 18-20000 skritt dagene hun jobber, på fitbit'en. Endret 5. mars 2017 av Prinsesse788 Tegnsetting 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle Skrevet 5. mars 2017 #6535 Del Skrevet 5. mars 2017 43 minutter siden, Diamant skrev: Men ifølge det hun selv sa på Senkveld så gjør hun jo stort sett ingenting. Jan lager maten, tar seg av det meste med barna. Det eneste hun gjør er å ta seg av ryddingen, (hennes egne ordpå Senkveld). Så han gjør all jobben mens hun går etter og rydder? Ref bloggen til Jan når A var på tur og han måtte tørke av kjøkkenbenken 6-8 ganger pr dag, for det pleide hun å gjøre. Jeg hadde klikket! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 5. mars 2017 #6536 Del Skrevet 5. mars 2017 Hun har garantert glemt en 0 når det gjelder de skritta. Selv på mine mest komatøse dager så klarer jeg ikke å gå så få skritt som 800. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 5. mars 2017 #6537 Del Skrevet 5. mars 2017 45 minutter siden, K@tt skrev: I dag har jeg gjort husarbeid og har foreløpig litt over 3000 skritt i følge FitBit. Med så lite som 800 skritt må det enten være at hun bruker skritteller på mobilen som hun ikke har med seg hele tiden eller at hun beveger seg veldig lite. Håper hun mener 8000. Jeg har vasket hus + En god del mer å har 800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 5. mars 2017 #6538 Del Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, Orly skrev: Jeg har vasket hus + En god del mer å har 800 Da har du kanskje mobil som du legger fra deg? Jeg har klokke med skritteller. Eneste jeg har gjort i dag er å støvsuge. 2500 skritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 5. mars 2017 #6539 Del Skrevet 5. mars 2017 2 timer siden, Aintnofun skrev: Jeg har vært på jobb i dag og har gått MYE. Jobber på sykehjem så springer frem og tilbake hele tiden. MEN skrittelleren viste faktisk ikke mer enn 1000 skritt. Det kan jo være feil, men tror faktisk ikke det. Og da syns jeg igrunnen 800 er en del. Det må være feil, jeg jobber også på sykehjem, og har rundet 10 000 skritt før lunsj! Greit nok har vi verdens lengste korridor, men likevel.. Ei venninne av meg er innmari inaktiv, og hun fikk et sjokk da hun fikk seg applewatch til jul og oppdaget at hun max når 1000 skritt på en dag (sykemeldt). Og hun ligger virkelig pal på sofaen. Så, hvis Anna bare oppholder seg innen husets fire vegger og Jan tar seg av det meste med barna (som hun fortalte på senkveld, han gjør det meste, hun står for kjærligheten) så er jeg ikke forundret over at hun har så lavt skrittantall ila dagen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 5. mars 2017 #6540 Del Skrevet 5. mars 2017 2 minutter siden, Sobril skrev: Da har du kanskje mobil som du legger fra deg? Jeg har klokke med skritteller. Eneste jeg har gjort i dag er å støvsuge. 2500 skritt. Har stort sett med tlf men ikke alltid Så at man kam gå 800 skritt på en dag har jeg ingen problem med å tro på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg