AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 En fredelig kristen mann ved navn Xtian ble fanget av syriske muslimer, og tvunget til å "konvertere" til islam. Deretter drepte de han på mest brutale vis. www.jewsnews.co.il/2014/03/04/muslims-force-xtian-to-convert-to-islam-then-brutally-behead-him/ (videoen er ekstremt brutal og anbefales ikke for sarte sjeler). Hvorfor er norske medier stille om dette? Hvorfor fortsetter man å late som om islam er fredens religion, og at den virkelige trusselen mot verdensfreden er liberalisering og skattekutt? Anonymous poster hash: e32c6...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Islam er fredens religion? Hvem mener dette egentlig? Anonymous poster hash: 581a9...110 1
Druid Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 En fredelig kristen mann ved navn Xtian ble fanget av syriske muslimer, og tvunget til å "konvertere" til islam. Deretter drepte de han på mest brutale vis. www.jewsnews.co.il/2014/03/04/muslims-force-xtian-to-convert-to-islam-then-brutally-behead-him/ (videoen er ekstremt brutal og anbefales ikke for sarte sjeler). Hvorfor er norske medier stille om dette? Hvorfor fortsetter man å late som om islam er fredens religion, og at den virkelige trusselen mot verdensfreden er liberalisering og skattekutt? Anonymous poster hash: e32c6...b1c 1. Det er borgerkrig i Syria. En del av denne er en konflikt mellom minst 3 ulike retninger av Islam. Å skylde dette på Islam som generell tro er like teit som å skylde på den jevne kristne hva ABB gjorde. 2. Hvorfor er Norsk presse stille om det? Det har ikke nyhetens interesse lenger. Det er grenser på hvor mange dager etterhverandre man kan rapportere om at det pågår overgrep og umennesklig lidelse og den vanlige grensen ligger på 3 dager hvis det ikke skjer spesielle eskaleringer. 3. Hvorfor later man som Islam er fredens religion? Jeg tror faktisk ingen direkte oppfatter Islam som noen markant mer fredelig enn andre religioner. Muslimer anser ikke religionen sin som spesifikt krigers og derfra har begrepet oppstått. Men konflikten i Syria er ikke først og fremst en religonskrig, det er først og fremst en maktkonflikt mellom ulike stammer og geografiske maktsentra som VIRKELIG hater hverandre. Det at han her blir masakrert pga av at han var kristen, hadde nok mer med andre reelle mekanismer enn religionen hans. 4. Det er heller ikke så mange som mener liberalisme og skattekutt direkte truer verdensfreden. Men det angår langt flere i Norge på kort sikt, og har derfor en helt annen nyhetsverdi enn at en eller annen jeg ikke kjenner blir drept av en annen jeg ikke kjenner i ett land jeg ikke har noen interesse i og der jeg har null påvirkningsmuligheter. Den eneste nyheten som intereserer meg fra Syria, er hvor mange norske muslimske krigere som dør der nede, og desverre er heller ikke det stort nok tall til at det er nyhetsverdig. 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Sprøyt! Islamsk ekstremisme tar liv over hele kloden, hver dag. Taliban, Al Qaida, Al Shabab, Hamas, Boko Haram, ISIL osv. Men neeida, det har ingenting med Islam å gjøre. Det er det samme som våpendiskusjonen i USA. De som forsvarer dagens våpenlov nekter for at det er våpnenes skyld; "folk dreper folk, har ingenting med våpenet å gjøre". Bullshit! Det har ALT med våpen og gjøre. Akkurat som all denne volden har ALT med Islam å gjøre!Anonymous poster hash: 5b9b9...67d 7
Druid Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Sprøyt! Islamsk ekstremisme tar liv over hele kloden, hver dag. Taliban, Al Qaida, Al Shabab, Hamas, Boko Haram, ISIL osv. Men neeida, det har ingenting med Islam å gjøre. Det er det samme som våpendiskusjonen i USA. De som forsvarer dagens våpenlov nekter for at det er våpnenes skyld; "folk dreper folk, har ingenting med våpenet å gjøre". Bullshit! Det har ALT med våpen og gjøre. Akkurat som all denne volden har ALT med Islam å gjøre!Anonymous poster hash: 5b9b9...67d Se : "Bowling for columbine" Kan muligens åpne øynene dine. Det gjorde tydeligvis for Moore. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Herregud, den videoen der var grusom. Kommer ikke til å få sove i natt. Anonymous poster hash: d746e...b56
puppepia Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 En fredelig kristen mann ...Anonymous poster hash: e32c6...b1c Var han fredelig fordi han var kristen, eller kristen fordi han var fredelig? (Tviler på at TS noen gang vil startet en tråd om fredelige muslimer....) 3
Mann 42 Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Var han fredelig fordi han var kristen, eller kristen fordi han var fredelig? (Tviler på at TS noen gang vil startet en tråd om fredelige muslimer....) Det finnes mange eksempler på at islamistbevegelsene som er aktive i Syria angriper sakesløse sivile som ikke deltar i kamphandlinger, og myrder dem av grunner som ser ut til å være religiøse. En av gruppene som gjør dette, er ISIL, som står for den Islamske Staten i Irak og Levanten. De har gjort denslags helt siden de oppstod som en Al Quaida-gruppe i Irak, hvor de fortsatt er aktive, og fortsatt myrder sivile. Det gjelder da særlig sivile som er kristne eller som tilhører en av de andre retningene innen islam. Dette er salafister, de tilhører hovedretningen Sunni, men en mer ekstrem retning enn det de fleste sunnier ellers i verden praktiserer. ISIL har utmerket seg med mord på sivile i tillegg til å prøve å kuppe oppstanden mot diktatoren Assad. Komisk nok har det gjort Assad til det minste av alle onder i Vestens øyne, og det er tenkelig at det ender med at man hjelper ham til å vinne borgerkrigen slik at ikke Al Quaida skal få et helt lands ressurser til rådighet. De får jo allerede substantiell hjelp fra de arabiske emirater og Saudi-Arabia. Endret 12. juni 2014 av Mann 42 1
Druid Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 ISIL er nå litt spesielle da... Det er rimelig ekstremt når man blir kastet ut av AlQuadia fordi AlQuaida ikke vil forbindes med voldshandlingene dine.... :-) 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Herregud, den videoen der var grusom. Kommer ikke til å få sove i natt. Anonymous poster hash: d746e...b56 Jeg kommer IKKe til å se den. Anonymous poster hash: 5fe30...f32 2
Miss Indi Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Det er det værste jeg noen gang har sett. Kommer ikke til å glemme den der. Makabert beskriver ikke den videoen. IKKE SE DEN. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #14 Skrevet 12. juni 2014 Kommer aldri til å se slike videoer igjen. Klok av skade. Så en video for noen år siden hvor en japaner fikk hodet sakte skjært av mens han var levende, av Iraq-terrorister. Grufullt Anonymous poster hash: 5fe30...f32 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #15 Skrevet 12. juni 2014 Syns synd på soldatene som må kjempe mot disse udyrene ISIL. Tenk å bli tatt til krigsfange av dem! Vil du at vi skjærer hodet av deg, eller at vi brenner deg levende? Håper de blir knust asap! Denne gruppa og Boko Haram skulle fått kjempe mot hverandre, til det ikke var en eneste av dem igjen.Anonymous poster hash: 5b9b9...67d 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #16 Skrevet 12. juni 2014 At folk kan være så hardhudet og bare regelrett skjære hodet av en mann. Hvem er det som klarer sånt!!?! Folk som ikke eier følelser?!!? Anonymous poster hash: 12cd0...0e1
Cuddlegirl Skrevet 12. juni 2014 #17 Skrevet 12. juni 2014 Det er det værste jeg noen gang har sett. Kommer ikke til å glemme den der. Makabert beskriver ikke den videoen. IKKE SE DEN. Hvorfor klarer jeg aldri la være....!? Åh!! 1
Druid Skrevet 12. juni 2014 #18 Skrevet 12. juni 2014 Jeg har først nå sett denne filmen. Finnes det andre kilder på denne? Det er noe her som ikke ser riktig ut.
Gjest Peanut Skrevet 12. juni 2014 #19 Skrevet 12. juni 2014 Ille video, men jeg har sett flere slike før- også noen som er betydelig verre. >_< Apropos...
Gjest brutal_mann Skrevet 12. juni 2014 #20 Skrevet 12. juni 2014 At folk kan være så hardhudet og bare regelrett skjære hodet av en mann. Hvem er det som klarer sånt!!?! Folk som ikke eier følelser?!!? Anonymous poster hash: 12cd0...0e1 Det er nok av dem som har følelser som utfører slike handlinger. Flere av dem føler glede. Det overrasker meg hvor lite folk generelt klarer å forestille seg ondskapen og brutaliteten i verden. På den andre siden så bør vi vel være glade for det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå