Gå til innhold

Fjerne 10 dager fravær vgs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem fjerner 10 dager fravær fra vitnemålet ditt? Er det ikke rektoren som gjør det? Det står fristen for at lærerene kan fikse fravær f.eks gjøre timefravær om til heldagsfravær er ute. Men læreren kan vel ikke bare fjerne 10 dager fravær?

Jeg har legeerklæring på at jeg har kronisk sykdom, men fikk ikke den før fristen gikk ut siden læreren visste om sykdommen og jeg har ikke fått påvist den før i år. Dvs jeg har ikke søkt om å få fjernet fravær før da, så visste ikke jeg hadde krav på det før i år.

Teknisk sett kan rektor endre på fraværet ditt og fjerne 10 dager? De kan fortsatt endre karakterer man har klaget på.

Og hvem skal jeg vise legeerklæringen til? Må jeg sende den i brev til rektor så kan han fikse det?



Anonymous poster hash: 6fd5b...76c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontaktlærer er det nok du skal ta kontakt med. Overhørte at min kontaktlærer gjorde dette med en annen elev (som også hadde han som kontaktlærer).



Anonymous poster hash: f99b6...4af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktlærer er det nok du skal ta kontakt med. Overhørte at min kontaktlærer gjorde dette med en annen elev (som også hadde han som kontaktlærer).

Anonymous poster hash: f99b6...4af

Men er det forseint til å gjøre dette? Det stod at lærerene ikke kunne endre fraværet ditt innen tidsfristen som har gått ut. :trist: De har vel teknisk sett mulighet til å endre det, eller viss det på en måte er ''låst'' og ikke kan endres går det ann at rektor gjør det?

Anonymous poster hash: 6fd5b...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det forseint til å gjøre dette? Det stod at lærerene ikke kunne endre fraværet ditt innen tidsfristen som har gått ut. :trist: De har vel teknisk sett mulighet til å endre det, eller viss det på en måte er ''låst'' og ikke kan endres går det ann at rektor gjør det?

Anonymous poster hash: 6fd5b...76c

Jeg forstår ikke helt hva du mener med en frist når det gjelder fravær. Skolen min har ikke en slik frist, og fraværet kan endres helt til skoleslutt.

Går du på VGS? Jeg ville først forsøkt å snakke med kontaktlæreren din. Dersom kontaktlæreren din er helt håpløs ville jeg ha kontaktet rektor. Det bør nok være mulig å slette 10 dager fra vitnemålet ditt når du nå har legeerklæring. Jeg trodde ikke en trengte å søke engang, men kanskje reglene er endret. Jeg trodde det holdt å vise til en legeattest.

Anonymous poster hash: f99b6...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det forseint til å gjøre dette? Det stod at lærerene ikke kunne endre fraværet ditt innen tidsfristen som har gått ut. :trist: De har vel teknisk sett mulighet til å endre det, eller viss det på en måte er ''låst'' og ikke kan endres går det ann at rektor gjør det?

Anonymous poster hash: 6fd5b...76c

Ta kontakt med kontaktlæreren din først. Behold dokumentasjon på kontakten, så gjør det skriftlig, slik at du i etterkant kan vise at du tok kontakt kort tid etter du fikk vite om dette med å stryke ti dagers fravær og kort tid etter du fikk erklæringen. Da virker du ikke surrete, bare uheldig.

Dette kan nok endres i ettertid, jeg fikk blant annet lagt til en skriftlig forklaring på mitt høye fravær et stykke uti sommerferien.

Anonymous poster hash: 3554c...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Awzm me

Men er det forseint til å gjøre dette? Det stod at lærerene ikke kunne endre fraværet ditt innen tidsfristen som har gått ut. :trist: De har vel teknisk sett mulighet til å endre det, eller viss det på en måte er ''låst'' og ikke kan endres går det ann at rektor gjør det?

Anonymous poster hash: 6fd5b...76c

Jeg spurte min kontaktlærer i fjor om å fjerne fraværet, etter fristen - dum som jeg er...

Det var for sent sa hun til meg, og hun var en typisk snill lærer som alltid godtok alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte min kontaktlærer i fjor om å fjerne fraværet, etter fristen - dum som jeg er...

Det var for sent sa hun til meg, og hun var en typisk snill lærer som alltid godtok alt.

For noe dritt da. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en tidsfrist. Den gikk ut på fredag, med da er det enda 1 uke til man slutter.

Anonymous poster hash: 6fd5b...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde høyt fravær i 2. klasse, og fikk sykemelding på det. Jeg endret ikke fraværet, men la sykemeldingen ved vitnemålet ved søknad om jobber (mange år senere...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...