Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har jo fått baskjed om at pakken er her. Da trenger vel ikke jeg purre på han enda mer. Og joda, de har lov til å etterlate pakker hos naboer.

Liker hva AB skriver over meg her, velger å tolke dette som at pakken nå tilhører meg. Gleder meg til å pakke opp når jeg kommer hjem!

Anonymous poster hash: adbb6...417

Nei, den er ikke din. Tar du den, er det tyveri. Kanskje naboen din er bortreist eller på sykehus siden vedkommende ikke har latt høre fra seg? Er han hjemme, ringer du på og gir han pakken. Ikke sett den utenfor døren da det blir din skyld hvis det skjer den noe.

Returner den hvis ikke naboen lar høre fra seg. Ta en telefon til fraktselskapet for å høre hvordan du skal ordne dette med retur.

Du har vel ikke lyst til å gjøre deg til tyv...?

Anonymous poster hash: ab904...599

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

denne tråden tror jeg bare er en tulletråd. oppegående mennesker stjeler da ikke andres ting sånn uten videre. haha

Endret av fresia
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hey hey hey, Kenwood kjøkkenmaskin! Jackpot!

Anonymous poster hash: adbb6...417

Jeg håper for både din og naboens skyld at du leverer den til han.

Du hadde vel ikke likt det om det hadde vært omvendt, hadde du?

Anonymous poster hash: 448b5...606

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva husleieloven har med dette å gjøre:

"Ifølge husleieloven kan du som sagt velge å beholde, kaste eller selge løsøre etter at det har ligget en stund uten at det har blitt hentet."

Jeg ville begynt med å kontakte naboen, evt sette den på trappa til naboen eller levert den til politiet som hittegods.

Selv om du finner en pakke på gata så er den jo ikke din, den skal leveres som hittegods.

Hvis du har kvittert på pakka når den ble levert så har du også et ansvar for den.

I verste fall ligger naboen død i leiligheten siden pakka ikke er henta...

AnonymBruker
Skrevet

Husleieloven regulerer hva man gjør dersom en annen persons gjenstand ligger i boligen din. Akkurat som i TS' tilfelle. Hvordan den har kommet dit er ikke den samme, selvsagt, men nå ligger gjenstanden der og dersom man etter gjentatte beskjeder ikke henter gjenstanden kan man ikke forvente at uskyldige tredjepersoner skal fungere som gratis oppbevaringsplass. Det er dette Husleieloven regulerer. De gir

rettigheter til personer som ufrivillig har blitt pådyttet ansvar for andres eiendeler.

I dette tilfellet har ikke TS forsøkt å ta kontakt for å forsøke å bli kvitt pakken, så jeg tviler sterkt på at h*n ville fått medhold om naboen skulle klage TS inn for forliksrådet og forlange å få tilbake Kenwooden sin.

Anonymous poster hash: 6c3f7...036
Skrevet

Det er så kjedelig mange tulletråder på KG.

-.-

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...