AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #61 Skrevet 12. juni 2014 Hvem sitter og sutter på kjærlighet på pinne i fint selskap? Det er bryllup, ikke barnebursdag. TS: Jeg synes ikke du var frekk, men den butikkansatte var utrolig frekk. Man kan svare på en ordentlig måte selv om man mener at spørsmålet er dumt. Nå er det ikke opp til DEG å bestemme hva som er "tillatt" i bryllup heller. Anonymous poster hash: 3826f...fc8
Gjest Whitestripes Skrevet 12. juni 2014 #62 Skrevet 12. juni 2014 Nå er det ikke opp til DEG å bestemme hva som er "tillatt" i bryllup heller. Anonymous poster hash: 3826f...fc8 Sa jeg det? Folk må gjerne kaste bort pengene sine på unødig dill til bryllupet sitt, kunne ikke brydd meg mindre. Jeg, og sikkert mange med meg, ville ikke sittet og suttet på en kjærlighet på pinne i et finere selskap. 3
Fiolinisten Skrevet 12. juni 2014 #63 Skrevet 12. juni 2014 Jeg syns ikke det er frekt overhodet. Men dog syns jeg kvantitiet er litt lite til å få noen nevneverdig rabatt. Men den ansatte svarte litt frekt.
Gjest Artistina Skrevet 13. juni 2014 #64 Skrevet 13. juni 2014 Jeg synes ikke det var frekt av deg å spørre om muligheter for rabatt, så fremt du spurte på en høflig måte så klart. Spesielt ikke når 12,90 ikke er en spesielt billig hektopris for løsvekt-godteri. Men så hadde vel ikke folk flest gått til en dyr spesialbutikk for å kjøpe så store mengder snop - man går steder hvor man vet det er billig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #65 Skrevet 13. juni 2014 Jeg synes det er frekt. Butikken skal da kunne selge med fortjeneste. Det er opp til TS her å kjøpe så mye smågodt, og da får hun også betale for det! Å prute gjør man heller ikke i Norge! Om du absolutt ønsker deg billlig smågodt så foreslår jeg at du tar deg en tur over til Sverige! Anonymous poster hash: a7242...52a
Gjest Artistina Skrevet 13. juni 2014 #66 Skrevet 13. juni 2014 En annen ting: Passer det virkelig med snop på bordet når man sitter og venter på en finere bryllupsmiddag? Det blir litt sånn barneselskaps-vibber for meg .. 1
makkapakka Skrevet 13. juni 2014 #68 Skrevet 13. juni 2014 det er vanligvis frekt å ikke gi rabatt ved større kjøp.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #69 Skrevet 13. juni 2014 Har ikke lest mer enn første siden, men jeg pruter ofte i Norge. Pruter hver gang vi har kjøpt bil, pruter når vi har kjøpt møbler, prutet ned hagemøblene våre med 3000 kroner (fra totalpris på 21 000). Jeg pruter hvor det skal være. Ikke på Nille, Kid eller hos frisøren og tannlegen. Men om jeg først skal bruke litt penger et sted, så blir jeg er verdifull kunde og vet at de gjerne strekker seg for å tekkes meg som kunde. Jeg brukte nesten 43 000 kroner på Maxbo nylig i kjøp av ny garderobeinnredning og skyvedører, og det hadde blitt over 7000 kroner mer om jeg ikke hadde prutet. Man føler seg litt "på kanten", og de ansatte er ofte ikke helt forberedt på det, men jeg anser det som en helt ærlig sak å prute, så sant jeg gjør det på en folkelig måte. Altså "Hvilket tilbud kan du gi meg på dette?" eller "Skal vi runde ned til XXX kroner, kanskje?" er en ærlig sak. Mens "Du må slå av 15% ellers går jeg til konkurrenten deres og jeg er en meget viktig kunde" er uhøflig og fortjener å bli ledd av... TS gjorde omtrent som jeg selv ville gjort i tilsvarende situasjon. Og jeg synes den ansatte var frekk i svaret sitt. Kunder spør ofte om alt mulig, for vi som kunder vet ikke alle rutiner og spør om vi lurer. Da er det opp til den ansatte å gi oss korrekt informasjon på en høflig måte. Helt OK å avslå å gi et bedre tilbud enn fullpris, men IKKE ok måte å svare på, den som TS snakket med. Anonymous poster hash: ae174...217 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #70 Skrevet 13. juni 2014 Jeg synes det er frekt. Butikken skal da kunne selge med fortjeneste. Det er opp til TS her å kjøpe så mye smågodt, og da får hun også betale for det! Å prute gjør man heller ikke i Norge! Om du absolutt ønsker deg billlig smågodt så foreslår jeg at du tar deg en tur over til Sverige! Anonymous poster hash: a7242...52a Joda, det gjør man. På markeder etc. Og dersom man kjøper veldig mye, veldig dyrt. (noe få kg smågodt er ikke i den kategorien). Litt samme regler som i land hvor pruting er en stor del av kulturen: Dersom varen inne i en butikk er priset, så pruter man ikke. Men uprisede varer, samt alt som selges på markeder, kan prutes på så mye man bare klarer. Anonymous poster hash: 215c3...e12 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #71 Skrevet 13. juni 2014 Min bestefar pruter ALLTID. Han pruter på Rema, til og med. Og jaggu lykkes han som regel med det. Jeg synes det er dritflaut, og venter som regel utenfor når han vil handle... Anonymous poster hash: 80c67...017 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #72 Skrevet 13. juni 2014 Min bestefar pruter ALLTID. Han pruter på Rema, til og med. Og jaggu lykkes han som regel med det. Jeg synes det er dritflaut, og venter som regel utenfor når han vil handle... Anonymous poster hash: 80c67...017 Det der ER flaut! Du burde nok kanskje gitt beskjed til faren om at det der regnes som uhøflig! Anonymous poster hash: a7242...52a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #73 Skrevet 13. juni 2014 Snopet de selger der er ikke så godt synes jeg Noe av det er godt, men det er langt mellom juvelene i smågodthyllene på Europris. Flaut at jeg mener og vet såpass mye om smågodt. Ikke TS forresten. Anonymous poster hash: 3826f...fc8 Jeg synes faktisk Europris har det beste smågodtet... Anonymous poster hash: c97ec...cf0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #74 Skrevet 13. juni 2014 1. Nei, det er ikke frekt å spørre om rabatt. Å kjefte på kunder er derimot frekt. 2. Du kan finne billigere smågodt. Let selv. Anonymous poster hash: 7a02d...1ea
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #75 Skrevet 13. juni 2014 Jeg synes faktisk ikke det er merkelig å spørre om rabatt når man kjøper såpass mye av en vare. Varer er priset per enhet det er normalt å kjøpe noen av. Her var prisen per hg, kanskje forventer man da at man kjøper 1-10hg. TS spurte om pris på 90 hg! Hadde dette vært en liten mengde hadde prisen vært oppgitt i kg ikke hg. Å spørre om rabatt er heller ikke det samme som å prute. Sistnevnte er å forhandle pris, førstnevnte er å spørre EN gang og ta i mot tilbudet/avslaget Anonymous poster hash: 81879...945 4
Timseh Skrevet 13. juni 2014 #76 Skrevet 13. juni 2014 Visst kan du prute i Norge. Vi har prutet på: - bohus, - 8 tusen kr, - Expert, - 6 tusen kr + vi fikk med blueray, 3D-briller og 10 filmer til tven - Mercedes, sparte en hel del da vi prutet på bilen hos bilforretning. - Elkjøp, hvitevarer. Klarte å prute det ned en del tusenlapper. Folk får synes jeg er frekk, men kan jeg spare 8 tusen på et kjøp, så prøver jeg meg i hvert fall! 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #78 Skrevet 14. juni 2014 Jeg trodde hifiklubben var en av de stedene man faktisk fint kunne prute på jeg, siden de selger dyre anlegg og sånt? Anonymous poster hash: 8dfdc...a1b Nei, de liker fortjenesten sin. I 2007 tjente de nesten like mye på å selge for 250 millioner kroner som Elkjøp gjorde når de solgte for godt over 10 milliarder. ^^ Du kan kjøpe tilsvarende anlegg andre steder til en bedre pris. Anonymous poster hash: 2cd72...0c9
mie23 Skrevet 14. juni 2014 #79 Skrevet 14. juni 2014 Anbefaler deg å heller handle det på slike butikker som kun selger boksegodteri og andre ting, det er det billigere. Nå husker jeg ikke navnet i farta, men er der firmaer og sånn handler. Jeg handlet en kasse extra tyggis der, mye billigere enn det hadde vært i butikken.
Rosalie Skrevet 14. juni 2014 #80 Skrevet 14. juni 2014 Visst kan du prute i Norge. Vi har prutet på: - bohus, - 8 tusen kr, - Expert, - 6 tusen kr + vi fikk med blueray, 3D-briller og 10 filmer til tven - Mercedes, sparte en hel del da vi prutet på bilen hos bilforretning. - Elkjøp, hvitevarer. Klarte å prute det ned en del tusenlapper. Folk får synes jeg er frekk, men kan jeg spare 8 tusen på et kjøp, så prøver jeg meg i hvert fall! Vi (som i gubben) har også prutet når vi kjøper større ting. Jeg har det bare ikke i meg, og passer på å gå min vei når han setter i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå