Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #1 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg får lillesøs på 18 år på besøk til Oslo til uka, men er selv ikke så godt kjent med steder verd å besøke. Har dere noen gode forslag på hva jeg bør ta henne med å vise fram? Vigelandsparken, Akershus festning, slottet og sånt finner jeg nok ut av. Men har ikke så mange gode ideer selv. Help!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 19. juni 2004 #2 Del Skrevet 19. juni 2004 En båttur til Gressholmen med innlagt nistekurv og bading er alltid vellykket! Vi pleier å gå tvers over øyen og ut på den siden, men ikke gå helt til nudiststranden da... Jeg synes i alle fall det er mer intimt der enn på Hovedøya, og hvis du er riktig heldig er det hauger med kaniner der også. Det er litt eksotisk. (Men jeg vet ikke om de er der denne sesongen, for jeg har ikke vært der siden isist sommer. Av og til "krympes" bestanden betraktelig, mens man andre ganger vasser i kaniner...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. juni 2004 #3 Del Skrevet 19. juni 2004 Hovedøya for både bad, picnik, kultur og biologi! http://home.online.no/~josandoe/hovedoya.htm http://www.oslosurf.com/innhold/00000008.shtml I tillegg viser jeg gjerne tilreisende Østensjøvannet som er et naturreservat, Forsvarsmuseet på festningen ja, men ikke så mange er innom det eller Hjememfrontmuseet. I nærheten ligger også Astrup Fearnley museet - i tillegg synes jeg dere skal ta en rusletur langs Torggata, spise noe eksotisk jusnk food og fortsette over Akerselva og tusle oppover Markveien og slå dere til ro i en park eller på an café på Grünerløkka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. juni 2004 #4 Del Skrevet 19. juni 2004 Teknisk Museum er spennende for alle aldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 19. juni 2004 #5 Del Skrevet 19. juni 2004 Hva med en tur til slottet? De har omvisning der inne hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 19. juni 2004 #6 Del Skrevet 19. juni 2004 Folkemuseet på Bygdøy Holmenkollen Utsikten på Ekeberg Vandring langs Akerselva (kan legge inn bading ved Frysja) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #7 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg synes det er kjempekos å vandre rundt i områdene med trehusbebyggelse, som Kampen, Rodeløkka, Telthusbakken og Damstredet. Øyene er HELT topp, men kanskje ikke det store hvis været ikke blir bedre. Og ja, det er kaniner på Gressholmen i år, men ikke like mange som i fjor. Kunstindustrimuseet liker jeg veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. juni 2004 #8 Del Skrevet 20. juni 2004 Grønland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 20. juni 2004 #9 Del Skrevet 20. juni 2004 Om hun er 18 så kan jo Aker brygge være en hit. En del museer og slikt kan vel bli litt vel "pensjonisttur" for en på hennes alder. Da jeg var 18 og i hovedstaden ville jeg shoppe, gå ut på byen, og sitte på kul kafe... traske litt på Grünerløkka er jo også populært. La henne bestemme litt selv hva hun har lyst til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå