Gå til innhold

Betty`s humoristiske betrakninger.

Diaz

Anbefalte innlegg

Gjest Naturelle

Heisann,

godt å høre at dere sør for Dovre har fått snø oxo!

Her i Trheim ser det ut som et julekort akkurat nå, masse snø og sol! Tror jeg har hoppa over julestemning og rett til påske jeg! :ler:

Kos deg med besøk idag, den paien hørtes skikkelig yammi ut!

Ta vare på "stjerten" din :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Leste litt i dagboka mi og så du hadde lagt flere hilsner der....Er ikke no flink til å gjengjelde slike besøk, men det er vel bedre seint enn aldri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betty! :klem: Tusen takk for trøst og klemmer!

Så fint å lese at du koser deg (til tross for en blå ende ;) ). Er nydelig med snø og solskinn ja. Men, jeg er ikke så veldig glad i kulda.... Gleder meg til jul jeg også nå! Dette har vært en stressende høst, så det blir deilig å kose seg og roe ned litt. :)

Ønsker deg en fortsatt strålende søndag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se at du er tilbake, Betty, :) selv om du ikke er helt i form.

Her borte har vi også snø akkurat nå, så vi har laga engler og snømenn til den store gullmedaljen de siste dagene. Vesla har ringt bestefar og spurt etter ski (på eget initiativ), og siden det er sportsutstyr får ho nok også det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør det snør, tiddelig bom...........

Og vi kan selvfølgeklig ikke kjøre fortere enn 20 km i timen ved snøvær :evil: ........

Har akkurat kommet hjem etter en liten promenadekjøretur....dvs, kjøretur i gå-tempo :-?

Har ikke folk vinterdekk tro :roll: , og har ikke vi på østlandet sett snø før????

Ja, ikke vet jeg, men jeg må si at pulsen kom faretruende høyt under kjøreturen :evil:

Helgen har gått med til besøk på Kunst og Håndverksmesse, hvor undertegnede fikk kjøpt masse stæsj som hun sikkert ikke hadde brukt for :hoho::hoho: , men morro var det lell :sjarmor:

Og lørdagen var det fødselsdagselskap hos et vennepar, hvor man nærmest rullet hjem etter masse god mat :ler:

Også har vi endelig fått ferdig møblert fin-stua, så nå er den ferdig til jul med bare gamle møbler (1910-1920), ingen tv (bare en gammel Tandberg sølvsuper radio).

Det er så godt og ha et sted og sitte hvor det er rolig, og hvor man kan la tankene fly....

Nå er det veslas rom som står for tur, og der skal vi beise trepanelen lys, lage en 2m lang skrivepult, lage bokhyller også blir det selvfølgelig en ny seng.

Hun blir 12 år i januar, så nå blir det vel mer "ungdomsrom" med hauger av kosedyr (for de vil hun ikke pakke bort :ler: )

Jeg er hvertfall glad for at oppussingen går fremover :)

Tusen takk for hilsner, damer. Dere gir meg masse smil :)

Håper dere alle for en fantastisk dag videre, fruen skal ut og flytte snø :ler: , for her ser det ut til og komme mengder idag :wink: ...Vel-vel det for bli dagens trim :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klemmer deles ut til alle mine gjester som har vært innom :klem: , snille damer :)

Herregud, her har advendtspøkelse kommet og slått til meg av full kraft igjen. Hadde glemt hvor mye stress 48 pent innpakkede småpakker kan gi :roll:

Og ungene blir hverken mindre eller mindre kravstore med årene............

TRor jeg har kjøpt ca 36 pk hittill, men det nærmere seg deadline :-?

Ellers synes jeg at dagene bare flyr avsted, og jeg med de :ler:

Plutselig er det ikke lengre en 1 mnd til julaften :o , og det er nok til og gi noen og enhver skrekken... :sjarmor:

Herren ymtet frempå om hva fruen ønsket seg... :sjarmor: , ja det var 1000 kr spørmålet mente jeg :ler:

Tja, hva skal jeg ønske meg tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for tips, Liv.

Nå har jeg altså begynt på egen ønskelist, og den er som vanlig spesiell :ler:

Dørklokke m/ forskjellige melodier

Spilledåse

julenisse med lys i til utendørsbruk

Gjøkur

Ja også har vi alle de kjedelige ønskene da, men de gidder jeg ikke og ramse opp her :hoho:

Idag har siste adventspakke blitt pakket inn og behørig hengt på kalenderen, så nå er jeg klar til 1.des :sjarmor:

Iår synes jeg det var ekstra vanskelig og finne 48 pakker til ungene, merker at de bli eldre og kravene øker :-?

Igår ble adventslyset tent sammen med venner til krydderkake og adventste, synes dette er en så fin tid og samles og hygge seg på.

Ellers er det satt opp adventstaker i alle vinduer og alle mine engler er på plass (og det er ikke få :sjarmor: , mener hvertfall herren :ler: )

Julekortene ligger klare for utsendelse, og iår ble det ekstra artig siden jeg fikk tatt et morsomt bilde av ungene opp i et tre :hoho:

Det er nemlig ikke alltid like lett og få to stk på 11 og 8 til og se "normale" ut på likt :ler:

Ikveld er det familiegruppe for vesla med pepperkake baking, og det er jo alltid like morsomt.

Setter frem litt krydderkake og adventste til dere også, deilig og feire adventstiden litt :wink: , den går nemlig så altfor fort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O`du heilage jul :o , har folk gått juleberserk i butikkene alt...

Her kommer fruen intetanende kjørende på vei til Storsenteret på en helt alminnerlig ons formiddag, også er parkeringhuset nesten fullt :o , ja butikkene også for den del...

Her må det handles fort skjønner jeg, for her blir det alvorlig trengsel etterhvert. Tør ikke tenke på hvordan det vil se ut julaften :-?

Så har vi jo kommet til månden for juleavslutninger, og du verden hvor mange det blir av de etterhvert.

Synes det snart er juleavslutninger på alt som er, men men da får man hvertfall øvelse på og synge julesanger og gå rundt treet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg til dere også, Kverula og Hanne :klem:

Gårsdagen ble tilbrakt på kjøkkene med en hel haug med unger, 2 12 kg pepperkakedeig, masse mel og enda mer glasur...

Idag føler faktisk fruen seg glasert og passe kjevlet ut :ler:

Det er ikke ofte jeg legger meg kl 22 på en fredag, men igår måtte undertegnede krype under dyna såpass tidlig. Stakkars herren skjønte ingenting, fruen er jo den som er natteravnen blant oss :sjarmor:

Nå er hvertfall pepperkakene bakt og på kjøkkene ligger en haug med meeeget klissete pepperkaker i alle verdens fasonger, de er vel såpass klissete at bare en barnemunn kan finne de fristene :hoho:

Idag tror jeg at huset skal ta det litt med ro, føler ikke for de helt store utskeielsene..... Men har noen få julekort og skrive før jeg er helt ferdig, så det kan være dagens plan + og postlegge de.

Akkurat passe og gjøre på en således dag :hoho:

Ha en herlig lørdag videre alle sammen, også legger jeg igjen noen ferdig glaserte peperkaker for de dristigste leserne her :sjarmor:

Velbekomme :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen .. sniker meg inn og prøvesmaker en klissete pepperkake. Takk takk...

Pepperkaker er ikke min favoritt .. men det hører liksom julen til. :wink:

Tror kanskje jeg skal følge ditt eksempel og gjøre ferdig noen julekort i dag.. og så henge opp resten av utelyset.. og så bare nyte at det er helg.. deilig det. :sjarmor:

.. og ellers får du ha en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...