Gjest Jon Are Skrevet 14. juni 2014 #21 Skrevet 14. juni 2014 Jeg mistet også 70 kg, jeg dumpet den lille reken av en fyr. Ha ha ha:-D
ee:) Skrevet 15. juni 2014 #22 Skrevet 15. juni 2014 Mange steder er det et krav at de går ned noen kg selv før operasjonen. Etter operasjon må de også ha stålkontroll på hva de spiser. I begynnelsen kan de f.eks bare spise flytende føde. Alle som tar av så mange kg er imponerende! 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #23 Skrevet 16. juni 2014 Hvis det krever så mye viljestyrke for å ta en slankeoperasjon, hvorfor kan man ikke da bruke noe av denne viljestyrken til å gå ned uten operasjon? De opererte liker å innbille andre at det krever så mye, men det er kun for å forsvare sin dårlige viljestyrke. Slik jeg ser det, er slankeoperasjoner et tegn på latskap og liten vilje til å gå løs på de nødvendige endringene som må til. Slankeopererte fortjener overhode ikke noe honnør for sin vektreduksjon! Jeg har aldri forstått de som velger å ta en slankeoperasjon, med de risikoer det innebærer, fremfor å legge om livsstilen på en sunn og fornuftig måte. Anonymous poster hash: 51b21...d92
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #24 Skrevet 16. juni 2014 Hvis det krever så mye viljestyrke for å ta en slankeoperasjon, hvorfor kan man ikke da bruke noe av denne viljestyrken til å gå ned uten operasjon? De opererte liker å innbille andre at det krever så mye, men det er kun for å forsvare sin dårlige viljestyrke. Slik jeg ser det, er slankeoperasjoner et tegn på latskap og liten vilje til å gå løs på de nødvendige endringene som må til. Slankeopererte fortjener overhode ikke noe honnør for sin vektreduksjon! Jeg har aldri forstått de som velger å ta en slankeoperasjon, med de risikoer det innebærer, fremfor å legge om livsstilen på en sunn og fornuftig måte.Anonymous poster hash: 51b21...d92 Enig. Med mindre det tilsier at en person ikke vil klare å f.eks bevege seg nok til å gå ned uten operasjon, synes jeg også det er latskskap. Det er sinnsykt mange som tar disse operasjonene, uten behov for det. Jeg snakker om overvektige, men til tross friske, vellfungerede og også unge mennesker. Ikke alle får det dekt, men det burde være umulig å betale selv for en slik operasjon. Hvis kirurgene/legene mener at du ikke har behov for det, burde man ikke få kjøpt operasjonen uansett. Selvfølgelig er dette en stor fortjeneste for klinikkene. Det er flere enn vi tror som opererer seg, og jeg vet om mange som egentlig holder det hemmelig. Det nytter ikke i bygda, så alle vet det uansett. Nei, jeg synes det er greit hos de som er så store at bare det å gå 100m er utfordrende. Greier du å trene, trenger du ikke operasjon. Mye skattepenger som går til dette desverre.Anonymous poster hash: 8123a...ac7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. juni 2014 #25 Skrevet 16. juni 2014 Tror ikke du har så mye peiling på hvor hardt det er med en sånn operasjon. Det er ikke uten grunn du må ha et år med rehabilitering, kostholdskurs, strenge dietter for å gå ned før operasjonen, osv, for å i det hele tatt få det dekt. Og gud så mange som feiler med dette og ender opp på utgangspunktet igjen. Det er HARDT arbeid å holde det ved like, og jeg er rett imponert over dama som har klart å gå ned så mye! Det er fryktelig mye lettere å gå ned i vekt på egenhånd tenker jeg. Har ikke tatt fettoperasjon, men ut fra det du skriver, virker det sånn.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #26 Skrevet 16. juni 2014 Kjenner 3 som er slankeoperert og det var ikke bare bare. Bivirkniger etterpå, som han ene som fikk alvorlig tarmslyng. Man må legge om kosten, hvis ikke kan man bli overvektig igjen. En slankeoperasjon er ikke som å ta en pille uten bivirkninger.Anonymous poster hash: d8070...dc5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #27 Skrevet 16. juni 2014 Kjenner 3 som er slankeoperert og det var ikke bare bare. Bivirkniger etterpå, som han ene som fikk alvorlig tarmslyng. Man må legge om kosten, hvis ikke kan man bli overvektig igjen. En slankeoperasjon er ikke som å ta en pille uten bivirkninger.Anonymous poster hash: d8070...dc5 Forstår at selve operasjonsbiten ikke er bare bare, men hadde de du kjenner mulighet til å gå ned i vekt uten operasjon? I såfall er det snakk om mangel på vilje. TsAnonymous poster hash: 8123a...ac7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #28 Skrevet 16. juni 2014 Enig. Med mindre det tilsier at en person ikke vil klare å f.eks bevege seg nok til å gå ned uten operasjon, synes jeg også det er latskskap. Det er sinnsykt mange som tar disse operasjonene, uten behov for det. Jeg snakker om overvektige, men til tross friske, vellfungerede og også unge mennesker. Ikke alle får det dekt, men det burde være umulig å betale selv for en slik operasjon. Hvis kirurgene/legene mener at du ikke har behov for det, burde man ikke få kjøpt operasjonen uansett. Selvfølgelig er dette en stor fortjeneste for klinikkene. Det er flere enn vi tror som opererer seg, og jeg vet om mange som egentlig holder det hemmelig. Det nytter ikke i bygda, så alle vet det uansett. Nei, jeg synes det er greit hos de som er så store at bare det å gå 100m er utfordrende. Greier du å trene, trenger du ikke operasjon. Mye skattepenger som går til dette desverre.Anonymous poster hash: 8123a...ac7 De som har blitt så store at de ikke kan bevege seg, tror jeg ikke får operasjon, fordi det er for risikabelt. Men de fleste ekstremt overvektige kan bevege seg noe, og alle må begynne et sted. Formen blir raskt bedre, men det krever daglig mosjon og kostholdsendring. Og det er dette operasjonsfolka ikke gidder å ta tak i. De vil fort ned i vekt, uten å anstrenge seg for mye. Anonymous poster hash: 51b21...d92
Pringle Skrevet 16. juni 2014 #29 Skrevet 16. juni 2014 Jeg forstår ikke dette med slankeoperasjon. Selve operasjonen utgjør en stor risiko, det er risiko for feilernæring etterpå, alle opererte må ta tilskudd resten av livet, man må uansett spise mindre og bedre, men magesekken kan utvides igjen hvis man ikke gjør det, man må gå ned i vekt før operasjonen, så det er tydelig at de også går ned i vekt ved redusert kaloriinntak - hvorfor kan de da ikke følge en diett og gå ned i vekt sånn som andre? Føler meg litt som Marie Antoinette ("kan de ikke spise kake")...
goldenchanel Skrevet 16. juni 2014 #30 Skrevet 16. juni 2014 Problemet her er vel alle som tror de vet noe om vektoperasjon og kraftig overvekt uten å ha vært der selv har du veid 50 kg hele livet, kan du ikke uttale deg om hvor lett det er å gå ned med sunn mat og trening for det vet du ikke noe om... Med operasjon får du resultat etter innsatsen du legger i det, det får man ikke alltid av sunn mat og trening
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #31 Skrevet 16. juni 2014 Jeg forstår ikke dette med slankeoperasjon. Selve operasjonen utgjør en stor risiko, det er risiko for feilernæring etterpå, alle opererte må ta tilskudd resten av livet, man må uansett spise mindre og bedre, men magesekken kan utvides igjen hvis man ikke gjør det, man må gå ned i vekt før operasjonen, så det er tydelig at de også går ned i vekt ved redusert kaloriinntak - hvorfor kan de da ikke følge en diett og gå ned i vekt sånn som andre? Føler meg litt som Marie Antoinette ("kan de ikke spise kake")... Nettopp! Anonymous poster hash: 51b21...d92
Pringle Skrevet 16. juni 2014 #32 Skrevet 16. juni 2014 Problemet her er vel alle som tror de vet noe om vektoperasjon og kraftig overvekt uten å ha vært der selv har du veid 50 kg hele livet, kan du ikke uttale deg om hvor lett det er å gå ned med sunn mat og trening for det vet du ikke noe om... Med operasjon får du resultat etter innsatsen du legger i det, det får man ikke alltid av sunn mat og trening M - hæ?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #33 Skrevet 16. juni 2014 Problemet her er vel alle som tror de vet noe om vektoperasjon og kraftig overvekt uten å ha vært der selv har du veid 50 kg hele livet, kan du ikke uttale deg om hvor lett det er å gå ned med sunn mat og trening for det vet du ikke noe om... Med operasjon får du resultat etter innsatsen du legger i det, det får man ikke alltid av sunn mat og trening Jeg har ytret sterk motstand mot slankeoperasjoner, og jeg har selv vært veldig overvektig. Men jeg la om livsstilen, og har klart å gå ned flerfoldige kg på egenhånd. Det krever motivasjon og innsatsvilje, men det er ikke uoverkommelig vanskelig. Så jo, jeg vet hva det vil si å være svært overvektig. Anonymous poster hash: 51b21...d92
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #34 Skrevet 16. juni 2014 Problemet her er vel alle som tror de vet noe om vektoperasjon og kraftig overvekt uten å ha vært der selv har du veid 50 kg hele livet, kan du ikke uttale deg om hvor lett det er å gå ned med sunn mat og trening for det vet du ikke noe om... Med operasjon får du resultat etter innsatsen du legger i det, det får man ikke alltid av sunn mat og trening Sunn mat og trening gir jo nettopp resultater. Jeg har gått ned 50 kg på egenhånd med trening og omlegging av kosthold. Spiste rett og slett flere og mindre måltider og trente mer. Ikke noe drastiske greier. Brukte 1 år nøyaktig på å miste 50 kg. Gjennom det året koset jeg meg av og til, og kunne godt ta en sjokolade bit nå og da. Fikk viljestyrken til og unngå å spise hele sjokoladeplata, og små endringer ble store. Pumpet ikke på treningsstudio, men startet med en times gåtur tre ganger i uka. Etterhvert jogget jeg litt, og tok intervaller i skogen. Dette gjør jeg også i dag. Knebøy og armhevinger ute i skogen er knall. Det er 20 år siden jeg gikk ned fra 110 kg til 60, og den dag i dag veier jeg 63. Det tok meg et år, men jeg er glad det gikk sakte. Destod større sjanse for å holde vekta. Og som sagt, så trengtes ikke store forskjellene. Før jeg bestemte meg for å gå ned (og fikk viljestyrke), var jeg lat! Det er ingen andre unnskyldninger, men jeg har mistet vekta selv. Kunne tatt den enklere utveien med operasjon, men da hadde jeg ikke vært like stolt. Anonymous poster hash: 8123a...ac7 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. juni 2014 #35 Skrevet 16. juni 2014 Problemet her er vel alle som tror de vet noe om vektoperasjon og kraftig overvekt uten å ha vært der selv har du veid 50 kg hele livet, kan du ikke uttale deg om hvor lett det er å gå ned med sunn mat og trening for det vet du ikke noe om... Med operasjon får du resultat etter innsatsen du legger i det, det får man ikke alltid av sunn mat og trening Jeg gikk ned 50 kg for noen år siden. Joda man får det av sunn mat og trening
Arianna Skrevet 16. juni 2014 #36 Skrevet 16. juni 2014 Det er fryktelig mye lettere å gå ned i vekt på egenhånd tenker jeg. Har ikke tatt fettoperasjon, men ut fra det du skriver, virker det sånn. Jeg har i alle fall vært vitner til tre veldig nære familiemedlemmer som har tatt denne operasjonen. To av dem tok den gjennom det offentlige, mens en betalte og gjorde det selv. De to som fikk det dekt hadde dermed denne rehabiliteringen, og de har klart seg veldig bra. Men det er ekstremt hardt arbeid å holde det ved like, for etter noen år blir jo magesekken utvidet til mer eller mindre normal størrelse igjen. Han som gjorde det selv er like stor den dag idag, som han var før operasjonen, dessverre. Så ja, jeg vil tro at for sistnevnte ville det vært mye enklere å gå ned på egenhånd og lagt seg til vanene man trenger for å holde kroppen ved like! Trist at så mange tror at en sånn operasjon bare er hokkus pokkus, så har man fin kropp resten av livet! Det er tungt, og ikke minst smertefult!
goldenchanel Skrevet 16. juni 2014 #37 Skrevet 16. juni 2014 Tror jeg uttalte meg veldig klønette, mente ikke at man IKKE fikk resultater av trening og sunn mat, men at man kanskje ikke får de resultatene man ønsker seg. Jeg har selv hatt gode og dårlige resultater av trening og mat, og ikke alltid fått igjen for innsatsen på kort sikt ( men alltid på lang sikt! ) Jeg har lest meg mye opp på slanking og operasjon, og slik jeg har forstått det så er grunnen til at de fleste misslykkes med å miste vekt uten operasjon er at en stor magesekk produserer store mengder sult hormon, og dette er ikke noe som forsvinner selvom man spiser mindre og trener mer. Når man opererer produseres det mindre av hormonet, noen mister sultfølelsen helt, og folk som overspiser, vil ha mindre lyst på mat enn før. Endel som opereres blir pille eller alkohol missbrukere, dette er de som har missbrukt mat før og nå ikke kan gjøre det, disse finner nå trøst i andre ting. Operasjon er offentlig er for mange en siste utvei, og privat for de som har gitt opp slankingen. I dagens samfunn har det desverre blitt et nødvendig onde, men det burde i større grad vært skrevet ut trening på resept! Endel som er operert har de samme, dårlige matvanene og gidder ikke bevege seg, da er man like langt. Men å si at overvekt er selvforskyld og at man derfor ikke burde operere folk på statens regning blir tullette. Skal man da ikke behandle røykere for kols og lungekreft? Nekte å behandle en påkjørt fotgjenger fordi han gikk på rødt lys? For min del står det respekt av alle som klarer å gå ned i vekt, om det er alene, ved hjelp av personlig trener eller ved operasjon. Det må uansett store endringer til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå