Gå til innhold

Sende mld til sjefen?


Gjest Intro

Anbefalte innlegg

Gjest Intro

Hei,
jeg jobber som deltid i en butikk hvor jeg ikke har fast stilling.
Jeg får kanskje to vakter i uken, med beskjed som oftest dagen før.
Tilkallingsvakt heter sikkert stillingen min.

Til høsten så skal jeg studere uten lån+stipend fra lånekassen, og da trenger jeg faste vakter. Spurte han før sommeren om dette var mulig, og da sa han at han skulle si ifra i løpet av sommeren og få en avklaring på dette til høsten.

Jeg er nå hjemme for sommeren, og ser litt på finn.no etc. for å finne noen jobber som utlyser faste stillinger. Burde jeg sende han en liten melding i løpet av sommeren hvor jeg spør han om han vet noe mer, og at jeg eventuelt heller vil vite det tidlig at jeg ikke får noe fast og da kan finne meg en annen jobb?

For jeg merker nå at å få mld en gang i løpet av sommeren egentlig ikke holder.
Blir veldig stressa over å ikke vite hvordan økonomikabalen kommer til å gå opp til høsten, også er sjefen min veldig stressa konstant noe som gjør at beskjeder kommer ofte litt senere enn de kunne ha blitt gitt.

Hvordan synes dere jeg burde gå frem? Tar full selvkritikk hvis det var et dumt forslag, så bare å peise på med noen andre forslag hvis dere har noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melding? Ville snakket med ham og forklart stoda. Om du ikke fikk noen forståelse ville jeg søkt jobber og takket ja til disse dersom avklaring på gamlejobben ikke hadde kommet til da.

Endret av Glitnir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville søkt på andre jobber og så tatt en samtale med sjefen om jeg fikk tilslag på en annen fast jobb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker å fortsette der du jobber nå, snakke med sjefen og si at du søker etter noe med en mer fast stilling. Dersom det ikke er så viktig at du fortsetter i jobben du har nå så ville jeg søkt hos andre først og så tatt en samtale med sjefen rett før du takker ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du tenke på deg selv først, så deg selv, og til slutt deg selv. Det mener jeg helt seriøst. Enhver sjef forstår at du heller vil ha en fast jobb enn en løs tilkallingsvakt-stilling. Du skal ikke ha noe samvittighet for å søke på andre jobber. Kjør på jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ville jeg ikke sendt i en melding, men tatt ansikt til ansikt, eller til nøds sendt en mail. Forklar at du gjerne vil fortsette å jobbe i butikken, men at du kommer til å bli avhengig av å ha forutsigbar inntekt, så du trenger å vite ganske raskt om du kommer til å få faste vakter (spesifiser hvis du har bestemte krav til hvor stor stilling du må ha), hvis ikke ser du deg dessverre nødt til å søke jobb andre steder. Spør spesifikt hvilken dato han forventer å kunne gi deg et svar.



Anonymous poster hash: 3151e...877
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke si noe i begynnelsen. Om du føler du ikke får jobbet nok, så har du jo full mulighet til å søke andre jobber parallelt. Og siden du ikke jobber så mye så du kanskje grei anledning til å gå på intervjuer også?

Det som kan være kinkig er om sjefen din skal være referanse for ny jobb, da bør man nødvendigvis fortelle. Eventuelt kan man bruke en eldre referanse. Bare pass på at du planlegger i forhold til oppsigelsestid osv.



Anonymous poster hash: 7bb26...d1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...