AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Kjæresten er gravid i 5-6 uke, og den siste 1,5 uka synes jeg har vært skikkelig dårlig. Hun er rett som det er sur for ingenting og svarer ekkelt og irritabelt så og si alltid jeg sier eller spør om noe. Jeg skjønner at det er mye hormoner og ting som skjer i kroppen når man er gravid, men det har blitt skikkelig dårlig stemning i heimen den siste tiden og jeg føler nesten som om hun ikke er så glad i meg lengere. Er det noen andre menn her som har samme erfaringer og noen tips til hvordan jeg best kan takle dette?Anonymous poster hash: c5d03...8a9
MarenogAron Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Har ingen tips, men jeg har akkurat vært gravid. Ja, vi har masse rare hormoner i kroppen, men det er ingen gyldig grunn for å oppføre seg som en dust. Er enig i vedkommende over meg, du har lov til å be henne skjerpe seg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Beklager, men det er nok veldig vanlig. Jeg er snart uke 30 og har mange krangler med mannen. Hormoner gjør rett og slett at man reagerer på en annen måte og "snapper" av ingenting. Du må nok bare forberede deg på at det potensielt kan være sånn i 35 uker til!!Anonymous poster hash: 16e8e...727 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Det er veldig individuelt hvordan man reagerer. Jeg var nok litt ekstra irritabel fra uke 7-13 ca, for da følte jeg meg konstant bilsyk. Skikkelig uggen og kvalm. Var sulten, men slet veldig med å holde maten nede. Resten av svangerskapet var humøret imidlertid veldig greit. Jeg var nok faktisk langt mer stabil i humøret enn når jeg normalt har humørsvinginger pga PMS osv ;-) Har du spurt om hun sliter med noe? Om hun er dårlig? Kanskje du kunne kjøpt noe god koffeinfri te, ingefærpiller mot kvalme, sovemaske f.eks (en liten velværepakke med ting hun kan trenge nå hvis hun er dårlig?). Hvis hun er dårlig så kan du trøste deg med at det går over. Hvis hun ikke er dårlig ville jeg bedt henne skjerpe seg ;-)Anonymous poster hash: 40f76...6ed
LA14 Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Jeg var full av hormoner da jeg ble gravid med min første. At mannen min holt ut er et under. Jeg/vi var ganske ung 19 og 21 år. Trur jeg pakket kofferten for å flytte hjem til mor en gang i uke i hvert fall. Jeg viste at jeg var urimelig mang en gang, men greide ikke å ta meg sammen. Jeg var også ganske mye dårlig i svangerskapet, 3 måneder med kvalme og 6 måneder med bekkenløsning. Følte at mannen min ikke tok nok hensyn. Han kunne "leve" som før mens jeg hadde en kropp i opprør, hormonelt og fysiske plager som gjordet at jeg kom meg lite ut. Humøret ble litt mer stabilt de siste 3 månedene. Og de 2 andre svangerskapene var jeg "normal" Så de råd han ville ha gitt trur jeg er gå på tå hev Trur nok det vil bli bedre. Husk hele hennes kropp er i endring og at det er mye nytt som skjer med kroppen hennes det første trimesteret. Så du får krysse fingrene på at det blir likere etter hvert 2
Pottepalme Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Beklager, men det er nok veldig vanlig. Jeg er snart uke 30 og har mange krangler med mannen. Hormoner gjør rett og slett at man reagerer på en annen måte og "snapper" av ingenting. Du må nok bare forberede deg på at det potensielt kan være sånn i 35 uker til!!Anonymous poster hash: 16e8e...727 Jeg hadde ikke godtatt at noen svarte meg ekkelt, surt og irritabelt HVER gang jeg spørte om noe, i 35 uker fremover. Greit nok at hun er gravid, men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg som hun gjør. 4
Lillemini Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Det er superkjipt med sure, hormonelle kjærringer, men jeg tror desverre det ikke alltid er så mye å gjøre med. Selv var jeg et monster, men jeg klarte ikke å se det selv der og da. Kjæresten min påpekte et par ganger på en veldig pen måte at jeg kanskje var litt hormonell, da begynte jeg å storgrine og var sikker på at han ikke elsket meg lengre. Har mang en gang sakt unnskyld til han etter ungen kom ut, for måten jeg oppførte meg på. Hadde det vært meg hadde jeg takket for meg og flyttet ut. Mannen var en helt! Hun har ikke en venninne som har vært gravid du kan alliere deg med? Sende en melding i det skjulte og be henne snakke med henne om hvordan hun kanskje kan takle hormonene litt bedre? Jeg tror det er lettere å se det selv om man snakker med noen som har vært i samme situasjon. Kanskje veninnen kan dikte opp et scenario om at hun var så hormonell og fæl, og at hun tok alt ut over typen. Tipse kjæresten din om at det er fint å ta litt tid på egenhånd når man føler seg frustrert og lei, og at det er veldig sunt for forholdet om mannen også får litt egentid. Og så kjæresten min sitt tips som han ga til kompisen sin med en mega-hormonell kjæreste nå nettop: suck it up! Hun har det ikke noe kjekt hun heller, men om noen måneder er det over, og da kommer dere faktisk til å le av det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Altså, her må du si i fra til henne sporenstraks om at en slik oppførsel tolererer du ikke og dersom hun ikke makter å kontrollere seg så blir hun dumpet. Det er jo slik menn blir omtalt (for de har vel ingen lyster/hormoner i kroppen?), så likestilling synes jeg vil bør ha. Stå på! Anonymous poster hash: 393e1...898 2
kari2 Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Si til henne at du blir lei deg av hvordan hun oppfører seg, og at det føles ut som at hun er mindre glad i deg. Jeg er sikker på at hun ikke vil du skal ha det slik.
Meandro Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Utrolig hvor mange her som skylder på hormoner. Menn har også hormoner, men brorparten av oss kan og kontrollere oss. Du sier klart fra t hvis hun ikke roer seg så gidder ikke du å være der i svangerskapet, så får vi se om hun skjønner tegninga. Ikke la dama de unnskylde dårlig oppførsel med at hun er gravid.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Selvsagt kan gravide kvinner bli påvirket av hormonene sine, men enkelte grenser må oppførselen nå likevel ha. Det er mange årsaker til at folk kan oppføre seg på en måte man ikke liker, flere av dem (som graviditet) forsåvidt forståelige, men det gjør det ikke helt i orden. Anonymous poster hash: 0965d...dce 2
Lillemini Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Utrolig hvor mange her som skylder på hormoner. Menn har også hormoner, men brorparten av oss kan og kontrollere oss. Du sier klart fra t hvis hun ikke roer seg så gidder ikke du å være der i svangerskapet, så får vi se om hun skjønner tegninga. Ikke la dama de unnskylde dårlig oppførsel med at hun er gravid. Menn har aldri så mye hormoner som en gravid kvinne. Tror det eneste man kan sammenligne det med en er pubertal 14-åring. I tilegg til hormonene kommer også kroppslige forandringer, alle følelsene og bekymringer som kommer med en graviditet, og for mange en total forandring av livsstil. Selvfølgelig må den gravide prøve å ta seg sammen om det blir for ille, men en del hormoner syns jeg faktisk mannen må godta. Det er en del av pakken! 10 1
Meandro Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 Menn har aldri så mye hormoner som en gravid kvinne. Tror det eneste man kan sammenligne det med en er pubertal 14-åring. I tilegg til hormonene kommer også kroppslige forandringer, alle følelsene og bekymringer som kommer med en graviditet, og for mange en total forandring av livsstil. Selvfølgelig må den gravide prøve å ta seg sammen om det blir for ille, men en del hormoner syns jeg faktisk mannen må godta. Det er en del av pakken! Vi må ikke godta noe som helst. Å være i et forhold er frivillig. Gjør dere det utrivelig så må dere regne med at det ryker.
Gjest New_Girl Skrevet 11. juni 2014 #15 Skrevet 11. juni 2014 Vi må ikke godta noe som helst. Å være i et forhold er frivillig. Gjør dere det utrivelig så må dere regne med at det ryker. Msn går da ikke fra sin gravide kjæreste fordi hun er litt gretten i en periode. Ærlig talt. 7
Lillemini Skrevet 11. juni 2014 #16 Skrevet 11. juni 2014 Vi må ikke godta noe som helst. Å være i et forhold er frivillig. Gjør dere det utrivelig så må dere regne med at det ryker. Da må man vel heller bare prise seg lykkelig over at de fleste menn ikke er som deg, men gir kjærestene sine litt slack når de bærer frem et barn som begge har ønsket å beholde. 😛 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #17 Skrevet 11. juni 2014 VELDIG vanlig selv om det ikke skjer alle, og gravide har humørsvigninger i varierende grad. Så lenge du er snill og grei så kan du trøste deg med at det er bare hormoner. Lytt og ikke provoser. La henne vinne diskusjoner/krangler i blant om de ikke er veldig viktige. Dette går over Anonymous poster hash: ff632...fb8
Meandro Skrevet 11. juni 2014 #18 Skrevet 11. juni 2014 Msn går da ikke fra sin gravide kjæreste fordi hun er litt gretten i en periode. Ærlig talt. Det er forskjell på å være gretten og direkte ufin som får han til å lure på om hun egentlig er glad i han. 1
Meandro Skrevet 11. juni 2014 #19 Skrevet 11. juni 2014 VELDIG vanlig selv om det ikke skjer alle, og gravide har humørsvigninger i varierende grad. Så lenge du er snill og grei så kan du trøste deg med at det er bare hormoner. Lytt og ikke provoser. La henne vinne diskusjoner/krangler i blant om de ikke er veldig viktige. Dette går over Anonymous poster hash: ff632...fb8 Nei, dette skal du ikke høre på. Han skal ikke underkaste seg fordi hun sliter med å oppføre seg. Her må hun skjønne at det er hun som må ligge unna diskusjoner som provoserer henne .
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #20 Skrevet 11. juni 2014 Nei, dette skal du ikke høre på. Han skal ikke underkaste seg fordi hun sliter med å oppføre seg. Her må hun skjønne at det er hun som må ligge unna diskusjoner som provoserer henne . Hvor har jeg sagt det du påstår? Bare sier at NOEN ganfer må han bare jatte litt med. Å be en gravid proppfull av hormoner om å skjerpe seg hver eneste gang hun gråter eller er sur er råtten gjort. Selv var jeg ikke hormonell i det hele tatt på den måten men om mannen hadde kjeftet på meg hver gang og hatt null forståelse, ja da hadde det forholdet vært over. Hormonet kan man ikke styre. Men selvfølgelig om dama blir helt crazy og klikker så trenger hun å høre at hun må roe seg. Men da på en ordentlig måte. Vet du ingenting om relasjoner og gi og ta? Et svangerskap er 9 mnd, ikke resten av livet. Anonymous poster hash: ff632...fb8 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå