Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan si mye om bloggen hennes, men en ting skal hun ha - jeg blir oppriktig glad av å se henne på TV. Vet ikke hvorfor, er bare noe ved smilet hennes, måten hun snakker på osv. Hun virker som et genuint snilt menneske 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, KillerKitty skrev:

Man kan si mye om bloggen hennes, men en ting skal hun ha - jeg blir oppriktig glad av å se henne på TV. Vet ikke hvorfor, er bare noe ved smilet hennes, måten hun snakker på osv. Hun virker som et genuint snilt menneske 

Veldig enig! Virker som en behagelig person. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Loffeliten skrev:

Hva er det egentlig du syns AR er sinnssykt flink til? 

Hun er sinnsykt flink til å skrive, enkelt og greit. Det er topplista på blogg.no et bevis på. Og ja, hun bruker mye clickbait, noe jeg mener er genial markedsføring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Odam skrev:

Hun er sinnsykt flink til å skrive, enkelt og greit. Det er topplista på blogg.no et bevis på. Og ja, hun bruker mye clickbait, noe jeg mener er genial marke2dsføring! 

Bare det å skrive "sinnsykt", vitner om at du er en av fansen og ikke eldre enn 16 år!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X

Man kan ikke si og faktisk mene at Anna er flink å skrive, da det rett og slett er feil. Hun har et veldig dårlig språk og svært mye skrivefeil. Det at hun har dysleksi er en forklaring, men ingen unnskyldning, da hun har mer enn nok ressurser til å få hjelp. Å ansette noen til å bruke 1 time av dagen på å gå gjennom innleggene og rette skrivefeil er en lettvint løsning. Det ideelle hadde såklart vært noen som leste over og pekte ut alle feilene, forklarte hva som var feil og fikk henne til å rette selv - men det kalles for SKOLE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gregor Clegane
På ‎22‎.‎01‎.‎2017 den 17.21, Galaxy X skrev:

Man kan ikke si og faktisk mene at Anna er flink å skrive, da det rett og slett er feil. Hun har et veldig dårlig språk og svært mye skrivefeil. Det at hun har dysleksi er en forklaring, men ingen unnskyldning, da hun har mer enn nok ressurser til å få hjelp. Å ansette noen til å bruke 1 time av dagen på å gå gjennom innleggene og rette skrivefeil er en lettvint løsning. Det ideelle hadde såklart vært noen som leste over og pekte ut alle feilene, forklarte hva som var feil og fikk henne til å rette selv - men det kalles for SKOLE.

Du har helt og fullstendig rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2017 den 13.40, caskerette skrev:

I så fall er det trist, da jeg gikk på skolen (100 år siden) skrev alle fjortenåringer ekstremt mye bedre enn det der, også de som ble sett på som "skoletapere". 

Og han der Jan, han driver "vell" et slags firma. Burde ikke i det minste han skrive ordentlig. Sukk. 

men nå har hun dysleksi da. Det er vel ikke noe hun kan noe for? Jeg fatter ikke at dette er et tema som kommer igjen og igjen i tråder om henne. Hun strever og roter noe grassalt med å uttrykke seg skriftlig, dette har tydeligvis ingen innvirkning på hennes lesertall da hennes lesere tydeligvis ikke bryr seg. Hun kunne fått noen til å lese korrektur for seg, men hvorfor skulle hun det? Stadig topp 3 på listen, og hennes manglende rettskrivningsferdigheter holder henne tydeligvis ikke tilbake...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2017 den 17.21, Galaxy X skrev:

Ja det er det, en veldig lettvint løsning, men hvorfor skulle hun gidde det? Folk leser bloggen hennes uansett. If it ain´t broke don´ fix it. 

Endret av Puny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X
7 minutter siden, Puny skrev:

Ja det er det, en veldig lettvint løsning, men hvorfor skulle hun gidde det? Folk leser bloggen hennes uansett. If it ain´t broke don´ this it. 

Bare... wow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Galaxy X skrev:

Se, det var ikke så vanskelig? Slikt burde man kunne forvente av Anna også. 

Nei, man kan faktisk ikke forvente at en person med dysleksi skal skrive uten skrivefeil. Hun kunne ha jobbet med det og kunne sikkert blitt bedre, men jeg skjønner godt at hun ikke gidder. Hun blir ikke straffet for det, på noen måte. Hadde vært kult om hun frontet det litt mer da. Hun som har så unge fans kunne snakket litt om hvordan det er å ha dysleksi, og hvordan hun lever med det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Puny skrev:

Nei, man kan faktisk ikke forvente at en person med dysleksi skal skrive uten skrivefeil. Hun kunne ha jobbet med det og kunne sikkert blitt bedre, men jeg skjønner godt at hun ikke gidder. Hun blir ikke straffet for det, på noen måte. Hadde vært kult om hun frontet det litt mer da. Hun som har så unge fans kunne snakket litt om hvordan det er å ha dysleksi, og hvordan hun lever med det. 

Ja det hadde jo vært supert! Så hadde vi fått en hel generasjon med ungdommer som gir faen i å uttrykke seg bra skriftlig....*ironi*

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miss Marble skrev:

Ja det hadde jo vært supert! Så hadde vi fått en hel generasjon med ungdommer som gir faen i å uttrykke seg bra skriftlig....*ironi*

Nei man kunne fått litt økt kunnskap om denne veldig vanlige lærevansken. Kanskje kunne man fått folk som deg (som tydeligvis tror det er smittsomt) til å lære noe nytt :P Kanskje kunne hun gjort noe godt med bloggen sin, og en 12åring som sliter med det samme kunne fått litt selvtillit og fremtidstro. "Kan Anna som strever så mye med rettskrivingen leve av å skrive en blogg, kanskje jeg greier å fullføre 7. klasse." hvem vet...?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X
3 minutter siden, Puny skrev:

Ja, det er sant. Men så gjør hun ikke det, fordi det er for krevende - ettersom hun må finne på noe tull å skrive, ettersom det ikke påvirker hverdagen hennes. Som sagt gidder (!) hun ikke å gjøre noe med det, til tross for at det er dette hun lever av. 

Og skrivefeilene er bare én ting. Det skriftlige språket er noe helt annet, og igjen - det er dette hun lever av og det er dermed en aktuell ting å kritisere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Galaxy X
3 minutter siden, Puny skrev:

Nei man kunne fått litt økt kunnskap om denne veldig vanlige lærevansken. Kanskje kunne man fått folk som deg (som tydeligvis tror det er smittsomt) til å lære noe nytt :P Kanskje kunne hun gjort noe godt med bloggen sin, og en 12åring som sliter med det samme kunne fått litt selvtillit og fremtidstro. "Kan Anna som strever så mye med rettskrivingen leve av å skrive en blogg, kanskje jeg greier å fullføre 7. klasse." hvem vet...?

Hun SLITER jo ikke med rettskrivingen! Som du selv har påpekt, gidder hun ikke å gjøre noe med det en gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man lever av å skrive så er det faktisk så mye forlangt at man faktisk leverer en god tekst, det gjør jo svært få bloggere.. jeg klarer ikke å anerkjenne blogging som et yrke så lenge det bare er clickbait, dobbelmoral, utlevering av andres privatliv og sist men ikke minst elendig skrevet. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Galaxy X skrev:

Ja, det er sant. Men så gjør hun ikke det, fordi det er for krevende - ettersom hun må finne på noe tull å skrive, ettersom det ikke påvirker hverdagen hennes. Som sagt gidder (!) hun ikke å gjøre noe med det, til tross for at det er dette hun lever av. 

Og skrivefeilene er bare én ting. Det skriftlige språket er noe helt annet, og igjen - det er dette hun lever av og det er dermed en aktuell ting å kritisere. 

Men hun lever jo godt av det, så hva er det å kritisere? Man vet årsaken(dysleksi) og man vet hvorfor hun ikke gidder å benytte seg av den lattelig enkle løsningen det hadde vært å få noen til å lese korrektur (at det ikke påvirker hennes lesertall/inntjening). Hva er det å snakke om?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Galaxy X skrev:

Hun SLITER jo ikke med rettskrivingen! Som du selv har påpekt, gidder hun ikke å gjøre noe med det en gang! 

Hun sliter med rettskrivningen jo og i tillegg til det gidder hun ikke gjøre noe med det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...