AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #61 Del Skrevet 27. juni 2014 Åh, det skjønner jeg veldig godt. Du må få lov til å være trist akkurat i dag. Unn deg noe ekstra godt i dag Men, det blir avslutningsseremoni på deg og senere, og da skal det nok føles ekstra godt. Tusen takk, god du! I dag så gleder jeg meg bare til dagen er ferdig egentlig, fordi dette er ikke noe gøy. Blir ikke en avslutningsseremoni senere, men det få bare være. Kan ikke få alt heller. Igjen, tusen takk Håper det ordner seg for deg, TS! Du får legge inn de siste kreftene du har, stå på Tusen takk! Fått vite at jeg kan velge mellom et halvt år eller ett år på å ferdigstille alt! Skal nok fint klare meg med et halvt år, men er jo selvsagt ikke noe gøy Igjen ønsker jeg å takke for alle fine svar i denne tråden, det hjelper meg virkelig. Det å ha en anonym tråd som jeg kan skrive litt i når jeg føler for det. Det at det er så mange snille mennesker som svarer hjelper meg veldig til å holde meg positiv gjennom dagene. Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #62 Del Skrevet 28. juni 2014 Merker at dagen i dag er litt trist. I dag skulle jeg holdt foredrag om oppgaven, samt hatt avslutningsseremoni... Har aldri opplevd en slik seremoni før, så hadde gledet meg enormt mye til det, uansett hvordan karakter jeg hadde fått (så lenge jeg hadde bestått!). Merker at det stikker litt, til tross for at jeg ser at oppgaven per nå kan bli bedre... Så i dag blir en trist dag for min del :trist:Gleder meg egentlig bare til denne dagen er over akkurat nå... Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc Den dagen husker jeg også som trist, men etter det gikk alt heldigvis bedre Laget min egen feiring når jeg hadde bestått, og fikk blomster av både jobb og instituttet, så da fikk jeg høytidelighet. Anonymous poster hash: ebd7a...113 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #63 Del Skrevet 28. juni 2014 Den dagen husker jeg også som trist, men etter det gikk alt heldigvis bedre Laget min egen feiring når jeg hadde bestått, og fikk blomster av både jobb og instituttet, så da fikk jeg høytidelighet. Anonymous poster hash: ebd7a...113 Åh, så god du er! Dagen var ikke noe moro, så er glad for at i dag er det overstått! Må bare få sendt den endelige mailen til skolen om at jeg ønsker 6 mnds utsettelse. Så den dagen jeg for karakter, DA skal jeg feire med ett eller annet! Forøvrig, fikk du deg jobb etter eller før master? Altså var det relevant jobb mtp masteren? I så fall, hva sa du på intervju om master da? Beklager for mye spørsmål, men kjenner ingen andre som er i/har vært i samme situasjon som meg. TS Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #64 Del Skrevet 28. juni 2014 Åh, så god du er! Dagen var ikke noe moro, så er glad for at i dag er det overstått! Må bare få sendt den endelige mailen til skolen om at jeg ønsker 6 mnds utsettelse. Så den dagen jeg for karakter, DA skal jeg feire med ett eller annet! Forøvrig, fikk du deg jobb etter eller før master? Altså var det relevant jobb mtp masteren? I så fall, hva sa du på intervju om master da? Beklager for mye spørsmål, men kjenner ingen andre som er i/har vært i samme situasjon som meg. TS Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc Jeg var faktisk innkalt til et intervju 3 dager etter at jeg skulle hatt presentasjonen min. Jeg sendte mail til arbeidsgiveren etter å ha strøket om at jeg trakk søknaden min da stillingen krevde master og jeg hadde strøket. Da ble jeg ringt opp av personalansvarlig å bedt om å komme likevel, for det kunne hende de hadde noe annet til meg. Så da møtte jeg opp likevel, og gikk ut derfra med en vikarstilling som var både litt lik og veldig forskjellig. Så jeg trengte jo ikke å si så mye i og med at jeg hadde informert på forhånd. Det å være på overtid med selve oppgaven er jo egentlig heller ikke uvanlig, mange mister jo motivasjonen etc. Vi var mange på mitt institutt som gikk utover de to normerte årene. Har du noen søknader ute nå? Jeg ville enten vært ærlig, ev tatt en hvit løgn om at du så at du trengte noen mnd ekstra. Alt etter type arbeidsgiver og arbeidsmarked i din bransje eller landsdel. Ordner seg uansett til slutt Anonymous poster hash: ebd7a...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #65 Del Skrevet 28. juni 2014 Jeg var faktisk innkalt til et intervju 3 dager etter at jeg skulle hatt presentasjonen min. Jeg sendte mail til arbeidsgiveren etter å ha strøket om at jeg trakk søknaden min da stillingen krevde master og jeg hadde strøket. Da ble jeg ringt opp av personalansvarlig å bedt om å komme likevel, for det kunne hende de hadde noe annet til meg. Så da møtte jeg opp likevel, og gikk ut derfra med en vikarstilling som var både litt lik og veldig forskjellig. Så jeg trengte jo ikke å si så mye i og med at jeg hadde informert på forhånd. Det å være på overtid med selve oppgaven er jo egentlig heller ikke uvanlig, mange mister jo motivasjonen etc. Vi var mange på mitt institutt som gikk utover de to normerte årene. Har du noen søknader ute nå? Jeg ville enten vært ærlig, ev tatt en hvit løgn om at du så at du trengte noen mnd ekstra. Alt etter type arbeidsgiver og arbeidsmarked i din bransje eller landsdel. Ordner seg uansett til slutt Anonymous poster hash: ebd7a...113 Det er så utrolig deilig å høre litt fra andre som har strøket, at det har ordnet seg! Du skulle bare visst! Har noen søknader ute ja, men tenkte å dra deler av grunnen pent innpakket egentlig. Det er som du sier, kommer veldig an på arbeidsgiver. For min del søker jeg jobber i nærheten av Oslo. TS Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #66 Del Skrevet 28. juni 2014 Det er så utrolig deilig å høre litt fra andre som har strøket, at det har ordnet seg! Du skulle bare visst! Har noen søknader ute ja, men tenkte å dra deler av grunnen pent innpakket egentlig. Det er som du sier, kommer veldig an på arbeidsgiver. For min del søker jeg jobber i nærheten av Oslo. TS Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc Bare å dra det i en pen innpakning, var jo nettopp noe i nyhetene om at kun 4 av 10 fullfører på normert tid. Og det er jo lov å bestemme seg på slutten for at en trenger med tid for å gjøre det bedre og så videre. Jeg søkte jobb på en mindre plass, hvor noen på arbeidsplassen kjente noen jeg kjente, så der ville det kommet ut uansett til slutt. Er likevel ikke alle der hvor jeg jobber som vet det. Når jeg nå søker mine neste jobber kommer jeg bare til å si at jeg trengte litt tid på å fullføre pga at jeg ikke liker ensomt arbeid og ble umotivert, da det å skrive masteroppgave for meg faktisk var veldig ensomt og det tærte på motivasjonen. Skjønner godt at denne tråden gjør deg godt, jeg skulle gjerne hatt noe lignende da jeg strøk for to år siden. Husker jeg googlet, og jeg fant så lite! Var sikker på at jeg var den eneste i heeeeele verden! Men det har jeg i ettertid lært at jeg ikke var, folk prater bare ikke om det. Heller ikke som AnonymeBrukere;) På nettet fremstiller en jo helst sin mest vellykkede side. Men jeg tror denne erfaringen har gjort meg sterkere, uansett hvor tåpelig det høres ut Anonymous poster hash: ebd7a...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #67 Del Skrevet 28. juni 2014 Bare å dra det i en pen innpakning, var jo nettopp noe i nyhetene om at kun 4 av 10 fullfører på normert tid. Og det er jo lov å bestemme seg på slutten for at en trenger med tid for å gjøre det bedre og så videre. Jeg søkte jobb på en mindre plass, hvor noen på arbeidsplassen kjente noen jeg kjente, så der ville det kommet ut uansett til slutt. Er likevel ikke alle der hvor jeg jobber som vet det. Når jeg nå søker mine neste jobber kommer jeg bare til å si at jeg trengte litt tid på å fullføre pga at jeg ikke liker ensomt arbeid og ble umotivert, da det å skrive masteroppgave for meg faktisk var veldig ensomt og det tærte på motivasjonen. Skjønner godt at denne tråden gjør deg godt, jeg skulle gjerne hatt noe lignende da jeg strøk for to år siden. Husker jeg googlet, og jeg fant så lite! Var sikker på at jeg var den eneste i heeeeele verden! Men det har jeg i ettertid lært at jeg ikke var, folk prater bare ikke om det. Heller ikke som AnonymeBrukere;) På nettet fremstiller en jo helst sin mest vellykkede side. Men jeg tror denne erfaringen har gjort meg sterkere, uansett hvor tåpelig det høres ut Anonymous poster hash: ebd7a...113 Er bare så enig med deg! Det er ikke alle som trenger å vite grunnen, men noen ganger kan det faktisk være en fordel å fortelle sannheten omkring ting. Det merker man jo også på den som intervjuer, om man bør dele eller ikke vil jeg tro. Denne tråden er så deilig, fordi det er ikke alltid lett å sette ord på ting når man snakker. Kjæresten min skjønner liksom ikke helt hvordan det føles å stryke på noe man har jobbet med i over 8mnd. Jeg følte meg derfor veldig alene, og søkte rundt på nettet. Fant svært lite, derav denne tråden. Jeg merker at den kommer godt med, sammen med en notatbok jeg bruker for å sette ord på følelsene. Vanligvis ville jeg ikke vært AB, men per nå ønsker jeg å holde ting litt rolig og dempet, uten å knytte min bruker til dette per nå. Erfaring gjør sterkere sies det, gleder meg til jeg kan se på dette som en god erfaring TS Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. juni 2014 #68 Del Skrevet 28. juni 2014 Jeg har ikke strøket på noe. Men jeg har tatt eksamener - og opplevd gleden ved å bestå, den gode følelsen, feiringen etterpå og dagene der man nøt den fantastiske følelsen av å være ferdig. Det er derfor ikke veldig vanskelig å forestille seg hvordan det må være å få dette revet bort med den vonde beskjeden om at en har strøket og at en har mer arbeid i vente. Jeg skjønner ikke helt at dine nærmeste ikke forstår hvor vanskelig dette er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #69 Del Skrevet 28. juni 2014 Jeg har ikke strøket på noe. Men jeg har tatt eksamener - og opplevd gleden ved å bestå, den gode følelsen, feiringen etterpå og dagene der man nøt den fantastiske følelsen av å være ferdig. Det er derfor ikke veldig vanskelig å forestille seg hvordan det må være å få dette revet bort med den vonde beskjeden om at en har strøket og at en har mer arbeid i vente. Jeg skjønner ikke helt at dine nærmeste ikke forstår hvor vanskelig dette er. Mine foreldre har vært gode å ha, men mennesker som sitter med den samme erfaringen som en selv er gull verdt. Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på andre menneskers omtanke altså Kjæresten har også strøket på ting før, men da "bare" skole-eksamener, mao ikke helt det samme. Han er litt sånn, at han ikke ser sånne ting på den måten jeg skulle ønske. Da er heller ikke humøret mitt på topp. Derfor har det vært så godt å ha denne tråden, for å få utløp for alle følelser, kunne beskrive dem uten å måtte begrense seg. Det er jo en grense for hvor mye en kan legge ut om ting også. Den dagen jeg fikk beskjed om at jeg hadde strøket hadde jeg det helt jævlig, nå går det bedre. Mye takket være denne tråden og alle de fantastiske menneskene som har kommet med gode ord Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #70 Del Skrevet 28. juni 2014 Det å skrive en masteroppgave er litt som å være i et ekteskap, du lever og puster oppgaven i flere måneder. Det er ditt eget produkt. Og det er det som skiller den fra andre eksamener. Så det å stryke på en masteroppgave gir faktisk en sorgprosess, det er min erfaring. Dermed skjønner jeg godt at det er vanskelig for TS sin kjæreste o.l. å sette seg inn i hvordan det føles. Selvfølgelig er folk støttende, men det er vanskelig å sette seg inn i hvordan det føles når en ikke har opplevd det samme. Anonymous poster hash: ebd7a...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #71 Del Skrevet 28. juni 2014 Det å skrive en masteroppgave er litt som å være i et ekteskap, du lever og puster oppgaven i flere måneder. Det er ditt eget produkt. Og det er det som skiller den fra andre eksamener. Så det å stryke på en masteroppgave gir faktisk en sorgprosess, det er min erfaring. Dermed skjønner jeg godt at det er vanskelig for TS sin kjæreste o.l. å sette seg inn i hvordan det føles. Selvfølgelig er folk støttende, men det er vanskelig å sette seg inn i hvordan det føles når en ikke har opplevd det samme. Anonymous poster hash: ebd7a...113 Kunne ikke skrevet det bedre selv. For det er jo en sorg; her har man jobbet med noe over så lang tid (for min del 8 1/2 mnd), for så å stryke. Den følelsen av nederlag unner jeg ingen. Samtidig har jeg jo savnet litt mer forståelse fra kjæresten når jeg ikke er helt i humør, eller er trist. Uansett så tar jeg det dag for dag. Om en stund vil nok dette ha gitt meg noen gode erfaringer på veien, men per nå er jeg mer tom. TS Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #72 Del Skrevet 30. juni 2014 Kom forresten på en video jeg så på når jeg begynte å komme meg igjen Veldig amerikansk, men den var god fordi den viste meg at også kjente mennesker hadde opplevd nederlag og reist seg etterpå. Anonymous poster hash: ebd7a...113 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 30. juni 2014 #73 Del Skrevet 30. juni 2014 (endret) Kom forresten på en video jeg så på når jeg begynte å komme meg igjenVeldig amerikansk, men den var god fordi den viste meg at også kjente mennesker hadde opplevd nederlag og reist seg etterpå. Anonymous poster hash: ebd7a...113 :hug: Så koselig Har forøvrig selv strøket på flere eksamner Endret 30. juni 2014 av Jolene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #74 Del Skrevet 30. juni 2014 Kom forresten på en video jeg så på når jeg begynte å komme meg igjenVeldig amerikansk, men den var god fordi den viste meg at også kjente mennesker hadde opplevd nederlag og reist seg etterpå. Anonymous poster hash: ebd7a...113 Tusen takk, var akkurat det jeg trengte å se :hug: Så koselig Har forøvrig selv strøket på flere eksamner Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #75 Del Skrevet 1. juli 2014 Litt oppdateringer: Da har jeg fått innvilget ny frist for oppgaven min, januar 2015! Er forsåvidt helt ok, for kan levere før den fristen også! Det eneste som bekymrer meg er at oppgaven må være omskrevet minst 50%, men ikke mer enn 75%. Skal jobbe utifra den originale prob.stillingen. Dessuten har jeg lov til å bruke veilederne mine, hurra! I det minste går noe min vei, for da får jeg litt sommerferie+god tid til å fikse opp i selve oppgaven. TS Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. juli 2014 #76 Del Skrevet 1. juli 2014 Og du, i januar, da skal vi ha høytidelig avslutningsseremoni her på KG altså, der vi erklærer studier for fullført og greier. Er det ikke godt å ha kommet et steg videre? Riktignok ikke det steget du aller helst ville, men det er historie. Nå gjelder det å se fremover. Håper du får deg en ferie først før du setter i sving med oppgaven. Fortsatt lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 1. juli 2014 #77 Del Skrevet 1. juli 2014 Og du, i januar, da skal vi ha høytidelig avslutningsseremoni her på KG altså, der vi erklærer studier for fullført og greier. Det! Lykke til! Dette klarer du helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #78 Del Skrevet 1. juli 2014 Du har fått begrunnelsen? Hva sa den, noe klart? Dette klarer du! Anonymous poster hash: 54e95...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #79 Del Skrevet 1. juli 2014 Og du, i januar, da skal vi ha høytidelig avslutningsseremoni her på KG altså, der vi erklærer studier for fullført og greier. Er det ikke godt å ha kommet et steg videre? Riktignok ikke det steget du aller helst ville, men det er historie. Nå gjelder det å se fremover. Håper du får deg en ferie først før du setter i sving med oppgaven. Fortsatt lykke til! Du er så utrolig god du! Det er godt å være et steg videre, altså at jeg føler at det er et steg og ikke bare det at jeg strøk. Dersom det ga noe mening Skal bare pusle med småting (se litt på teoretikere ol) frem til august! Da skal skrivingen begynne. Iom at jeg blir "student" igjen, kan jeg jo tillate meg litt fri også, før semesteret starter that is. Det! Lykke til! Dette klarer du helt fint! Tusen takk! Du har fått begrunnelsen? Hva sa den, noe klart? Dette klarer du! Anonymous poster hash: 54e95...adf Jepp, fikk begrunnelsen. Altså, det var mye jeg ikke var enig i, det samme sa veilederne mine. Det virket som om de hadde bestemt seg på forhånd nesten. Derimot var det noen ting jeg var enig i, derfor jeg skal skrive om. Hadde jeg vært uenig i alt hadde saken blitt en annen. Så alt i alt var jeg uenig i 70% av det som stod der, enig med 30%. Mine veiledere sa forøvrig at de aldri hadde strøket en student på det grunnlaget som ble gitt, nettopp fordi det ikke samsvarte med en F. Uansett får jeg ikke gjort noe med det nå, så da er det bare å ta fatt på skrivingen fra august! Må også få legge til at min kjæreste overrasket med billett for å se en av mine favorittartister TS Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. juli 2014 #80 Del Skrevet 1. juli 2014 Selvsagt ga det mening. Det er forskjell på å vente på noe uvisst og å vite hvilken retning man skal - inkludert at man kan ta ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå