AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Vi skal til en tidlig ultralyd i uke 8 (7+4). Jeg skulle aller helst ventet noen uker til men det lar seg vanskelig gjøre grunnet sommerferien. Spørsmålet mitt er hva vi egentlig kan forvente og se? Og om alt ser bra ut med den lille, hva er den prosentvise sjansen for at det går fint til over uke 12 også? Anonymous poster hash: 68a92...e99
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Ikke så mye utover at alt er OK Jeg var i uke 10 pga blødninger, og fikk se mer enn jeg hadde trodd. Så tydelig det var en minibaby inni der, og hjerte som banket De kan se om sentrale organer ser ut til å utvikle seg normalt og om det er liv, men særlig mer tror jeg ikke man ser såpass tidlig. Jeg hadde ventet litt om målet er mer enn å bare sjekke liv. Anonymous poster hash: 67a39...c01
inlovewith Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Hvis dere bare vil se for gøy vil jeg anbefale og vente et par uker. Vi var på ultralyd i uke 12 og fikk se en utrolig aktiv mini-baby:)
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Vi var til ultralyd rundt uke 10 i forrige svangerskap og så en sprell levende baby med både bein og armer. Vi skulle gjerne drøyd til litt seinere denne gangen også, men vi er bosatt langt fra familiene våre og vi har så lyst til å fortelle det til nærmeste familie når vi skal på ferie i sommer fremfor en telefon i begynnelsen av august. Mine foreldre bor slik til at det er lang reisevei til nærmeste ultralyd så vi må helst få den gjort i begynnelsen av ferien, men da er jeg ikke kommet lengre enn i uke 8. Timen er bestilt men jeg er litt usikker på om et bankende hjerte på UL såpass tidlig gir en stor nok sjanse til at vi faktisk kan fortelle uten å være livredd for spontanabort i ukene som kommer? Jeg skjønner jo at man aldri har noen garanti men er prosentdelen for at alt går fint mye større etter at man har sett et bankende hjerte? Anonymous poster hash: 68a92...e99
Gjest Snuttepi Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Min gyn sa at sjansen for at det går bra hvis man ser et bankende hjerte på tidlig ul er mye høyere. Husker ikke prosenten, men når hjertet slår i uke 8 er det mye lavere sjans for å miste. Dette fordi mange SA rundt uke 10-12 egentlig er MA, det vil si at det egentlig har gått galt lenge før, og hjertet har ikke slått i uke 8 hos disse. Samtidig er det jo ingen garanti på noe vis. Uansett, ville du ikke sagt det til nærmeste familie dersom dere mistet? Jeg ville ha fortalt det til de nærmeste, og gitt beskjed om at det ikke skal spres videre. Lykke til
My_Lady Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Jeg var på tidlig UL 7+4, jeg ville se at hjerte banket siden jeg mistet i uke 10 sist, men hadde stoppet å vokse i uke 6 og da hadde sannsynligvis ikke hjerte begynt å slå. Det var egentlig ikke så mye å se, var bare som en litt avlang rund skygge på skjermen, bitteliten. Men fikk se og høre hjertet som banket. Sjangsen er som Snuttepi sier mindre for å miste om du får se et bankende hjerte.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Vi skal til en tidlig ultralyd i uke 8 (7+4). Jeg skulle aller helst ventet noen uker til men det lar seg vanskelig gjøre grunnet sommerferien. Spørsmålet mitt er hva vi egentlig kan forvente og se? Og om alt ser bra ut med den lille, hva er den prosentvise sjansen for at det går fint til over uke 12 også? Anonymous poster hash: 68a92...e99 Jeg så overaskende mye på min innvendige ultralyd i uke 8+3. Så tydelig at det var et lite menneskefoster med hode og som beynte å få fasong. Anonymous poster hash: 9fcb7...13b
Sunniv Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 Jeg hadde innvendig ul ca 8+2 og fikk da se ei bittelita bønne med bankende hjerte. Var ikke så mye mer å se enn det, og det var sånn sett ikke mulig å se konturene av et menneske. Fosteret var da 2 cm stort.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 Det ser ut som en reke i uke 8. Kan ikke se om alt er ok allerede da. Bortsett fra muligens et bankende hjerte. Altfor tidlig og konkludere at ting går greit. Anonymous poster hash: 932c2...b2d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Jeg var på ultralyd da jeg var i uke 7 (7+1) og uke 8 (8+2). I uke 7 så vi en liten reke som var ca 1 cm lang. Vi så og hørte hjertet som slo og så plommesekken. I uke 8 var formen på embryoet mer som en bamsemums, og vi så tydelig konturene av hodet, kroppen og beina. Det en tidlig ul kan fortelle deg er vel egentlig: - at hjertet slår med normal frekvens for embryoets alder (for lav hjertefrekvens kan f.eks tyde på at noe er galt) - at størrelsen på embryoet virker riktig i forhold til hvor langt du er på vei (dersom du er usikker på når du hadde EL, er det så klart rom for en del variasjon her) - at plommesekken er til stede og har normal form og størrelse - at alt ser greit ut ellers i livmoren Dersom alt ser helt flott ut på en tidlig ul, er sjansen veldig stor for at det går bra. Men jo lengre du venter før du tar ul, jo mer får du se, og jo større er sjansen for at svangerskapet går godt. Jeg var forresten på ul 5 ganger før uke 13 pga blødninger, så du kan jo så klart bestille en ekstra ul senere om du ønsker det. Anonymous poster hash: 36326...f57 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå