Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har brukt strimmeltestene for eggløsning? Var de til å stole på og ble du lettere gravid med og vite el med disse?

Anonymous poster hash: 23f27...c1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg kjøpte billige EL tester på ebay, og akkurat den måneden jeg brukte de, så ble jeg faktisk gravid. Bare at de testene viset aldri EL på meg - altså to strekker ble aldri like tydelige, det var bare sånn "snart EL", også gikk det over til "ferdig med EL".. Så jeg tror ikke de hjalp meg noe særlig, var vel tilfeldig at jeg ble gravid akkurat den måneden. Kjøpte testene for å sjekke om jeg i det hele tatt hadde EL, og ca når. :)

Anonymous poster hash: 6dad4...19f

Skrevet

De funker helt finfint.

Apropos at du aldri så en positiv, så kan det være at du har et veldig lite vindu der du får positive tester, noen har bare noen timer. Er det midt på natten, så kan man fint misse det.

AnonymBruker
Skrevet

De funker helt finfint.

Apropos at du aldri så en positiv, så kan det være at du har et veldig lite vindu der du får positive tester, noen har bare noen timer. Er det midt på natten, så kan man fint misse det.

Ellers så var en eller par av testene defekte...

Skrevet

Jeg fikk tydelige testresultater,.med helt positiv test 2 dager hver mnd. Tydeligst resultat ses på kveld. Kjøpte tester etter ca et halvår uten at jeg hadde blitt gravid, og er fortsatt ikke gravid et halvår senere. Eggløsningstest gjør ikke underverker hvis en uansett har sex forholdsvis ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte EL-tester i 7-8 måneder. Men den måneden jeg ble gravid fikk jeg ingen positiv test :P Kan være tilfeldig.

Anonymous poster hash: b4083...043
Skrevet

Ja funket de.

Skrevet

Kjøpte billigstrimler på nett, og de funket fint her i alle fall. Ble gravid på første forsøk, men det er jo mest en tilfeldighet vil jeg tro :)

Skrevet (endret)

De funker helt finfint.

Hva med meg da, som er på dag 34 i syklysen, men som fortsatt får utslag på EL-testene, men ikke nok til at de er positive? Jeg hadde EL-slim og stikninger for 11 dager siden, så jeg valgte å tro jeg hadde EL da. Kan det være at jeg ikke har hatt EL i det hele tatt? :klo:

Endret av Teriyaki
Skrevet

Hva med meg da, som er på dag 34 i syklysen, men som fortsatt får utslag på EL-testene, men ikke nok til at dem er positive? Jeg hadde EL-slim og stikninger for 11 dager siden, så jeg valgte å tro jeg hadde EL da. Kan det være at jeg ikke har hatt EL i det hele tatt? :klo:

Man vil omtrent alltid ha utslag på testene. Om de er nesten positive eller mindre positive, så gjelder det jo uansett ikke før de ER positive.

Dersom testene dine fremdeles ligger nært positivt, så kan det være at du ikke har hatt EL. Det er jo ikke unormalt med en anovalutorisk syklus av og til.

Mitt tips er at dersom man tester med billigtester, så dobbeltsjekker man med en digital test når man tror man har en positiv test.

Skrevet

Man vil omtrent alltid ha utslag på testene. Om de er nesten positive eller mindre positive, så gjelder det jo uansett ikke før de ER positive.

Dersom testene dine fremdeles ligger nært positivt, så kan det være at du ikke har hatt EL. Det er jo ikke unormalt med en anovalutorisk syklus av og til.

Mitt tips er at dersom man tester med billigtester, så dobbeltsjekker man med en digital test når man tror man har en positiv test.

Okei. Testene måtte vel blitt i alle fall dobbelt så sterke for å være positiv. Må vel bare vente å se da. Skal jo teste nå på fredag, så håper jeg slipper flere prøveperioder. :)

Skrevet

Hmm, da tror jeg neppe du har vært i nærheten av EL når du har testet. Har du testet om kveldene?

Skrevet (endret)

Hmm, da tror jeg neppe du har vært i nærheten av EL når du har testet. Har du testet om kveldene?

Ja. :) Har testet i syv-tiden etter å ha gått fem timer uten å tisse. Men skal sies at jeg testet ikke i dagene rundt antatt EL, for jeg var tilfeldigvis fri for EL-tester, så kan godt være at jeg hadde sett en LH-topp hvis jeg hadde testet da. Forrige måned fikk jeg blenda hvit test etter EL, så er vel derfor jeg stusser på at den ikke er hvit nå også.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Du trenger ikke holde på urinen på disse testene, etter min erfaring. Men kveldstesting er bra, ja. Ville testet et par ganger for dagen når du er i tiden rundt antatt EL. Men siden du ikke testet da, så kan det jo fint være at du hadde EL da. Jeg har sterke tester kun 2-3 dager, inkl. positiv test.

Skrevet

Du trenger ikke holde på urinen på disse testene, etter min erfaring. Men kveldstesting er bra, ja. Ville testet et par ganger for dagen når du er i tiden rundt antatt EL. Men siden du ikke testet da, så kan det jo fint være at du hadde EL da. Jeg har sterke tester kun 2-3 dager, inkl. positiv test.

Åja, trodde den måtte være konsentrert. :) Da skal jeg prøve det neste syklus dersom jeg ikke er gravid allerede da. :) Noe jeg egenltig tviler på. :)

Skrevet

Det har iallfall ikke hatt noe å si for min del på disse testene. :)

Skrevet

Strimmelene fungerte for meg iallefall. Tror jeg bestilte fra tostreker.no (OT: iPad'n ville rette det til torturerer.no :fnise: )

Hos meg var de blendahvite helt frem til el, hvor jeg fikk tydelig utslag, etter el var de helt hvite igjen. Jeg testet på ettermiddagen, ikke på konsentrert urin.

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at man skulle teste med kveldsurin, trodde morgenurin alltid var tingen. :) Og gøy at noen andre også blir gravide når testen ikke visste EL. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...