Gå til innhold

Betty`s humoristiske betrakninger.

Diaz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei Betty!

Takk for koselig hilsen i dagboka mi! Varmer med en klem når man er litt deppa!

Så fin dam du har!!

Ha en fortsatt fin dag!

:klem: fra baby-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*spretter frem bak strykehaugen.........* :sjarmor:

Så mange gjester som har tatt seg tid til et lite besøk i min ringe bolig.....eller var det bok tro :ler: ....

Fruen har vært svært engasjert og opphisset i tråden om hjemmeværende kvinner, dette er et tema som opptar meg siden jeg har tatt et ganske utradisjonelt valg , nemlig og være hjemmeværende...

Bli så utrolig forbannet når jeg da leser om folk som både kan kalle en dum og uengasjerende som menneske bare fordi man ikke er yrkesaktiv akkurat nå.............du verden så mange gjennomtenkte mennesker det er................... :evil:

Nei, la oss ikke ødelegge en hyggelig bok med slikt snakk :sjarmor:

Tusen takk for alle de hyggelige ordene om min lille dam, det er utrolig og bare kunne sitte og høre vannet risler, det synes hvertfall jeg.

Har alltid vært fasinert av vann, og dyrelivet som følger med små og store vann/dammer.

Ellers har dagen blitt brukt til strykeangrep på en enorm haug i kjelleren, men nå er den blitt betraktlig mindre ja.....heldigvis...

Eplekake har også blitt bakt sammen med junior, og den har vi kost oss med ikveld :wink: ..

Nå skal fruen snart finne sengen kjenner jeg, imorgen er atter en dag. Og hvem vet hva den vil bringe :ler:

Setter frem litt eplekake til damene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Har ikke lest tråden om hjemmeværende kvinner, men jeg ville bare si at jeg syns det står respekt av valget ditt!

Jeg er sjøl oppvokst på gård med både mamma og pappa hjemme, så jeg vet at det er en positiv ting! Veldig glad for at jeg har hatt foreldrene mine rundt meg i oppveksten. Mange av venninnene mine hadde ikke det...

Mamma begynte å jobbe så smått etter at vi ble voksne, og det har jo du også muligheten til, Betty. Det er jo ikke snakk om et valg for evig og alltid dette her! Om du ønsker å gå ut i det offentlige arbeidslivet når barna er store nok, så gjør det - men ikke gjør det før du føler at det er riktig!

Stå på og gjør jobben din, du, Betty! Den er en av samfunnets viktigste jobber - nemlig det å være tilgjengelig for familien sin. :Nikke:

Ha en god dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Kverula :kysse: , du er en knupp :klem: .

Det er ikke mange ganger jeg får høre at jeg gjør en viktig jobb, dessverre......somregel er det bare spørsmål om når jeg egentlig har tenkt og begynne og gjøre noen ting :-? .

Vel, jeg føler hvertfall at jeg gjør en viktig jobb, hadde foreldre som jobbet begge to når jeg var liten og hadde nøkkel rundt halsen fra 1.klasse.

Så jeg vet hvordan det er og ha arbeidene foreldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm... Eplekake. Nam!

Når folk påstår at hjemmeværende kvinner er dumme og uengasjerte sier det nok mer om dem, synes jeg. De høres ikke akkurat ut som de skarpeste knivene i skuffen... Min kjæres mor er hjemmeværende, men langt fra dum og uengasjert! Hun er et utrolig flott menneske, og før hun valgte å være hjemme for snart 30 år siden jobbet hun innen databransjen.

Nei, det må være opp til hvre enkelt hva man vil gjøre. Selv vet jeg at jeg vil være yrkesaktivm helst innen det jeg nå endelig utdanner meg som (bibliotekfag). Hva andre velger må være opp til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsner Baby-E og Lunacia.

Ja, det er trist og lese hva enkelte kan få seg til og skrive om hjemmeværende kvinner.

Blir så oppgitt og lei meg når jeg leser ord som underdaninge, selvutslettende, tjener og kjøkkenbenk-perspektiv.................

Jeg vil aldri dømme folk for hva de velger og bli her i livet, og jeg synes det er flott at vi har likestilling så kvinner kan velge om de vil satse på jobb eller evt være hjemme.

Men det må være rom for begge, og det er ikke bare mennesker som er mindre begavete eller lite skoleflinke som velger og være hjemme.

Nei, nå får jeg sette meg litt og ta en kopp te, blir så engasjert og hissig av slike påstander florerer på denne hjemmeværende tråden :evil:

Synes det er flott at du utdanner deg til bibliotekar, det er faktisk noe jeg kunne tenkt meg og jobbe som med tiden også.

Har bibliotek som nærmeste nabo (nesten) og både jeg og datteren min er nede og låner bøker minst 2 ganger i uken, så vi er noen skikkelig bokormer :ler::ler:

(det var jammen godt og le litt igjen............ :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: tilbake til deg også ,Hanne :)

Ha er det jeg ser :eeeh: , nærmere vi oss 50 sider i dagboken :sjokkert: ...........bør vi feire tro :klø:

*setter meg i et hjørne og tenker* :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst_opp: .. kommer med en blomst og håper dette er første innlegg på side 50 .. ellers får jeg komme flere ganger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp:

(eller nå) :sjarmor: Jippi ... Gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøssssssssss, der var 50 jo...................... :o

Frem med musikken, :perebrus: , kaker, mannfolk og snop............................... :hoppe::hoppe::sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...