Gå til innhold

Er det noen lærere her?


Zalia

Anbefalte innlegg

Må legge til at vi må ta inn temaer fra både geografi, historie OG samfunnskunnskap som vi skal knytte opp til dette...

Ja.. (Kultur)geografi, historie og samf. - link disse sammen med (u)likheter om det temaet du velger.

Ellers hadde jeg gjort oppgaven som:

Ja, likheter og ulikheter i styresett (for eksempel demokrati - diktatur) og så trekker du inn noen forskjellige land som har de styresettene du tenker å snakke om (da har du geografi-delen) før du snakker om hvilken innvirkning de forskjellige styresettene har på samfunnet og befolkningen som lever med det. Er sånn jeg hadde gjort det tror jeg.

Er det vgs du går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har laget en disposisjon som jeg kan sende deg på melding, om du hadde giddet å se om det jeg skrev gikk an?

Klart det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikker læreren har lov til å hjelpe dere så mye siden det er ny eksamensordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke Cuba som et av landene du sammenligner med, dette landet er veldig lukket, har diktator og regjering som bestemmer over innbyggerne, og er et land med mye kultur osv. De har gamle ting, gamle biler, få har høyteknologiske duppeditter og de sliter økonomisk. Likevel er de musikalske og glade og har en festivalkultur uten like.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...