Gjest ¤Escada¤ Skrevet 15. juli 2005 #1401 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei og velkommen tilbake!! Har du ferie eller? Jeg begynte på min igår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #1402 Del Skrevet 15. juli 2005 Kvalm og trett Soul...hmm er det smått på vei her ? Escada, takker og bukker, men kjenner ikke igjen nicket ditt...kan du underette en litt forvirret Betty i hva du het før ?? Ferie,joda følger skoleferien jeg, lange dager og sene netter.. Skal snart til fjells igjen, intet er som å bestige et fjell eller to, da får man oppklart de fleste verdensproblemer og ikke minst egende problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 15. juli 2005 #1403 Del Skrevet 15. juli 2005 Ehm.. Jo det spørs nok om det ikke er så Betty.. Er bare seks uker på vei da så det er jo veldig tidlig enda, men kjempespennende likevel! Bytter på å glede meg vilt og å være skrekkslagen hehe. Håper det ikke er helt unormalt. Så deilig med fjelltur forresten! Kos deg masse med å bestige fjell. Hilsen en kvalm, men blid Soul :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #1404 Del Skrevet 15. juli 2005 Så gøy Soul Husker når jeg ventet førstemann, var så sikker på at jeg ikke ville bli en god mor at jeg vurderte og melde meg selv til barnevernsnemda, og det når jeg var i 4 mnd bare Men du verden for en opplevelse det er å få et barn, du er kjempeheldig og har uendelig mye å glede deg til.... Dette blir et vinterbarn skjønner jeg, bra unger det, for det er begge mine også. Ååå synes det var så utrolig gøy å høre dette, lykke til videre venns. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. juli 2005 #1405 Del Skrevet 16. juli 2005 Bare innom for å si god helg - og at NÅ REISER JEG PÅ FERIE!!! Betty, nok en gang, godt å ha deg tilbake! GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 16. juli 2005 Forfatter #1406 Del Skrevet 16. juli 2005 God ferie, Kverula Håper dere får en deilig Danmarkstur. Ny dag, nytt regn, men her klages det ikke. Derimot gjødsles det , mengder med deilig illeluktene hønsegjødsel er nu spredd rundt i alle Bettys bed. Så bare solen titter frem nå så kommer plantene om å sloss for å bli størst og finest Dessuten er jeg vannehjelp hos en venninne denne uken, så litt hjelp av vår herre i den jobben er ikke å klage over. Så slipper undertegnede og drive skytteltrafikk med vannkannene... Herren er nå på musejakt, nei jeg tenker ikke på min mus eller hus-mus, men datamus .. Etter at fruen har hatt diverse ordrike gloser over denne ¤"#% musa har han nu funnet det best og kjøpe ny. Med rette...ellers kunne undertegnede lett ha gått til full matlagnings-streik ... Det er et ord som får herren opp av sofaen og ut i butikken Så var det dagens bok-servering da, vi tar litt gulerotkake idag, men deilig ostekrem på (den kremen er til å dø for.... ) Forsyn dere damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 16. juli 2005 #1407 Del Skrevet 16. juli 2005 Takk for gulrotkake. Greit å ha maten som lokkemiddel for å få mannen til å handle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 16. juli 2005 #1408 Del Skrevet 16. juli 2005 Takk for gode ord Betty! Godt å høre at det ikke bare er meg som får slike tanker! Gleder oss masse allerede, jeg klarer jo knapt konsentrere tankene om noe annet enn babyer og graviditet. *ler* Men, så kommer jeg på hvilket ansvar det er... og DA Jaja kvinner har klart det før meg så... Min foreløpige termin ser ut til å være i starten av mars, tenker at det er sikkert godt å slippe å gå høygravid midt på sommeren i hvert fall. Og hvis du sier vinterbarn er bra så... Du er jammen flink med hagen(-ene) altså! Så Aftenposten hadde en konkurranse om fineste hagebilder, du får sende inn! Ellers så er jeg glad jeg slipper å sitte i hønsgjødsellukt akkurat nå. Men, plantene dine koser seg nok stort! Selv har jeg ikke såå mye hage så jeg prøver å glede meg over at Hawaiirosa mi endelig blomstrer hehe. Håper Herren i huset kommer hjem med en riktig fin og god mus til deg, musetrøbbel skal man ikke blåse av! Det hadde i hvert fall vært nok til å gjøre meg rar for tiden. Ha en fin regnværsdag i hagen Betty! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 16. juli 2005 Forfatter #1409 Del Skrevet 16. juli 2005 Ja, er det noe feil med dataen vet herren at det er best å få fikset det, ellers blir det skikkelig "sur kjerring" i huset Kan tenke meg at det er mange blandede følelser i forbinnelse med 1. graviditet ja, husker bare når jeg så den blå streken på testen jeg...visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Det var alt til overlykkelig glede til ren skjær skrekk som dro igjennom hjernen i den perioden. Jeg var heller ikke spesiellt barnekjær, hadde aldri vært særlig opptatt av venninner barn eller slike ting, så jeg var sikker på at dette ble sluttet på mitt "lykkelige" liv , enda barnet vårt var i høyeste grad planlagt... Men når vesla da endelig ble født, etter mnd med angst og redsel for at jeg ikke skulle duge til mor, og dessuten en voldsom fødselskrekk på toppen av alt.. Ja, da var jeg MOR med store bokstaver. Har aldri følt meg så hel og lykkelig noen gang som da jeg endelig fikk se det lille nurket som hadde vært inne i magen min i 8 mnd.. Og fødselen...som jeg hadde gruet så grusomt til....ja den var over på 1 time, rakk ikke å få noe smertestillende engang Nei, du har så mye og glede deg til Soul, det er en opplevelse du ikke kan forstille deg hvordan er før du opplever den selv. Håper svangerskaps kvalmen snart går over venns, også får du slappe av og ta vare på deg selv og ditt lille "nurk" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 16. juli 2005 #1410 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Å trenger disse trøstende ordene Betty! :kys_2: Ja for sånn som du forteller om, slik føler jeg det av og til og. Enda det jo er planlagt her også... Men, er ikke så lett å planlegge noe man ikke aner hvordan blir nei. Håper at morsfølelsen kommer over meg for fullt når jeg får nurket i armene, jeg vet jo bare ikke helt hva jeg skal forestille meg. Jeg er jo kjempeglad i tantungene mine, men det er litt annerledes likevel. Ønsker selvsagt å gjøre mitt beste, klarer bare ikke å stole helt på at det er godt nok... Men, det er vel derfor vi er så visselig innrettet at vi må gå i mange måneder å ruge. Så rekker man å tenke over saken i hvert fall. Soulmannen da, han er blitt helt øm og rar, det er riktig morsomt å se. Fødselen din hørtes forresten flott ut! Ofte så er det vel slik at vi mennesker bekymrer oss til ingen nytte - og godt er det. Noe som har skremt meg er at jeg var med på min storesøsters første fødsel, og den var ikke helt uten komplikasjoner... Så det satte nok en støkk i meg. Men, andre fødselen hennes gikk som en lek på 45 min., så man må jo bare håpe det beste! Nå må bare frøet mitt knuge seg godt fast noen uker til så kan jeg slappe litt mer av. (Uff sorry at jeg babler så fælt i dagboka DI Betty Er bare så fint å høre fra ei som har litt erfaring og kan berolige en stakkars vettskremt nygravid hormonell lita berte ). Ang. dataproblemer må jeg bare si meg heelt enig, ikke fred å få for den stakkars Soulmannen hvis pcen streiker nei! Stor takknemlig klem til Betty fra Soul Endret 16. juli 2005 av Soul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 16. juli 2005 Forfatter #1411 Del Skrevet 16. juli 2005 Dette er da ikke babbel, dette er viktige saker. Finnes vel ikke en periode i livet hvor man trenger mer trøst, oppmuntring og støtte som når man bærer et barn i magen. Det er vel heller ingen peride i livet hvor man tenker mer heller, man står liksom på tersklen til å bli orntlig voksen, foreldre selv. Og det er en ganske skremmende tanke det innimellom. Jeg hadde alle slags merklig drømmer og tanker i den tiden, og herren tok alt med et ømt smil og et klapp på kinnet til meg. Jeg hadde (og har ennå) også en rørende snill mann under svangerskapet, han handlet det jeg hadde lyst på, masserte trette ben og rygg og nåde meg om jeg klatret på stiger eller stoler, det var fyfy!! Han har blitt en fantastisk far også, like øm og kjærlig mot barna som mot meg. Og det å ta vare på kjærligheten midt oppe i det å bli foreldre er viktig. Vesla vår krevde mye, hun ble født 1 mnd for tidlig med sterk astma og allergi. Bare det første halve året hadde hun 3 lungebetennelser. Ingen spøk for en alt for liten kropp. Men det gikk fint, og idag har jeg en flott 12 åring i hus, på tersklen til å blir en vakker ung kvinne. Det er rart, syens ikke det er lenge siden jeg vugget henne i armene mine. Heldigvis greide herren og jeg og bevare hverandre og forholde vårt gjennom både sykdom og bekymringer. Og idag er vi minst like glad i hverandre som den gang. Nå er det visst jeg som "babbler" i vei, men jeg synes alltid det er så koselig når folk skal ha barn. det er et lite under hver eneste gang, og en så stor opplevelse for de det gjelder (og familien rundt) Sender over en stoor til deg Soul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 16. juli 2005 #1412 Del Skrevet 16. juli 2005 Så mange kloke ord du har Betty! Jeg trenger dem visst. :klem: Og jeg som er en liten grubler fra før har ikke blitt noe mindre av det nå, nei. Veldig fint å lese at det har gått så fint med jenta di, og med dere, tross sykdom og motgang! Utrolig hva vi mennesker kan klare når vi må. Tenk, har snart ei lita dame i huset du nå! Det er nok både spennede og utfordrende kan jeg tenke meg... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juli 2005 #1413 Del Skrevet 17. juli 2005 Ik, her var det masse barneprat. *løper og gjemmer seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #1414 Del Skrevet 17. juli 2005 Ingen grunn til hverken flukt eller gjemsel , Lunacia. Soul glade nyhet må feires og ikke minst diskuteres Barneprat ja, noen liker det andre ikke. Jeg var nok en slik ikke-liker før jeg fikk barn selv (som så mange andre), men etter at jeg fikk mine to har det også forandret seg, som så mye annet Men jeg er ikke spesielt glad i de selskapene hvor det kun prates om bleier, bærsj og morsmelk, man må kunne kombinere morrollen med andre ting også. Ikke minst opptatere seg på mer enn bleiepriser Karnsje det er viktig når man får barn og ikke utslette seg selv og egende interesser til fordel for kun barn og familie. Det er dessverre mange som gjør det og som møter seg selv i døra når ungene blir så store at de ikke trenger mamma 24 timer i døgnet lenger... Jeg har hvertfall alltid prøvd å passe på å ha mine stunder, stunder med egende interesser, venner og alene tid, uten både mann og barn. Og jeg tror nok at både mannen og ungene har nytt godt av det..en mamma som er fornøyd og oppdatert med hva som skjer. For meg har det karnsje vært ekstra viktig i.o.m at jeg har valgt å være hjemmeværende, da er det jo mange som tror at man kun driver med matlagning, hustell og unger.....men så feil kan de altså ta , hvertfall av meg Idag går vi for noe lett og forfriskene, et fruktfat med meloner, moreller, kiwi, aprikoser, nektariner og bananer. Da er det vel bare og forsyne seg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. juli 2005 #1415 Del Skrevet 17. juli 2005 Jippi! Alltid godt med frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juli 2005 #1416 Del Skrevet 17. juli 2005 *konsenterer seg om fruktfatet og tenker på Harry Potter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 17. juli 2005 #1417 Del Skrevet 17. juli 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. juli 2005 #1418 Del Skrevet 17. juli 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #1419 Del Skrevet 17. juli 2005 Se her ja, her dukker det opp kjente fjes igjen Koselig å se dere alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #1420 Del Skrevet 18. juli 2005 Ny uke og solen skinner HUset er stille og fredelig for her sover 2 barn ennå , merker at de begynner å bli store ja, det blir mer og mer soving ...om morgningen Planer for uken, tja blir det dårlig vær skal vel undertegnede på "flesketur" til Svinesund. Ungene bare drømmer om godis shoppen der borte og har det som et av sine ferie-reisemål Ellers blir det forhåpentligvis litt mer båtliv, hvis været holder seg . Herren skal ha ny ferie til helgen, hadde 1 uke her i slutten av juni, og nå skal han ha 14 dager. Så får vi se hva vi gjør, om vi drar til fjells, til Danmark, båten eller karnsje vi rett og slett skulle male huset... Ferie blir det hvertfall, og i slutten av aug skal vi til Kristiansand, så ferien vår blir uansett spredd i år.. Siden været nå nok en gang viser seg fra sin beste side får jeg vel ta på hagetøyet og luke litt igjen , intet er som litt jord under neglene. Men først må jeg jo sørge for servering i boka , det er varmt..og kjøkkingjobbing frister ikke..så vi tar ost og kjeks idag. Det er nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå