Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Varma

Herlighet! Nå må noen prøve å sette en stopper for dette her., tenker den jenta på at hun skal søke jobb, gå på skole og forholde seg til andre voksne mennesker om noen år?? Den bobla hun lever i er ikke bra! Hun har et altfor lite nettverk, og bloggingen hennes er ikke akurrat en god  kontaktannonse for å si det sånn. Nå setter hun faktisk sine egne behov for sympati fremfor sin egen lille familie hun har, skjønner hun ikke at på den måten kan den dysfunskjonell måten  å være på overføres til neste generasjon.  Beklager å si det, men de siste krumspringene vitner ikke om en moden  og beskyttende  person nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

I prinsippet er jeg for innlegg om vanskelige temaer som kan være til nytte for leseren, som kan skape identifikasjon og en følelse av å ikke være alene. Allikevel steiler jeg over disse to siste innleggene. Grunnen til det er måten de er skrevet på, fordi de snakker til en mottaker som betegnes som du. Dette er innlegg som er rettet mot enkeltpersoner og pronomenet som brukes er du. Du, du, du. Jeg har lært at hvis man ønsker en dialog, så bruker man jeg - budskap. Ved å bruke "du" hardner man til konflikten og det blir oppfattet som angrep. 

Disse innleggene kan derfor ikke oppfattes som noe annet en direkte angrep på først far, så mor. Og det hører ikke hjemme på en blogg. Anna skrev tidligere at hun ønsker seg mer støtte, men på denne måten skyver hun folk bare fra seg. Hun bruker bloggen stadig på denne måten, hun skriver direkte til folk som ikke har levd opp til hennes forventninger, og så blir hun forundret / lei seg / skuffet når de ikke stiller opp. Hun skriver at hun er opptatt av barna og vil gi dem en trygg og god oppvekst, men hvordan blir det egentlig å vokse opp i denne familien, når konfliktnivået blir så høyt? Det må det nødvendigvis bli når Anna bruker sin blogg på denne måten. Mødre er bare mennesker de også, og det sitter nok langt inne for de aller fleste å skulle tilgi datteren som har hengt henne ut. Anna er dessverre ikke moden nok til å kunne sette seg i sin mors sted,  selv om hun påberoper seg å være moden nok til å være trebarnsmor. 

Jeg vet ikke hva som er sant eller ikke, men inntrykket mitt gjennom flerfoldige innlegg på bloggen er at mor har stilt opp for Anna siden hun ble gravid for første gang, og slik jeg oppfatter det har hun virkelig strukket seg langt for å hjelpe. Det er å forvente at Anna hadde vist at hun satte pris på dette, men i stedet er dette takken. Det må være ufattelig tungt for mor. Og det sier ganske mye om Anna som person.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CecilieX skrev:

I prinsippet er jeg for innlegg som kan være til nytte for leseren, som kan skape identifikasjon og en følelse av å ikke være alene. Men allikevel steiler jeg over disse to siste innleggene. Grunnen til det er måten de er skrevet på, fordi de snakker til en mottaker som betegnes som du. Dette er innlegg som er rettet mot enkeltpersoner og pronomenet som brukes er du. Du, du, du. Jeg har lært at hvis man ønsker en dialog, så bruker man jeg - budskap. Ved å bruke "du" hardner man til konflikten og det blir oppfattet som angrep.

Disse innleggene kan derfor ikke oppfattes som noe annet en direkte angrep på først far, så mor. Og det hører ikke hjemme på en blogg. Anna skrev tidligere at hun ønsker seg mer støtte, men på denne måten skyver hun folk bare fra seg. Hun bruker bloggen stadig på denne måten, hun skriver direkte til folk som ikke har levd opp til hennes forventninger, og så blir hun forundret / lei seg / skuffet når de ikke stiller opp. Hun skriver at hun er opptatt av barna og vil gi dem en trygg og god oppvekst, men hvordan blir det egentlig å vokse opp i denne familien, når konfliktnivået blir så høyt? Det må det nødvendigvis bli når Anna bruker sin blogg på denne måten. Mødre er bare mennesker de også, og det sitter nok langt inne for de aller fleste å skulle tilgi datteren som har hengt henne ut. Anna er dessverre ikke moden nok til å kunne sette seg i sin mors sko, selv om hun påberoper seg å være moden nok til å være trebarnsmor. 

Jeg vet ikke hva som er sant eller ikke, men inntrykket mitt gjennom flerfoldige innlegg på bloggen er at mor har stilt opp for Anna siden hun ble gravid for første gang, og slik jeg oppfatter det har hun virkelig strukket seg langt for å hjelpe. Det er å forvente at Anna hadde vist at hun satte pris på dette, men i stedet er dette takken. Det må være ufattelig tungt for mor. Og det sier ganske mye om Anna som person.

Blir spennende å se hvem som er neste på AR sin liste som får gjennomgå og hengt ut på bloggen.. Kanskje hennes bror?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Hun skyver vell også smart Jan fra seg. Hvem har hun da? Hun har skrevet om fedrene til W og M, at de ikke bryr seg og stiller opp. Hun har skrivd om venner, hun har nå skrivd om faren og moren. Hun har tidligere skrevet om broren (som hun da var redd for og måtte holde seg unna, vet ikke om andre her husker, men var mye drama rundt det husker jeg) Tror hun må begynne å gå litt i seg selv, hva er grunnen til at alle andre er feil og hun er så feilfri. For det er hun langt ifra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipen skifter fort lyd der i gården. For et halvt år siden var ambisjonen at hun en vakker dag skulle klare på være en like fantastisk mor for sine barn som det hennes mor alltid hadde vært for henne, (ref. http://mammatilmichelle.blogg.no/1445452242_early_up.html) og hun håpet at sine barn ville få det samme gode båndet til henne som hun alltid har hatt til sin egen mor (ref. http://mammatilmichelle.blogg.no/1444115769_mamma_elsker_dere_to_.html). 

Hadde jeg vært moren hennes, hadde jeg... Ja, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, faktisk. Men i hvert fall angret på at jeg ofret egen hverdag for å støtte henne nede på Kypros, dersom det var dette som var takken. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker ikke som om hun vet hva hun holder på med for tiden... Får helt vondt av henne, det må jo være noen der ute i nærmiljøet som kan sette seg ned å få jenta til å forstå konsekvensene av det hun holder på med.

Tviler ikke på at det hun skriver om er sant, hun er et produkt av sin oppvekst, men det er ikke alt som må blottlegges offentlig. Selv om hun blogger så må noe være privat, og jeg som andre stusser og over dette med at hun først legger ut masse rart som får mye kritikk og så kommer disse tåredryppende innleggene som skal skaffe sympati. 

Håper virkelig at dette forholdet med denne fyren ikke går i dass for da står hun rimelig alene, og det vil nok være vanskelig å skape nye relasjoner for ryktet hennes vil nok ødelegge mye for henne nå. 

Det er rett og slett triste greier. :(

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør meg bekymret. Anna er åpenbart i ubalanse, og det er vondt å se at de rundt henne ikke klarer å stoppe henne fra å publisere det hun gjør nå.  Åpenhet er bra, men dette burde vært avklart med de nærmeste. 

Å oppleve å bli sviktet, slått og snakket negativt til i barndommen skaper et utrygt menneske. Jeg har opplevd det selv, og i godtvoksen alder kan jeg si at det har skapt arr ingen plaster kan lege. Det har gjort meg beskyttende, reservert og redd for å etablere nære relasjoner. Jeg kan kjenne meg igjen i Anna. Men jeg har ingen blogg, jeg lever et normalt og utad vellykket liv.

Bloggen er terapi for Anna, og det er en inntektskilde. Hun er flink med barna, med økonomien sin og med skrivingen. Men hun søker konstant bekreftelse, og vil helst ha rett. Det må være truende for hennes nærmeste at hun er så åpen, og det må være sårende for moren at hun ikke heller tar samtalen med henne.

Min mor slo, hånet og snakket nedsettende til meg. Jeg var aldri bra nok. I dag har vi et dårlig forhold, fordi jeg holder henne på avstand. Hun har stilt opp og passet barnebarn, og sier aldri nei. Utad veldig snill og hjelpsom. Men det hun gjorde mot meg som barn har skapt arr som aldri gror. Selv om jeg utad er en vellykket karrierekvinne. 

Så ikke døm Anna så hardt...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Det hun skriver i de to innleggene sine er mer som private brev som skulle vært sendt til faren og moren hennes, ikke deles på en blogg! 
Først og fremst kan ikke disse personene forsvare seg. Anna er en person som når ut til mange titusener lesere. Foreldrene har ikke mulighet til å forklare sin side av historien. De har ikke mulighet til å oppklare eventuelle misforståelser. Jeg husker hun laget et lignende innlegg om faren sin for noen år siden, og da ble vel (ste??)broren hennes forbannet på henne og tok sin far i forsvar. Jeg sier ikke at det Anna forteller i innlegget sitt ikke er sant, men det er jo litt merkelig at hun husker ting faren fortalte henne da hun var 4 år. At hun husker ordet abort ble brukt. At hun husker sånne detaljer som begrepet fargelinser fra hun var 6 år. Dette kan være faktiske hendelser, men det kan også være ting som hun har satt sammen fra ulike hendelser opp igjennom årene, husker feil og/eller drømt.  Eller blitt fortalt av andre, som kanskje ikke snakket helt sant. 

At moren skal være så forbannet dårlig og svikefull mor skjønner jeg ikke noe av, hun som har støttet Anna siden hun ble gravid. Dratt mye ned til Kypros for å sitte barnevakt sånn at Anna kunne være sammen med Jan(?), men i alle fall Mathjis. Mulig moren ikke var helt tilstede da hun var barn, mulig hun hadde en stor kamp om å komme seg selv på fote igjen om faren var sånn som Anna beskriver han. Da har det nok ikke vært særlig lett for moren heller, når hun har stått midt oppi det. Men at moren generelt er en dårlig og svikefull mor tror jeg absolutt ikke noe på, spesielt på grunn av det Anna har lagt ut om hjelp og støtte hun har fått av moren opp igjennom årene. Jeg syns derimot Anna er svikefull som legger dette ut på bloggen sin, i alle fall uten at moren har fått mulighet til å uttale seg om det. Alle har sine feil, ingen mødre klarer å gjøre alt rett med sine barn. Anna får bare håpe at hennes barn ikke blir like bitter på henne på grunn mine, dine og våre barn. På grunn av ting hun har lagt ut om fedrene deres på nett. At hun har hengt ut mennesker disse barna er glad i. At de klarer å se at alle mødre gjør feil, men at mødre flest i det store og det hele prøver å gjøre det beste for barna sine. Hun påberoper seg at hun er overbeskyttende og setter sine barn først hele tiden i det siste innlegget sitt. Men hadde hun gjort det så hadde hun ikke lagt ut dritt om fedrene til barna på nett. Hun klager over at faren hadde sagt til henne da hun var 4 at moren ønsker abort, Anna har fortalt til titusener av lesere at faren til W ikke ønsker å være far. Dette er også ting W kan google opp selv når han blir eldre. Så hvorfor er det faren, i følge Anna, sa til henne da hun var 4 så mye verre enn det hun har sagt om faren til W på blogg og facebookprofilen sin?

Jeg tror Anna trenger profesjonell hjelp, for nå ser det ut som at hun synker bare lengre og lengre ned i selvmedlidenhet og skylder på alle andre for hvordan hun har det. Hun evner ikke å se egne feil virker det som. Og det er i alle fall viktig med hjelp når hun ødelegger så mye for seg selv som hun nå gjør, ved å henge ut familien sin på bloggen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Alle kommentarer på Face og Insta som ikke lovpriser eller støtter blir slettet. Den jentungen er ikke sann...

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Nei, NÅ.

Dette er så stygt og så dypt injurierende overfor en mor at jeg ikke har ord. Hun plasserer seg ved dette innlegget i en helt ny dimensjon av umodenhet.

Snakk om å se splinten i andres øyne. Hun har ikke gjort annet enn å henge ut sine barns fedre. Sine venner. Sin far, og nå også den støttespilleren som tilsynelatende har ofret det aller meste for den voksne datteren sin. Bodde ikke jenta hos moren sin med hele familien inntil nylig? Har ikke den moren ost av oppofrelse hele det voksne livet vi i offentligheten har fulgt henne? Hun snakker om SVIK? Altså, FOR et svik overfor sin egen mor å henge henne ut på den måten.

Også å selvforherlige seg selv så til de grader!!! Hjelpes! Når du selv som mor presser familien ut i en offentlighet som de aldri har bedt om... Snur opp ned på livssituasjoner og trygghet. Her merker jeg at jeg har mye jeg skulle sagt om å kaste sten i glasshus, men det er jo ikke lov til å diskutere. Kanskje kommer det noen tuslende en vakker dag og ønsker å ta et oppgjør med henne for hennes oppførsel. Regner med hun synes det er helt kurant at det blir tatt offentlig. 

Hvis jeg hadde vært i hennes omgangskrets, hadde jeg i hvert fall løpt unna som f#%^, her kan visst hvem som helst risikere å få det glatte lag uten sjans til å forsvare seg selv. 

Jenta burde anmeldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
2 timer siden, Friluftsdame skrev:

BoDette gjør meg bekymret. Anna er åpenbart i ubalanse, og det er vondt å se at de rundt henne ikke klarer å stoppe henne fra å publisere det hun gjør nå.  Åpenhet er bra, men dette burde vært avklart med de nærmeste. 

Å oppleve å bli sviktet, slått og snakket negativt til i barndommen skaper et utrygt menneske. Jeg har opplevd det selv, og i godtvoksen alder kan jeg si at det har skapt arr ingen plaster kan lege. Det har gjort meg beskyttende, reservert og redd for å etablere nære relasjoner. Jeg kan kjenne meg igjen i Anna. Men jeg har ingen blogg, jeg lever et normalt og utad vellykket liv.

Bloggen er terapi for Anna, og det er en inntektskilde. Hun er flink med barna, med økonomien sin og med skrivingen. Men hun søker konstant bekreftelse, og vil helst ha rett. Det må være truende for hennes nærmeste at hun er så åpen, og det må være sårende for moren at hun ikke heller tar samtalen med henne.

Min mor slo, hånet og snakket nedsettende til meg. Jeg var aldri bra nok. I dag har vi et dårlig forhold, fordi jeg holder henne på avstand. Hun har stilt opp og passet barnebarn, og sier aldri nei. Utad veldig snill og hjelpsom. Men det hun gjorde mot meg som barn har skapt arr som aldri gror. Selv om jeg utad er en vellykket karrierekvinne. 

Så ikke døm Anna så hardt...

Jeg er  helt enig med deg i at man ikke skal dømme for hardt, men problemet er motivet bak? Hun burde bruke profesjonelle til å rydde opp i sine problemer da jeg ikke tror at å legge ut alt dette private vil hjelpe henne på sikt. Jeg har opplevd dette før, at unge som ikke har blitt sett og hørt i oppveksten gjerne ender opp med  mange barn,  for å oppleve den ubetingede kjærligheten de aldri fikk. Jeg forstår det, men ikke noe godt utgangspunkt for en såpass sårbar Familie som de er. Hun burde ta seg en utdannelse og  på den måten sikre seg økonomisk, jeg tror ikke at bloggen vil gi familien det de trenger på sikt. 

Endret av Varma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er bare så sykt.. Måten hun henger ut venner/ foreldrene sine på bloggen.. Jeg blir helt målløs, hakke ord..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for:

. Diskusjon som omhandler barn

. Diskusjon som potensielt kan være til skade for tredjepart

. Hets

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke hvorfor hun plutselig outer moren sin på bloggen? Hun som har hjelpt henne siden hun var 14 år da Anna ble gravid. Anna har jo skrevet før hvor takknemlig hun er for moren osv, og all støtten hun har fått opp gjennom årene mtp på Michelle osv. Hjelpte henne på Kypros gjorde hun også. Virker som at moren har ofret mye for å hjelpe Anna, spesielt når hun bodde på Kypros... Lurer på hva resten av familien tenker nå. Og broren til Anna? Er han nestemann som skal bli hengt ut på bloggen?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan identifisere meg litt med oppveksten til Anna og forstår selvsagt at dette er tung bagasje om det hun skriver er sant. Jeg opplevde selv vold fra begge foreldre samt psykisk mishandling på det groveste fra min far under store deler av oppveksten. Jeg levde under en konstant redsel over at min far ville drepe oss alle sammen om han bare ble sint nok.

Men jeg kunne aldri i mitt liv uthengt dem på en offentlig blogg slik som Anna har gjort til tross for at det de gjorde var galt. Selv om min mor ikke har vært eksemplarisk vet jeg at hun gjorde sitt beste under omstendighetene og jeg er den dag i dag klar over at min far hadde en alvorlig psykisk lidelse. Min mor hadde blitt utrolig lei seg om jeg hadde skrevet noe slikt. Jeg vet at hun har gitt meg mye godt også og at hun har prøvd å gi meg et fint liv på sin måte. Jeg er faktisk 99% sikker på at Anna kommer til å angre bittert på å henge ut sine nærmeste i framtiden. Og hennes mor som har stilt opp nesten unormalt mye... Dette er bare feil feil feil :/ Synes også hun kaster litt stein i glasshus i det siste innlegget sitt, men dette kan jo ikke diskuteres nærmere. Håper bare ikke dette fører til at familien blir enda mer splittet for det er det ikke verdt...

Endret av elvane
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
3 minutter siden, elvane skrev:

Jeg kan identifisere meg litt med oppveksten til Anna og forstår selvsagt at dette er tung bagasje om det hun skriver er sant. Jeg opplevde selv vold fra begge foreldre samt psykisk mishandling på det groveste fra min far under store deler av oppveksten. Jeg levde under en konstant redsel over at min far ville drepe oss alle sammen om han bare ble sint nok.

Men jeg kunne aldri i mitt liv uthengt dem på en offentlig blogg slik som Anna har gjort til tross for at det de gjorde var galt. Selv om min mor ikke har vært eksemplarisk vet jeg at hun gjorde sitt beste under omstendighetene og jeg er den dag i dag klar over at min far hadde en alvorlig psykisk lidelse. Mine foreldre hadde blitt utrolig lei seg om jeg hadde skrevet noe slikt m dem. Jeg er faktisk 99% sikker på at Anna kommer til å angre bittert på å henge ut sine nærmeste i framtiden. Og hennes mor som har stilt opp nesten unormalt mye... Dette er bare feil feil feil :/ Synes også hun kaster litt stein i glasshus i det siste innlegget sitt, men dette kan jo ikke diskuteres nærmere. Håper bare ikke dette fører til at familien blir enda mer splittet...

Jeg er lei for at du hadde det slik i barndommen.

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har hun egentlig igjen nå som hun har hengt ut hele familien sin da? Venner er borte for lengst. Fedrene kan umulig være så veldig glad for hvordan de har blitt hengt ut - uten å kunne forsvare seg.

Og nå familien. Om det hun skriver er sant eller ikke, det er egentlig uvesentlig. Jeg sliter også med troverdigheten hennes, men synes det blir feil å spekulere.

Uansett - nå står hun alene. Med Jan - en som tydligvis støtter opp under all galskap. 

Ser hun har slettet vannvittig mange kommentarer på insta. Bare noen få igjen, som er positive og hjerte hjerte hjerte. 

Og hva nå Anna? Skal det bare gå videre som ingenting har skjedd? Skrive om dagens tur i skogen og Shai-høvler?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Nå er jeg sikkert utrolig treig, men hvor er innlegget hvor hun henger ut moren sin? Noen som har printscreen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...