Gå til innhold

Hvem i samfunnet er mest privilegert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tviler sterkt på at det er noen som er mer privilegert i samfunnet enn ei pen kvinne, som har skikkelige verdier.

De har nesten et hav av mulige partnere å velge mellom, kan bli påspandert middager, drinker og alt. Er populære som tilsette. Får hjelp lett av andre mennesker, spesielt menn. Blir sett på som pliktoppfyllende og skikkelige. Kan lette sjarmere osv.

Jeg tror det neppe kan være noen som er mer privilegerte enn ei pen kvinne.



Anonymous poster hash: 6d3d4...81d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller rettere sagt, ei rik pen kvinne.



Anonymous poster hash: 6d3d4...81d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å varte opp en pen kvinne TS?

Jeg synes de i samfunnet som er mest privilegerte er de som slipper å gå gjennom funksjonshemminger, kronisk sykdom, personlige tragedier osv. Men de vet ofte ikke hvor heldige de er.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller si at de mest ressurssterke mennene er de mest priviligerte. Veldig vakre kvinner blir jo dessuten utsatt for mye dritt fra andre misunnelige kvinner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm...

1. Jeg har aldri vært nødt å bevise for noen at min utseende påvirker min intelektuelle kompetanse

2. Eneste gangene jeg tenker på hvordan jeg ser ut, er når jeg skal ha meg ett ligg

3. Folk overvurderer meg

4. Mine emosjonelle behov kan dekkes med ting som kan kjøpes

5. Jeg kan reise hvor som helst i hele verden og være relativt trygg fra fysiske angrep uten å måtte bruke omfattende tid på forberedelser

6. Jeg er i hormonell likevekt hele måneden og har ikke noen biologisk klokke som presser meg til å gjøre irrasjonelle handlinger

7. Kulturelt behøver jeg ikke bry meg om grå hår eller alder generelt.

Eneste jeg kan tenke meg som priviligert for en pen kvinne, er at hun har muligheten til å plukke orgasmedonorer uten nevneverdig innsats, og kan få multiple orgasmer. Grunnen til at jeg anser denne verdien som liten dog, er at hvis KVINNER hadde opplevd dette som verdifullt, hadde samfunnes sett litt anderledes ut. Så derfor vil jeg legge til :

8. Sex for meg er faktisk vidunderlig og derfor kind of big deal. Hvis jeg hadde opplevd den kulturelle opplæringe og de fysiologisk begrensning flertallen av kvinner har på seksualitet som gjør at vi ikke ser damer som blir tatt doggystyle opp mot hvert hushjørner og kopimaskin, ville min livskvalitet vært markant dårligere.

Jeg tror jeg går for mann jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Det må vel være de som lever på andres arbeid ved hjelp av tvang, adelen.

Endret av Steamboat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er privilligerte er de som har god fysisk og psykisk helse,som har hatt en god oppvekst og har sluppet unna de store personlige nedturene. Er de heldige mangler de også et bittelitt selvinnsikt, slik at de ikke ser alle småfeil de selv måtte ha, men likevel er hyggelige og "spiselige" folk - for mennesker med svært god selvinnsikt, blir lettere deprimerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

De som har et genuint godt og harmonisk liv hvor de har det godt med seg selv og dem de bryr seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt det lett i livet. Fordi jeg er født av ressurssterke foreldre med god økonomi, og tok en tung utdannelse uten store anstrengelser. Jeg trur man har det lettere når man ser ok ut, er i overkant skarp og rask og har en god dose sosial intelligens.

Men jeg har opplevd glasstaket i norsk næringsliv. Er jeg for forsiktig er jeg typisk jente uten muligheter, er jeg for tøff havner jeg straks i kategorien bitch. Det er lett å være jente med tanke på karriere til et visst nivå, deretter er det gutteklubb og fordommer mot kvinnelige egenskaper. Og så mye drit jeg må handtere fra gutter... Er du over gjenomsnittet pen kan du knapt vise deg på byen eller slå deg litt løs dersom det er alkohol i bildet.

Jeg har ikke noe ønske om å bli oppvartet. Jeg har ikke noe ønske om å få ting lettere fordi jeg er pen. Jeg har bevist hva jeg kan gjennom utdannelse og karriere - det er det jeg først og fremst vil være. Så jeg trur det hadde vært enklere som gutt, med de samme egenskapene og bakgrunnen som jeg har.



Anonymous poster hash: 4ea68...b53
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite, hetero, neurotypiske, cis menn.



Anonymous poster hash: 081f8...d88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan du ser det. Hvis du har som hensikt å ha et best mulig liv ved å bare seile gjennom livet uten å gjøre en dritt så er en pen hvit kvinne uten tvil mest priviligert.

Hvis du derimot har ambisjoner om å være suksessfull er det vel heller ingen tvil om at en kjekk hvit mann er førstevalget.

Ikke så veldig mange argumenter i denne videoen, men morsom :)

https://www.youtube.com/watch?v=TG4f9zR5yzY



Anonymous poster hash: 21a4a...f00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Idollet

Dere må ikke misforstå det å ha evnene til å gjøre noe, og det å være privilegert. En hvit mann er ikke privilegert ved å greie å gjøre noe. Og det er her det ligger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på privilegier og det å ha et bra liv. Privilegier kan kastes bort, mens et dårlig utgangspunkt kan snus om.

Men hvis vi går utifra utgangspunktet en er født med og hvilket som gir en best odds, vil jeg si;

Hvit, vestlig mann med gode gener, over middels høyde og født til stor formue av ressurssterke foreldre.

Ang. kvinner som ser bra ut - nei. For det første, et attraktivt ytre er altfor vanlig og altfor midlertidig. Kvinners attraktivitetsvindu er kortere og kombinert med begrenset fertilitet skal en evt. ektemann fiskes inn på begrenset tid. I tillegg har menn et større fokus på ungdom og et større fokus på variasjon. En attraktiv kvinne vet at i selskap med en rik, kjekk og selvsikker mann skal det mer til enn et pent ansikt og flott kropp for å beholde ham - det er flere kvinner klare for å ta hennes plass.

Så er det selvsagt det faktum at en veldig stor andel av en kvinnes attraktivitet handler om anstrengelse. En naturlig pen kvinne som ikke vet hvordan hun skal kle seg, sminke seg eller ordne håret er i realiteten en grå mus. En ellers pen kvinne som ikke holder vekten er uinteressant. Iom. at en veldig stor del av dette handler om innsats, vil jeg ikke kalle det et "privilegium" per se. Det er forskjell på gener, men utover det er det mye annet som spiller inn.

Jeg går utifra at menn som mener pene kvinner regjerer på topp selv sliter med å forholde seg til dem og er nervøse rundt dem. Det er lett å se andre i "maktposisjon" dersom du selv føler de har makt over deg - uavhengig av om denne følelsen er legitim eller ei.

Men seksuell makt er ikke noe som kan oppspares og investeres - den er tilfeldig og den er midlertidig.

Penger, status, sosial intelligens, og selvtillit leder til frihet og frihet er nøkkelen til makt.

Skriver dette selv som en ung og langt over snittet kvinne utseendemessig. Jeg har høyere utdannelse og penger selv, men mennene jeg dater er over meg ift. maktposisjon og frihet.

Ettersom tiden går vil en priviligert mann ha bedre muligheter for å skifte ut kvinnen for en mer attraktiv modell enn omvendt.



Anonymous poster hash: 93182...50d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Spørs jo på hva man definerer som priviligert.

Dersom toppen av suksess er å få pult så har pene kvinner et godt utgangspunkt.

Men dersom man tenker f.eks. karrieremessig så har mannen det hakket bedre.

At man blir sett på som en typisk flink og søt og snill pike, en som skal bli påspandert og hjulpet av menn, en som alle vil ligge med osv er ikke spesielt hjelpsomt dersom man f.eks. ønsker å bli en respektert leder. Den type seksuell "makt" eller "overtak" som du beundrer og misunner er null verdt når man skal oppnå autoritet - det jobber heller mot kvinnen enn for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Er det dette som er å være privilegert? Å bli oppvartet av andre menn? Javel.

vel... på en måte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...