Gå til innhold

Vi over 40


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppvekst og erfaringer senere i livet gjør at jeg aldri føler noen egenverdi. Kan i perioder objektivt se at det er en verdi, men føler den aldri. Et forhold, elelr tanken på et forhold, får meg til å være mentalt forberedt på at det er over i neste minutt.

Huff da, den er ganske lei. Jeg hadde egentlig tenkt å fortelle deg som et kompliment, basert på det jeg tidligere har lest av det du har skrevet, at du er en av de mer rasjonelle og rasjonelt orienterte kvinnene jeg har sett. Derimot kan jo det fort oppfattes veldig feil når du aldri føler noen egenverdi.

Men ikke for det, følelser er jo sjelden eller aldri basert på rasjonalitet, så jeg håper og tror at du likevel oppfatter det som komplimentet det er ment som. For jeg synes faktisk du er en tiltalende og behagelig annerledes kvinne enn det jeg er vant til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestemte meg allerede i ung alder for ikke å gifte meg før etter 40.

Men i motsetning til deg hadde jeg ingen mangel på kvinner i livet mitt.

Når jeg passerte 38 begynte jeg å date med sikte på å starte familie, ikke noen flere forhold, nå var tiden inne for å finne kvinnen i mitt liv.

Kravene var høye, alder fra 10 til 20 år yngre, ikke barn, intelligent, ambisiøs, selvstendig og med overskudd av energi og tiltakslyst. I tillegg måtte hun være slank, fysisk sterk, pen og attraktiv, som en 8-10er.

De neste 4-5 årene fant og dated jeg en 6-7 unge kvinner fra området rundt Oslofjorden og ned til Gøteborg som fosåvidt oppfyllte alle ønsker,, men ikke helt en slik partner jeg kunne tenke meg å tilbringe resten av livet sammen med. Jeg begynte å føle at tiden var i ferd med å renne ut,, og bestemte meg for å se utover landegrensene. Jeg snakker flere språk flytende, er pragmatisk og kan sjarmere kvinner uten felles språk, så det var ikke så nøye hvor jeg fant henne, men jeg ønsket en hvit kvinne.

I løpet av de neste par årene dated jeg et ti-talls kvinner fra øst Europa i tillegg til de jeg kunne finne på hjemmebane. Var nær ved å falle for en flott Oslo jente, som jeg har opprettholdt kontakten nesten helt til nå. Hun har rukket å gifte og skille seg to ganger allerede, med to barn. Jeg giftet meg med den "perfekte drømmen" fra øst Europa, har to barn sammen med henne og skal skilles nå etter 15 år. Mange gode år sammen, men det varte ikke livet ut. Allikevel er erfaringene gode, og jeg har en helt annen forståelse for slike ekteskap nå enn jeg hadde tidligere. Så jeg kommer troligvis til å gifte meg med en ny flott kvinne fra øst Europa ved utgangen av det året her.

Jeg har skrevet det nedenfor her tidligere,,,

Vet ikke om det er noe for deg, hvis man ikke får det til på hjemmebane, tror jeg ikke det er lett å score på bortebane heller. Så vidt jeg har kunnet se blant venner og bekjente, er det så absolutt ingen snarvei til et lykkelig forhold. Har mange venner (også menn med skikkelig drag) som ønsket en kvinne å stifte familie med, men som aldrig kom i mål. Og en uforståelig stor andel av kvinnene jeg kjenner her hjemme, som er 35++ med barn og ekteskap bak seg, har ingen planer om å noensinne stifte familie igjen.

---------

Har du passert 35 og ønsker en seriøs partner for å stifte familie?
Synes du at det er vanskelig å finne oppegående norske kvinner uten for mye ballast og for mange kilo?
Har du et stabilt liv og er trygg på deg selv?
Har du litt erfaring med kvinner og en smule intelligens mellom ørene?
Kan du tenke med det riktige hodet idet du blir blendet av det motsatte kjønn?
Svarer du ja på dette synes jeg du bør vurdere en partner fra østeuropa.
Der kan du (om du er mann for det) "velge" en kvinne som er vesentlig yngre og vakrere enn du kan finne her hjemme. En kvinne i midten av tyve årene har sjelden ballast og ofte ikke fått barn enda.
Og det aller viktigste for meg; jeg kunne finne en med de personlig egenskapene jeg setter høyest.
Ikke tro på halvparten av det du hører eller leser om dette emnet. Det er ikke mulig å generalisere om mennesker. Men de er kvinner og responderer positivt på det samme som andre kvinner.
Omtanke, kjærlighet og oppmerksomhet, hvis ikke vil det ikke vare.

Anbefalt fremgangsmåte etter min mening er noen enkle brev og telefonsamtaler for så å møte 1-3 kvinner i løpet av en helg. OBS! Begge parter må beherske et felles språk, som oftest engelsk.
Dette vil åpne øynene dine og gjøre deg istand til å legge en strategi for å finne din rette i løpet av det kommende året.
Noen liker å skrive, andre foretrekker telefon og noen inviterer de utvalgte hit for å bo her en stund.
Personlig synes jeg en kombinasjon av all mulig kommunikasjon og møter er svært viktig.
Dette kan være et av de viktigste valgene du kommer til å gjøre i ditt liv.

Endret av John Galt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Galt takk for svar.

Kan jeg spørre deg hvilket land i fra Østeuropa du har erfaringer med.

Har egentlig ikke tenkt tanken på utenlandske kvinner, men vet at de i Ukraina finnes vakre kvinner.

Men der kan en jo ikke reise til akkurat nå da... :)

Reiser du til disse landene og oppsøker de, eller er det via nettdating. Hvilken side anbefaler du og ifra hvilket land.

Er det lett for å bli lurt av disse. Som bare ønsker å komme seg bort ifra landet sitt, og ikke er til å stole på når de er her. Er ikke en slik kvinne jeg kunne tenke meg å date.

Om en dame har barn eller ikke betyr ikke så mye for meg. Det jeg sliter med er å finne damer som er rundt 40 år (jeg er 39) og som er villgi til å forsøke et forhold/date/bli kjæreste.

Ofte sier de nei til en date, og vil ikke starte på an igjen...

Ja jeg hadde ikke akkurat draget på damene da jeg var yngre, men kan fint kommunisere med deg, og flørte og sjarmere de. Men fikk liksom aldri noen kjæreste i mine yngre dager.

Når en blir eldre blir en jo ofte mindre attraktiv med tanke på utsende og kropp.

Har ikke stresset med dette inntil nå, men nå føler jeg at tiden begynner å renne ut for meg. Vil jeg leve som singel resten av livet. Hvordan blir det som gammel og ikke ha familie og barn ??Scary spør du meg....

akk akk...



Anonymous poster hash: 0f7ce...cf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal nettdate så må du legge inn i profilen din at du er jomfru. Med flaks så kan du få noen som gir deg sympatisex. Beklager at jeg er så hard med deg, det er ikke meningen å såre eller skuffe. Verden er dessverre ekstremt kald og kynisk når det kommer til disse tingene.

Hva? Mener du at han skal lyve? For en usympatisk innstilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hva? Mener du at han skal lyve? For en usympatisk innstilling.

Atter en gang, jeg leste feil og svarte derfor feil. Jeg har ikke noe behov for å rette opp i mine feil utover å innrømme dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en gang, jeg leste feil og svarte derfor feil. Jeg har ikke noe behov for å rette opp i mine feil utover å innrømme dem.

Nei, det trenger du ikke. Har ikke lest alt videre. Men godt å vite at du ikke mente det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, tør jeg be deg om å tenke selv og ikke lytte for mye til John Galt....

Ts, jeg er også enig med Evel her. tenk selv, ikke la deg dra inn i en sånn "kjøpe meg kone, alt blir bra" følelse. Selvsagt er det de som lever lykkelig med en kone, uavhengig av hvor hun kommer fra, men ikke la John Galt kaste blår i øynene på deg.

Det finnes massevis av damer, kjekke og flotte, som jeg er helt sikker på at du ville klikke med.

Du er jo bare 39 år, du har mange muligheter på kjærestemarkedet!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB

Ser ovenfor, at Evel og Lillbilly insinuerer at du er ute av stand til å tenke selv. De kommer med noen forsiktige hint om å ikke å stole på fremmede, som skal lure deg til å forsøke "å kjøpe deg en kone".

Lurer forresten på hvor de har sett noen som har koner til salgs, kan umulig ha vært i øst Europa.

Med håp om at du følger rådet til de hjelpsomme jentene og tenker litt selv,, skal jeg svare på spørsmålene dine.
Jeg er helt enig med deg, at det er på tide å få ut fingeren,, Årene går fort, og snart sitter du i samme fellen som så mange andre menn, som har vært litt sene med å stifte familie. Det er ganske glissent med kone emner i slutten av 30 årene her hjemme på berget. Og etter endel havarerte forhold i kjølevannet har de som oftest ganske så rigide krav om hva som skal til for å prøve på en ny runde.
Det er atskillig mere å velge i blant de som er 10 år yngre, men det forutsetter at du har det som behøves for å kapre en yngre jente.
Om du av ulike grunner mislykkes med å finne en her hjemme, kan det da ikke være noe galt i å utvide horisonten. Sett fra min side vil det si øst Europa.
Vakre og flotte kvinner finner du overalt i verden, såvel i Norge som i Ukraina eller Russland.
Personlig vil jeg anbefale Ukraina. Der kan du finne jenter som ser nesten skandinaviske ut, og du behøver ikke visum dit. Norwegian flyr direkte til Kiev to ganger i uken for noen hundrelapper.
Føler du at du behøver hjelp til å finne en passende kvinne vil jeg anbefale en "matchmaker" / ekteskapsbyrå. Det finnes noen få seriøse med mange nordmenn blant kundene.
Har du ok engelsk kunnskaper, og har lyst til å ordne alt selv, vil jeg anbefale en datingside hvor du betaler for medlemskap, og har fri kommunikasjon med alle de kvinnene som har registrert profilene sine der.

En veldig bra slik side er eksempelvis, freeukrainianwomen.com
Det er muligens noen som er interessert i å lure deg for penger, men jeg tror ikke du klarer å finne noen som vil gifte seg med deg bare for å komme til Norge. Kan nok finnes noen som vil gifte seg for USA, men ikke Norge. Svært få vet noe særlig om Skandinavia, annet enn at de tror det er enda kaldere om vinteren her enn i Ukraina.
De relativt få kvinnene som er villig til å se etter en mann utenlands har stort sett god utdannelse og en relativt grei livssituasjon i hjemlandet. De er først og fremst interessert i finne en bra mann, som de kan ha et godt liv sammen med. Det finnes selvfølgelig kvinner der som her, med interesse for det økonomiske men de er det relativt få av.
Har du ikke barn fra før selv, og ikke erfaring med barn, må du absolutt se etter en uten barn.
En ung kvinne fra ca. 25 opptil 35 uten tidligere barn, hvor du kan vente å se et par år, før dere bestemmer dere for å få barn sammen.
Skulle du eller noen andre ønske å vite mer, kan du evt. sende en pm, så kan vi snakkes på telefon i stedet.
Endret av John Galt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott svare John Galt.

Klart jeg tenker selv, og er helt klart villig til å utvide horisonten. Har vel innsett at det ikke finnes noen kvinner i Bergen som vil starte på nytt når de har passert 40. De har rett og slett gått lei, ser det ut som.

Nå har jeg jo ikke vært i hele landet og sjekket om dette er gjengs i andre byer i Norge, men ihvertfaller det slil i Bergen. Det kan jeg ihvertfall bekrefte.

Ja jeg snakker bra engelsk så det skal ikke være noe å utsette på. Er mer skeptisk til å reise til Ukraina om dagen.

Vet om andre i Bergen som har truffet damer ifra Russland og de virker helt greie, og veldig hyggelig.

Ulempen for de er vel det å få jobb. Ikke lett for de vil jeg tro.

Skal sjekke ut nettsiden en annen dag som du henviser når jeg har litt bedre tid.

Men som sagt jeg er fullt kapabel til å tenke selv, og kan vel innrømme at innerst inne har jeg vel mest ønske om å treffe en dame ifra Norge. Er ikke så villig til å flytte på meg, da jeg har solid jobb, hus og bil her, men kan selvsagt vurdere Oslo.



Anonymous poster hash: 0f7ce...cf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB

Ser ovenfor, at Evel og Lillbilly insinuerer at du er ute av stand til å tenke selv.

Jeg insinuerer slettes ikke at ts ikke kan tenke selv. Alle her på kg ser at dine innlegg er særdeles spesielle.

Endret av Evel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan så si Evel,,, "særdeles spesielle"

Allikevel er innholdet i innleggene, temaer som jeg har diskutert med mange menn helt fra ungdomsårene.

Men dette er et kvinneforum, og etter å lest en del innlegg her, får jeg intrykk av at mange av de mennene som deltar ikke akkurat tilhører gruppen "alpha males". Kanskje derfor dere sjeldent får høre sannheten om hva veldig mange menn egentlig tenker og mener om kvinner.

Nesten alle oppegående menn ønsker seg en "vakker og sexy kvinne" om de hadde kunnet velge.

Se hva som skjer med svært mange menn, når de av en eller annen grunn går fra å være en av de grå til å bli velstående, berømt eller lignende. Slik har det vært i hele menneskets historie. Veldig ofte en elsker inn fra sidelinjen eller en yngre og vakrere kone.

En rasjonell mann derimot, som bruker hodet, før han "gifter seg", kan få i både pose og sekk.

I den første halvdelen av det kjønnsmodne livet er det nok av flotte vakre kvinner.

Et stykke ut i den andre halvdelen, gifter man seg og stifter familie med en vesentlig yngre, slank og vakker kvinne. Slik kan man ha en attraktiv, vakker kvinne ved sin side gjennom hele livet. Uten å måtte være utro med en elsker eller kjøpe sex av prostituerte. Helt til man ikke lenger er interessert i sex, det vil si, når "kista" står klar,,, smil

Et lite tips Evel,, i enhver diskusjon skal man generellt være varsom med ord som: alle, ingen, alltid, aldri osv.

"Alle her på kg ser" ,,,,, mange ser nok det samme som deg Evel, men troligvis ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott svare John Galt.

Klart jeg tenker selv, og er helt klart villig til å utvide horisonten. Har vel innsett at det ikke finnes noen kvinner i Bergen som vil starte på nytt når de har passert 40. De har rett og slett gått lei, ser det ut som.

Nå har jeg jo ikke vært i hele landet og sjekket om dette er gjengs i andre byer i Norge, men ihvertfaller det slil i Bergen. Det kan jeg ihvertfall bekrefte.

Ja jeg snakker bra engelsk så det skal ikke være noe å utsette på. Er mer skeptisk til å reise til Ukraina om dagen.

Vet om andre i Bergen som har truffet damer ifra Russland og de virker helt greie, og veldig hyggelig.

Ulempen for de er vel det å få jobb. Ikke lett for de vil jeg tro.

Skal sjekke ut nettsiden en annen dag som du henviser når jeg har litt bedre tid.

Men som sagt jeg er fullt kapabel til å tenke selv, og kan vel innrømme at innerst inne har jeg vel mest ønske om å treffe en dame ifra Norge. Er ikke så villig til å flytte på meg, da jeg har solid jobb, hus og bil her, men kan selvsagt vurdere Oslo.

Anonymous poster hash: 0f7ce...cf4

Å si at de over 40 ikke er interessert i å starte på nytt er nok ikke riktig.

MEN om du ønsker deg en uten bagasje som er over 40, da tror jeg nok du vil ha engasjement i letingen din! Jeg håper inderlig du greier å lese mellom linjene i svarene du får fra Mr. Galt.

Jeg har flere eksempel i min nærhet på at det å dra til Øst-Europa ikke fungerer enn omvendt.

Ønsker du å høre mer om det uten at jeg spammer forumet med det, så send meg gjerne en PM

Tenk også grundigere igjennom om du kan være villig til å flytte. Det ville hjulpet deg videre. Husk at det at du har jobb og bolig ( bil skjønte jeg ikke, den kan jo lett flyttes... ) i Bergen burde ikke hindre deg om kjærligheten fantes i Trondheim for eksempel

Jeg insinuerer slettes ikke at ts ikke kan tenke selv. Alle her på kg ser at dine innlegg er særdeles spesielle.

Det er mildt sagt å si at meningene er spesielle.

Ja, du kan så si Evel,,, "særdeles spesielle"

Allikevel er innholdet i innleggene, temaer som jeg har diskutert med mange menn helt fra ungdomsårene.

Men dette er et kvinneforum, og etter å lest en del innlegg her, får jeg intrykk av at mange av de mennene som deltar ikke akkurat tilhører gruppen "alpha males". Kanskje derfor dere sjeldent får høre sannheten om hva veldig mange menn egentlig tenker og mener om kvinner.

Nesten alle oppegående menn ønsker seg en "vakker og sexy kvinne" om de hadde kunnet velge.

Se hva som skjer med svært mange menn, når de av en eller annen grunn går fra å være en av de grå til å bli velstående, berømt eller lignende. Slik har det vært i hele menneskets historie. Veldig ofte en elsker inn fra sidelinjen eller en yngre og vakrere kone.

En rasjonell mann derimot, som bruker hodet, før han "gifter seg", kan få i både pose og sekk.

I den første halvdelen av det kjønnsmodne livet er det nok av flotte vakre kvinner.

Et stykke ut i den andre halvdelen, gifter man seg og stifter familie med en vesentlig yngre, slank og vakker kvinne. Slik kan man ha en attraktiv, vakker kvinne ved sin side gjennom hele livet. Uten å måtte være utro med en elsker eller kjøpe sex av prostituerte. Helt til man ikke lenger er interessert i sex, det vil si, når "kista" står klar,,, smil

Et lite tips Evel,, i enhver diskusjon skal man generellt være varsom med ord som: alle, ingen, alltid, aldri osv.

"Alle her på kg ser" ,,,,, mange ser nok det samme som deg Evel, men troligvis ikke alle.

Først, at du rent retorisk bruker, mange, noen og nesten, betyr bare at du gir inntrykk av å føle deg overlegen og "alpha male". Såkalt hersketeknikk. Fungerer bare delvis for din del må jeg si...

At du insinuerer at for eksempel TS ikke er en alfahann,( ups fungerte med norsk ord også gitt ) om han ikke skjønner sitt eget beste og søker østover for å skaffe seg en ung vakker kone, er jo å undervurdere andre menneskers evne til egen tenkning!

Du sier rett ut at det bare er irrasjonelle menn som gifter seg med norske jenter, og det forteller oss jo hva du tenker om dine mannlige "frender"

Forundrer meg om at du som nå er i ferd med å skaffe deg kone nr to, selvfølgelig helt gratis... ikke er i stand til å se at det å kjøpe seg en kone ikke alltid fungerer.

Det er bare en ting jeg er enig med deg i, og det er at gamle, grå menn skaffer seg unge vakre koner basert på inntekten til den gamle grå mannen. Jeg skjønner jo at du har erfaringen som skal til å uttale deg korrekt om den biten. Men penger har aldri skaffet noen ekte kjærlighet!

Personlig kjenner jeg til altfor mange damer som er blitt "kjøpt" både i Øst-Europa, og i Østen til at jeg godtar din fremstilling om at det ikke finnes i Øst Europa.

Jeg kjenner på den annen side også til altfor mange menn som har gått på limpinnen og tatt imot rådene fra menn som deg. Nedbrutte og desillusjonerte når damene stikker. Jo takk!

Å hevde at ukrainske ( og andre øst europeiske ) damer ikke kjenner noe til Norge er å undervurdere de.

Noe som ikke forundrer meg at du gjør, det ligger vel litt i kortene.

Også å hevde at de aller fleste med suksess ikke ønsker å flytte til Norge er jo egentlig bare tull, og det vet du jo. Verden har utviklet seg litt de siste årene! Norge er på de fleste områder sidestilt med USA når det kommer til å finne seg en mann. Det er ikke nødvendigvis kulden som er den viktigste, men muligheten for å finne en mann som behandler de bedre, og muligheten til et bedre liv.

Jeg ønsker deg lykke til med kone nr to og håper hun ikke stikker når dere har vært gift "lenge nok"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du kan så si Evel,,, "særdeles spesielle"

Allikevel er innholdet i innleggene, temaer som jeg har diskutert med mange menn helt fra ungdomsårene.

Men dette er et kvinneforum, og etter å lest en del innlegg her, får jeg intrykk av at mange av de mennene som deltar ikke akkurat tilhører gruppen "alpha males". Kanskje derfor dere sjeldent får høre sannheten om hva veldig mange menn egentlig tenker og mener om kvinner.

Nesten alle oppegående menn ønsker seg en "vakker og sexy kvinne" om de hadde kunnet velge.

Se hva som skjer med svært mange menn, når de av en eller annen grunn går fra å være en av de grå til å bli velstående, berømt eller lignende. Slik har det vært i hele menneskets historie. Veldig ofte en elsker inn fra sidelinjen eller en yngre og vakrere kone.

En rasjonell mann derimot, som bruker hodet, før han "gifter seg", kan få i både pose og sekk.

I den første halvdelen av det kjønnsmodne livet er det nok av flotte vakre kvinner.

Et stykke ut i den andre halvdelen, gifter man seg og stifter familie med en vesentlig yngre, slank og vakker kvinne. Slik kan man ha en attraktiv, vakker kvinne ved sin side gjennom hele livet. Uten å måtte være utro med en elsker eller kjøpe sex av prostituerte. Helt til man ikke lenger er interessert i sex, det vil si, når "kista" står klar,,, smil

Et lite tips Evel,, i enhver diskusjon skal man generellt være varsom med ord som: alle, ingen, alltid, aldri osv.

"Alle her på kg ser" ,,,,, mange ser nok det samme som deg Evel, men troligvis ikke alle.

Så finnes det heldigvis også ekte menn, som fortsatt har virilitet nok i kroppen, bretter opp ermene og puler løs på sin aldrende utkårede med iver og lyst, selv etter at aldringsprosessen er satt inn. Dessverre ser det ut til, om man skal tro hva man leser på KG, at det er flere og flere menn med en såpass skjør og skakkjørt seksualitet at de trenger nytt påfyll av ungdommelighet for å fungere seksuelt.

I motsetning til det alpha male-imaget de ønsker å male av seg selv med evne til å dra iland yngre damer, fremstår de dessverre heller som semi-potente veikinger.

Anonymous poster hash: d085a...1fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så finnes det heldigvis også ekte menn, som fortsatt har virilitet nok i kroppen, bretter opp ermene og puler løs på sin aldrende utkårede med iver og lyst, selv etter at aldringsprosessen er satt inn. Dessverre ser det ut til, om man skal tro hva man leser på KG, at det er flere og flere menn med en såpass skjør og skakkjørt seksualitet at de trenger nytt påfyll av ungdommelighet for å fungere seksuelt.

I motsetning til det alpha male-imaget de ønsker å male av seg selv med evne til å dra iland yngre damer, fremstår de dessverre heller som semi-potente veikinger.

Anonymous poster hash: d085a...1fe

:tommelopp: Kunne jeg gitt deg ti + på det innlegget så hadde jeg gjort det.

Måten du beskriver det på er genial, og så riktig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er en mann som nettop har passert 40. Har ikke vært gift eller har ikke samboer. Jeg er som alle andre også lysten på sex i ny og ne.

Hva kan menn som ikke er unge lenger og ønske seg sex. Ikke lett å finne single damer for sex på byen i den alderen.

Å kjøpe sex tenker jeg på ofte, men har ikke gjort det enda.

Hva alternativer har vi egentlig.

Anonymous poster hash: 0f7ce...cf4

Jeg fyller snart 40, men jeg har ingen mann.

Anonymous poster hash: 9f432...57b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takker for kommentaren til innlegget mitt lillbilly,, smil

Men ser at det noe mangel på sammenheng mellom det jeg faktisk skrev, og hva du kommenterer.

Jeg har selvfølgelig forståelse for at du kan ha blitt provosert av innholdet i innleggene mine, og deretter skriver uten å ha lest og fått med deg alt. Det har sikkert jeg og mange med meg, gjort ved flere anledninger.

Jeg overlater til de som eventuellt leser innleggene mine å se selv.

Allikevel ønsker jeg og klargjøre noe av det jeg overhodet ikke er enig i.

"At du insinuerer at for eksempel TS ikke er en alfahann,( ups fungerte med norsk ord også gitt ) om han ikke skjønner sitt eget beste og søker østover for å skaffe seg en ung vakker kone, er jo å undervurdere andre menneskers evne til egen tenkning!

Du sier rett ut at det bare er irrasjonelle menn som gifter seg med norske jenter, og det forteller oss jo hva du tenker om dine mannlige "frender"

Jeg insinuerer eller antyder ikke noe slikt om TS. (men beklager at "alfahann" på norsk var ukjent for meg).

Og at jeg gir ett enkelt eksempel, på hva en rasjonell mann kan gjøre, ved å planlegge livet sitt på en bestemt måte, stempler vel ikke alle andre avgjørelser som irrasjonelle. Eksemplet sier da heller ikke noe om nasjonalitet på partneren. Jeg skrev faktisk at jeg var ganske så nær ved å gifte meg med en norsk kvinne selv.

"Det er bare en ting jeg er enig med deg i, og det er at gamle, grå menn skaffer seg unge vakre koner basert på inntekten til den gamle grå mannen. Jeg skjønner jo at du har erfaringen som skal til å uttale deg korrekt om den biten. Men penger har aldri skaffet noen ekte kjærlighet!"

Du har selvfølgelig full rett til å tro at jeg er "velstående" i økonomisk forstand selv om jeg ikke har skrevet noe som helst om dette.

For å være ærlig lillbilly, så skriver jeg aldri noe som helst om ting man kan ta på, til alle de kvinnene jeg har kommunisert med. Jeg liker å fokusere på det vi kan gjøre i livet, uavhengig av økonomisk velstand. Som å lese, skrive, nyte musikk, fysiske aktiviteter, dyr, barn, familie, venner, gleden ved å ha et yrke man trives i, osv. De tingene jeg oppfatter som rikdom i livet. En kvinne med økonomiske insentiver, ville aldri ha nådd fram til vårt første møte, en time over en kopp kaffe. (ofte på McDonalds da de har ok kaffe)

Og jeg overlater din "ekte kjærlighet" til deg, mens jeg på min side er fornøyd med min.

"Personlig kjenner jeg til altfor mange damer som er blitt "kjøpt" både i Øst-Europa, og i Østen til at jeg godtar din fremstilling om at det ikke finnes i Øst Europa.

Jeg kjenner på den annen side også til altfor mange menn som har gått på limpinnen og tatt imot rådene fra menn som deg. Nedbrutte og desillusjonerte når damene stikker. Jo takk!"

Jeg kjenner ikke til noen som har blitt kjøpt, så vi har muligens en litt ulik forståelse av begrepet "kjøpt" i denne sammenhengen. Så langt jeg har kunnet observere, så "stikker" damene fordi mannen ikke holder mål, uansett hvor i verden kvinnen måtte komme fra.

Jeg skrev følgende i et tidligere innlegg ovenfor:

Vet ikke om det er noe for deg, hvis man ikke får det til på hjemmebane, tror jeg ikke det er lett å score på bortebane heller. Så vidt jeg har kunnet se blant venner og bekjente, er det så absolutt ingen snarvei til et lykkelig forhold.

"Å hevde at ukrainske ( og andre øst europeiske ) damer ikke kjenner noe til Norge er å undervurdere de.

Noe som ikke forundrer meg at du gjør, det ligger vel litt i kortene.

Også å hevde at de aller fleste med suksess ikke ønsker å flytte til Norge er jo egentlig bare tull, og det vet du jo. Verden har utviklet seg litt de siste årene! Norge er på de fleste områder sidestilt med USA når det kommer til å finne seg en mann. Det er ikke nødvendigvis kulden som er den viktigste, men muligheten for å finne en mann som behandler de bedre, og muligheten til et bedre liv."

I utgangspunktet vil jeg tro at jeg vet mer om dette emnet enn deg lillbilly, men jeg kan jo selvfølgelig ta feil jeg og. Det er mulig at de jeg har truffet og snakket med de siste 15 årene, på tross av høyere utdannelse ikke er representative for flertallet av de som vurderer å gifte seg utenlands.

De siste 18 månedene har jeg sendt over 3000 intro mailer til kvinner (også i Norge) som passer til mine søke preferanser. 300 + av disse svarte positivt, og av disse fant jeg det ønskelig å møtes for en kopp kaffe med 30+, som igjen har resultert i 10+ kortere forhold med flere møter (en i Norge), til jeg nå sitter igjen med en kvinne. En for meg helt spesiell,, blant mange av disse flotte kvinnene, som jeg er overbevist om at jeg kunne ha få et godt liv sammen med.

Men jeg er enig med deg i en ting lillbilly: ----en mann som "behandler" de bedre----

Endret av John Galt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Jeg synes ikke du skal gi opp å date noen i Bergen, det finnes jo mange single damer overalt. Er du sikker på at du leter på de rette stedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg registrert meg på en ukrainsk nettside, med en profil som galt anbefalte. Ikke mange som snakker engelsk og vanskelig å kommunisere med de. Ser også ut til at mange profiler er uærlige profiler. Ser de ofte bare svarer ked std brevsvar. Skjønner ikke helt dette.

Skal nok gå ut en del i vyen i ferien. Fint om noen i bergen kan komme med tips til hvor jeg bør gå ut mtp på min alder. 39.

Så får vi se....

Anonymous poster hash: 0f7ce...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel og bor i Bergen. Vil ikke ha barn, gikk ut av et 10 år langt forhold for noen år siden, og er bikket 41. Er jeg kanskje for gammel da? :P

Jeg har hatt en del såkalte velsituerte menn etter meg, men jeg vil ikke gå inn i noe forhold med en fyr jeg ikke tenner på fysisk... Og fatter ikke at andre kan gjøre det heller, kun pga økonomisk trygghet!

Anonymous poster hash: c7e26...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...