Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har det kommet et livstegn fra AR. 

Hun er veldig sliten om dagene, og babyen er fortsatt i magen hennes.

Dagens overskrift kan hinte til at hun har født, men det har hun altså ikke. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at hun er sliten dersom hun har termin i disse dager. De mente jo at ungen er ute før 1. oktober, så da regner jeg med at de har lagt på omtrent 10 dager fra termindatoen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at en ung jente har satt seg selv i denne situasjonen, men enda tristere at det skal deles med "hele Norge".
Håper for hennes del at familien på en eller annen måte finner sammen og at hun finner den roen og stabiliteten hun trenger. I en slik situasjon kan det umulig være sunt å måtte blogge om alt man gjør

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver om alle menneskene hun har mistet som sto henne nær før og ved de to andre barnas ankomst. Må være fryktelig sårt. Men hun har jo valgt dem bort.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 20. september 2016 at 19.18, Nasse Nøff ❤ skrev:

Dersom hun er syk, eller trenger en pause så hadde hun sagt det. Er hun syk eller skadet så hadde Jan garantert skrevet det på bloggen. Altså at anna blir borte i noen dager/uker.

Enten så har hun ingenting å blogge om. Ellers så er det et PR stønt for å få klikk, fordi folk vil sjekke om babyen er her. 

Når man er gravid blir man litt merkelig. Man blir følsom og grinete. Jeg mistet all motivasjonen på jobben og tenkte veldig mye baby. 

Om hun i tillegg sliter med kroppen så kan det være nok grunn til at hun ikke har lyst å blogge...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og synd på jenta men her har hun jo laget ris til egen ræv som vi sier her hvor jeg bor. Det er hennes egen oppførsel som har gjort at folk har tatt avstand fra henne. Hun tåler ikke at noen sier henne i mot, da blokkerer hun deg på Facebook eller skriver et bedritent innlegg på bloggen.

Selvfølgelig har hun det ikke bra nå, hun begynner vel å innse konsekvensene av hva hun har holder på med. Vi får bare håpe at hun holder seg sammen med Jan til barna er voksne iallfall før hun får neste innfall. Den rotløsheten hun selv føler kommer til å smitte over på barna hvis hun ikke klarer å slå seg til ro. 

Håper iallfall at det går bra med henne framover, liker jenta egentlig. Hun er bare så forbannet lite framtenkt.

Endret av Bond
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vi snakke om skrivemåten hennes? Føler at jeg blir mer og mer frustrert av å lese innleggene hennes — ikke en gang på grunn av innholdet, men pga den sykt klønete setningsoppbyggingen.

Nylig begynte jeg å legge merke til i hvor mange innlegg hun repeterer at hun "kan vel innrømme at..." og "må ærlig innrømme at..." osv. Gjerne 2-3 ganger i ett innlegg, i hvert eneste innlegg. Nå skjærer det meg hver gang jeg leser bloggen 😩

Idag har hun slengt på med denne fine setningen: "Den siste uken så var jeg veldig bestemt på at jeg ikke skulle sette meg tilbake å skrive et eneste blogginnlegg før jeg var bestemt meg for at nå var jeg klar for å være tilbake."

Det værste er jo at hun skryter over hvor flink hun er til å skrive til tross for at hun ikke fullførte videregående og aldri leser en eneste bok...

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, dummebamse skrev:

Kan vi snakke om skrivemåten hennes? Føler at jeg blir mer og mer frustrert av å lese innleggene hennes — ikke en gang på grunn av innholdet, men pga den sykt klønete setningsoppbyggingen.

Nylig begynte jeg å legge merke til i hvor mange innlegg hun repeterer at hun "kan vel innrømme at..." og "må ærlig innrømme at..." osv. Gjerne 2-3 ganger i ett innlegg, i hvert eneste innlegg. Nå skjærer det meg hver gang jeg leser bloggen 😩

Idag har hun slengt på med denne fine setningen: "Den siste uken så var jeg veldig bestemt på at jeg ikke skulle sette meg tilbake å skrive et eneste blogginnlegg før jeg var bestemt meg for at nå var jeg klar for å være tilbake."

Det værste er jo at hun skryter over hvor flink hun er til å skrive til tross for at hun ikke fullførte videregående og aldri leser en eneste bok...

Ja! Det der med "å innrømme" er utrolig irriterende! Liksom ikke måte på hvor mye hun innrømmer: at hun har kjøpt nye sko til barna, at hun er sliten på slutten av svangerskapet osv.  Annenhver setning begynner jo med: "jeg må ærlig innrømme..."

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig strategisk, det skal hun ha. Blogginnleggene klokkes inn til å bli publisert på veldig konkrete tidspunkt hvor de fleste sjekker nettet; på morgenen, rundt lunsjtid, etter skolen (jobb for noen få), sen ettermiddag (etter leksene er gjort for de fleste) og på kvelden, som en siste sjekk før man legger seg. Og på helt runde klokkeslett også, stort sett alltid. Hvor mange av blogginnleggene er helt egentlig skrevet med følelsene der og da, hva som faktisk har skjedd timene før og så videre? Jeg føler jeg leser en gammel skoleoppgave når jeg leser bloggen hennes, norskstil ala novelle eller noe sånt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, Pås skrev:

Ja! Det der med "å innrømme" er utrolig irriterende! Liksom ikke måte på hvor mye hun innrømmer: at hun har kjøpt nye sko til barna, at hun er sliten på slutten av svangerskapet osv.  Annenhver setning begynner jo med: "jeg må ærlig innrømme..."

For ikke å nevne at "vi er veldig tydelig på" eller "jeg er den type jente".

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask analyse av de synlige innleggene på hovedsiden viser at:

"innrømme" er brukt: 27 gg (alternative ord )

"Veldig" er brukt: 149! gg (kontra feks meget= 0, ganske= 5, innmari= 0, skikkelig= 15, kjempe= 6 osv)

"Veldig tydelig" er brukt: 9 gg

"Prinsen" er brukt: 6 gg (ganske mye mtp at hun ikke tilhører monarkiet)

"likevel" er brukt: 38 gg (alternative ord og uttrykk)

"dagene" er brukt: 26 gg

"liten" er brukt 48 gg (kontra vesle= 0, små= 7)

og så mye annet... Har ikke inkludert ord som er logiske å ha i en mammablogg som feks familie, gravid, barn/barna, pappa, osv. 

Altså, det jeg vil få frem her er at Norges største blogg er skrevet av noen som tydeligvis trenger å lese og utvide sitt vokabular noe sinnssykt... Hva sier dette om oss andre? hvorfor har hun blitt så populær når det hun leverer er av så lav kvalitet? og hvordan er det mulig at hun har holdt seg der oppe så lenge? teorien om togkræsj stemmer til en viss grad her, men vi må også huske at hun har mange følgere som forguder henne og synes at det hun skriver er "så godt skrevet"... eeeeeh :roll:

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...