AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 heisann! Jeg håper noen her kan hjelpe meg... Jeg er 18 år og har vært seksuelt aktiv siden jeg var 14. (Ikke noe hate her, det er ikke det som er problemet). Jeg har aldri hatt noe problem med at jeg har vært for trang, sex har alltid gått helt fint. Nå det siste året har sex vært jævlig vondt, og jeg kjenner at kjæresten min må ''bryte bane'' før vi kan sette i gang. Ofte kan jeg fysisk kjenne at jeg revner i det området mellom vagina og rumpa og det svir å sitte, gå og spesielt å tisse etter sex.. Jeg kan ha sex max 1 gang i uka om jeg er heldig, for det er så vondt etterpå... Har vært hos legen, hu sier bare at det er sopp hver gang så får jeg en krem og pille som ikke hjelper noe (har ingen andre symptomer for sopp, har vanlig utflod og ikke kløe eller svie utenom under sex). Nå i det siste når jeg har mensen kan jeg ikke bruke tampong en gang! det går ikke, det er helt tett der nede! Har prøvd å tatt på meg gummihanske, brukt glidemiddel og stukket inn en finger før jeg skal inn med tampongen og da kjenner jeg at det er helt forbanna tett der nede, ikke bane for noen ting og det er bare jævlig vondt... noen som kan hjelpe? vær så snill... Anonymous poster hash: d55de...4c2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Er det ikke vaginisme det heter? Du kan få behandling for dette. Anonymous poster hash: 74bfa...ca8 2
Druid Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 heisann! Jeg håper noen her kan hjelpe meg... Jeg er 18 år og har vært seksuelt aktiv siden jeg var 14. (Ikke noe hate her, det er ikke det som er problemet). Jeg har aldri hatt noe problem med at jeg har vært for trang, sex har alltid gått helt fint. Nå det siste året har sex vært jævlig vondt, og jeg kjenner at kjæresten min må ''bryte bane'' før vi kan sette i gang. Ofte kan jeg fysisk kjenne at jeg revner i det området mellom vagina og rumpa og det svir å sitte, gå og spesielt å tisse etter sex.. Jeg kan ha sex max 1 gang i uka om jeg er heldig, for det er så vondt etterpå... Har vært hos legen, hu sier bare at det er sopp hver gang så får jeg en krem og pille som ikke hjelper noe (har ingen andre symptomer for sopp, har vanlig utflod og ikke kløe eller svie utenom under sex). Nå i det siste når jeg har mensen kan jeg ikke bruke tampong en gang! det går ikke, det er helt tett der nede! Har prøvd å tatt på meg gummihanske, brukt glidemiddel og stukket inn en finger før jeg skal inn med tampongen og da kjenner jeg at det er helt forbanna tett der nede, ikke bane for noen ting og det er bare jævlig vondt... noen som kan hjelpe? vær så snill... Anonymous poster hash: d55de...4c2 Det der hørtest ut som en diagnose jeg ikke husker navnet på, på tide å få henvisning til gynokolog.
lillbilly Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Jeg ville gått til en annen lege! Sånn kan du ikke ha det! 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Tusentakk for svar dere! :-) Nei det er ikke noe gøy å ha det slik... om det hadde vært slik i begynnelsen når jeg var yngre hadde det ikke gjort så mye, det er det at det blir værre og værre som skremmer meg :O Tenker noe er feil, for det er jo meningen at det skal komme en baby ut der? Det burde jo vært litt mer tøyelig... Skal prøve å få henvisning til gynekolog ja TS Anonymous poster hash: d55de...4c2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Du kan prøve en gang til å få legen til å sjekke deg eller sende deg videre til gynekolog. Om hun ikke tar deg på alvor da, bytt lege! https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do Anonymous poster hash: dafea...a62 2
Gjest Ciegus Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Kan være vaginisme eller vestibulitt. Eller noe mer uskyldig, som sopp eller rifter som sprekker opp. Kom deg til lege. Jo lenger du venter, jo verre kan det bli. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 http://m.klikk.no/helse/doktoronline/sykdommer/article845884.ece Be om henvisning til gynekolog. Anonymous poster hash: 74bfa...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Takk for svar alle Noen som vet om det går an å ringe legekontoret for å få henvisning til gynekolog eller må jeg inn på vanlig legetime først? TS Anonymous poster hash: d55de...4c2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Du må ha vanlig legetime Anonymous poster hash: dafea...a62
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Det der hørtest ut som en diagnose jeg ikke husker navnet på, på tide å få henvisning til gynokolog. Vestibulitt og vaginisme. Anonymous poster hash: 35774...eb8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 Heisann folkens! TS her. Har vært hos en lege, som fant ut at jeg hadde Bakteriell Vaginose. Hun var veeldig snill og forståelsesfull (dette var på en åpen klinikk på Haukeland). Hun gav meg antibiotika vagitorier som skulle hjelpe mot kløen og noe av svien, men hun anbefalte virkelig at jeg fikk en time hos en erfaren gynekolog siden denne følelsen min av å være aalt for trang var virkelig ikke normalt... Dette skal jeg gjøre til uken! :-) Tenkte bare jeg skulle gi dere en update! Anonymous poster hash: d55de...4c2 8
litago2 Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 (endret) jeg har diagnose vaginisme og vestibulitt, og det høres ut som du har samme symptomer. kjennes ut som ti kniver i åpingen bakover mot rumpa.. Endret 19. juni 2014 av litago2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Offa meg, litago2, det er akkurat slik det føles! Du beskrev det perfekt! Jeg hadde virkelig håpet på en annen forklaring, men tviler mer og mer.. Får høre hva gynekologen sier.. Får du noe behandling for det? blir det bedre? Eller er dette noe jeg må bare venne meg til, for jeg kommer til å ha det for alltid? TS Anonymous poster hash: d55de...4c2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 Kan jeg få knulle deg før du ordner opp? Lenge siden jeg har kjent noe såå trangt. Uff neida, det var bare en makaber og dårlig spøk. Lykke til, håper alt ordner seg.Anonymous poster hash: 57176...341
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 Neida anonym, om du kan i det hele tatt få den inn uten at jeg vrir meg av smerte så versågod ;-) Takk for det! Anonymous poster hash: d55de...4c2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #17 Skrevet 22. juni 2014 Gjerne.Anonymous poster hash: 57176...341
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 Kan være vaginisme eller vestibulitt. Eller noe mer uskyldig, som sopp eller rifter som sprekker opp. Kom deg til lege. Jo lenger du venter, jo verre kan det bli. Vestibulitt har jeg hatt selv, kunne ikke huske at å være "for trang" var problemet, er ikke det vaginisme? eller er det noen vestibulitt-jenter som har det problemet og? .. (Nysgjerrig) Anonymous poster hash: 67965...201
miramis Skrevet 13. august 2014 #19 Skrevet 13. august 2014 jeg har diagnose vaginisme og vestibulitt, og det høres ut som du har samme symptomer. kjennes ut som ti kniver i åpingen bakover mot rumpa.. Det blir bedre! Hadde det selv i 1,5 år, er noe faenskap.
Avalon Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde noe som minnet litt om det du beskriver her. Gynekologen trodde først at jeg hadde vaginisme eller vestibulitt, husker ikke akkurat hvilken det var for det er så lenge siden. Fikk noe greier jeg skulle "utvide" og lære underlivet at det var greit å ha noe der om dere skjønner. Det funka ikke. Så var det en annen time hos gynekologen ganske lenge etterpå hvor han tok diverse prøver for sopp, klamydia osv. Klamydiatest hadde jeg tatt hos legen, urinprøve og den var negativ. Men gynekologen tok også en prøve for mycoplasma genitalium og den var positiv gitt.... lucky me. En antibiotikakur og så var det borte. Sier ikke at det er dette du har altså, bare et tips om at det kan være lurt å sjekke for dette også. Håper det ordner seg uansett, det er ikke noe gøy å få vondt av å ha sex.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå