AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #21 Skrevet 16. august 2014 Tusen takk for svar dere, dette er slettes ikke gøy :-( Jeg skal til gyn på tirsdag (pga ventetid og ferie), så da får vi se hva han sier! :-) Håper det er så enkelt som Avalon, og ikke vaginisme/vestibulitt. TS Anonymous poster hash: d55de...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #22 Skrevet 19. august 2014 Heisann folkens, nå har jeg vært hos gynekolog, og tenkte å gi dere en update :-) Han så seg rundt og kjente osv, og han sa at alt var helt perfekt normalt. Han var 99,5 % sikker på at problemet mitt skyldes hyppig bruk av canesten, og han og andre gynekologer var rimelig forbanna på at canesten var blitt reseptfritt. Han sa det var veldig mange jenter som hadde samme problemet. Han sa at smertene skyldes at huden ''på baksiden'' av skjedeinngangen var blitt hissig og irritert pga all canestenen. Han skrev og en liste av ting jeg skulle gjøre. Så hans råd var som følger: 1. INGEN MEDIKAMENTER. Her mente han at jeg ikke skulle behandle meg reseptfritt for sopp noen gang igjen. Jeg skulle ha veldig kløe og ubehag i over 2 uker, samt bekreftet av legen at det var sopp før jeg behandlet meg. Han sa at veldig mange kvinner behandlet seg for sopp uten at de hadde det. 2. Undertrykk ''Forsvarsmekanismen''. Han mente at siden jeg trodde samleie kom til å gjøre vondt, spente jeg bekkenbunnsmusklene. Dette skulle jeg unngå ved å presse nedover (som ved avføring, veldig sexy) når kjæresten trenger inn i meg. 3. Tøy musklaturen. Her mente han at jeg sakte men sikkert skulle presse området det gjorde vondt nedover. Først med en finger, så med to til jeg kjente at det ble løsere. 4. Glidekrem. Han sa at vi burde bruke masse glidekrem for å unngå friksjon mot det irriterte området under samleie. 5. Fettkrem. Han mente jeg burde bruke en god fettkrem uten parfyme osv akkurat på huden der det gjør vondt. Dette var visst retningslinjer han hadde fått av Volva klinikken i Oslo (?). Problemet hos meg var altså irritert hud og veldig stram musklatur. Han sa at dersom jeg ikke var helt bra ila. 6 mnd, skulle jeg komme tilbake Håper dette kanskje kan hjelpe noen andre også da, og jenter: FORSIKTIG MED CANESTENEN! Anonymous poster hash: d55de...4c2 3
Avalon Skrevet 19. august 2014 #23 Skrevet 19. august 2014 Bra du har fått svar! Skal ta canestenen med en klype salt fra nå av 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #24 Skrevet 19. august 2014 Heisann folkens! TS her. Har vært hos en lege, som fant ut at jeg hadde Bakteriell Vaginose. Hun var veeldig snill og forståelsesfull (dette var på en åpen klinikk på Haukeland). Hun gav meg antibiotika vagitorier som skulle hjelpe mot kløen og noe av svien, men hun anbefalte virkelig at jeg fikk en time hos en erfaren gynekolog siden denne følelsen min av å være aalt for trang var virkelig ikke normalt... Dette skal jeg gjøre til uken! :-) Tenkte bare jeg skulle gi dere en update! Anonymous poster hash: d55de...4c2 Så fint at du oppdaterer! Jeg hadde ikke trodd det var bv, siden du ikke nevnte lukt. Luktet ille den gangen jeg fikk det. Men det at du føler deg trangere bør du sjekke opp ja. Har du fått time hos gynekolog. (jeg går aldri til allmennpraktikere med sånt selv). Anonymous poster hash: 6bd67...bf4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #25 Skrevet 19. august 2014 Så fint at du oppdaterer! Jeg hadde ikke trodd det var bv, siden du ikke nevnte lukt. Luktet ille den gangen jeg fikk det. Men det at du føler deg trangere bør du sjekke opp ja. Har du fått time hos gynekolog. (jeg går aldri til allmennpraktikere med sånt selv). Anonymous poster hash: 6bd67...bf4 Oj, ser du har vært hos gynekolog ja. Supert at du oppdaterte igjen og takk for tips om canesten. Anonymous poster hash: 6bd67...bf4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #26 Skrevet 22. august 2014 heisann! Jeg håper noen her kan hjelpe meg... Jeg er 18 år og har vært seksuelt aktiv siden jeg var 14. (Ikke noe hate her, det er ikke det som er problemet). Jeg har aldri hatt noe problem med at jeg har vært for trang, sex har alltid gått helt fint. Nå det siste året har sex vært jævlig vondt, og jeg kjenner at kjæresten min må ''bryte bane'' før vi kan sette i gang. Ofte kan jeg fysisk kjenne at jeg revner i det området mellom vagina og rumpa og det svir å sitte, gå og spesielt å tisse etter sex.. Jeg kan ha sex max 1 gang i uka om jeg er heldig, for det er så vondt etterpå... Har vært hos legen, hu sier bare at det er sopp hver gang så får jeg en krem og pille som ikke hjelper noe (har ingen andre symptomer for sopp, har vanlig utflod og ikke kløe eller svie utenom under sex). Nå i det siste når jeg har mensen kan jeg ikke bruke tampong en gang! det går ikke, det er helt tett der nede! Har prøvd å tatt på meg gummihanske, brukt glidemiddel og stukket inn en finger før jeg skal inn med tampongen og da kjenner jeg at det er helt forbanna tett der nede, ikke bane for noen ting og det er bare jævlig vondt... noen som kan hjelpe? vær så snill... Anonymous poster hash: d55de...4c2 Kvinner kan aldri bli for trange etter min mening, men synd at det skaper ubehageligheter for deg. Kanskje typen ikke bearbeider deg godt nok før dere har sex, dårlig forspill? Anonymous poster hash: 475b1...acc
Sphynx Skrevet 22. august 2014 #27 Skrevet 22. august 2014 (endret) Edit: Ser at du har fått svar Endret 22. august 2014 av Maju Mjau
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #28 Skrevet 23. august 2014 Kjøp dildo, glidemiddel, og bli kjent med deg selv! Gjør det mye enklere dersom du kjenner din vaginas egne grenser ;-) Anonymous poster hash: 23ed0...4bc
Sphynx Skrevet 24. august 2014 #29 Skrevet 24. august 2014 Kjøp dildo, glidemiddel, og bli kjent med deg selv! Gjør det mye enklere dersom du kjenner din vaginas egne grenser ;-) Anonymous poster hash: 23ed0...4bc Les hele innlegget, du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå