Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, Infinity skrev:

Jeg vil mye heller reise til syden med småbarn, enn å reise på bilferie. 

Husker med gru tilbake på min egen barndom da vi ble stuet inn i baksete på bilen og kjørte i timevis. Bare avbrutt av tisse og spy pauser.

Jeg kan være enig i at lange bilturer ikke er bra, men for oss så ble ikke bilturene i Norge så lange da vi reiste mye i nærområdet og til hytten osv.... ca 1-2 timer i bil eller 20 minutter i båt. Flyplassen ligger over 3 timer borte med bil så for oss ble det ganske langt. Det var vel i senere år vi dro til Sverige, Tyskland og Danmark. Husker turen til Tyskland godt da tok vi tog til Oslo og tok kielferjen over og ble der noen dager var ca. 5-6 år elns. Danmark tar 2 timer i bil og overnatning på danskebåten og da er en i Danmark var sikker rundt fire år da. Uttrykket meg litt feil, tenkte en del på  trykket i kabinen under letting og landing som gjør vondt i ørene, vi voksne fikser dette selv ( det med dotter og trykket kjenner jo vi også) men dette er ikke likte lett for barn. Selvfølgelig er det noe annet når barnet er 4 år enn 1-2 år da (må ikke vente så lenge) 

Foreldrene kjenner barnet sitt best og vet hva som er best for det og vurderer derfor feriemål ut fra økonomi, bosted, alder og interesser. Skal ikke mye å til for å glede et barn, en fin tur på stranda, leke i skogen, basseng i hage, leke hjemme osv bar poenget.... Dette ble litt avsporing så beklager det.  De fleste foreldre er nok flinke til å passe på barna på flyet og i varmen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ole Brumm skrev:

Jeg kan meddele at jeg har klart å holde meg unna bloggen. Null klikk for meg. 
Ser bare overskriftene og første setningene i bloglovin. 
Hipp hurra for meg, ingen penger fra meg nei :hoppendeglad:

Etter disse overskriftene har startet så leser jeg ikke bloggen lengre, så hun har mistet meg som leser og det pga. overskriftene og littt innholdet også. Reklame og "klikk" overskrifter er plagsomt (forstår at hun må tjene penger) Likte bedre bloggen før, men hun har sikkert fortsatt gode innlegg. Er ikke så lett å være på topplisten tror jeg, må være strategisk med det en gjør og skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest de siste innleggene, og slukt til meg litt syden magi :) Jeg elsker sydenbilder, rett og slett.

Men jeg lurer på hvor dere har lest at de har med vogn til Michelle? det står faktisk ingen plass. Hun gir generelle råd for å reise med barn, og der står det at større barn også kan ha glede av vogn. Det er jeg faktisk enig med henne i. Vi har en femåring, og om vi går langt, særlig i varmen, blir han sliten. Da setter jeg han lett i vognen til minstebarnet, så får han hentet seg inn litt. Han elsker å krølle seg sammen i vognen og lage seg en hytte. Når det er sagt, så hadde vi neppe tatt med vogn til han, men jeg skjønner de som gjør det :) 

I rådene hennes står det også om UV klær, noe jeg ser Michelle ikke har på seg på bildene i hvert fall. Ergo kan vi ikke ta for gikk at hun selv følger sine egne råd til punkt og prikke.

Jeg vil også berømme henne for at hun lett skriver at hun har gått opp 13 kilo til nå. 13 kilo og 14 uker igjen, kan virke skremmende, men hun bryr seg ikke, og det er veldig bra!

(dette ble så positivt at jeg gidder ikke henge meg opp i far-datter pjattet, for da blir det bare surt igjen).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey
25 minutter siden, Marthe75 skrev:

Jeg har lest de siste innleggene, og slukt til meg litt syden magi :) Jeg elsker sydenbilder, rett og slett.

Men jeg lurer på hvor dere har lest at de har med vogn til Michelle? det står faktisk ingen plass. Hun gir generelle råd for å reise med barn, og der står det at større barn også kan ha glede av vogn. Det er jeg faktisk enig med henne i. Vi har en femåring, og om vi går langt, særlig i varmen, blir han sliten. Da setter jeg han lett i vognen til minstebarnet, så får han hentet seg inn litt. Han elsker å krølle seg sammen i vognen og lage seg en hytte. Når det er sagt, så hadde vi neppe tatt med vogn til han, men jeg skjønner de som gjør det :) 

I rådene hennes står det også om UV klær, noe jeg ser Michelle ikke har på seg på bildene i hvert fall. Ergo kan vi ikke ta for gikk at hun selv følger sine egne råd til punkt og prikke.

Jeg vil også berømme henne for at hun lett skriver at hun har gått opp 13 kilo til nå. 13 kilo og 14 uker igjen, kan virke skremmende, men hun bryr seg ikke, og det er veldig bra!

(dette ble så positivt at jeg gidder ikke henge meg opp i far-datter pjattet, for da blir det bare surt igjen).

Det er bilde av M i vogn på Insta-kontoen til Anna.  En femåring er alt for stor til å ha egen vogn,  er min mening i allefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Dorey skrev:

Det er bilde av M i vogn på Insta-kontoen til Anna.  En femåring er alt for stor til å ha egen vogn,  er min mening i allefall. 

Beklager, jeg følger henne ikke på Instagram.

Vogn i syden er veldig praktisk, for slitne barn, vesker, poser, badedyr og annet stæsj. Jeg har hatt små barn i så mange år at jeg gruer meg til å gi opp vognen, hvor skal jeg da gjøre av alt rotet jeg ikke vil bære på :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, johanan skrev:

Jeg kan være enig i at lange bilturer ikke er bra, men for oss så ble ikke bilturene i Norge så lange da vi reiste mye i nærområdet og til hytten osv.... ca 1-2 timer i bil eller 20 minutter i båt. Flyplassen ligger over 3 timer borte med bil så for oss ble det ganske langt. Det var vel i senere år vi dro til Sverige, Tyskland og Danmark. Husker turen til Tyskland godt da tok vi tog til Oslo og tok kielferjen over og ble der noen dager var ca. 5-6 år elns. Danmark tar 2 timer i bil og overnatning på danskebåten og da er en i Danmark var sikker rundt fire år da. Uttrykket meg litt feil, tenkte en del på  trykket i kabinen under letting og landing som gjør vondt i ørene, vi voksne fikser dette selv ( det med dotter og trykket kjenner jo vi også) men dette er ikke likte lett for barn. Selvfølgelig er det noe annet når barnet er 4 år enn 1-2 år da (må ikke vente så lenge) 

Foreldrene kjenner barnet sitt best og vet hva som er best for det og vurderer derfor feriemål ut fra økonomi, bosted, alder og interesser. Skal ikke mye å til for å glede et barn, en fin tur på stranda, leke i skogen, basseng i hage, leke hjemme osv bar poenget.... Dette ble litt avsporing så beklager det.  De fleste foreldre er nok flinke til å passe på barna på flyet og i varmen. 

Litt? :sprettoy:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Miranda16 skrev:

Skjønner ærlig talt hvorfor dette har blitt en så svær greie med dette med ferie?! La folk får dra på ferie hvor i hampen de vil, de aller fleste foreldre legger til rette for at barna skal ha det bra, slik de gjør hjemme. Barn tar ikke skade av reising så lenge foreldrene holder seg edruelige og det er jo ikke problemet I dette tilfellet

Hadde hun dratt på campingferie, hadde det sikkert ikke vært bra for barna heller, just sayin

Helt enig her.

Har lest flere som mener at "små barn ikke bør reise med fly til syden" og samtidig foreslår bilferier i nærområdet som et bedre alternativ... Lurer på om disse har hatt ekstremt bilsyke barn noen gang jeg? Vi kommer oss ikke 30 minutter unna hjemmet før det spys i bilen, så takke meg til litt dotter i ørene på flyturen ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
20 minutter siden, Siri_H skrev:

Helt enig her.

Har lest flere som mener at "små barn ikke bør reise med fly til syden" og samtidig foreslår bilferier i nærområdet som et bedre alternativ... Lurer på om disse har hatt ekstremt bilsyke barn noen gang jeg? Vi kommer oss ikke 30 minutter unna hjemmet før det spys i bilen, så takke meg til litt dotter i ørene på flyturen ;)

Enig der👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må gjerne fly med små unger, men da forbeholder jeg meg retten til å himle med øynene og sukke tungt over unger som hyler og snakker med utestemme, samt si ifra om at det ikke er greit at de sparker/dunker i setet mitt.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, elisaday skrev:

Kan vi please legge denne feriedebatten død? Agree to disagree?

Agree.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at folk klager på hvordan hun holder konkurransene sine.... hum shady shady business

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, elisaday skrev:

Kan vi please legge denne feriedebatten død? Agree to disagree?

Halleluja!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X

Har blitt gremmelig lei av mangel på merking av reklameinnleggene hennes etter jeg fant denne posten og ble obs på det :P Kommenterte i morgest innlegget hennes om betakaroten og henviste til blogginnlegget hvor hun skriver at hun kan jobben sin med merking (er linket tidligere, side 36 tror jeg) og siterte fra forbrukerombudets nettside. Innlegget er nå slettet fra bloggen. Kommenterte igjen på reklameinnlegg for vogn og nevnte også at det ikke er nevnt NOE på instagram. Skjønner ikke hvordan hun bare velger å se bort fra alt hun liksom "kan". Kanskje fordi hun uansett sletter innlegget etter å ha fått så og så mange lenkeklikk? Så kan ikke forbrukerombudet gjøre noe uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for diskusjon rundt diskusjon av tredjepart, barn og spekulasjoner, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lenebu skrev:

Nok et rent reklameinnlegg som ikke er merket som reklame... :dry: http://mammatilmichelle.blogg.no/1466356538_vognen_du_m_velge_til.html

Takk. :roser:   Jeg tipset FO - https://forbrukerombudet.no/tips-eller-klage .

La også ved lenkene dine vedr. blogginnleggene om betakaroten (som ligger her http://forum.kvinneguiden.no/topic/1023101-mammatilmichelle-ny-tr%C3%A5d/?page=36#comment-18245696 ). Har tipset de om det tidligere, men tilføyde lenken til  http://www.aftenposten.no/norge/Mattilsynet-Bloggere-gir-ulovlige-medisinske-rad-566930b.html . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

Takk. :roser:   Jeg tipset FO - https://forbrukerombudet.no/tips-eller-klage .

La også ved lenkene dine vedr. blogginnleggene om betakaroten (som ligger her http://forum.kvinneguiden.no/topic/1023101-mammatilmichelle-ny-tr%C3%A5d/?page=36#comment-18245696 ). Har tipset de om det tidligere, men tilføyde lenken til  http://www.aftenposten.no/norge/Mattilsynet-Bloggere-gir-ulovlige-medisinske-rad-566930b.html . 

Kjempebra, og bra artikkel fra Aftenposten! Håper dette blir tatt ordentlig tak i snart! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...